Korvatulehdus, tärykalvo puhkesi, lääkäriin?
Heräsin aamuyöllä kamalaan korvakipuun ja otin ensin 400mg buranan, nukuin sen avulla 20min ja korvakivun vain pahetessa otin toisenkin. Korvasta kuului rapinaa ja poksumista ja kipu oli järkyttävä, säteili leukaan asti. 2h päästä otin äidiltäni yhden selkäkipuun tarkoitetun 50mg tramalin (väärin, tiedän, mutta olin jo hyvin epätoivoinen) ja siitä tunnin päästä kuului kamalaa ääntä korvasta, kamala poksahdus ja korvasta alkoi valua märkäeritettä...
Varmaan tramalin vuoksi en tunne enää kamalaa kipua, välillä vihloo edelleen. Mutta kannattaako minun lähteä enää päivystykseen kun tärykalvo puhkesi jo? Märkää valuu edelleen vähän väliä. Saisinkohan antibiootit? Vai odotanko huomiseen jolloin pääsen terveyskeskukseen? Suihkussa ilmeisesti tulisi suojata korva, mitä ostan siihen apteekista?
T. 19v ja tietämätön
Ne antibiootit pitäisi helpata siiheen kuumeeseen. Mulla oli kerran tosi sitkeä korvatulehdus, meni korvasta korvaan kans. Kolme kuuria peräkkäin ja lopulta meni tulehdus sisäkorvaan. Parani aikanaan, mutta kyllä oli karmea näin aikuisellakin.
Mutta ota kuumetta alentavaa särkylääkettä, jotta saat ehkä jotain nukuttua.