Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:) MARRASMURUJEN KESKIVIIKKO :)

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiineista esim. A ja E ovat rasvaliukoisessa muodossa joten ihmettelen mistä niitä saa vesiliukoisessa muodossa?

Omat tietoni ovat " jonkun verran" vanhentuneet, olen ollut 8 vuotta töissä luontaistuoteliikkeessä ja nämä asiat tulivat tutuiksi, tosin siitä on jo yli 8 vuotta aikaa joten olen autuaasti unohtanut osan ja tuotteet ovat muuttuneet. Silloin kun olin itse alalla niin raskaana oleville harvoin suositeltiin yhtään mitään lisäravinteita ja varsinkin rasvaliukoisten vitamiinien kanssa tulee olla tarkka. Apteekin valmisteissa pitoisuudet ovat suurempia kuin luontaistuotteissa ja vitamiinit ovat synteettisessä muodossa, ja ne eivät tosiaan imeydy välttämättä kovin hyvin. Luontaistuoteliikkeiden vastaavissa tuotteissa on yleensä vain päiväsuositus kutakin vitamiinia ja muistaakseni ei ole mitään hyötyä syödä ylimääräistä määrää, vesiliukoiset kulkeutuvat elimistön läpi ja rasvaliukoiset kertyvät elimistöön mikä ei ole hyvä asia.

Yksittäisistä tuotemerkeistä Valioravinnon (?) Kelasin-tuotteet olivat parhaiten imeytyviä ja homeopaattiset valmisteet ovatkin sitten oma lukunsa.

Tässä onkin sitten suurin piirtein kaikki mitä muistan enää eli ainakaan minulta ei kannata kysellä lisäohjeita mutta keskustelun aloittaja on kyllä oikealla " tiellä" vitamiinien suhteen, tietenkin on sitten jokaisen oma asia mitä syö ja mihin uskoo missäkin määrin, tämä on taas vähän politiikkaa vastaava keskustelunaihe josta minä ainakin vetäydyn suosiolla syrjään koska tietämykseni loppuu tähän :(

Närästykseen söisin kyllä vaikka pikkukiviä jos niistä olisi jotain apua, edellisessä raskaudessa söin pakettikaupalla perunajauhoja joskaan en muista oliko siitä muuta hyötyä kuin että se maistui taivaallisen hyvältä.

MrsCruiser

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla