HS: lapsista huolehdittava ilman tukia?
Mitä mieltä ko. kirjoituksesta ( hs5).mun tekisi mieli vastata jotain mutta en keksi mitään nasevaa.
Kommentit (75)
OECD-maiden lisääntyvyys on kaikkein huonointa vaikka tuet on parhaat!
" Vääriksi" voidaan lukea esim. köyhät ja kipeät, heikosti koulutetut, vähemmän älykkäät, huonosti veroja maksavat, ihan mistä vinkkelistä sitä nyt katsookin.
Esim. jenkeissä lisääntyy eniten köyhin kolmannes. Rasistiksi tai natsiksi leimaantumisen uhallakin voi kysyä, millaisia tulevaisuuden toivoja varattomissa, kouluttamattomissa, mahdollisesti alko/huume/rikollisongelmaisissa perheissä kasvaa. Poikkeusyksilöt tietysti aina pärjäävät, mutta entä se massa?
Suomessa on vähän sama ilmiö, suhteessa eniten lisääntyvät maahanmuuttajat, kotimainen etninen vähemmistömme sekä lestadiolaiset. Meillä on tosin sellainenkin maailmanmitassa poikkeava trendi, että hyvin koulutetuissa uraperheissä erottuu myös monilapsisten perheiden varsin merkittävä ryhmä.
Kansa luulee, että SDP olisi jotenkin enemmän köyhien asialla kuin esim. kokoomus. Mutta mikähän puolue on ollut vallassa viimeiset 10 vuotta ja mitä niiden köyhien eteen on oikeasti tehty? Herätkää pahvit ja lopettakaa se demarien ihailu.
Mun ääneni kallistuu jo paljon enemmän vasemmalle. Ja mitä tulee tähän Suomen tukiverkostoon, niin sitähän on helppo arvostella, jos itsellä on taloudellisesti vakaa tilanne. Mutta kun kaikilla ei ole niitä samoja mahdollisuuksia niin hyvinvointivaltiossa pyritään turvaamaan kaikkien tilanne niin, että jokaisella olisi peruselintaso turvattu.
Muistattehan arvon av-mammat, että KOKOOMUS ajaa esim. KOTIHOIDONTUKEA kaikkiin kuntiin.
Tutustukaa puolueiden ohjelmiin ja piipittäkää vasta sitten.
SDP LEIKKASI KOTIHOIDONTUKEA esim. Vantaalla.
Lapsiperheen EI KANNATA äänestää vasemmistoa!
Että homma pyörii, pitää olla työtä mahdollisimman monelle ja sen tekemisestä pitää maksaa riittävästi. Voi kysyä, onko aika vähän ajanut työväen/ammattiyhdistysliikkeen ohi, jos se vaatimuksillaan ja toimillaan vähentää yritysten mahdollisuuksia tai halukkuutta työllistää. Ammattiyhdistysliike kohtelee koko työnantajakenttää kuin kyse olisi suuryrityksistä, joilla on pohjattomat taskut.
" Uutta" rahaa generoituu ainoastaan yksityisellä sektorilla. Julkinen sektori pyörii yksityisen sektorin tuotoilla.
Tosiasiassa yli 60 prosenttia yksityisellä sektorilla palkkatyössä olevista on töissä pienessä tai keskisuuressa yrityksessä, joilla ei ole globaalin suuryrityksen resursseja esim. työntekijän muutosturvan kustantamiseen. Mieluummin viedään tuotanto Viroon tai pannaan pillit pussiin kokonaan.
Minä olen " tyhmä vasemmistoa äänestävä amismamma" , koska mielessä pyörii muutakin kuin oma napa. Vanhukset, kehitysvammaiset, sairaat, lapset(muidenkin kuin omat), syrjäytyneet, maahanmuuttajat...onkohan se niin, että kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa, niin osaa ajatella muidenkin ihmisten etua?
Ärsyttää kun av:lla luullaan, että vasemmisto ajaa köyhän etuja ja että sitä rahaa tippuu erilaisiin tukiin esim. taivaalta ja sitä kasvaa puussa...
Sitten vanhempani ryhtyivät yrittäjiksi, tekivät töitä 6-7 pv viikossa, kellon ympäri ja perheen talous hieman parantui. Omalla työllä saivat rahaa ja maksavat edelleen korkeat verot jotta yhteiskunnalla on varaa hoitaa kansalaisiaan.
Kerrohan 62, mistä vasemmisto sitten saa rahat muiden auttamiseen? Puolueen pohjattomasta rahakirstusta vai?
Eihän kyse ole muusta kuin siitä, että kuka päättää kuinka rahoja käytetään. Kai sinä ymmärrät, ettei sellaista kirstua ole olemassakaan...? 62
Niinhän se menee, maksetaan älyttömiä veroja palkasta joka on kovalla työllä saatu jotta joku saa olla työttömänä omasta tahdostaan.
Ymmärräthän 62, että vasemmiston harjoittamalla politiikalla loppuu tästä maasta sekä työpaikat (yritysten ei kannata palkata työntekijöitä) että rahat joilla niitä ihmisiä tuetaan. Tutustupa eri puolueiden nettisivuihin, ihan ajan kanssa niin ymmärrät jatkossa paremmin. Ok?
Vierailija:
Eihän kyse ole muusta kuin siitä, että kuka päättää kuinka rahoja käytetään. Kai sinä ymmärrät, ettei sellaista kirstua ole olemassakaan...? 62
vasemmistohan haluaa vain antaa ihmisille rahaa erilaisina tukina (jostain ihmepaikasta), oikeisto taas haluaa tarjota ihmisille mahdollisuuden hankkia itse rahansa työtä tekemällä jne. pidemmän päälle, kumpi on kannattavampaa?? opettaa kehitysmaat viljelemään itse ruokansa vai viedä sinne valmiitä ruoka-annoksia??
herääkin totta vie kysymys, mistä vasemmistolaispolitiikalla tätä rahaa ammennetaan jatkossa....
Vierailija:
Oletteko te aivan idiootteja? Itse olisin tehnyt lapset myös ilman mitään yhteiskunnan tukia, en halua olla mikään pummi. Ei Afrikassaan lapsiperheitä tueta ja siellä väestönkasvu on moninkertaista länsimaihin verrattuna.
Vierailija:
Vierailija:
Oletteko te aivan idiootteja? Itse olisin tehnyt lapset myös ilman mitään yhteiskunnan tukia, en halua olla mikään pummi. Ei Afrikassaan lapsiperheitä tueta ja siellä väestönkasvu on moninkertaista länsimaihin verrattuna.
Entä ne ryhmät, jota eivät pysty tekemään työtä?
vasemmistohan haluaa vain antaa ihmisille rahaa erilaisina tukina (jostain ihmepaikasta), oikeisto taas haluaa tarjota ihmisille mahdollisuuden hankkia itse rahansa työtä tekemällä jne. pidemmän päälle, kumpi on kannattavampaa??
Vierailija:
Minä olen " tyhmä vasemmistoa äänestävä amismamma" , koska mielessä pyörii muutakin kuin oma napa. Vanhukset, kehitysvammaiset, sairaat, lapset(muidenkin kuin omat), syrjäytyneet, maahanmuuttajat...onkohan se niin, että kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa, niin osaa ajatella muidenkin ihmisten etua?
SDP on liian pehmo minun makuuni. Annan ääneni vasemmalle. 62
Lapsen sairaalahoidot ja leikkaukset sekä muut toimenpiteet, tuhansia euroja kuukaudessa maksavat lääkitykset joista muuten yhteiskunta korvaa vain osan sillä kaikki lääkkeet eivät kuulu Kelan hyväksymiin korvattaviin lääkkeisiin, fysioterapiat, apuvälineet... lapsi ei olisi edes hengissä jos ne pitäisi itse maksaa. Pelkkä fysioterapia kun maksaa 120 euroa viikossa. Muuta rahaa lapsesta en saa kuin normaalit lapsilisät, kotihoidontuen ja hoitorahaa joka kaikki menee pelkkiin sairaskuluihin, eikä edes riitä. Töihinkään en voi sairaan lapsen takia mennä, sillä lasta ei voi hoitoon laittaa, omaishoidontukea saisin jos kunnalla olisi siihen määrärahoja, mutta kun ei ole niin sitäkään ei tipu.
Sen sijaan terveen lapsen pystyisin kyllä hoitamaan ja elättämään ilman kotihoidontukia ja lapsilisiä vallan mainiosti. Mikä ei kylläkään tarkoita että kyseisten rahojen maksaminen pitäisi lopettaa. Sillä köyhät saavät lapsia, maksettiin siitä mitään tai ei. Ja jos mitään tukia ei tule, kärsivät ne lapset jotka ovat tilanteeseensa täysin syyttömiä.
Naurettava ajatus että vietäisiin lapsiperheiltä ne muutamat sataset joita kuukaudessa maksetaan lapsilisinä ja kotihoidontukena, pois köyhiltä lapsiperheiltä vetoamalla siihen että lapsia ei pidä tehdä jos niihin ei ole varaa, sillä niitä lapsia syntyy joka tapauksessa myös niille köyhille. Ja " kostotoimenpiteet" vanhemmille tukien poistamisen muodossa aiheuttavat pahimmassa tapauksessa sen että köyhien perheiden lapset jäävät ilman ruokaa. Kuka haluaa mennä sanomaan kaksi viikkoa kaurapuurolla eläneelle lapselle että " sorry, äitisi ei olisi pitänyt tehdä sinua kun on liian köyhä ostamaan kunnon ruokaa joten ole nälissäsi ja niele puurosi" ? En minä ainakaan, kun ei se lapsen vika ole.
Oikeistopolitiikkaan kuuluu vahvasti vasemmistolaisten ajatusten leimaaminen naiiveiksi ja toimimattomiksi. Senkin propagandan tulos on luettavissa tästä ketjusta.
Maailmalla lapsiperheitä tuetaan eniten verotuksella: verovähennyksin, puolisoiden yhteisverotuksella jne. Meillä ei ollenkaan.
Vertailtaessa yhden tulonsaajan kaksilapsisen perheen tuloveroprosentteja 17 OECD maassa 2002 Suomessa veroprosentti oli korkein kahdella keskituloisella tulotasolla 42000 eur/ vuosi (n. 250000 mk/vuosi) ja 27500 eur/vuosi (n. 160000 mk/vuosi). Pienimmällä ja suurimmallakin tulotasolla Suomi oli kolmen ankarimmin verotutun maan joukossa.
Lapsiperheiden suorat tuetkin meillä ovat kv-vertailussa korkeintaan keskiluokkaa. Ainoa missä olemme kansainvälisesti hyviä tukemaan on ilmainen koulutus yliopistoa myöten.