:) MARRASMURUJEN KESKIVIIKKO :)
Kommentit (41)
Koska sulla on se todettu? Ja onko ihokeliakia vai tää mun versio? Uteliaisuus iski heti. Kun neuvolas ja joka paikas muutenkin hössötettään et täytyis syödä koko-, täyjyvä yms. " kuitutuotteita" niin en ainakaan minä ole mitään ohjeistusta saanut miten voisin korvata ruokavaliooni..
saati sitten että mullahan ei totisesti imeydy melkein mitkään vitamiinit, hivenaineet jne.. Huolettaa vain et saako Beebe kaikki tarvitsemansa " rakennustarpeet" ..?
Ja jos jollain muullakin on hyviä neuvoja niin otan ilolla vastaan!
Eka gallupit!
1. Esikoinen laskeutui rv 37 muistaakseni, syntyi 40+2.
2. Pillerit: olen syönyt raskauden aikana vain rautaa siinä vaiheessa kun hb laski lähelle sataa. Nyt se oli noussut ja oli 137, otan enää pari tabua viikossa, ettei lähde laskuun. Mitään monivitamiineja en ole syönyt, uskonpa saavani monipuolisesta ruokavaliosta kaiken tarvitsemani. Maitoakin kuluu päivittäin varmaan litra juotuna ja siihen vielä jugurtit ja juustot päälle... Ainoa mistä on ehkä puute on tuo kalaöljy... Ei vaan ole muistanut ikinä ostaa niitä kapseleita!
Omaa napaa: vauva on parina viime yönä valvottanut kovasti liikkeillään. Tähän asti on nätisti nukkunut yöt, mutta nyt ei enää hänellä uni maita. Ei kai löydy enää kivaa asentoa.
Aamulla käytin esikoisen hammaslääkärissä pyörällä, kylläpä olikin helppoa liikkumista!! Kävely tökkii niin pahasti, joten onneksi sain vihdoin ja viimein patistettua miehen korjaamaan mun pyörän ajokuntoon. Kiva kun neuvolamatkaan ei mene enää 45 minuuttia, pyörällä hurautin reilussa kymmenessä minuutissa.
Noista pulloista vielä sen verran, että itsekin tykkään antaa vauvalle ensin rauhan opetella imemään rinnasta ennen kuin annan pulloa tai tuttia. Pullosta kun se maito irtoaa niin paljon helpommin, ettei vauva fiksuna tyyppinä jaksa nähdä vaivaa, jos tietää maidon tulevan helpommin jostain muualta kuin rinnasta... Mutta tuon opetteluvaiheen jälkeen meinaan kyllä pulloakin käyttää, siis parin viikon ikäisestä. Niin ja siis vain toki tarpeeseen, jos mulla joku meno tai haluan vaikka käydä kaupassa. On se ihan kiva tunne tietää, että vauva pärjää isänkin kanssa hetken, vaikka nälkä tulisikin! Tutti oli meillä esikoisella ainakin tosi iso apu, sitäkin meinaan tarjota heti jos näyttää tulokaskin samanlaiselta imuriippuvaiselta, joka mielellään nukkuisi koko yön rinnassa kiinni :)
Tuteista meillä oli käytössä alkuun silikonitutit, sillä niitä meille neuvolasta suositeltiin siksi, etteivät maistu miltään ja siksi vauva ehkä helpommin ne huolii kuin luonnonkumiset. Ja tuttimerkeistä valittiin NUK, ne vaan näytti silloin niin kivoilta ja nytkin varmaan samaa merkkiä hankitaan :)
Mutta nyt vähän lounasta mulle, vauvalle ja esikoiselle...
Marrastoive rv 35+3
mulla on se ihan ... normaali? ei ihokeliakia siis :) mulla todettiin se muistaakseni olin 13-14 eli max 7 vuotta sitten. söin ehkä vuoden yhteensä niitä leipiä, makarooneja jne.. sit kun muutin 15-16 vuotiaana pois kotoa ei ollut todellakaan varaa laittaa 3 euroa makarooneihin ku ne sai 20sentillä. joten se ruokavalio jäi. mullei oo mitään oireita siitä. alussa kävin niissä kontrolleissa ja ne tädit sano et juu paremmalta näyttää vaikkei ois ees pitänyt. tais huijata mua! se koko keliakia todettiin niin et mä olin ihan p****na vissiin puolisen vuotta, ihmettelin mikä on ku mahaan koskee niin pirusti. meni siinä sit ihmetellen ja kokeillen kaikkee omin päin, siis et jos ois johtunut jostain tietystä. sit mun äiti keksi sillon et käys tälläses testissä ja niin se sit lopulta selvis. otettiin se koepala ohutsuolesta. jos ihmisellä on se laktoosi intoleranssi? niin sillä voi suurella todennäköisyydellä olla myös keliakia. ja tämä keliakia on kuulemma periytyvää, tosin mun kummallakaan vanhemmalla ei sitä ole eikä sitä ole suvussa. se tosin voi olla myös oireeton.
vitamiineista en tiiä, mä oon huono hoitamaan itseäni :D en jaksa vitamiineja syödä saati käyttää koskeusvoidetta. mä uskon että tavallisella monipuolisella ruokavaliolla vauvat saa sen mitä tarvitsee. en tiedä, mutta uskon näin.
tällästä tarinaa :D
Omat kotiympyrät: Onpa hyvä fiilis. Eilen sain koiran pesuapuja äidiltäni, kun kumartelu ja kykkiminen eivät onnistu ja nyt vanha rouva on pesty, föönattu kuivaksi ja leikattu. Tänään rouvalla oli eläinlääkärillä joka raspasi hammaskivet. Kiva saada koirat " kuntoon" jotta ei sitten heti vauvan syntymän jälkeen tarvitse niiden kanssa ekstroja tehdä.
Gallupeista:
- Syön Minisun D-vitamiineja ja esikon kanssa popsittiin lasten pureskeltavia kalanmaksaöljytabletteja. Meilläkin kalaa syödään liian vähän, kun itse en niin tykkää. Onneksi mummi on kalafani ja kun esikko on mummilla yökylässä (n. kerran vko) saapi siellä popsia eväkkäitä.
- äippäpäivärahoista oli myös keskustelua ja sain vihdoin päätöksen - 85 euroa ja hilut päälle. Päätös tuli sitten nopeasti, kun työnantaja laittoi 6kk palkkatulot Kelaan. Pienen paikkakunnan etuja - harvoin ruuhkaa.
- tuteista ja pulloista. Esikko ei yksinkertaisetsi huolinut tuttia. Mies yritti ooikein " opettaa" kun ajateltiin, että rauhottaisi nukkuumaan mennessä mutta mitä vielä - neiti hermostui kahta kovemmin ja tutti lensi kaaressa. Tulevalle ipanalle en ajatellut ostaa tuttia mutta katsotaan tilanteen mukaan.
Ylipäätänsä ottaa kupoliin tämä neuvoloiden ja sairaaloiden imetyksen puolesta puhuminen joka tuntuu joskus saavan vouhkaamisen piirteitä. Tottakait 99% äideistä haluaisi imettää lastaan, onhan todistettu mm. sen terveydelliset vaikutukset. Mutta kun joskus se ei vain onnistu. Inhottaa, kun äitejä oikein lyödään hokemalla " se on se kysynnän ja tarjonnan laki" , " kyllä sitä tulee jos vain VIITSII yrittää" jne. Varsinkin ekan kerran äidiksi tulleet ovat sitten ihan maassa ja tuntevat itsensä epäonnistuneiksi jos imetys on kestänyt vain vähän aikaa tai korviketta joudutaan antamaan pullosta. Eiköhän ole pääasia, että lapsi kasvaa ja kehityy tasapainoisesti, on se elämän eliksiiri sitten pullosta tai rinnasta. No se tästä.
