Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Suomessa mahdollista saada ´ nimeen?

Vierailija
19.07.2015 |

Olen itse puoliksi espanjalainen ja puoliksi suomalainen, ja mieheni on täysin suomalainen. Asumme Suomessa. Saimme juuri esikoisemme. Olemme miettineet pojallemme nimeksi Nicolás. Nimipalvelun mukaan 1980-2015 on nimetty 20 Nicolásta. Onko siis mahdollista saada heittomerkki nimeen? Suvulleni olisi tärkeää, että nimi olisi espanjalainen eikä Nicolas aja samaa asiaa valitettavasti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit jo kysymykseesi.

Vierailija
2/5 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on pahin. me suomessa ei tykätä yhtään jos joku espanjalainen tulee tänne pätemään. annatte sille nimeki Pertti, Matti, jukka, Mauno tai Ilmari. Onko selvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:09"]

Olen itse puoliksi espanjalainen ja puoliksi suomalainen, ja mieheni on täysin suomalainen. Asumme Suomessa. Saimme juuri esikoisemme. Olemme miettineet pojallemme nimeksi Nicolás. Nimipalvelun mukaan 1980-2015 on nimetty 20 Nicolásta. Onko siis mahdollista saada heittomerkki nimeen? Suvulleni olisi tärkeää, että nimi olisi espanjalainen eikä Nicolas aja samaa asiaa valitettavasti.

[/quote]

On tietysti mahdollista. Tuo merkki tosin ei ole heittomerkki vaan aksenttimerkki. Kannattaa myös varautua siihen, että nimi kirjoitetaan jatkuvasti kaikkialla väärin. Aksenttimerkit kun eivät ole suomalaisille tuttuja. Mutta mitään estettä ei siis ole, joten antakaa ihmeessä nimi juuri siinä muodossa kuin haluatte.

Vierailija
4/5 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:09"]

[/quote]

On tietysti mahdollista. Tuo merkki tosin ei ole heittomerkki vaan aksenttimerkki. Kannattaa myös varautua siihen, että nimi kirjoitetaan jatkuvasti kaikkialla väärin. Aksenttimerkit kun eivät ole suomalaisille tuttuja. Mutta mitään estettä ei siis ole, joten antakaa ihmeessä nimi juuri siinä muodossa kuin haluatte.

[/quote]

Kiitos vastauksestasi.

Vierailija
5/5 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun nimi juanita?