miten äidit saatte syötyä, annatteko lapsen vaan itkeä
Kommentit (25)
meillä on ollut molemmilla! suihkuun, vessaan, joka paikkaan mukaan...
oletko kokeillut kantoliinaa tai -reppua? Meillä oli esikoinen liinassa, kuopus ergossa tuon ajan, jolloin sai olla " kiinni" minussa, mutta minulla oli kädet vapaana!
2
Isompi taas saa luvan istua syöttötuolissa ja vaikka katsella kirjaa, leikkiä jollain tai huutaa kurkku suorana kun syön.
Tosin ottaisin hänet kyllä viereeni istumaan niin, että ei kovin kauaksi joudu.
Jos kysymys on vauvasta, pilkkoisin mahdollisiman nopeasti ruuan sellaiseksi, että pystyn syömään yhdellä kädellä (sen aikaa antaisin vauvan huutaa), ottaisin sen jälkeen vauvan syliini ja imettäisin häntä samalla kun syön itse. Toki pyrkisin estämään vauvan huudattamisen ennakolta niin, että ajoittaisin oman syömiseni aikaa, jolloin vauvalla ei todennäköisesti ole suuri nälkä.
Minä olen aina pitänyt kiinni siitä, että syön aamupalan ja luen lehden. Lapsi on roikkunut lahkeessa inisemässä ja itkemässä ja yrittänyt pompottaa, mutta olen vain todennut, että äiti syö nyt. Nyt lapsia on kaksi ja noudatan edelleen samaa sääntöä.
Lounas on paras syödä silloin kun lapset ovat päiväunilla.
Laita hänet siihen. Tai laita lattialle viltti, viltille kaikkea lasta kiinnostavaa, ja te molemmat viltille, voit syödä siinä leikin ohessa (ehkä...)
Sen sijaan wc:ssä kävisin kyllä ilman lasta (antaisin lapsen huutaa oven takana)
sama kun ap:lla lapsi nilkassa koko ajan kiinni
Istui vessan oven takana kaukalossa ja samalla puhelin hänelle kokoajan oven läpi. Samoin kävin suihkussa, lapsi katseli istuimestaan.
Yleensä meillä syödään aamupala niin, että ensin syötän lapset, ja kun ovat tyytyväisiä ja kylläisiä, syön itse.
Pyykinpesu ja muut kotityöt on pakko tehdä kolme kerroksisessa talossa myös niin että kuskaan lasta mukana, joko rattaissa tai turva-iastuimessa.
Muuten en pystyisi päivällä tekemään mitään!
Onhan se aika voimia kuluttavaa, kun ensin kuskaan imurit ja pesuvehkeet rappusia ja sitten muksun perässä ja kolme kerrosta edestakaisin. Mutta pysyypähän pakarat tiukkana ;)
leikkii jollain lelulla ja minä saan suht rauhallisesti syödä. Tai sitten laitan lapsen turvakaukaloon turvavöihin, annan jonkun lelun ja höpöttelen samalla vauvalle kun syön, käyn vessassa/suihkussa, teen ruokaa tai puuhaan jotain muuta. Tai sitten 2 muuta lasta leikittää kuopusta. Mutta viihtyy kyllä lattiallakin itsekseen loistavasti, ettei koko ajan ole kiinni minussa.
En vaan tottunut sen käyttöön mitenkään, aina oli jotenkin tiellä.
Tällä tavalla lapsi voi olla lähellä ja seurata mitä teen, samalla saurustellaan ja " ilvellään" toisillemme.
Eikä kantoliina toimi tuossa vessassa ja suihkussa käymisessä.
Jos lapsen opettaa tuollaiseksi, ei ole mikään ihme, ettei voi käydä vessassa yksin, suihkuun ei pääse yksin, lehteä ei voi lukea eikä näköjään syödäkään enää ollenkaan.
Missä on teidän oma elämä? Miten voi parisuhde? Vaikka lapsi onkin elämän ykkösasia, muistakaan, että elämää pitäisi olla myös muualla. Se on voimavara, jonka avulla jaksaa sitä arkea.
terveisin 9 lapsen äiti, jonka lapset ei itke koko ajan
ja terveen kehityksen merkki! Se kestää pari viikkoa, kuukauden ja on erittäin tärkeä kehityksen kannalta. Minusta olisi paljon huolestuttavampaa, jos lapsella ei sitä olisi!
Unohdin kirjoittaa, että käyn myös joka aamu suihkussa, eikä siinäkään ole mitään ongelmaa.
t. 8
Vierailija:
Jos lapsen opettaa tuollaiseksi, ei ole mikään ihme, ettei voi käydä vessassa yksin, suihkuun ei pääse yksin, lehteä ei voi lukea eikä näköjään syödäkään enää ollenkaan.Missä on teidän oma elämä? Miten voi parisuhde? Vaikka lapsi onkin elämän ykkösasia, muistakaan, että elämää pitäisi olla myös muualla. Se on voimavara, jonka avulla jaksaa sitä arkea.
terveisin 9 lapsen äiti, jonka lapset ei itke koko ajan
Lapsella kuuluu olla tuossa vaiheessa tuollainen kausi. On hälyttävä merkki, jos sitä ei ala kuulua.
Jokaisella lapsella on se vaihe, jolloin itku voi tulla , kun joutuu nurkan taakse. Ei meillä kuitenkaan ole syöntiä tai vessassa käyntiä estänyt.
Jos annatte lapsenne pomottaa vauvana ja taaperona, kukahan määrää sitten, kun lapsi on koulussa?
vauvelina ovat olleet kantoliinassa ja suihkussa ovella rattaissa lelujen kanssa.
Eivät kumpikaan ole ottaneet sen jälkeen tavakseen pompottaa minua (eivät pompottaneet sitä ennenkään), ovat hyvin pärjääviä ja tomeria ja leikkivät omatoimisesti, mutta noita ripustautumiskausia oli molemmilla.
Ja niistä olen hyvin kiitollinen, koska selvästikin he kehittyvät terveesti.
Ja ehkä sitä sitten yhden tai kahden kanssa ehtii myös keskittyä vähän paremmin lapsiin yksilöinä kuin yhdeksän kanssa. Ei se minusta ollut mikään rasitus!
18
Meidän 10 kk on perusrauhallinen eikä itke ellei ole kipuja, nälkää tai väsymystä. Ruokailut hoidan niin, että syötän lapsen ensin ja sitten laitan lattialle leikkimään, jolloin saan itse syödä rauhassa. Toisinaan taas syömme samanaikaisesti.
Ja ehkä sitä sitten yhden tai kahden kanssa ehtii myös keskittyä vähän paremmin lapsiin yksilöinä kuin yhdeksän kanssa. Ei se minusta ollut mikään rasitus!
Syödään yhdessä ruokapöydässä kaikki. Ollaan aina syöty. Miksi lapsi/lapset itkisi?