Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:) MARRASMURUJEN KESKIVIIKKO :)

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas klo:4.00 hereillä...

No ei voi mitään kun ei saa enään unta ja tuo kutinakin häiritsee,tänään sitten onkin se äippäpoli.

Katsotaan nyt ottavatko sisälle seurantaan tuosta ihottumasta.

Aamupalallekkin pitäisi mennä mutta ei oikein maita,en tiedä aiheuttaako jännitys taas huonoa oloa.

Vanhemmat lapset menevät kouluun ja nuorin hoitoon/kerhoon ja sitten mies käy katsastamassa auton ja sit taysiin...

Mites momentin kauppa/ostos reissu sujui?

Me ostettiin eilen vainut brion (kai) en ikinä muista merkkejä,kuitenkin yhistelmä vaunut.

Käytettynä ostettiin 50¿ maksettiin,vaunut olleet vain yhdellä lapsella n.6kk käytössä sitten olleet käyttämättä.

Mies joka ne möi kertoi että markka aikaan maksoivat vaunuista yli 3500mk,joten huima alennus tuli vaunuista.

Nyt meillä onkin sitten kaikki muut hommattuna paitsi tärkein VAUVA!!!

Niin ja tietysti tutit ja tuttipullot on hommaamatta.

Mutta siis käyn täälä tänään vielä kertoilemassa äippäpoli uutiset jos en joudu sinne jäämään...

Rv 32+2

Vierailija
2/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa tämä nyt onnistuisi...

elikkä täälläkin taas hyvissä ajoin,tai no ukon kello herätti ja on ihana hetki aamusta saada hieman aikaa itselle ennen kuin herätän esikon kahtomaan piirrettyjä,jolloin minä saan valmistella päivän ruokaa ja siivota kaappeja rauhassa..

muutenkin tuli pyörittyä viime yönä,ja silti kutakuinkin virkeä olo

johtunekko siitä että paastoarvo oli jopa 5.3 eli rajoilla,mitä harvoin tapahtuu vaikka insuliinit on

onko muilla mahanahka ns puutunut?

täällä ei nimittäin ihan kaikkia liikkeitä tunneta vaikka vauva potkuttelisi ja liikkeet tuntuisivat käteen.

mulla vasta ens viikolla polille meno,toivottavasti eivät ota sisään(nuitten sokrujen takia),kun nyt on tilanne että ukko on taas töissä,ihanan 3vk loman jälkeen.anoppikin vähän huonona joten siitä ei nyt tähän hätiin ole ja onhan se minun oma muori mutta joutuisi katsomaan koko päivän.kun ensin ukko olisi töissä ja sitten raksalla.

vaan taitaa tämä peikko-muori karata suihkuun(ihanaa ihan yksin).

kiitos siitä piirakka ohjeesta.oli näppärä tehdä isompikin annos.

toukokuunäiti 31+5 jos tänään on tiistai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi vei lapsoset hoitoon, kun meni vasta kasiksi töihin. Tosin jouduinhan minä auttamaan aamuaskareissa, kun ei tuo isäntä ikinä ehtisi töihin tuolla tahdilla ;)

Eilen illalla oli tosi vaikea olla - painoi rintalastan alle, ja sit uutena kipupaikkana löytyi nivuset, eli kun lähdin kissojan hakemaan häkistä, niin tuntui, ettei saa askelta otettua, kun molemmat nivuset jäkittää. Myös painontunne lisääntyi tuonne häpyluun tienoille :( No jos tänään ottais todellakin levon kannalta - osaankohan??? ;)

Galluppia oli noista synnytyksistä; Esikoisen synnytys lähti spontaanisti rv41+5, synnytys kesti 25h ja päätyi sektioon 41+6 -- kuopus lähti kans spontaanisti, kesti 19h / ponnistus 16min, mut alakautta kuitenkin rv40+6 -- jospa tämä kolmas sit vaik vähän nopeammin ;)

Molemmissa olen epiduraalin ottanut, ja on auttanut, sitä kun ei ole paikat olleet kummallakaan auki vaikka koko yön supistellut - eli antoi hieman aikaa levätä....

Nyt jos lähtis lepäilemään, kun on aamupala syöty..... Ihanan sumuinen ilma, jos jaksais edes pienen lenkin tehdä koiran kanssa aamupäivän aikana...

--Mirpa + masukki--

Vierailija
4/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittelin eilen gallup kyselyä, mutta meni varmaan niin myöhäseks ettei moni vielä ole siyä huomannu eli laitan uudestaan

1. Millä viikolla vauva laskeutunut?

2. Mitä tabletteja/vitamiineja popsitte?

Itselläni ei oo vielä laskeutunut, oon nyt 32+3. Mulla pojat laskeutu kovinkin aikaisin, tyttö taas pyöri pitkäänkin ja oli väärinpäinkin mut kääntyi viime hetkellä. Oiskohan tämäkin tyttö vaikea ennustaa, Pojat toivoo poikaa ja tyttöä tyttöä. Molemmissa puolensa.

Sit popsin tuota ladyvita plussaa ja vointi on kummasti piristyny.

Hyvää päivänalkua kaikille!

Vierailija
5/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että millanen se teidän kissojen häkki on?

meillä kans 3kissaa ja maalaistalo remontin alla ja miettimyt miten " järjestää kissojen ulkoilu" ,kun meinaan että naapurissa kissoja ja n.700m päässä eräs naapuri joka ei kissoista pahemmin välitä.

ja on joskus hävittänytkin kissoja ampumalla jos ei ole omistajaa ilmaantunut.

ja onhan meillä tietty 2koiraakin,niille on jo nyt ihan tavallinen koira aitaus maalla,jossa aina silloin tällöin ovat.

mutta eipä tässä kiire,ei jaksa tressata sen rempan kanssa.

Vierailija
6/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin oli synnytyksestä..

vedet meni38+3 ja tippaa avuksi ja poika syntyi 38+4,20min vaille vuorokausi meni vesien menosta ennen kuin syntyi.

laskeutumisesta:esikoinen ei kerennyt edes laskeutua kun nuo vedet meni ihan yhtäkkiä(vaikka tiukasti sormelle vain auki).

tämä pikkukakkonen on mielestäni laskeutumaan päin(helpompi hengittää,masu alempana jne)mutta ei välttämättä kiinnittynyt kun tunnostelee ite missä pää on.

ja vitamiineista..no eipä juuri mitään,eiköpähän nuo tule ruoasta kun joutuu kellon kanssa syömään.

tietty rauta(joka tosin ei oikein imeydy,appelsiineistä huolimatta) ja kohta d-vitamiini

Vierailija
7/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla laitoin ihmettelyjä siitä miten huonossa kunnossa sitä on. eilinen ostosreissu tuotti kaappiin yhden fleecen vauvalle ja huomion siitä että rapakunnossahan tässä ollaan. ei meinaa kävellä jaksaa...

ihme kyllä ei ole supitellut pahemmin. pientä tuhrua on ollut- alatutkimus taisi tehdä temput.

gallupit:

Laskeutuminen: eka laskeutui rv31 tienoilla ja syntyi rv36, toka ei laskeutunut ollenkaan (syntyi rv36) ja tämä on ollut laskeutuneena kohta 3 viikkoa...

Pillerit: kalkkia syön ja tyyliin joka toinen päivä kalaöljyä tai monivitamiinia. kalkki on ainut mitä otan päivittäin.

tänään olis ohjelmassa poikien haku hoidosta. ja rempan kuunteleminen alakerrasta.

mom rv33+5

Vierailija
8/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jäin sitten lopullisesti selkäkivun takia sairaslonalle, eikä yhtään harmita :D Täällä alkaa myös lonkat olla aika hellinä. Eilen illalla ajattelin lämmöllä The Kirsikkaa ja kramppeja: varvistelin keittiössä, kun yritin saada yhtä kippoa kaapin ylähyllylle. Eikös silloin tullut toiseen pohkeeseen ihan hillitön kramppi! Kipu oli niin kamala, että jalat lähtivät alta ja liu' uin/putosin toisen kankkuni päälle lattialle huutamaan (tuli kiva mustelma...). Mies rynnisti paikalle ja alkoi vääntää jalkaterää ylöspäin. saikin sitten vääntää ihan täysin voimin, että jalan jännitys saatiin laukeamaan :D

Toivottavasti Toivoovauvaa:n kutina helpottuisi edes vähän! Äitini oli aikanaan minua odottaessaan kaksi viimeistä viikkoa sairaalassa pahan kutinan ja ihottuman vuoksi. Epäilivät kuulemma kaikkea mahdollista suunnilleen kirpuista alkaen :D Se olikin sitä kultaista seitkytlukua :)

Itse syön vaikka mitä pillereitä: kalkkia yritän syödä päivittäin, samoin rautaa. Lisäksi napsin kramppien yleistyessä aina magnesiumia ja jos muistan, otan Multivita 2+ -tabun. Normaalioloissa en syö oikeastaan mitään, joten on tässä muistettavaa...ai niin, ja Rennietä otan, jos oikein pahaksi tuo närästys menee!

Eilen oli keskustelua tuteista ja tuttipulloista. Itsellänihän ei ennestään lasta ole, joten kokemuksesta en voi puhua. Olen kuitenkin useammasta lähteestä lukenut, että ihan pienelle ei ole hyvä antaa tuttia/pulloa (tästä syystä monissa sairaaloissakin on luovuttu tuttipulloista kokonaan ja siirrytty hörpytysmukiin). Tutin/pullon imeminen vaatii erilaisen imuotteen kuin rinnan lutkuttaminen, joten siksi niiden käyttö ihan pienellä saattaa aiheuttaa sen, ettei lapsi oikein opi kunnon imuotetta. Lisäksi pullosta ruokaa saava vauva saa ruuan helpommin irti juuri pullosta kuin rinnasta, joten tissin hylkiminen on mahdollista. Tutin imemisestä on kait hyötyä kätkytkuolemien estämisessä, mutta koska kätkytkuoleman riski vastasyntyneellä ei ole kovinkaan suuri (muistaakseni suurimmillaan noin 3kk iässä), ei tutista ole varmaan juuri apuakaan tässä vaiheessa. Itse aion yrittää sinnitellä ekan kuukauden ainakin ilman tuttia em. syistä johtuen. Pulloa saattaa kyllä tarvita, jos imettämisessä on jotain muuta häikkää. En ole mikään imetysvouhkaaja (kun ei ole tuota kokemustakaan...), mutta tällaista olen siis lukenut!

Nyt aamupalalle ja lehden lukuun!

Allu 33+3 (hieno rivi numeroita!)

Vierailija
9/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on kyllä kunnolla varustauduttu...

vaikka kuinka kätilöt yms sanovat(sekin on aina kätilöstä kiinni)ettei pitäisi sitä sun tätä..

niin voi siinä tulla paniikki jos maito loppuu tississtä ja vauva ei kunnolla osaa imeä tuttia/tuttipulloa,ja koliikki lapsen kasvattaneena tiedän sen varsin hyvin.tissi oli vain lohduke(ja kokeilin kaikki mahdolliset poppa konstit gefilusta,guplatonit jne vaan ei auttanut)

joten valvottiin 2ensmäistä kuukautta yötä päivään,jolloin aloin antamaan jo pottua,joten yö unet oli jopa ihanat 3-4hJEE.

joten aina ei kannata uskoa lukemaansa,tietty jokaisella oma mielipide.

mutta koliikki kasvatti nuorta(20v)yh äippää sen verran etten enää ole neuvola tätien/kätilöiden vietävissä ja " määrättävissä"

joten tämä mami voi ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa että meiltä löytyy sairaala kassia varten tutti jos toinenkin.

toivon vain että tästä lapsukaisesta tulisi rauhallisempi,mutta mitä on tullakseen,niin sen on määrä rulla.

olihan kuiteskin tuo koliiki aika ihaninta aikaa elämässä,vaikka olin yksin.nautin siitä täysin rinnoin(maitoa)

itse hoitaen ja valvoen yksin,joten saattoi joskus mennä hermo jos joku kavereista tai sisko valitti miten vaikeaa on vauvan kanssa kun se nukkuu vain 4hkerralla ja heillä oli kuiteskin ukko.

mutta nyt lopetan tämä(ainakin yritän)vuodatuksen.

toukokuunäiti+koliikkilapsi2v4kk ja masuasukki

Vierailija
10/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppeihin eka, ettei unohdu:

Laskeutumisesta: En muista milloin ois edelliset vauvat lakeutuneet. Tämä vauva ei ole vielä laskeutunut, vaikka niin itse luulin. Neuvolatäti sanoi pään olevan vielä korkealla. Ite en osannut tunnustella oikein.

Pillereistä: Syön rautaa(obsidan), multitabs 2+, möllerin tuplia(sydämelle, ei sisällä A tai D-vitamiinia) ja maitohappobakteereita. Neuvolasta sanoivat että nuo mitä syön on ok.

Sitten näihin muihin..

Viimeyön nukuin sohvalla, että mies olisi saanut nukuttua paremmin. Minä kun kuorsaan kun olen flunssassa :( . Olipas hassua nukkua sohvalla, mut mitäpä sitä ei tekisi rakkaansa hyväksi. Minä saan täällä levätä kotona kuitenkin päivällä. Huomenna aion palata kouluun sen verran parempi olo alkaa jo olla.

Vauva potkii kovasti ja masu on välillä hellänä. Kylkiluut ovat arkoina.

Taas yksi viikko täynnä! :D

Vaavaa ja vaavi rv 33

Vierailija
11/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi hieno viikko pyörähtänyt käyntiin. Mä aina odotan innolla kun rv:t vaihtuu.

Mitähän kivaa sitä tänään saisi aikaiseksi? Koko alku viikon ollut niin paljon energiaa, etten muista koska viimeksi. On tullut tosiaan leivottua ja jopa siivottua mikä on meikäläiselle aikasmoinen kompastuskivi.

PilleriG: Itse vedän tällä hetkellä kaksin käsin rautaa ja sit minisun d-vitamiini valmistetta. Onneksi ei tarvitse enempää muistaa ottaa, lyön vetoa etten muistaisi.

Kirjoittelen lisää kun alkaa taas ajatus toimia, tuntuu etten ole vielä herännyt kunnolla.. ;)

Mekku ja Beebe 32+

Vierailija
12/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietsikka on temppuillut viime aikoina, joten on jäänyt tämä surffailu todella vähiin!

Täällä voidaan ihan kivasti. Selkä meinaa vain välillä temppuilla, onneksi olen kotona ja saan levätä melkein aina silloin, kun tahdon! Kipeät supistelutkin ovat vähentyneet rutkasti, tilalle on tulleet tavalliset vatsan kovettumis supistelut. Liitoskivut vähentyneet rutkasti ja vauvakin möyryää vähemmän..Joskohan olisi jo kiinnittynyt..Ensi viikolla on neuvola..Minäkin olen joutunut käymään sokerirasituskokeissa,onneksi kaikki oli OK. Varalta tarkistivat, koska meillä vaavit ovat olleet isohkoja.

Tuttipulloista ja tuteista..Olen pari tuttia ja pulloa varannut ihan varalta. Tavoitteena, kuitenkin on ettei niitä kovin tarjota. Ainakin edelliset lapset ovat pärjänneet ihan hyvin..Pojalle aikoinaan yritin jopa tyrkyttää, muttei huolinut..

