Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syitä pitkittyneen työttömyyden taustalla?

Vierailija
20.05.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ikä ja kaupanpäälle sydänkohtaus, josta onneksi pallolaajennuksella selvisi.

Vierailija
2/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osatyökykyisyys/ terveysongelmat, ikä, ulosotto, ei riittävää koulutusta/ osaamista, pitkä työttömyys eri syistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyys

Vierailija
4/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen vasta 30 vuotta niin huomaa että kun naamaa näyttää että "Ei jatkoon". Käyn suihkussa joka toinen päivä kun iho ei kestä jokapäiväistä suihkua.

Vierailija
5/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 8 vuotta työttömänä, koska halusin hoitaa lapsia mieluummin kotona kuin laittaa päiväkotiin. Menin töihin vuonna -21 nuorimman lapsen ollessa 2,5v eli riittävän vanha päiväkotiin.

Tuolloin sai työmarkkinatukeen lapsikorotuksen ja sillä lyhensi asuntolainaa mukavasti. Nyt olen töissä ja asuntolaina maksettu. 

Vierailija
6/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 8 vuotta työttömänä, koska halusin hoitaa lapsia mieluummin kotona kuin laittaa päiväkotiin. Menin töihin vuonna -21 nuorimman lapsen ollessa 2,5v eli riittävän vanha päiväkotiin.

Tuolloin sai työmarkkinatukeen lapsikorotuksen ja sillä lyhensi asuntolainaa mukavasti. Nyt olen töissä ja asuntolaina maksettu. 

Tässä nyt on nsellainen 'menin töihin' -esimerkki, jota tällä palstalla moni kammoaa. Hyvin tehty!

Vierailija
7/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua on ainakin kiusattu töissä joten olen työtön, tosin teen keikkoja ja sijaisuuksia. Olen vapaa aina lähtemään enkä joudu samaan. Pystyn keskittymään työhön josta koen iloa, enkä työkavereihin. 

Vierailija
8/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto, ei työhistoriaa, joku sairaus joka rajoittaa ammatinvalintaa. Tässäpä muutama.

Vierailija
9/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt on nsellainen 'menin töihin' -esimerkki, jota tällä palstalla moni kammoaa. Hyvin tehty!

Niin, koulutus sekä suunnitelmallisuus elämässä auttaa yllättävän moneen asiaan.

Vierailija
10/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pelkästään se pitkittynyt työttömyys aiheuttaa sen että ei palkata, ja se työttömyys edelleen pitkittyy.

Mulla se alkoi ysärin lamassa kun valmistuin ensimmäiseen ammattiin suoraan kortistoon, siitä sai ikuisen leiman, kun ei saanut nuorena vakituista työpaikkaa, eikä saanut sitten myöhemminkään vaikka vaihtoi ammattia paremmin työllistäviin.

Nyt sain vihdoin vakituisen paikan, ja olen opiskelemassa viidettä kertaa uutta ammattia. 

Useimmiten se, työllistyykö nopeasti on myös paljon tuurista kiinni. Jos sattumalta olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan, voi olla että ura soljuu hyvin siitä asti aina eteenpäin, jos ei käy välissä huonoa tuuria.

Vierailija
12/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on aika paha. Yli 50-vuotiaat on pelkkä naurun aihe HR:lle ellei ne ole etsimässä toimaria.

Vierailija
13/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto, keskittymishäiriö, naisen puute (oikea parisuhde), yliherkkyys, huono itsetunto, ulkonäköpaineet, kelpaamattomuuden tunne (useasti osoitettu muiden toimesta), ulkopuolisuus, ulkopuolelle jättäminen, huono itsetunto, riittämättömyyden tunne, jälkeenjääminen ikätovereista, huono itsetunto. 

Vierailija
14/14 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erehtynyt käymään kuntouttavissa töissä, nyt ei työnantajat palkkatöihin halua ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän