Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, kysymys teille ruoanlaitosta

Vierailija
19.07.2015 |

Olen mies joka laittaa mielellään kotona ruokaa, mutta joka ei kuitenkaan ikinä tee mitään ihmeellisiä gourmet-herkkuja, tai ei ole ainakaan vielä sellaisesta innostunut, vaan laittelen lähinää jauhelihaa spagetilla tai pastalla, siskonmakkarasoppaa, ja joskus paistan lohta tai kanaa, tai lämmitän uunissa makkaraa, eli ihan tavallisia helppoja sapuskoita vaan.

Riittääkö ruoanlaiton puolesta tällainen toiminta teille, vai pitäisikö miehen jaksaa/osata laittaa vähän enemmän vaivaa vieviä ruokia myös? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:36"]

Ainoa mitä noista söisin olisi lohi, sekin kunnolla tehtynä. Paljon tarvitset vielä harjoitusta. Eri tyylisuuntia, kreikkalaista, thaimaalaista, intialaista, kreikkalaista, suomalaista jne. Sitten keitot, erityisesti moni välttelee hiilareita joita suomimösaöissä yleensä paljon.

[/quote]

Montako kertaa se kreikkalainen pitää opetella? Eikä niillä muuta hyvää ole kuin tuliset lihapullat.

Moussakat ja soussakat aivan mauttomia. Salaateissa ei paljoakaan luonnetta, hyviä raaka-aineita riittää tosin.

[/quote]

Thaimaalainen keittiö lisäksi erittäin ongelmallinen kun käyttävät tuoreita raaka-aineita. Mistäpäs niitä ostelet Suomessa? Kiinalainen keittiö on sen sijaan jo erittäin kiehtova.

Kokkaileva mies.

[/quote]

Etnisistä ruokakaupoista. Löytyy ihan ganlangajuurtakin tuoreena. 

[/quote]

Että ihan juurta löytyy tuoreena. Eipä viimeksi löytynyt, mutta jos tuossa on lista tuoreaineksista, niin heikoilla vesillä ollaan.

[/quote]

Olisiko pitänyt luetella kaikki? Viimeksi, kun kävin Vii-Voanissa, siellä oli vaikka mitä tuoreena. Toki esim kalat ja äyriäiset on pakasteena. 

Vierailija
22/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä noista söisin olisi lohi, sekin kunnolla tehtynä. Paljon tarvitset vielä harjoitusta. Eri tyylisuuntia, kreikkalaista, thaimaalaista, intialaista, kreikkalaista, suomalaista jne. Sitten keitot, erityisesti moni välttelee hiilareita joita suomimösaöissä yleensä paljon.

[/quote]

Hyi vittu mitä sä ehdotat. Kyllä suomalainen kotiruoka on parasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:40"]

[/quote]

Montako kertaa se kreikkalainen pitää opetella? Eikä niillä muuta hyvää ole kuin tuliset lihapullat.

Moussakat ja soussakat aivan mauttomia. Salaateissa ei paljoakaan luonnetta, hyviä raaka-aineita riittää tosin.

[/quote]

Thaimaalainen keittiö lisäksi erittäin ongelmallinen kun käyttävät tuoreita raaka-aineita. Mistäpäs niitä ostelet Suomessa? Kiinalainen keittiö on sen sijaan jo erittäin kiehtova.

Kokkaileva mies.

[/quote]

kyllä mä olen vii vooanista ym onnistunut ostamaan kaiken tarpeellisen tuoreena. Enkä tarkoita joka ikisen ruokalajin hallitsemista vaan että tekee muutakin ruokaa kuin suomalaisia lihapullia ja hernekeittoa. Teen lähinnä niitä ruokia joihin on aineksiaan saatavilla tai vaihdan joitakin aineksia esim kaloja Suomessa helpommin saatavilla oleviin. Ymmärrätte varmaan pointin että syö välillä muutakin kuin perinteistä suomalaista. Tietysti jos niistä tykkää niin se on fine, mutta mä pidän mausteisemmista ruoista ja hyvistä keitoista ym. Pointti on monipuolisuus ja vaivannäkö ja hyvä maku.

Vierailija
24/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit jatkaa ihan tuolla perusruoalla. Jospa vaimokin innostuisi joskus jotain kokkailemaan.