En muista miten aiemmat vauvat ovat mulla laskeutuneet..Esikoinen syntyi RV39+5,kotona meni osa lapsivesistä. Synnytys kesti kaikkineen päivineen reilut 26 tuntia. Tämän jälkeen minut vietiin leikkaussaliin ja käsin piti istukka irroittaa ja veren vuoto valtavaa. Toinen syntyi RV 41+5 (muistaakseni), synnytys alkoi säännöllisillä supistuksilla ja kesti noin 11 tuntia. Toivottavasti tämä kolmas ei mene kovin yliaikaiseksi ja synnytys olisi suht " lyhyt" !

Oikein mukavaa keskiviikkoa muruille!

SaaMee ja vaavi 32+5

Vierailija
13/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut valmiiksi Aventin huvitutteja ja tuttipulloja, toiveikkaana josko tämän vauvan saisi oppimaan myös pullosta syöntiä. Kumpikaan pojista ei koskaan oppinut tuttipullon tai huvitutin käyttöä, sillä seurauksella että minä, imettävävä äiti olin hyvin kiinni heissä kunnes soseita ja puuroja söivät kunnolla ja joivat nokkamukista. Kuopuksen kohdalla, esikoisen pullosta syömättömyydestä oppineena, annoin maitoa pullosta n. kerran viikossa ettei hän unohtaisi tuttipullon syömistä, mutta unohtipa kuitenkin. Pitäisi kai antaa pulloa vielä useammin...

Nyt yksi tuttu 4 lapsen äiti sanoi että hänellä ovat Aventin tuttipullot toimineen imetetyn lapsen silloin tällöin pulloruokinnassa, minkä takia nyt niitä hankin. Onhan se tuttiosa ihan erilainen näissä Aventin tuteissa.

Ja jos vielä söisivät hyvituttia ei tarvisisi itse olla tuttina jokaiseen kitinään...

saapi nähdä miten käy...

Mari 33+5

Vierailija
14/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sulla aikamoinen kramppi, toivottavasti saat jalkasi kuntoon. Mulla oli pari seuraavaa päivää aivan sairaan kipee et kävelyä ulos en edes harkinnu. Nyt onneks helppaa. Syön sitä magnesiumia ton ladyvitaplussan muodossa,siinä on 300 mg/vrk.Samoin oon yrittäny joda enemmän kun saattaa krampit johtua myös ettei juo tarpeeksi.

Sit mulla on tuo tukisukka tai hoitosukka reisimitalla. Suonikohjuja ja veritulppaa ehkäisevä homma. Otin sen mustana et ei sitä erota sukkahoususta.

Lääkäri antoi hoitomääräyksen ja saan siitä sit 20 ¿ työpaikkakassastakin pois. Suosittelen loppuraskauteen jos sulla alkaa usein kramppaan.

Toivottavasti sullakin helpottuu!

T: Kohtalotoveri

Vierailija
15/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa nyt minäkin piiittkästä pitkästä aikaa. Olen kyllä käynyt lukemassa päivittäin näitä ihanan pitkiä viestiketjuja, mutta en ole vaan saanut aikaiseksi kirjoitella itsekin.

Omaan (.) kuuluu hyvää. Viikkoja on kasassa 33+4, ja olo on mitä mainioin. Eilen oli neuvola, jossa hemppa oli kivunnut 136 (kiitos ahkeran obsidanien popsinnan), paineet oli 117/79 ja painoa oli tullut neljässä viikossa vain 800 grammaa lisää. Suurin piirtein saman verran oli siirtynyt vauvalle, jonka painoksi arvioitiin ultralla n. 2000 grammaa. Ultralla siksi, että olen yksityisen äitiysneuvolan asiakas, ja siellä katsoitaan vauvaa ultralla joka neuvolakäynnillä.