MrsCruiserille - sympatiat ovat puolellasi tuosta pomo asiasta. Äänensävy todellakin kertoo yllättävän paljon. Itse otin nokkiini, kun kerroin raskaudesta ensi kerran ja vastaanotto oli jokseenkin kalseahkoa. Työskentelen itse äärimmäisen hektisessä ympäristössä jossa tehdään projektilla tietty aika esim. 1-2 vuotta riippuen tuotteesta ja ymmärrän kyllä, että tiimin yhden avainhenkilön poisjäänti aiheuttaa työnantajalle harmaita hiuksia mutta kun on sitä muutakin elämää kuin työ... Itse olen pitänyt tiukan linjan mm. lapsen hakureissuista tarhasta, eli vaikka palaverit venyvät - lapsi on haettava, jos lapsi on sairaana - hoidetaan todellakin kotona eikä sysätä puolikuntoista tarhaan jne. Toisille ja varsinkin lapsettomille tuntuu olevan vaikea käsittää tätä yhtälöä. Olenkin sanonut, että jos minulla olisi VAIMO ei olisi mitään ongelmaa töiden kanssa mutta kun minä satun olemaan se vaimo niin velvollisuudet kutsuvat.... heippa :)
Momentti - onnea liikkumaluvasta :)
Keskiviikot kaikille
Masuapina 33+3
Eilen illalla si sain jonkinmoisen siivouskohtauksen ja pesinkin meidän keittiötä 3 tuntia!!! ja tänään jatkuu siivous vielä ruokailutilan puolella ja lasten huoneessa sekä meidän omassa makkarissa, koko aamun olen pessyt pyykkiä; ekat vauvan vaatteet nyt pestynä ja odottaa äitiyspakkauslaatikossa lipastoon laittoa =)
Aamulla myös tavattiin naapuritalon aikuisten ja lasten kanssa meidän pihassa tai kertsillä aamukahvejen merkeissä ja tuntuivat lapset viihtyvän ja mun siinä samalla oli todellakin hyvä pestä pyykkiä kun pesula vieressä =D
Ihmeen energinen pvä on näköjään tulossa, seuraavaksi pitää lähteä käväsemään kaupassa ostamassa kakkutarpeet ja tämän ja huomisen pvän ruokatarpeet siinä samalla, äiti onneksi toi jälleen auton tuota varten tänne ja toipas ikkunanpesimenkin että pääsen testaamaan miten tuo toimii, joku " uutuus" pesin.
Katsotaan miten selkä illalla suhtautuu taas tähän " rääkkiin" , tosin tykkään laittaa paikkoja kuntoon ja tänään tulee kyllä kaverikin vielä auttelemaan, pitää vaihtaa lakanat sänkyihin ja pestä nekin, seuraava pesulaaika on parin tunnin päästä ja saan ne lakanat siis koneeseen; kotikoneessa en viitti pestä niitä; vievät niin paljon tilaa omasta koneesta.
Johan taas tuli tarinaa pyykin pesusta mutta tätähän se meidän elämä on; pyykinpesua, vaipanvaihtoa ja kohta taas imetystä ja siihen päälle ruoanlaitto ja siivoukset, koittakaamme vain jaksaa.
Hei!
Että osaa kiroiluttaa tämä kone, taas kirjoitin pitkän viestin ja sitten kun aloin lähettää sitä, niin kone sanoo, että en oo muka kirjautuneena. Eikä ollu eka kerta kun näin kävi!
No lyhennelmä sitten tänne.
Olen taas sairaana. Ottaa aivoon oikein kunnolla. Juuri ehdin ajatella parantuneeni viisi viikkoa kestäneestä poskiontelotulehduskierteestä, ja kahden antibiootin syömisestä, niin taas on eilisillasta asti ollut kurkku kipeänä...ARRGH! Esikoiselta varmaan tarttui... tämä ei ole kohtuullista. Minulla kai tämä raskaus vienyt vastustuskyvyn kokonaan.
Kävin ma ultrassa, Viikkoja noin 35 ja vauva painoi 2400g +/- 300. Päänympärys 31.4 cm. joten kaikenkaikkiaan keskikokoinen neiti meille tulossa jos ajallaan syntyy. Eiköhän tuon mahdu ulos pönkeään, vaikka lantiolla vähän ahtautta onkin.
Äippärahaan saan 63e ja risat päivä. petyin vain siihen, että äippäraha ei ollutkaan 70 % palkasta, kuten minulle oli sanottu, vaan paljon vähemmän. Riippuu kuulema tuo prosentti jotenkin tulojen määrästä. Noh, eipä tarvi maksaa kahden aiemman hoitomaksuja, siinä jo iso säästö!
Tabugallup: Juon vain nestemäistä rautaa (krautebleut saft) tms. siinä myös joitain vitamiineja mukana. Lisäksi popsin maitohappoja päivittäin.
Nyt kai pitää lähtee ruuan laittoon, lupasin sämpylöitäkin tehdä.
-S (35 + 1)
Paino,verenpaine ja vatsan mitta ok,hb oli vain 105 joten nyt olisi viimeinkin pakko ostaa sitä rautaa..
Muuten syön kalkki+d pillereitä päivittäin sekä Berexiä jossa kaikki b-vitskut.
Eilen kävin koko tyttölauman kanssa uimassa ja teki hyvää vaikka en tietenkään hirveän paljon saanut itse uida.Jalkojen turvotus väheni kyllä.
Neuvolassa kysyivät haluaisinko/tarvitsenko vauvalle calmette-rokotusta.Haluan sen kyllä,kaikki muutkin lapset ovat sen saaneet enkä halua että kaiken maailman venäläiset ja vironturistit tartuttavat kyseistä tautia.
Kiva kun ensi viikolla saan taas lisää tietoa vauvan kasvusta ja kohdun tilanteesta Naistenklinikalla.
Jas ja pikkuneiti 33+5
parin viimeisen päivän ajan on alapäässä ollut kamala paineen tunne. Vauva on selkeästi pää alaspäin,mikä sinänsä on hyvä, mutta ehkä nuo lantionpohjan lihakset ovat sen verran heikot että painaa ja pissattaa.. Välillä ei taas tunnu missään.
Th sanoi tänään neuvolassa ettei vauva saisi syntyä vielä,mutta en usko että minun kohdallani synnytys ennen la:ta on mahdollinen :)
mä olen laittanut tänään vähän keittiötä. pyyhkinyt paikkoja lähinnä- ei mitään rankkaa. mutta huvittavaa oli kun lvi-mies kävi multa kysymässä että kun niin voimakkaat puhdistuaineet haisee, että onkohan se ihan terveellistä niitä käyttää tuossa " sinun tilassasi" ;-) Herttasia nuo miehet, mutta teki mieli kiljasta että pääsen kuule paljon helpommalla kun käytän kunnon aineita enkä vaan jynssää- ja meillä vielä tuo siivoaminen on ollut miehen varassa viime kuukaudet joten roiskeita jos jonkinlaisia löytyy kaikkialta.
eipä mulla muuta. edelleen ihmettelen kun ei supista ollenkaan. ehkä mun supistukset on henkistä laatua! :-0 Nyt kun on henkisesti helpottanut niin pysyvät poissa vaikka vähän liikun...
Momentille mukavia " puuhapäiviä" toivotellaan täältä Oulun suunnilta, hyvä että ei supistele liikkumisesta huolimatta. Mietin itsekin eilen että minkälaiseen kuntoon sitä menee kun ei tule liikuttua kuin pikkumatkoja, pari kuukautta sitten ostin uuden askelmittarin ja ihan hyvin kertyi askeleita päivän mittaan, 10 000 askelta on päivätavoite ja se tuli lähes joka päivä. Toivottavasti kunto ei mene kovin huonoksi jotta jaksaa edessä olevan synnytyksen.
Kaivelin yläkaapista vanhoja käsityökehtiä ja etsin uusia virikkeitä, olen kutonut ja virkannut kotona ollessani 2 ponchoa, 2 kaulaliinaa, kolmet sukat ja yhden villapaidan. Joululahjoiksi kaikki on menossa, sukkia pitäisi vielä kutoa lisää mutta välillä voisi tehdä muutakin.
Näin viime yönä aivan kauheaa unta, olin muka juhlimassa työkavereiden kanssa BigBrother-talossa ja aamulla heräsin seuraavana aamuna tuiki tuntemattoman miehen vierestä kauheaan krapulaan enkä muistanut mitään illan toilailuista. Hyppäsin pystyyn sängyssä ja ensimmäinen ajatus oli että miten vauva voi, miten saatoin lähteä juhlimaan tuolla lailla vaikka olen raskaana.. Vähän aikaa kesti ennenkuin tajusin että se oli onneksi vain unta. Taisi kostautua eilinen oluenhimo painajaisunena ja varoituksena että unohda moinen... Näin ne BB:n tapahtumat tunkeutuvat häiritsemään yöuniani ;( Yhtenä yönä näin unta lukemastani kirjasta joka kertoo rikospaikkatutkijan työstä, unessa oli yhdistettynä lukemani kirjan tapahtumat + CSI-sarjojen tapahtumia, eli silvottuja ruumiita ja kuolleita ihmisiä. Päivällä elämä on sukkien kutomista ja yöllä raakoja murhia ja kosteita juhlia - vaihtelevaa arkea :)
G: pillereistä : en syö tällä hetkellä mitään ylimääräistä, mietin kyllä että jotain jotain vitamiinilisää voisi syödä. Maitoa juon tosi paljon joten ainakin kalsiumia saan ja hemppa oli viimeksi 150 joten rautaa ei ainakaan tarvi. Niin paitsi Rennietä.... :(
G: tutit ja pullot : olen ostanut valmiiksi pari tuttia ja muutaman tuttipullon, joudun AINA lypsämään maitoa ja joka tapauksessa teen niin nytkin. Mieskin pääsee siis osalliseksi vauvan syöttöpuuhista aina välillä ja saan itse hieman liikkumavapautta. Lypsykonekin on jo hankittuna, semmoinen ainun käsikäyttöinen, en lähde sitä metsästämään vuotavien rintojen kanssa talvipakkasessa.
Mutta nyt vuoro seuraavalle, lähden hommastelemaan jotain... eli varmaan aloitan uudet sukat ystävän vaaville...
MrsCruiser - tasan 31 vkoa !
sain just ton kaikista ikävimmän urakan tehtyä, eli putsattua akvaarion. toi on kyl sinäänsä jännä et se siivoominen on ihan hanurista mut sit ku se on puhdas ni sen kans huomaa. palkitseva urakka =) tuli pölytkin pyyhittyä samalla. mitään ihmeempää ei oikeen ees viitsi tehdä kun tietää ettei olla enää tässä asunnossa vauvan kanssa. eli siivous menee sit hukkaan :D näin mun periaatteilla :D
isyysloma papereita pitäis kelasta hakea, oon vaan niin laiska ja saita et en saa aikaseksi. kelaan on matkaa varmaan 2-3km, en halua/uskalla kävellä ku toi vauvan pää painaa ilkeesti jos kävelee liikaa ja sit bussilippua on turha ostaa muutaman pysäkin välin takia. mies vois tietty itekki hoitaa nää tälläset jutut mut se voi olla parempi et mä oon mukana niin menee asiat oikeen.
jääkö teillä isä isyyslomalle?
voisin tästä lähtee hiplaa noita vauvan kamppeita ja järjestellä eilen järjestetyt laatikot uudestaan :D
huoh..
ootellaan
Moi!
En ole tänne juurikaan kirjoitellut, vaikka olen keskusteluja käynyt lukemassakin. LA siis 11.11. vaikka jo viikonvaihteen vietinkin naistenklinikalla supistellen... Pysyisi nyt hetken vielä.
Luin noita juttujanne erityisesti tuosta vitamiiniasiasta. Kiinnostaa siksi, kun olen asiaa paljolti viime vuosina tutkinut, perheessä kaksi syöpätapausta (syöpähän, kuten moni muukin sairaus, on RAVINTOPERÄINEN sairaus). Yllättävän moneen asiaan tuo ravinto vaikuttaa, olen ollut hyvin hämmästynyt viisastuessani näissä ravintoasioissa...
Elikäs pari faktaa vitamiineista ja hivenaineista:
1) ihan sama mitä popsii, jos NE EIVÄT IMEYDY! Puristeista (tabletit,pillerit) imeytyy kliinisten tutkimusten mukaan MAXIMISSAANKIN vain 15 - 20 %. Vielä vähemmän jos kroppa ei jaksa muuntaa vitskuja nestemäiseen = hyödynnettävään muotoon. Maksa ja haima ovat jo valmiiksi kovilla. Itse käytän nestemäisessä muodossa vitamiinit ja hivenaineet, kliinisten tutkimusten mukaan imeytyvät yli 90%sti.
Et ole sitä mitä syöt. OLET SITÄ MITÄ SINUUN IMEYTYY!
2) ihan sama mitä popsit, jos et POPSI OIKEITA ASIOITA OIKEIDEN KAVEREIDEN KANSSA! Tietyt ravintoaineet tarvitsevat tietyt kaverit imeytyäkseen. Eli kun nappaat purkista pelkkää magnesiumia, esimerkiksi, voisit samantien heittää sen suoraan vessanpönttöön. Sinne se kuitenkin nimittäin päätyy, jos kropassasi ei samaan aikaan ole kalsiumia tarjolla! Ja toisinpäin. Käyttämieni ravintoaineiden teho perustuu nestemäisyyden lisäksi myös siihen, että ne oikeat kaverit on laitettu samaan purkkiin keskenään = ryhmävaikutteisuus.
3) vaikka söisit mitä, ravinnosta ei enää tänä päivänä saa kaikkia tarvittavia vitaaliaineita. miksikö? Siksi, että ravinto ei enää teollistuneessa yhteiskunnassa ole samanlaista kuin aikaisemmin: syötetyt ja juotetut possut, kanat, kalat ja lehmät, pikaruoka, einekset, tehomaanviljely (ei enää vuoroviljelyä!!!), lannoitteet ja kemikaalit, liian aikainen sadonkorjuu (vitaaliaineet imeytyvät maaperästä useimmiten vasta juuri sadon kypsyessä, monet tuotteethan kypsytetään matkalla alkuperämaastaan käyttömaahan), ilmansaasteet, maaperän liettyminen, liian ripeä kasvu, liian pitkät varastointiajat jne.jne.
Itse syön kaikki vitamiinit (myös a, d, e ja k), hivenaineet sekä omegat nestemäisessä, VESILIUKOISESSA MUODOSSA, jolloin ei voi yliannostella eikä elimistö rasitu niiden muuntamisesta hyväksikäytettävään muotoon. Pillerit ja puristeet heitin roskiin.
Ja kun vaihdoin iltajuoman (iltajuomana tankataan mineraalivarastot kuntoon, sillä elimistö tankkaa yön aikana hermoston ja luuston ja tarvitsee siten erityisesti mineraaleja) raudalla varustettuun, pompsahti hemoglobiinini kahdessa viikossa 111:sta 123:een. Apteekin rautavalmisteilla en saanut sitä nousemaan millään, vaikka lopussa otin jopa 2 päivässä. Suoli vaan huuti armoa. Vaan eipä ole ollut suoliongelmia nyt, ei. :-) Ja mikä parasta, NUKUN KUIN MURMELI, vaikka ekassa raskaudessa (kiitos vitamiinipuristeiden) valvoin yöllä aina useita tunteja ja jalat kramppasivat ja suonta veti tämän tästä. Päivisin olo on nykyisin virkeä ja levännyt eikä päikkäreitä ole tarvittu pitkään aikaan.
Että kannattaa ottaa selvää vaihtoehdoista!
Nimim. Yksi monista avun saaneista :-)
Ollaan me marraskuiset ahkeria! =) Ihana lukea muiden kuulumisia, hyviä ja huonoja asioita.
Ite olen viettänyt hemmottelupäivää. Kävin parturissa ja hieman shoppailemassa. Ostin ihanan väiristä lankaa (vaal.puna, oranssi, sini, vihreä raidallista) josta aion kutoa pinnikseen viltin. Vähä niin kuin päiväpeitoksi vaikka pinniksessä sellaista nyt ei tarvi mutta käyhän se muuhunkin käyttöön.
Huomenna olis siivouspäivä. =(
Nurmikko pitäis kerran vielä leikata ja muutenkin laittaa puutarha talvikuntoon, mutta siinä saa kyllä mies auttaa, vaikka meillä ei tässä rivitalossa mikään iso piha olekaan.
Pientä hikeä tässä nyt pukkaa kun kävin koiran kans hieman pidemmällä lenkillä, mutta alko heti pissarakkoa pakottaan, painaa masukki sen verran alas jo. Pitäis käydä pissillä puolessa välissä lenkkiä niin menis paremmin. =)
Muuten ei kummempia täältä. Kiitos tutti ja tuttipullovinkeistä! Ite oon kyllä ajatellu imettää jos se vaan onnistuu, mutta varalle kai pitää hankkia ainaki yksi pullo ja tutti. Ihan varmuuden vuoksi.
Illanjatkoja!
rusina rv31+6
Mua kiinnostaa miten rapunen oltat vitamiinit nestemäisessä muodossa eli tarkalleen mitä tuotetta ostat kun menet apteekkiin.
Itse käytän nyt tuota ladyvita plussaa ja oon huomannu selkeän eron voinnissa. Siinä on hivenaineet, kalsium ja magnesium kaikki yhessä paketiisa. Aamuisin otetaan yksi keltainen jailtaisin kaksi valkoista aterioiden kera.
Kiitos tiedosta etukäteen!
Ja sit toisaalta eihän me tavalliset pulliaiset tiedetä mikä liukenee mikä ei, luulisi vaan et tuotteet joita raskausajaksikin suositellaan olisi jotenkin kliinisesti testattu et imeytyvät koska ovat aika sairaan kalllitakin.
T: ladyvita plussaan uskova
..kirjoitit asiaa vitamiineista!! oon ite paljolti samoilla linjoilla, paitsi että osa pillereistä melko hyvin imeytyviä, esim Kelasin -merkkiset apteekista, se hyvä niissä kanssa että ei sisällä mtn turhia lisäaineita.. En viittiny kirjotuksessani " vauhkota" siitä että monet apteekin monivitamiinit erittäin huonosti imeytyviä, ladyvitat, multitabsit ym, ehkä ei aivan turhia mutta ei ehkä saa toivottuja tuloksia jos niitä käyttää.. mutta ne jotka käytätte älkää vaivaantuko! :) niitä miten mitkäkin imeytyy, ei kovin paljoo mainosteta, tiedon saa vaan alan experteiltä mitä ei lääkärit ja terv.hoitajat valitettavasti ole :) hei laitappa mailiosottees rapunen niin jutellaan tästä aiheesta lisää, kiva jutella sellasen kans joka kans ottanu selvää ja tietää näistä! :)
mulle voi laittaa mailia osotteeseen: jandan@luukku.com
..siis voisi sanoa että imeytyy huonosti verrattuna parhaiten imeytyviin, mutta jos on ollut apua ja voinnissa huomannut niin hyvä, en halua tuomita :) varmasti parempi kun ei mitään syö..
..jotkut sanoo että joka raskaus vaikeampi, niin se on monilla, mutta yllätys yllätys ei niillä jotka on hivenaineet ym hoitanu kuntoon, tiiän joitakin joil aika montakin lasta ja joil kokemusta--useimmat vaivathan ne tulee just noista puutoksista..toki rakenne ja ryhtikin vaikuttaa..mut närästykseen en ite esim ikinä söis jotain Rennietä :)
Olisi oikeasti kiva tietää mitkä te kaksi ootte todenneet hyväksi ja mistä olette saaneet tietonne?
Olisin kiitollinen jos jakisitte tietonne tällaisen tavallisen maallikon kanssa.
T: The_Kirsikka
Ite ymmärsin apteekissa että rennie on ainoa närästyslääke jota voi raskaana ollessa ottaa..
Onko tuohon jokin syykin mikset söisi rennietä?
Minäkin haluaisin tietää, mitä sitten ottaisit närästykseen? Minusta Rennie on se helpoin, ja jos se tehoaa, niin miksi ei? Toki pika-apua saan myös maidosta tai banaanista, mutta varsinkin yöllä tuo on helpoin ja tehokkain.
mullaki ois toi keliakia. tosin en noudata sitä " diettiä" . ei mulla mitään oireitakaan oo nyt taas kolmeen vuoteen tullut siitä ni en halua tuhlata rahojani niihin sikakalliisiin leipiin ja makarooneihin. teininä se oli vaikeinta ku piti saada pikaruokaa nopeesti niin eipä ollut sillon gluteenittomia hamppareita tms.
ja nyt mä pistän hevit soimaan ja rupeen ahkeraksi!