Katsooko kukaan aikuinen av:lla Pretty Little Liarsia?
Mitä mieltä sarjasta? Kuka on lempparinne, entä inhokkinne? Ärsyttääkö sarjan venytys? Seuraatko USA:n tahdissa? Miksi katsot sarjaa?
T. yksi "yli-ikäinen" sarjan seuraaja :)
Kommentit (197)
Minusta Monan ja/tai CeCen paljastuminen A:ksi / red coatiksi oli ehkä hieman tylsää, koska Mona on jo ollut A ja CeCen osallisuutta epäiltiin sarjassa hyvin vahvasti silloim aiemmilla kausilla. Eli vähän kuluneita olisivat mun mielestä. Mielummin Sara tai mahdollisesti elossa oleva Maya kuin CeCe, joka on jo "leimattu".
Toivon kuitenkin, että A olisi mies ja joku tosi yllättävä (tosin kaikkia on varmaan jo epäilty). Esim. se Hannan äitiä tapaillut pastori, jonkun isä (Byron) tai miksei Tannerkin (vaikka nainen). Charlie voisi tosiaan olla sp-korjauksen läpikäynyt Sara. En ole vielkään perillä onko Charlie siis A.
Nyt on ongelma. Nousenko tuntia aikaisemmin (viideltä) katsomaan jakson, vai pidänkö somen kiinni huomisen työpäivän ajan n. kello kolmeen asti? :D En tiedä!!!!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:26"]Nyt on ongelma. Nousenko tuntia aikaisemmin (viideltä) katsomaan jakson, vai pidänkö somen kiinni huomisen työpäivän ajan n. kello kolmeen asti? :D En tiedä!!!!
[/quote]
Heh. Sama "ongelma" täälläkin.
Järkytyin tänään kun avasin instagramin ja Lucy Halen päivitys ("This is not A lie" tai jotain sinnepäin) pompsahti näytölleni ja hetken olin siinä uskossa, että tänään onkin jo ke ja uusin jakso oli tullut viime yönä -> Aria joku paljastuneista? Onneksi huomasin tänään olevan vasta ti ja kyseessä olleen vain mainos. Pelkään, että huomennakin avaan epähuomiossa somen ja spoilaannun, jos siis jätän katsomisen tuonnemmas. :-/
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:21"]
Tosi huonosti toteutettu tuo kesäkauden finaalijakso. Olisi saanut olla vaikka kaksituntinen erikoisjakso, jotta ei olisi tarvinut noin hätiköiden selittää asioita. Ihan kuin tämä lopetus olisi ollut jokin hätäratkaisu, plan B tai C. Muakin hämää miksi ne äidit vain jätettiin sinne kellariin. :D Olisin halunnut myös nähdä Tobyn reaktion kun kuulee mitä hänen äidille todella tapahtui. Eikös jossain flasbackissä Toby ollut lähes teini-ikäinen kun äiti oli vielä elossa, vaikka CeCe/Charles oli Tobyn äidin kuolinhetkellä vielä pikkupoika. Ja Cece on siis pari vuotta Tobya vanhempi. Mikä rooli sillä Tannerilla lopulta oli? Noita kaikkia asioita olisi voitu käsitellä vähän perusteellisemmin. Onneksi Emily sai sentään jonkinlaisen closuren motatessaan Saraa kuonoon.
[/quote]
toi on kyllä tosi paha moka :D siinä fläsärissä tosiaan toby ja allison olivat tobyn huoneessa tyyliin samana/edellisenä vuonna kun allison katosi ja Ali sanoo että mutsis on tosi laiska kun nukkuu koko päivän ja charles oli silloin muka pikkupoika? Alin pitäis siinä vaiheessa jo tuntea cece.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:01"]Kuka on teidän suosikki päähenkilötyttöjen äideistä ja isistä?
[/quote]
Hannan äitiä on näytetty eniten ja siihen olen kiintynyt. Isiä näkee harvemmin. Tykkään Arian ja Emilyn isistä. Eikös Arian isän näyttelijä nykyisin myös ohjaa sarjaa..? Ja taitaa olla Rob Lowen veli? :D
Hannan äidistä tykkään minäkin. Nuoremmista lemppareitani on Hanna, Aria, Spencer sekä Caleb. Emilystä en ole jostain syystä ikinä tykännyt. Alista en oikein tiedä,välillä kiva, välillä ärsyttävä. Ainiin ja Ezrasta tykkään myös, Toby on minulle vähän mitäänsanomaton mutta monet vissiin tykkäävät. Emilyn tyttökavereista tykkäsin Mayasta, harmi kun kuoli.
Hmmm... mitä mietteitä viime yön jaksosta?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:30"]
Hmmm... mitä mietteitä viime yön jaksosta?
[/quote]
Tosi tylsä ratkaisu.
Marlene on kuulemma menettänyt jo 30.000 twitter seuraajaa.
En kyllä tiedä mitä ajattelen. En odottanut tuollaista five years later -aikahyppyä, mutta toisaalta miten muutenkaan saisi enää 1,5 tuotantokautta kasaan? Ilmeisesti Alin aviomies tms. on joku seko. Sukunimi oli jotain Rolle--
Vaikka en odottanutkaan mitään sukupuolenvaihdosjuttuja ja naureskelinkin tänne aiemmin kirjotetulle teorialle, niin oli se jotenkin ihan jännä. Mut silti CeCe ja Sarah pääjehuina oli jotenkin lame. Ei todellakaan sen hehkuttamisen arvoista.
t: onneksi en herännyt viideltä katsomaan
Mua kiinnostaa nähdä, mitä tyttöjen (ja heidän läheisten) elämissä on tapahtunut niiden viiden vuoden aikana. Veikkaan jotain uutta yllätysparia ja että jotkut parit (hanna ja caleb) on edelleen yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:33"]Katsoin juuri viidennen kauden puolivälin jakson jossa kuollut Mona löytyi auton takakontista. Kuka hänet murhasi? [/quote] Haluatko siis tietää vai haluatko katsoa itse pidemmälle? Voin kyllä kertoa vastauksen hetikin. :)
[/quote]
Joo kerro vaan, olen nyt dvdllä siinä kohtaa jossa Monan hautajaiset pidettiin ilman ruumista, ja Spenceriin kohdistuneista murhasyytteistä luovuttiin. Ali joutui vankilaan koska häntä pidettiin Monan tappajana, kameraan oli tallentunut vaaleatukkainen nainen jonka Jason tunnisti mielestään Aliksi.
Katson paraikaa Hero-kanavalta Passion-leffaa ja siitä tuli mieleen, että ruotsalainen Noomi Rapace muistuttaa joissain kuvakulmissa aika paljonkin Spenceriä eli Troian Bellisariota. Näissä molemmissa kuvissa Noomi:
http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/noomi_rapace_5216.jpg
http://nerdbastards.com/wp-content/uploads/2011/10/Noomi-Rapace_alien.jpg
Ketjun viimeinen viesti on melkein kymmenen vuoden takaa, mutta kommentoin silti. Aloitin vasta nyt ensimmäistä kertaa ikinä katsomaan sarjaa, kun ilmaiseksi Yle Areenassa. Viidennessä kaudessa mennään parhaillaan. Olen toki loppuratkaisuja kaivanut, koska eihän tätä millään malttanut täysin loppuun odottaa. Olisi mukava kuulla muidenkin uusien ja miksei vanhempienkin ajatuksia tänä päivänä.
Tämä sarja on siitä jännä, että osa hahmoista ikään kuin katoaa taka-alalle ja niitä ei näytetä monien jaksojen ajan ja yhtäkkiä onkin maisemissa ja jää epäselväksi, onko tyyppi ollut muualla vai koko ajan kaupungissa.
Ihanaa kun tämä vanha keskustelu on nostettu, löysin jopa oman kymmenen vuoden takaisen viestini tuolta:D Olen tuo kirjoittaja nro. 145 joka kertoo että katsoo uusimman jakson aina aamulla ja juo samalla kahvia. Voi mitkä takaumat tuli noihin aikoihin.