Oma elopaino on kasvanut raskauden aikana vajaalla 9 kilolla, mihin olen suhteellisen " painoneuroottisena" ihmisenä ihan tyytyväinen. Lähtöpaino oli 64 kiloa ja pituutta on 171 cm eli ihan normaalipainoinen olen kuitenkin aina ollut. Jotenkin vaan tämän oman kehon paisuminen on ollut tässä toisessa raskaudessa henkisesti vieläkin hankalampaa seurattavaa kuin ensimmäisellä kerralla...

Kyllä mä niin odotan, että saan oman kropan takaisin ja pääsen taas jumppaamaan ja juoksulenkeille ja hiihtämään niin että hiki lentää! Ja vauvan kanssa vaunuilemaan tietenkin ;)

Mutta totta puhuen pitää olla kiitollinen, että olen päässyt melkoisen vähillä vaivoilla tähän asti, mitä nyt yläselkä välillä väsyy ja nivusissa on liitoskipuja. Töissä aion kuitenkin olla ihan loppuun asti (olen siis yrittäjä), kunhan saisi kaikki työt valmiiksi edes muutamaa päivää ennen laskettua aikaa;) Esikoinen syntyi käynnistyksellä viikolla 41+1, joten kovin optimistinen en ole nytkään sen suhteen, että tämä vauveli syntyisi ainakaan kovin paljon ennen laskettua aikaa. Eikä ole tietty tarviskaan.

Gallupeista: itse popsin päivittäin yhden rautatabletin, kalaöljykapselin (Omega 3 Forte), maitohappobakteerikapselin (Biophilus) ja C-vitamiinipillerin, joka edistää raudan imeytymistä. Tiedä sitten johtuuko tuosta kalaöljystä vai mistä, mutta hiukset ja kynnet on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Täytyy varmaan jatkaa vauvan syntymän jälkeenkin, jos alkavat mennä huonompaan kuntoon.

Vauvalle ei tarvitse hankkia juuri mitään uutta, sillä esikoisesta meillä on jo kaikki valmiina. Uudet vaunut tosin tilasin Vauvattaren nettikaupasta.Én raaskinut yli 500 euron kärryjä hankkia, koska kyseessä on meidän " viimeinen" lapsi niin tilasin 275 euroa maksaneet Haberkornin yhdistelmät pehmeällä kantokopalla. Ja hyvät ovat! Väri on viininpunainen-musta, joka taisi kylläkin loppua meikäläiseen, sillä sen värisiä vaunuja en sivuilta enää löytänyt. Mutta niille, jotkia harkitsevat käytettyjen/muuten vaan edullisempien vaunujen hankintaa voin suositella näitä vaunuja. Esikoisen kanssa testailtiin ja todella kevyet ovat työntää. Lisäksi vaunuilla on kahden vuoden takuu. Kärryjä voi käydä tutkailemassa osoitteesta http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=37

Mutta joo, nyt vuoroa seuraavalle ;)

t. Kultimus ja tyllerö, 33+4

Vierailija
16/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä näissä öissä on? jos saa nukuttuu ni sit näkee niin kamalia unia ettei edes halua enää nukkua! ei voi olla koskaan hyvin!

tänään vois olla pieni muotoinen siivouspäivä. ei tässä muutakaan tekemistä keksi. ihan tajutonta miten nää viikot vaan menee! eka on perjantai, alkaa uusi viikko sit kohta onkin jo keskiviikko ja viikon vaihtuminen onkin jo taas. ei sillä musta on ihanaa lukee tota mun opaskirjaa aina uuden viikon kohdalta.

aamupalalle.. ja bb uutisia :)

ootellaan 34+5 tj 37

Vierailija
17/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täällä aina käyny lukemassa näitä juttuja mutta kirjottaminen aina jäänyt..eli marraskuisia ollaan, 3.11 laskettu aika. Mukavasti menny odotus, maha kasvaa yhtä vähän kun aiemmissakin raskauksissa, jonnekkin tuonne sisälle kasvaa ja siitäkös saa sitten kuulla että missä se sun maha on ja sinäkö noilla viikoilla huh jne. Tietää aina et kun on uus ihminen joka ei tiiä millä viikolla oon, moni luulee että alkupuolella, niin päivittelyä tulee ..no oon jo tottunut :) joku kysyi pillereistä, minä kai syön vaikka mitä :)

-omega3 kun ei tuu kalaa syötyä 2 kertaa viikossa (ennaltaehkäsee muuten tehokkaasti synnytyksen jälkeistä " aivottomuutta" :) eli siis ettei muista mitään..siitähän se paljolti johtuu kun aivot ei rasvanpuutteesta johtuen kertakaikkiaan toimi! :)

-yhtä tosi hyvää monivitamiinivalmistetta, jota harmi kyl ei saa paljoo mistää, ite treelta hankkinu yhen hivenravintoterapeutin kautta..

-lisämagnesiumia, suonta ei oo kyl vetäny sen ansiosta, ja edellinen synnytyskin meni huipusti, kun olin tankannu mg ´kunnolla, kramppejahan ne supistukset on ja tuo mg vaikuttaa ettei tee niin kipeetä, kätilö sanoikin että uskomatonta, sulla 6cm auki ja naureskelet siel kylvyssä :) sanoin et juu on mulla näitä apukeinoja kaikkee--oli homeopatiat ym mukana..

--ja sit kalsiumia kun kuluu niin kauheesti, pakko syyä..vaik kuin juo maitoo niin ei se meinaa siitä imeytyä :( valkosia pilkkuja kynnet tulee täytee

--rautaa oon syöny säännöllisesti ja hg pysynykkin parempana kun koskaan, n. 128 ollu kokoajan, aikasemmissa käyny ja ollu tosi alhanen..nyt käyttäny Kelasin rautaa, päiväannos vaan 36mg mutta imeytyy huipusti, ottanu c-vitamiinin kanssa..

--no on sit viel jotain mitä ajoittain syön mutten pelästytä muita liikaa ;);)

--mut sen kyl huomaa et kun huolehtinu noista niin raskaus menny huipusti kyl ilman särkyjä kipuja ja vaivoja..tietty osansa vaikuttaa ehk et toi maha tuol jossai sisäl ettei vedä ryhtiä vinoon.. ja painoo tullu 12kg yhteensä, ei se vähän oo mut lähtöpaino niin pieni et hyvä tulla kun lähtee niin äkkiä aina..

ei ollu tarkotus tässä kehua että kaikki niin helppoo mut oikeestikkin menny kyl tosi hyvin, oon vähä sentyyppinen ihminen et jos jotai vaivaa niin etin keinot mitkä auttaa :) yleensä avun saa tuolta vaihtoehtolääkinnästä.. :)

aikasemmis raskauksissa kärsiny unettomuudesta loppuvaihees mut luin jostai et matala hg vai aiheuttaa unettomuutta ja nyt kun hg pysyny hyvänä kokoajan, ei oo unettomuutta tullu, liekkö vaikutusta..

Oikein hyvää vointia kaikille ja iloista mieltä loppuodotukseen! :)

Vierailija
18/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olo voikin olla hyvä, kun saa nukkua esikon herättämättä kertaakaan ja vessakäyntienkin jäädessä vähiin :) Pitää nauttia näistä hetkistä, kun olo on ison mahankin kanssa tyytyväinen, eikä mitään kohtaa kolota tai supistelu stressaa mieltä.

Tuttuasiaa: Meillä esikko joutui hoitoon lastenosastolle viikoksi, eikä imetys ensimmäisen kuukauden aikana ihan toiminut. Tuttupulloja taisi tulla hankittua peräti 8, mutta stressin lauettua imetys alkoi onneksi sujua ja pullot jäivät. Noin 5kk ikäisestä lapsi sai maitoa silikonikantisesta nokkamukista (Se Tupperin markkinoilta poistunut oli loistava!), jos olin poissa - eli aika harvoin. Meillä siis pulloja löytyy, tutit ostan varmaan uusina ja taas suosin silikonitutteja. Pari huvituttia hankin myös. Jos tulokkaalla sattuu olemaan kova imemisen tarve, saa hän mieluummin imeä tuttia kuin minua... Tietysti tutista saa aikanaan vieroittaa ja esikoinen taisi protestoida unitutin poisjättämistä viiden yön ajan 9 kuukauden ikäisenä.

