Mitä syitä pitkittyneen työttömyyden taustalla?
Kommentit (14)
Osatyökykyisyys/ terveysongelmat, ikä, ulosotto, ei riittävää koulutusta/ osaamista, pitkä työttömyys eri syistä
Vaikka olen vasta 30 vuotta niin huomaa että kun naamaa näyttää että "Ei jatkoon". Käyn suihkussa joka toinen päivä kun iho ei kestä jokapäiväistä suihkua.
Itse olin 8 vuotta työttömänä, koska halusin hoitaa lapsia mieluummin kotona kuin laittaa päiväkotiin. Menin töihin vuonna -21 nuorimman lapsen ollessa 2,5v eli riittävän vanha päiväkotiin.
Tuolloin sai työmarkkinatukeen lapsikorotuksen ja sillä lyhensi asuntolainaa mukavasti. Nyt olen töissä ja asuntolaina maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 8 vuotta työttömänä, koska halusin hoitaa lapsia mieluummin kotona kuin laittaa päiväkotiin. Menin töihin vuonna -21 nuorimman lapsen ollessa 2,5v eli riittävän vanha päiväkotiin.
Tuolloin sai työmarkkinatukeen lapsikorotuksen ja sillä lyhensi asuntolainaa mukavasti. Nyt olen töissä ja asuntolaina maksettu.
Tässä nyt on nsellainen 'menin töihin' -esimerkki, jota tällä palstalla moni kammoaa. Hyvin tehty!
No mua on ainakin kiusattu töissä joten olen työtön, tosin teen keikkoja ja sijaisuuksia. Olen vapaa aina lähtemään enkä joudu samaan. Pystyn keskittymään työhön josta koen iloa, enkä työkavereihin.
Huono itsetunto, ei työhistoriaa, joku sairaus joka rajoittaa ammatinvalintaa. Tässäpä muutama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt on nsellainen 'menin töihin' -esimerkki, jota tällä palstalla moni kammoaa. Hyvin tehty!
Niin, koulutus sekä suunnitelmallisuus elämässä auttaa yllättävän moneen asiaan.
No pelkästään se pitkittynyt työttömyys aiheuttaa sen että ei palkata, ja se työttömyys edelleen pitkittyy.
Mulla se alkoi ysärin lamassa kun valmistuin ensimmäiseen ammattiin suoraan kortistoon, siitä sai ikuisen leiman, kun ei saanut nuorena vakituista työpaikkaa, eikä saanut sitten myöhemminkään vaikka vaihtoi ammattia paremmin työllistäviin.
Nyt sain vihdoin vakituisen paikan, ja olen opiskelemassa viidettä kertaa uutta ammattia.
Useimmiten se, työllistyykö nopeasti on myös paljon tuurista kiinni. Jos sattumalta olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan, voi olla että ura soljuu hyvin siitä asti aina eteenpäin, jos ei käy välissä huonoa tuuria.
Ikä on aika paha. Yli 50-vuotiaat on pelkkä naurun aihe HR:lle ellei ne ole etsimässä toimaria.
Huono itsetunto, keskittymishäiriö, naisen puute (oikea parisuhde), yliherkkyys, huono itsetunto, ulkonäköpaineet, kelpaamattomuuden tunne (useasti osoitettu muiden toimesta), ulkopuolisuus, ulkopuolelle jättäminen, huono itsetunto, riittämättömyyden tunne, jälkeenjääminen ikätovereista, huono itsetunto.
Olen erehtynyt käymään kuntouttavissa töissä, nyt ei työnantajat palkkatöihin halua ottaa.
Ensin ikä ja kaupanpäälle sydänkohtaus, josta onneksi pallolaajennuksella selvisi.