10v myöhemmin ja PLL on edelleen yksi lempparisarjoista:) Ainakin pari kertaa olen tainnut katsoa läpi sen nyt tänä aikana plus pätkiä Youtubesta ja Tiktokista. Hyvä puoli tässä sarjassa on se, että sattuu ja tapahtuu niin paljon että aina voi katsoa uudelleen kun kuitenkaan kaikkea ei muista. Omat lempparini edelleen ovat Alison ja lisäksi Spencer. Alisonille tehtiin kurja temppu siinä aikahypyn jälkeen kun alettiin pukemaan aivan järkyttävin vaatteisiin ja lisäksi ne hiukset eivät sopineet yhtään:/ Aivan varmasti olisi löytynyt joku taitavampi plus-kokoisiin erikoistunut stylisti.
Nyt kun sarja tuli kokonaisuudessaan Areenaan niin olen taas katsonut silloin tällöin jaksoja, pitää varmaan tänä iltana taas katsoa yksi. Ihanaa ettei enää tarvitse etsiä jaksoja joiltain hämäriltä sivustoilta ja odotella että milloin uusin tulee. Olihan siinä toki jännityksensä ja uutuuden viehätyksensä mutta helpompaa näin. Aloin muuten katsomaan PLL:ää 15 vuotiaana eikä jaksoissa tietenkään ollut tekstejä, hyvä englanninkieli on siis ainakin osin PLL:n ansiota:)
Sain tämän katsottua alusta loppuun kuukaudessa. Sanotaanko näin, että oli tiukka rutistus. Aluksi sarja koukutti varsin paljon, mutta viimeisillä kausilla lähinnä ärsytti kuinka jo aikuiset ihmiset antavat A.D:n pyörittää itseään. Loppuratkaisu oli nopeasti kyhätty kasaan muutamassa jaksossa. Sen olisi voinut kirjoittaa vähän useampaan jaksoon.
Hanna ja Caleb olivat suosikkiparini. Inhokki varmaan Emily ja Alison viimeisellä kaudella. En vain jotenkin ymmärtänyt, miten Alison muka olisi Emilyn suurin rakkaus ja toisin päin. Inhottava Alison vaikutti pyörittävän Emilyä vain kiusatakseen. Paljon mielummin olisin suonut yhteen Emilyn ja Paigen.
Äideistä tykkään eniten Hannan äidistä (Ashleykö sen nimi on) kun sitä näytetään eniten (haha, joku muuten epäili joskus että Ashley on A kun ne paljasti, että A oli nähty ekassa jaksossa ja se nähdään joka jaksossa... no, ei taida nyt ihan niin monessa jaksossa näkyä).
Musta tuntuu, että Cece VOISI olla A. Koska A nähtiin pilotissa, sen pitää olla joku niistä ja suurin osa epäilee Wreniä. Toki teoriat senkin puolesta on ihan mahdollisia ja hyviä, mutta mun mielestä se jättää liian paljon aukkoja ja on muutenkin epärealistinen. Ceceä ei nähty pilotissa, mutta joku tytöistä oli näkevinään ikkunasta Alisonin (tytön, jolla oli pitkät vaaleat hiukset), joten on paljon mahdollista, että se oli Cece (eli A).
Luulen, että Mona on Red Coat. Toisen kauden viimeisessä jaksossa Monan ajatuksissa tuli ilmi, että hänellä on jokin kaveri tai muu liittolainen, eli periaatteessa se, että Red Coat varasti pelin Monalta voi olla bluffia ja se Red Coat, jonka näimme kolmoskaudella Monan luona Radleyssa olikin A. Mutta luulen, että lääkityksellä ja terapialla Monasta tuli kuitenkin takinkääntäjä ja nyt se on jonkin sortin kaksoisagentti, joka oikeasti yrittää napata A:n.
Enää 3 päivää!