Pillerigallupiin: syön satunnaisesti rautaa ja d-vitamiinilla höystettyä kalsiumia. Muuten ainakin kuvittelen syöväni monipuolista kotiruokaa.

Ingefära 34+1

Vierailija
19/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo herännyt ja sain jo laitettua oman makaronilaatikon uuniin. Jos jotakuta ihmetyttää että miksi tein maanantaina ja tänään samaa ruokaa, niin kerrottakoon että mulla on keliakia. Teen eri laatikot miehelle ja itselle kun nuo gluteenittomat makaronit maksaa ihan simona, niin en viitsi niitä ihan huvikseni äijälle syöttää.

Meni ihan pasmat sekaisin kun soitettiin töistä ja pyydettiin tulemaan ehtooksi töihin. Tuntuu että menee koko päivä pilalle eikä osaa tehdä oikein mitään ennen töihin menoa.

Joskus tuntuu että olen ainoa jolla ei ole minkään näköistä vaivaa. Sietäisi varmaan olla onnellinen. Ei ole koko aikana ollut pahoinvointeja eikä muutenkaan minkäännäköistä kolotusta. Nukkumaan olen pystynyt niin kuin ennenkin enkä käy kuin ehkä kolme kertaa päivän aikana vessassa. ainoo on et selkään vähän ottaa imuroidessa ja noi rappuset laittaa hengästyyn, ainakin jos on kauppakasseja. ;)

Hienosti tuli taas omaa napaa.. :)

Mekku

Vierailija
20/41 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa viime yönä uni ei tullut levottomuuden takia. Näitä muita valvottavia vaivojahan on, mutta viime yönä sitten jalat vispas ja päässä pyöri ajatuksia, jotka piti saaha just sillä hetkellä järjestykseen. Onneksi tytön ääniä alkoikin kuulua huoneestaan vasta lähempänä ysiä, joten sain sitten aamulla nukuttua pidempään.

Pillereistä: Rautaa (Maltofer) syön edelleen ja muistaessani otan Multitabs special 2+ (aika harvoin siis, kun ei tuota muistia oikein ole).

Laskeutuminen: Tämä ei ole asettunut vielä mihinkään. Esikoinen taisi olla näitä main paikoillaan, eli jotain rv 33-34.

Tuteista: Esikoisen kanssa käytin imettäessä aika paljon rintakumeja (ei vaikuttanu maidontuotantoon) ja siitä syystä varmaan söi pullostakin hyvin (pumppaamaani maitoa). Tuttia alettiin käyttää kun tyttö oli n. 1kk, oli kovaa vauhtia tulossa tissillä roikkujaksi, haluamatta kuitenkaan koko aikaa ravintoa, tutti siis auttoi imemistarpeeseen. Nyt hankin kotiin yhden tuttipakkauksen, mutta sairaalaan en niitä ota (täällä ei myöskään sairaalassa ole enää tutit käytössä). Hörppyytysmukin olen hankkinut juuri sen takia, että yritän pysyä erossa rintakumeista ja niinpä ei ihan heti aiota tuttipulloakaan yrittää. Kuitenkin pari pulloa aion pitää kaapissa odottamassa, ihan kuin korvikettakin. En ole taikauskoinen, mutta jospa sitä korviketta ei tarttis käyttää, kun ne siellä kaapissa on. Siis periaatteella, ulkona ei sada jos sateenvarjo on mukana.... ;)

Jaahas, nyt lättytaikina turpoon, oli vähän jääny eilistä maitoa kaappiin.

Sarafan rv 32+6