Vierailija
25/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:45"]

Minulle riittää, kunhan on hyvä imuroimaan, pyyhkimään pölyjä ja silittämään lakanoita. Keittiö on minun valtakuntaani eikä sinne tarvitse muiden tulla koheltamaan. 

[/quote]

Kyllä sen pitää saada kokata normaalisti, jos alatte olla yhdessä.

Vierailija
26/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että tekee ruokaa vuorollaan. Suotavaa myös olisi, että ateria on terveellinen ja monipuolinen (ei esimerkiksi pelkkää makkaraa ja perunaa ilman mitään kasvisten tapaista), mutta ei tarvitse mitään erikoista tai työlästä laittaa, jos ei halua.

Vierailija
27/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruuasta naisetkin aloittaa kokkailun. Pitää vaan uskaltaa kokeilla uutta ja heittää sinne jauhelihaan kermaa ja tomaattia tai makaronilaatikkoon cheddarjuustoa. Mun kokkailut on aina improvisointia mutta aina niitä ruokia kehutaan hyviksi :) Kokeilemalla oppii ja harjoittelu tekee mestarin!

Vierailija
28/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aivan mahtavaa jos edes jotain osaa laittaa. Meillä ei osaa muuta kuin paistaa makkaraa ja muita eineksiä lämmittää jos niitäkään kovin montaa. Makaronit osaa keittää ja paistaa jauhelihan kastikkeeksi, litra vettä ja jauhelihamauste ja siinä on "kastike".

En itsekään kyllä osaa mitään erikoisia, vaikea kai se on kun ei ikinä ole maistellutkaan mitään kiinalaisia ja kreikkalaisia ruokia. Mutta eikös se riitä kun tarttuu toimeen ja uskaltaa edes kokeilla joskus jonkun reseptin mukaan, joillekin näyttää vaikkapa se makkarakeittokin olevan liian haastava edes yrittää.

Vierailija
29/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap kuulostat hellyttävältä. <3 söpö. Söisin mielelläni sun kokkauksia!:)

Vierailija
30/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai riittäisi

Vierailija
31/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se vaikuttaa, mitä sata palstamammaa tykkää? Ensin vaan normaalisti laittelet noita ruokia vaimolle ja jos kitisee, otat netistä reseptejä ja kokkaat jotain muuta.

Vierailija
32/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä osaan tehdä rukani ihan itse, en minä miestä siihen hommaan tarvitse. Omat ruokas jiutusit kyllä tekeen itse koska ensyö lihaa.

Vierailija
33/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi, ei kaikista ole laittanaan courmee aterioita. Tosin mitään siskonmakkarasoppaa en suostu syömään.

Vierailija
34/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:36"]Ainoa mitä noista söisin olisi lohi, sekin kunnolla tehtynä. Paljon tarvitset vielä harjoitusta. Eri tyylisuuntia, kreikkalaista, thaimaalaista, intialaista, kreikkalaista, suomalaista jne. Sitten keitot, erityisesti moni välttelee hiilareita joita suomimösaöissä yleensä paljon.
[/quote]

Mä söisin myös sitä lohta. Paistettu kanakin menisi, ellei nyt ihan kuivaksi käntyksi ole paistettu. Jauhelihasta voisi tehdä kastikkeen lisäämällä ihan vaikka vain tomaattimurskaa ja mausteita (helpoin versio). Jauheliha saisi mielellään olla naudan paistijauhelihaa. Makkaraa en syö.

Mielestäni on kuitenkin hienoa, jos mies yrittää edes tehdä jotain ruokaa, eikä syö pelkkiä eineksiä. Mutta ihan oman itsensä takia suosittelisin laajentamaan repertuaaria ja lisäämään ruokavalioon myös kasviksia.

Vierailija
35/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää varsin hyvin :)
Olisipa itselläkin kokkaileva mies..tai edes mies

Vierailija
36/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin riittää. Meillä tehdään noita samoja ruokia, kokkausvuorot menee vähän miten milloinkin. Eilen tein minä uunijuureksia ja lohta, nyt väsää mies lihapullataikinaa keittiössä. Jos haluamme gourmeeta, menemme ravintolaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi