Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh-äidin rahat eivät riitä :(

Vierailija
27.08.2022 |

Olen niin kateellinen perheille, joissa kaksi laskujen maksajaa. Näin yh:nä olen aiemminkin elänyt veitsenterällä, mutta nyt taitaa talous romahtaa ja sitä myötä jaksaminen.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa, rahaa ja jaksamista ei ole. Samassa veneessä ollaan.

Vierailija
2/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yh:t ovat pahimpia tukiloisia. moni palkansaaja tienaa vähemmän kuin yh loisii rahaa veronmaksajilta

Jos lapsilisä on loisimista, niin sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa selvitä tämä talvi. Kyllä se keväällä helpottaa

Vierailija
4/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti oli yh ja toki rahan kanssa oltiin kovia säästämään, mutta kyllä ne lopulta riitti ihan pieniin huvituksiinkin. Eli budjetointi käyttöön. Nykyisin saa kirpparilta ja netistä käytettynä käytännössä ihan kaiken halvemmalla kuin uutena, osa porukasta heittää roskiinkin hyvää tavaraa. Ei ollut näin 90-luvulla,jolloin lapsuuteni elin.

Vierailija
5/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri tapa jolla yleistynyt yksinhuoltajuus ei ole hyväksi niin lapselle kuin aikuisellekaan. 

Vierailija
6/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhyy. olisiko kannattanut miettiä sitä ennen lisääntymistä (vai sanotaanko palstalla: porsimista)

Ihan hyvin tässä pärjätään. Vaikka välillä pitää oikoa mutkia suoriksi oman mielenterveyden takia.

Vierailija
7/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet työksesi?

Vierailija
8/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko niitä kagaroit on tehä. Halvempaa ois ilman.

Vierailija
9/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit pitänyt pimpin kiinni.

Se ei ole vaihtoehto.

Vierailija
10/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko niitä kagaroit on tehä. Halvempaa ois ilman.

Mutta ei hauskempaa.

Vierailija
11/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yh:t ovat pahimpia tukiloisia. moni palkansaaja tienaa vähemmän kuin yh loisii rahaa veronmaksajilta

Toisesta lapsesta saa yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään (n. 50€), toinen on 17-vuotias joten lapsilisää ei enää makseta. Ei asumislisiä, ei mitään muuta tukea.

Mutta kun jaksaminen loppuu, niin tilanne taitaa olla eri.

-ap

Vierailija
12/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä lapset asuu isällään. Minä maksan sen vähän reilu 100€/kk ja jää rahaa tehdä matkoja ja muuta hauskaa lasten kanssa.

Vierailija
13/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhyy. olisiko kannattanut miettiä sitä ennen lisääntymistä (vai sanotaanko palstalla: porsimista)

Ihan hyvin tässä pärjätään. Vaikka välillä pitää oikoa mutkia suoriksi oman mielenterveyden takia.

hyvin kai, kun sossu maksaa eikä tarvitse itseään työllä rasittaa

Vierailija
14/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi?

Olen pankissa, bruttopalkka n. 2900€ (vuosipalkasta laskettuna).

Vierailija
15/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin etsimään parempipalkkaista työtä tai kouluttautumaan. Itse tienaan 5000€/kk ja aion vielä tästä päästä eteenpäinkin. Kotona enää 1 huollettava.

Vierailija
16/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh= yök hyi

Vierailija
17/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi?

Sinulla on liian isot menot, monet yh:t tulee paljon pienemmällä toimeen. Ikävä fakta on ettei työnteko taloudellisesti kannata juurikaan Suomessa, varsinkaan pk-seudulla ja alle mediaanin tuloilla.

Vierailija
18/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi?

pankissa yh on vain tukia ja pikavippejä nostamassa

Vierailija
19/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin kai, kun sossu maksaa eikä tarvitse itseään työllä rasittaa

Minulle on edelleen epäselvä tämä yksinhuoltaja -käsite? Ovatko tavalliset, eroonneet äidit myös näitä karmeita loisia, joita niin kauhistellaan jossain kummallisessa moraalipaniikissa? Onko isäkin silloin karmea loinen? Vai pitääkö olla aidosti yksinhuoltaja, eli ei isää välttämättä edes tiedossa/kuviossa lainkaan? Selventäkää toki! Jos kaikki tavis-eronneet (ilmeisesti vain naiset) ovat myös näitä pelättyjä loisia, koostuu ystäväpiirinikin laajalti itseni kaltaisista pelottavista loiseläjistä. Hui! Työpaikkanikin on loisia pullollaan!

T: eronnut opettaja eli siis tavallinen palkansaaja, kolmen lapsen huoltaja, joka saa asumistukea ja lapsilisään sen pienen korotuksen. 

Vierailija
20/86 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää ihmiset. Silloin ei ihminen mitään voi, että puoliso muuttuu suhteen aikana aivan toiseksi ja ero on pakko.

Kustannukset on nousseet niin arvaamattomasti että ihmiset on hädissään. Jopa kahden työssä käyvän perheitä hirvittää. Ruoka-ja bensa laskut on voineet nousta yhteensä jopa 300 euroa kuukaudessa. Ihmiset odottaa kauhulla sähkön hinnan nousua.

Ainoa asia mistä voi säästää on ruoka. Autolla ajot ym on nipistetty. Nyt säästetään ruoasta, kun aikaisemminkin on hintoja tarkkaan verrattu. Kenen etu on heikentää ravitsemusta jättämällä kasvikset kauppaan ja ostamalla mitä sattuu halpaa ruokaa. Meidän päättäjät ei tee tässä tilanteessa mitään.