Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla Mensan jäseniä?

Vierailija
17.07.2015 |

Tein Mensan nettitestin ja sain yli 130 pistettä. Kannattaisiko minun hakea Mensaan eli siis toisin sanoen mennä testauttamaan itseni? Onko oikea Mensan testi samantapainen kuin tuo nettitesti?

Olen ollut psykiatrisessa hoidossa ja hoitava lääkärini antoi ymmärtää, että olen suhteellisen älykäs ja siksikin minulla on ollut mielenterveysongelmia. Ajattelin, että vertaistuesta voisi olla hyötyä. 

Onko teillä Mensan jäsenillä ollut koskaan mielenterveysongelmia? Millä tavalla olette kärsineet älykkyydestänne? Itse en ole oikein koskaan löytänyt omaa porukkaani ja viihdyn aika hyvin yksin. On ollut myös ihmissuhdeongelmia.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
102/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jäsen, mutta testin virallisesti tehnyt. 151 pojoa.. 

Ei kohdallani juuri muuta kuin haittaa, oletan. Ihmissuhteet kuralla, kun ei yhteistä säveltä löydy millään. Työelämässäkin jatkuvalla törmäyskurssilla, kun löydän virheitä prosesseista jatkuvasti. 

En suosittele kenellekään ylenmääräistä älykkyyttä :D En ole edes varsinaisesti epäsosiaalinen, kuten monet älykkäiksi luokitellut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:08"]

Ihmiset on näköjään myös aika kateellisia.

[/quote]

No siitä päässee helposti eroon esim. niin, että alkaa kutsua tuota testiä älykkyystestin sijaan päättelytestiksi. "Olen hyvä päättelemään" vs. "Olen älykäs".

Vierailija
104/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:07"]Yritin tuossa aloituksessa selittää, että juuri sitä vertaistukea tarvitsisin. En halua kenellekään todistella yhtään mitään. Tuskin siitä edes kertoisin kenellekään, jos jäseneksi pääsisin. Juuri tällaisia tilanteita olen koko elämäni kestänyt, että joku itseään älykkäänä pitävä tulee kertomaan minulle tosiasioita elämästä. Todellisuudessa tuo itseään älykkäänä pitävä henkilö ei tiedä itse mistä puhuu tai on ymmärtänyt asian aivan väärin. Ja tätä nämä "fiksut ihmiset" kutsuvat maalaisjärjeksi. Ahdistavaa. ap [/quote]En tiennytkään, että oikean älykkyyden tunnusmerkkeihin kuuluu taipumus pitkälle menevien oletusten tekeminen hyvin rajatusta aineistosta. Olisin melkein kuvitellut asian olevan päinvastoin. Mutta minähän ilmeisesti vain pidän itseäni älykkäänä. [/quote] kyllähän sinä itse teit johtopäätöksen, että Mensaan hakeva tai siellä oleva haluaa todistaa jollekin älykkyytensä. Mihin perustat väitteesi? Minulla sen sijaan on aineistoa, jolla voin perustella, että sinä vääristet ja teet omia johtopäätöksiä asioista ilman syvällisempää tutkimusta.

[/quote]Se oli kysymys.

Vierailija
105/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:08"]

Ihmiset on näköjään myös aika kateellisia.

[/quote] 

No siitä päässee helposti eroon esim. niin, että alkaa kutsua tuota testiä älykkyystestin sijaan päättelytestiksi. "Olen hyvä päättelemään" vs. "Olen älykäs".

[/quote]

En ole tuo jolle vastasit mutta mun korvaan nuo kuulostaa ihan samalta? Ehkä kaikki ei sitten miellä älykkyyttä  hyväksi päättelykyvyksi. 

Vierailija
106/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
107/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

128 mensan nettitestistä ja 128 virallisesta testistä vuonna 2008. Eli en ole jäsen.

Vierailija
108/120 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta tulee mieleen se vanha kertomus eräästä kymmenottelijasta, joka oli lajien välissä pullistellut siinä lihaksiaan niin, että lopulta oli Daley Thompson kysäissyt siltä monesko laji se penkipunnerrus onkaan.

Vierailija
109/120 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:26"]

Mensan testiin ei voi harjoitella?

[/quote]

Eipä juuri.

[/quote]

Miksi ei?

Vierailija
110/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellekkin tuli yli 130. lieköhän tuo sitten kauhean luotettava vai onko ihmiset suurimmalti osin masentavan typeriä, en tuhottoman fiksuksi itseäkään ylistäisi. vai pitäisikö tuo testi taas taarata, eikö noiden laskemisperiaatteita jouduta tietyin väliajoin säätämään väestön kasvavan keskimääräisen älykkyyden vuoksi.

Vierailija
111/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae koneinsinöörikouluun, siihen tuo testi on alun alkaen kehitetty. Pääset kaltaistesi keskuuteen.

Vierailija
112/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 01:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 01:11"]Nettitesti on tarkoituksella liian helppo, jotta useampi menisi koittamaan maksullista testiä. Mäkin sain 134 mutta en usko että pääsisin mensaan. [/quote] Hyvin luulet tietäväsi, vaikket ole edes kokeillut? :D

[/quote]

No mutta sittenhän hänellä on aihetta epäilyilleen, ja hän on sekä vähän pöljä että älykäs samaan aikaan?

Vierailija
113/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:12"]

Olenko mä jossain kohtaa sanonut, etten opiskele yliopistossa? Yliopistoon pääseminen ei ole mielestäni tae älykkyydestä. Eikä se ole tae tyhmyydestä, jos ei opiskele yliopistossa.

[/quote]

Tämä on aivan totta.

Vierailija
114/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 01:11"]Nettitesti on tarkoituksella liian helppo, jotta useampi menisi koittamaan maksullista testiä. Mäkin sain 134 mutta en usko että pääsisin mensaan. [/quote] Hyvin luulet tietäväsi, vaikket ole edes kokeillut? :D

[/quote]

No mutta sittenhän hänellä on aihetta epäilyilleen, ja hän on sekä vähän pöljä että älykäs samaan aikaan?

[/quote]

Miksi olen pöljä? :D Lähinnä vähän pessimistinen asian suhteen omasta mielestäni. :)

Vierailija
115/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:09"]

En ole jäsen, mutta testin virallisesti tehnyt. 151 pojoa.. 

Ei kohdallani juuri muuta kuin haittaa, oletan. Ihmissuhteet kuralla, kun ei yhteistä säveltä löydy millään. Työelämässäkin jatkuvalla törmäyskurssilla, kun löydän virheitä prosesseista jatkuvasti. 

En suosittele kenellekään ylenmääräistä älykkyyttä :D En ole edes varsinaisesti epäsosiaalinen, kuten monet älykkäiksi luokitellut. 

[/quote]

Tarvitset siis työn, jossa sinun toimenkuvanasi on virheenmetsästys. Ja työparin, jonka tehtävänä on myydä havainnot sulavina paloina niille, joiden tehtävänä on sopeutua löydöksiin.

Olisi kiva keskustella kanssasi.

Vierailija
116/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:01"]

[/quote]

[/quote]

Miksi olen pöljä? :D Lähinnä vähän pessimistinen asian suhteen omasta mielestäni. :)

[/quote]

No kun pessimismi on useinkin kertynyttä pelonvälttelytaipumusta. Kertyminen taas alkaa tuosta, kun ihminen tekee päätelmiä kokeilematta ja selittää itselleen olleensa ihan riittävän varmasti oikeassa. Sivullisesta taas vaikuttaa, että jos on liian arka kokeilemaan, niin säästäisi sitten asian poisselittämiseen käyttämänsä ajan ja myöntäisi vaan suoraan olevansa liian nössö. Sitten voisi tehdä nössöydelleen mitä hyväksi näkee. On turhauttavaa, kun joku yrittää vielä valjastaa muutkin oman itsetypistysprojektinsa apulaisiksi. En tykkää valehdella, vaikka se toista lämmittäisikin. Etenkään, kun minun mielistelyni voi maksaa hänen koko elämänsä, kun hän tyytyy elämäänsä kolopesijänä.

Vierailija
117/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Mene ihmeessä testiin, Mensalla on paljon toimintaa vähän paikkakunnasta riippuen. Itse olen jäsen ollut jo n. 15 vuotta, mutta en ole käynyt missään tapahtumissa. Liityttyäni olin aikeissa mennä, mutta yhden kiusallisen jutun takia jäi sitten menemättä. Vertaisseuraa kyllä joskus kaipaisin. Toisaalta tapaan kyllä fiksuja ihmisiä työni puitteissakin. Jäsenyyttäni en mainosta, näkeehän sen täällä palstallakin miten asiaan suhtaudutaan.

Vierailija
118/120 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensalaiset yleensäkin tylsiä ihmisiä, jotke aivät anna, vaan menevät mukana ja suurta on se, jos uskaltaa olla oma persoonansa. Joka on aina ollut hukassa.

Vierailija
119/120 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaatikot ja fyysikot kyllä vetävät korkeimpia pisteitä kuin lääkärit. En tiedä, mistä tuon lääkärin korkein älykkyysosamäärä on revitty?! Havaittavissa lähes jokaisesta jenkkitutkimuksesta.

Vierailija
120/120 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:09"]En ole jäsen, mutta testin virallisesti tehnyt. 151 pojoa.. 

[/quote] Sinunlaisia on hyvä olla olemassa. Korjaatte mun tekemät virheet kun ei kiinnosta niin pikkutarkasti tehdä. Tienaapahan useampi henkilö/firma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän