Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, kysymys teille ruoanlaitosta

Vierailija
19.07.2015 |

Olen mies joka laittaa mielellään kotona ruokaa, mutta joka ei kuitenkaan ikinä tee mitään ihmeellisiä gourmet-herkkuja, tai ei ole ainakaan vielä sellaisesta innostunut, vaan laittelen lähinää jauhelihaa spagetilla tai pastalla, siskonmakkarasoppaa, ja joskus paistan lohta tai kanaa, tai lämmitän uunissa makkaraa, eli ihan tavallisia helppoja sapuskoita vaan.

Riittääkö ruoanlaiton puolesta tällainen toiminta teille, vai pitäisikö miehen jaksaa/osata laittaa vähän enemmän vaivaa vieviä ruokia myös? 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittä että olet itse tyytyväinen omiin aikaansaannoksiin. Olet hyvä juuri noin.

Vierailija
2/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi. Oma mieheni ei juurikaan ruokaa laittanut tavatessamme, nyt on ollut pakkokin opetella, kun meillä on pieniä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se että osaat kokata on jo plussaa, harva mies kun sitäkään osaa...

Vierailija
4/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Ehkä onnettomille luusereille riittää.

Vierailija
5/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Ehkä onnettomille Tee-Minut-Onnelliseksi -hahmoille ei riitä.

Vierailija
6/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin riittää! Ei kaikkien tarvitse olla samoista asioista kiinnostuneita. Itselleni kokkaileminen on tärkeä harrastus, ja odotan, että mies söisi ennakkoluulottomasti laittamiani ruokia sekä osallistuisi kotitöihin, mutta perustasoa syvällisempi perehtyneisyys ei ole mikään edellytys.

Vierailija
7/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei osannut tehdä mitään kun tapasimme, eli eineksillä (opittu kotoa) ja mäkkärillä. Ihmetteli kun tein joka päivä kotiruokaa ja viikonloppuisin pitkän kaavan mukaan perheelle ja kavereillekin. Kummasti vaan oppi, on meistä se kokeilevampi ja luovempi nyt 20v myöhemmin:) Parhaillaan väsää keittiössä bruschettoja kun odotamme porukkaa syömään....

Ihan kaikki kelpaa mitä mies - kuten ap laittaa! On se sitten lihapullia tai 3* Mich variaatio:D Jatka ap samaan malliin!

Vierailija
8/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä noista söisin olisi lohi, sekin kunnolla tehtynä. Paljon tarvitset vielä harjoitusta. Eri tyylisuuntia, kreikkalaista, thaimaalaista, intialaista, kreikkalaista, suomalaista jne. Sitten keitot, erityisesti moni välttelee hiilareita joita suomimösaöissä yleensä paljon.

Vierailija
9/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Mua itseänikään ei pahemmin kiinnosta ruoka. Kunhan on terveellistä.-N21

Vierailija
10/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, jos riittävistä kasvismääristä huolehditaan samalla.

Vierailija
11/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitää, jos teet sitä ruokaa silloin, kun tarvii, etkä ainostaan, kun itseäsi huvittaa.

Vierailija
12/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää arkena, mutta kyllä minusta on kiva, jos vähän kokeilee uusia juttuja ja hakee vaihtelua ruokaan. Yleensä näin käykin, kun kyllästyy kokkaamaan joka päivä samoja sapuskoja. Ja toki minulle on tärkeää, että perusruuatkin on tehty oikeista raaka-aineista, eikä esim. Uncle benistä jne. Meillä molemmat kokkaa ja molemmilla on omat bravuurinsa arjessa ja juhlassa. Hyvä ruoka ja sen arvostaminen on mielestäni tärkeää. 

Vierailija
13/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei riittäisi. Tykkään itse laittaa tavallisia ja hienompia ruokia, tykkään myös yllättää miesystäväni hyvällä ruoalla. Samoin on hänellä, vääntää kyllä peruspastat arkena, mutta viikonloppuna tykkää kokata mulle jotain hyvää. Ihanaa. Arvostetaan molemmat hyvää ruokaa ja toisiamme.

Vierailija
14/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:36"]

Ainoa mitä noista söisin olisi lohi, sekin kunnolla tehtynä. Paljon tarvitset vielä harjoitusta. Eri tyylisuuntia, kreikkalaista, thaimaalaista, intialaista, kreikkalaista, suomalaista jne. Sitten keitot, erityisesti moni välttelee hiilareita joita suomimösaöissä yleensä paljon.

[/quote]

Montako kertaa se kreikkalainen pitää opetella? Eikä niillä muuta hyvää ole kuin tuliset lihapullat.

Moussakat ja soussakat aivan mauttomia. Salaateissa ei paljoakaan luonnetta, hyviä raaka-aineita riittää tosin.

Vierailija
15/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:40"]

[/quote]

Montako kertaa se kreikkalainen pitää opetella? Eikä niillä muuta hyvää ole kuin tuliset lihapullat.

Moussakat ja soussakat aivan mauttomia. Salaateissa ei paljoakaan luonnetta, hyviä raaka-aineita riittää tosin.

[/quote]

Thaimaalainen keittiö lisäksi erittäin ongelmallinen kun käyttävät tuoreita raaka-aineita. Mistäpäs niitä ostelet Suomessa? Kiinalainen keittiö on sen sijaan jo erittäin kiehtova.

Kokkaileva mies.

Vierailija
16/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, aika harva tuon kummempia tekee. Mun mies ei osaa tehdä nuotakaan, kuorii kyllä perunat, ja jos ihan pakko on niin osaa lihoja paistaa pannulla, mutta jos tekisi ruokaa joskus vapaaehtoisesti, olisin kiitollinen. Tällä hetkellä mulle kyllä riittää se että mies hoitaa tiskit, sitä kun inhoan vielä enemmän kuin ruuanlaittoa.

Vierailija
17/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

Thaimaalainen keittiö lisäksi erittäin ongelmallinen kun käyttävät tuoreita raaka-aineita. Mistäpäs niitä ostelet Suomessa? Kiinalainen keittiö on sen sijaan jo erittäin kiehtova.

Kokkaileva mies.

[/quote]

Etnisistä ruokakaupoista. Löytyy ihan ganlangajuurtakin tuoreena. 

Vierailija
18/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää, kunhan on hyvä imuroimaan, pyyhkimään pölyjä ja silittämään lakanoita. Keittiö on minun valtakuntaani eikä sinne tarvitse muiden tulla koheltamaan. 

Vierailija
19/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

Kokkaileva mies.

[/quote]

Etnisistä ruokakaupoista. Löytyy ihan ganlangajuurtakin tuoreena. 

[/quote]

Että ihan juurta löytyy tuoreena. Eipä viimeksi löytynyt, mutta jos tuossa on lista tuoreaineksista, niin heikoilla vesillä ollaan.

Vierailija
20/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta perusruoka on ihan ok, kunhan sitä ei ole peitetty suolaan ja rasvaan ja tehty tarpeeksi raikkaalla tatsilla. Makkaraa en kyllä pystyisi syömään, sorry. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän