30 % yli 20-vuotiaista suomalaisnaisista on lihavia
Tämä tulee erittäin kalliiksi meille. Mitä asialle tulisi tehdä?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miehistä vielä suurempi osuus.
Vähän pienempi osuus itse asiassa. En tiedä miksi koit tuon valehtelun tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat miehet tulevat itse asiassa vielä kallimmaksi, koska heillä lihavuuteen liittyy usein vielä alkoholismi. Samoissa painoindekseissä naiset ovat terveempiä.
Höpö höpö. Naisten terveydenhuollon kustannukset ovat miljardeja suuremmat kuin miesten. Tämä on tutkittua tietoa.
Naiset synnyttävät ja elävät vanhemmiksi.
Ehtisikö sitten liikkua enemmän, jos olisi lyhyemmät työpäivät?
Vierailija kirjoitti:
Ehtisikö sitten liikkua enemmän, jos olisi lyhyemmät työpäivät?
Ehtisivät varmaan syödä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän pienempi osuus itse asiassa. En tiedä miksi koit tuon valehtelun tarpeelliseksi.
"Työikäisistä 2054-vuotiaista miehistä 65 prosenttia ja naisista 49 prosenttia oli painoindeksin mukaan ylipainoisia tai lihavia vuonna 2020." YLE
Huh!! 😳 Jos jäisin sinkuksi niin tuohan alkaa olla jo haastavaa löytää normaalipainoista miestä, kun luonteenkin olisi tietysti natsattava
Terveellisen ruuan veroa alemmaksi, herkkujen ja alkoholin ylemmäksi ja liikunta palveluja enemmän ja halvempana?
Ja jos ne ukot ei vaan makais sohvalla ja laittais naista hoitamaan kaikkea yksin, vaikea on jaksaa panostaa terveyteen kun kaikki aika menee muiden sotkujen siivoamiseen.
Itseasiassa kielletään parisuhteet. Naiset pysyy terveempinä ilman miestä.
Samaa kuin miesten lihavuudelle.
Eli ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen vanhustenhoidossa ja sanon vaan, että eiköhän ne lihavuuden aiheuttamien sairauksien hoidot ole taskurahoja verrattuna siihen, kuinka paljon vanhuksiin menee rahaa. Päivystyksen kautta osastolle, siellä muutama päivä ja taas kotiin. Ympärivuorokautinen hoito, todella kallista. Pahimmillaan joudutaan hoitamaan lonkkamurtumat ja kaatumiset päivystyksellisesti.
Lihava paiskataan hoitojonon perälle eikä hän välttämättä näe vanhuuttaan ollenkaan.
Onko vanhuksia sitten 10 vuoden päästä taas pienempi määrä, kun nyt on menossa joku piikki vanhusten palveluiden kysynnässä, mutta jos ihmiset alkavat olla taas keskimäärin sairaampia niin piikit häviää.
Jatkan, että kaikki sairaudet tulevat todennäköisesti vanhalle, oli lihava tai ei. Syöpiäkin ehtii tulla monta. Muistisairaus on pahin, tarvii sen ympärivuorokautisen hoidon.
Mun peppu on säästökokoa, en tule tarvitsemaan hoivapaikkaa koskaan. Jos tulee diabetes tms, ne hoidetaan kotiin. Toivon lisäksi hoitotahtoa, etten jää toisten armoille missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työikäisistä 2054-vuotiaista miehistä 65 prosenttia ja naisista 49 prosenttia oli painoindeksin mukaan ylipainoisia tai lihavia vuonna 2020." YLE
Ei voi kuin nauraa. Sä et ihan oikeasti itse ymmärrä missä menit metsään? Onko tuossa sun lainauksessa kyse lihavista? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen vanhustenhoidossa ja sanon vaan, että eiköhän ne lihavuuden aiheuttamien sairauksien hoidot ole taskurahoja verrattuna siihen, kuinka paljon vanhuksiin menee rahaa. Päivystyksen kautta osastolle, siellä muutama päivä ja taas kotiin. Ympärivuorokautinen hoito, todella kallista. Pahimmillaan joudutaan hoitamaan lonkkamurtumat ja kaatumiset päivystyksellisesti.
Lihava paiskataan hoitojonon perälle eikä hän välttämättä näe vanhuuttaan ollenkaan.
Onko vanhuksia sitten 10 vuoden päästä taas pienempi määrä, kun nyt on menossa joku piikki vanhusten palveluiden kysynnässä, mutta jos ihmiset alkavat olla taas keskimäärin sairaampia niin piikit häviää.
En osaa sanoa, mutta kovasti lääketiede tekee töitä, että kaikki elävän mahdollisimman pitkään, oli elämänlaatu mitä tahansa. Lisäksi vanhat kunnon juopot tervakeuhkot alkaa olla kadonnutta kansanperinnettä eli ei varmasti kuolla ajoissa. Hyväkuntoisia on paljon ja heillä ehtii muistisairaus pitkälle ennen kuolemaa, ei hääviä elämää.
Kysytään 38 vuotiaalta työttömältä
Vierailija kirjoitti:
Vain 30%?
Niin, aika helvetin epäuskottavan matala luku. Todellisuus on pikemminkin luokkaa 80%
Antaa kaikille mahdollisuus terveelliseen ruokaan, terveellisiin työtapoihin (ei hulluja työpäiviä ja -tahtia) ja antaa parempaa hoitoa kuin nyt saavat. Miehet saavat jo nyt parempaa hoitoa kuin naiset, vaikka heidän itse valitsemansa elämätyyli johtaa useammin sairaalaan (alkoholi, tupakka, ylipaino, turhat riskit, työtapaturmat ja yleinen väkivaltaisuus).
Oletteko muuten koskaan nähneet naista, joka olisi joutunut sairaalaan sen takia, että olisi esimerkiksi työntänyt pyllyynsä jotain sinne kuulumatonta tai ollut baaritappelussa ja sen takia olisi sairaalassa? Aivan. Ne ovat yleensä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Mutku miehet, yhyy.
Suomalaiset naiset ovat Pohjoismaiden lihavimpia. Suomen miehet toiseksi hoikimpia tanskalaisten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tulee leikata tuista, koska syövät liikaa, kun on paljon rahaa. Ruokatuet tulee pienentää.
"Ruokatukea" ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehistä 60%. Lisäksi miehille tuo on epäterveellisempää kuin naisille.
Onko näin paljon? Missä lähteitä näille luvuille?