Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa ja talous mietityttää, kertokaas?

Vierailija
19.07.2015 |

Ero siis tulossa ja asunto hakusessa, olen perusvakaassa virassa, joten tulot on säännölliset, mutta eihän näillä huimia maksella. Mitä mieltä olette, jos jää asumisen ja laskujen jälkeen käteen 800€/kk, eikö tuolla pitäisi pärjätä. Lapset muut jo isoja, yksi 17v vielä kotona?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä varmaan pärjäilee, kun karsii kaikki turhuudet pois. Lehtitilaukset sun muut, ottaa edullisimman puhelinliittymän jne. Sellaisia mitä ei niin ole tarttenut avioliiton aikana miettiä, kun on ollut kaksi maksajaa.

Vierailija
2/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaipa sitä pärjää jotenkuten. Itsellä noin 800 ennen asumista ja laskuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sinulle jää rahaa jos noinkin päljon kaiken pakollisen jälkeen. Kuuluiko pakollisiin lapsen harrastukset ja esim. lukion kirjat?

Vierailija
4/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä laskuilla saat vastineeksi. Kuulostaa helvetin vähältä tuo 800e/kk.

Vierailija
5/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ajattelisin, ettei tuolla ole edes kauhean tiukilla, mutta en ehkä osaa käsittää tätä tilannetta. Lapsia toki autan silloin tällöin, lukiolaisen kirjat on ostettu jo torista. Lehtiä ei tule kun yksi sanomalehti ja tosiaan nuo puhelinasiat onkin tarkistettava. 

Olen siis ollut mieheni kanssa parisuhteessa 18v alkaen ja nyt melkein viiskymppisenä iski ihan uuden elämäntilanteen.

Vierailija
6/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä ihmettä on "laskut"? Laskuhan tulee kaikesta mitä tilaa laskulle. Yhden aikuisen ja yhden 17-vuotiaan ruuat eivät lähimainkaan 800 euroa kuussa maksa, mutta eihän sillä nyt mitään valtavia ylimääräisiä ostoksia tehedä.

Vierailija
7/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla pitäisi pärjätä. Tietysti shoppailut ja matkailut saa unohtaa, ja lehtitilaukset ja kuntosalit lopettaa, eikä ravintolassa syödä j kahvilassa käydä. Mutta kyllä tuolla ei-pääkaupunkiseudulla pärjää.

Vierailija
8/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen harrastukset on tuohon laskuihin laskettu ja ajokortin opetuslupakin on jo olemassa. Ap

Vierailija
9/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:07"]

Niin, mitä ihmettä on "laskut"? Laskuhan tulee kaikesta mitä tilaa laskulle. Yhden aikuisen ja yhden 17-vuotiaan ruuat eivät lähimainkaan 800 euroa kuussa maksa, mutta eihän sillä nyt mitään valtavia ylimääräisiä ostoksia tehedä.

[/quote]Hän varmaan tarkoitti vaikka vakuutusmaksuja ja sen sellaisia juttuja. Kuka nyt nykään mitään tilaakaan "laskulle"?

Vierailija
10/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:06"]

Kiitos, ajattelisin, ettei tuolla ole edes kauhean tiukilla, mutta en ehkä osaa käsittää tätä tilannetta. Lapsia toki autan silloin tällöin, lukiolaisen kirjat on ostettu jo torista. Lehtiä ei tule kun yksi sanomalehti ja tosiaan nuo puhelinasiat onkin tarkistettava. 

Olen siis ollut mieheni kanssa parisuhteessa 18v alkaen ja nyt melkein viiskymppisenä iski ihan uuden elämäntilanteen.

[/quote]

Minäkin erosin toista vuotta sitten ja mietin samaa, ja hyvin on pärjätty. Jos on jotain erityistä sattunut niin ystävien ja sukulaisten avulla asiat on järjestyneet mukavasti. Sinulla tuo lapsikin on melkein aikuinen. Usko vaan itseesi ja kyllä se siitä.

Vierailija
11/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla asutaan kyllä. Ja mun laskujen mukaan tosta voi säästää jopa matkoihin ja ravintoloihin, eihän me millään syödä 800€ kk. Kaikki pakolliset ja ennakoitavat menot on siis tuosta jo pois. 

Vierailija
12/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjää ihan keposesti :D onks täällä vaan nyt kommentoimassa porvarit? Kyllä shoppailutkin ja muut tuolla maksaa, kuukausien säästöllä pääsette reissuunkin.

Vierailija
13/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos 11, tuli hyvä mieli.

Vierailija
14/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa kävin kuukauden ruokakaupassa niin että laitoin talteen kaikki kuitit. Pari viikkoakin luulisi riittävän. Millään et saa pelkkään ruokakauppaan menemään noin paljon rahaa.

Vierailija
15/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen paksulla lompakolla siis olet siipeillyt? Hienoa. Itsenäinen, omillaan toimeen tuleva nainen. NOT.

Vierailija
16/25 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin miehen lompakolla? Töissä olen käynyt ikäni ja miehen taloussotkujen (pienyrittäjä) takia meille ei jää asunnosta juurikaan pesämunaa. Onneksi pääsemme nollille, joten aloitan nyt ikäänkuin tyhjästä. En silti osaa pitää itseäni kauhean huono-osaisena, olen vakituisessa virassa, olen terve ja minulla ihanat opiskelevat lapset. Ap

Vierailija
17/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mä varmaan tuon asunnon otan, niin päästään eteenpäin elämässä... Voihan sitä vaihtaa, jos haluaa. Ap

Vierailija
18/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, samassa tilanteessa ja saman ikäinenkin + yhtä pitkä historia kumppanin kanssa, mutta ei työtä. Eli ei toivoakaan lähtemisestä.. 

Tsemppiä uuteen elämääsi ap!

Vierailija
19/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä pärjää ja pystyy tekemään säästämällä isompiakin hankintoja. Tee alkuun muutamaksi kuukaudeksi tarkka budjetti, niin näet, paljonko saat säästöön ja miten paljon ruokaan menee oikeasti rahaa ja tuleeko kuitenkin jotain yllättäviä menoja, joita et ole nyt osannut ottaa huomioon.

Vierailija
20/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erosin, ei rahatilanteessani tapahtunut mitään muutosta. Siihenkin asti olin maksanut omat kulut, joten tiesin aika tarkasti, mihin rahani käytän ja paljonko jää palkasta käyttöön. Luojalle kiitos en koskaan mennyt yhteinen tili - systemiin. Se kadottaa aika nopeasti elämisen realiteetit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi