Naurattaa nää nykyiset vaateliikkeiden koot :)
Oon 171cm/65kg. Ostin juuri nahkatakin ja pillifarkut, molemmat kokoa S. Oikeasti olen pikemminkin M-L kokoa. Muut huomanneet samaa? Vaatteiden mitoitukset suurentuneet reippaasti.
Kommentit (133)
Koossa ei ole väliä. Vaan nykyään niin moni on alipainoinen
Jaah, no täällä on sitten sinivalas linjoilla! Mun nykyiset housut on kokoa 40 ja 42. Nyt ostin housut, joissa koko 46! Ja ne ovat täysin samankokoiset kuin nuo vanhat housut. Mitat siis 175 / 75. Mun mielestä vaatekoot pienentyneet. Mutta ihan sama, edelleen näitä lainapeitteitä löytyy.
165/46, Xs on usein liian iso..
Olen huomannut! En löydä enää kokoisiani vaatteita, XS välillä jopa liian iso... Joutuu mennä lasten puolelle tai sitten lihoa.
Eri ketjuilla on eri mitoitukset, joten koot saattavat vaihdella merkettäin kovastikin, lisäksi eri maissa on myös omat kokonsa.
Ja oletteko myös huomanneet, että hihat ovat monissa vaatteissa (paidat, takit) hirveän pitkiä?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:48"]
Koossa ei ole väliä. Vaan nykyään niin moni on alipainoinen
[/quote]
Tuli väärä peukku. Häh??? Maailmassa on jo enemmän ylipainoisia kuin alipainoisia. Näkeehän ton ihan kun vaan ulos menee... Koko minuakin ihmetyttää. Ennen olin 38, nyt 34-36. Ja ihan samat mitat ja kilot. Riippuu toki merkeistä. Ikää 39v.
Finatexin mittataulukoiden mukaan olen 38-40, ja jos ompelen vaatteita valmiskaavoilla, sama koko pätee. Monissa vaateliikkeissä 36 on vähän turhan väljä eikä sitä pienempää ole välttämättä tarjolla.
Varsinkin rintaliiveissä. Mulla 75E vaikka rinta mahtuu hyvin oman kämmenen sisään. Tämä koko myyjien avustuksella kymmenissä liiveissä...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:50"]Välillä on vaikea löytää sopivia, kun koko 34 on jo monesti liian iso :/
[/quote]
Sama. Ostin vähän aikaa sitten mekon kokoa 32, vaikka ennen 34 ollut juuri sopiva. Joskus myös 36.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:59"]Varsinkin rintaliiveissä. Mulla 75E vaikka rinta mahtuu hyvin oman kämmenen sisään. Tämä koko myyjien avustuksella kymmenissä liiveissä...
[/quote]
Taitaa olla isot kädet sulla
Tilaa Ranskasta. Löydät ihania vaatteita pienikokoisille.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:19"]
Höpö höpö.Kokomerkinnät on ennalaan sensijaan mallit on kutistuneet. Liian tyköistyvia
Monet kaupat myy niin pieniä vaatteita, ettei mikään koko mene. Edes 15 v 160 cm ja 52 kg pienelle tytölleni. Kiristää kainaloista vaikka ottaisi koon M. Normaalisti XS tai S
[/quote]
Taitaa XS olla vähän liian pieni sun tytölle. Minä olen 25v, 160cm ja 50kg, ja itse käytän S- ja M-kokoja.
[/quote]
Hän on 15 ja pieni. Erilainen kuin aikuinen