Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 50kg naiset, millainen ruokavalio teillä on?

Vierailija
17.07.2015 |

Ja miten liikutte, kertokaa ihan tarkasti. Mainitkaa myös pituutenne.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 155 cm pitkä ja painan n.42kg. Ruokakavalio on kasvispainoitteinen, proteiininä pääasiassa kala ja maitotuotteet. Liikuntaa harrastan päivittäin. Pyöräilen n.20kg joka päivä lisäksi teen juoksulenkkejä ainakin 3pvä/vko. Käyn myös uimassa joka toinen viikko. 

Vierailija
42/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän ei petä alipainosta.Joillekin on vain suotu olemus olla laiha ilman mitään yrittämistä hyvin syöneenä.Sydän pettää ainoastaan kateellisilla, jotka lihoavat herkkujen ajattelustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

161/46

Syön tosi epäsäännöllisesti kaikkea mahdollista. Aika paljon kyllä kasviksia, mutta herkkujakin monta kertaa viikossa. Käyn pari kertaa viikossa kävelylenkillä.

Vierailija
44/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivässä 4-5 kertaa ja liikun arkisin muutaman kilometrin pyörällä (koulumatka). Ei erityisiä harrastuksia, mutta välttelen esim. roskaruokaa ja eineksiä kuin ruttoa. En lihomisen pelossa, vaan ravintosisällön paskuuden vuoksi.

N 20v

158/49

Vierailija
45/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on oikeastaan turha kysyä, koska ne, jotka pystyvät vastaamaan tarkasti ovat jonkun sortin syömishäiriöisiä kalorinlaskijoita tai muita fanaatikkoja. Minä en ole koskaan laskenut kaloreita enkä todellakaan tiedä paljonko kaloreita on missäkin tai paljonko minä kulutan.

Syön sitä, mitä mieli tekee ja sen verran kuin mieli tekee. Olennaista on luultavasti se, että en pidä kaikesta ruuasta, tykkään melko terveellisestä ruuasta enkä syö järjettömiä määriä, koska en pidä ylitäydestä olosta ja vatsa pysyy tällöin pienenä. Sanoisin ohjeeksi, että kohtuus ennen kaikkea ja katso mallia hoikkien ihmisten ruoka-annoskoosta. Useimmilla paino-ongelmaisilla varsinainen ongelma on se, että ruoka on elämää suurempi asia elämässä ja sitä mätetään hirveitä määriä kerralla. On eri asia syödä neljä perunaa kuin yksi, kaksi isoa pullaa vs. yksi pieni, kaksi isoa päällystettyä voileipää ison ruoka-annoksen kanssa kuin pieni ruoka-annos ja yksi voileipä. Myös alkoholi kerryttää kiloja, joten ei parane lipittää alkoa jatkuvasti, jos haluaa olla hoikka.

Älkääkä olko huolissanne saatteko riittävästi protskuja. Kyllä saatte. Jos elopainoa on yli oman tarpeen, ei tarvitse tankata (hulluna) proteiineja edes liikunnan jälkeen.

Vierailija
46/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh-ruokavalio. Olen 152cm pitkä ja painan 48kg.

Vierailija
47/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö punaista lihaa, vain kanaa tai kalaa. Tämän kanssa paljon vihanneksia, joskus tummaa riisiä jos ei ole tarpeeksi vihanneksia. Leipänä vain ruisleipä, aamulla yleensä kaurapuuroa tai mysliä (huom. ei muromysliä). Juomana vesi (noin 2 litraa päivässä) ja tee. En juo kahvia yhtään, en tupakoi, alkoholia juon ehkä kerran pari vuodessa. Ei pastaa, makarania, spagettia jne. Ei sokerimehuja, sokerijogurtteja eikä mitään valmisruokaa.

Salilla käyn noin 3 kertaa viikossa, yleensä menen johonkin joogaan/pilatekseen/bodypumpiin jne jonka jälkeen salille juoksemaan.

Vierailija
48/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:12"]

Ihmiset ei osaa vaan laskea kaloreita, ei sitten tippaakaan.

Liikuntaa harrastamaton, 165 cm/49 kg nainen ei voi pysyä tuossa painossa jos syö reilu 2000 kcal joka päivä. Tai sitten sulla on toki joku sairaus.

[/quote]

Valitettavasti lihominen ja laihtuminen ei ole noin suoraviivaista.

Vierailija
49/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:18"] Ihan (fyysisesti) terve olen tietääkseni :) Valitettavasti osaan laskea kalorit aika hyvin ja kyllä yleensä tulee ainakin 2000, tänään varmaan 2500. Vuosi sitten ahmin puolet vuodesta yli 3000-3500 kaloria päivässä ja paino saattoi hiilariturvotuksen takia nousta 2-3kg mutta vain väliaikaisesti.

[/quote]

Noin kevyenä sun peruskulutus ei koskaan voi olla miltei 2000 kcal, joten joko lasket väärin tai sitten olet lääketieteellinen ihme/taustalla aineenvaihdunnallinen sairaus. Joku kevyt pilatointi kun ei kalorinkulutusta nosta juuri lainkaan.

Ihan tosiaan yleinen ilmiö, että todella ylipainoiset eivät laihdut, vaikka "laskevat joka suupalan" ja alipainoiset eivät liho, vaikka "syövät kuin hevoset". Ihminen on inhimillinen olento eikä osaa havainnoida toimintaansa eksaktisti :) 

[/quote]

Kaloriteoria ei valitettavasti ole noin yksinkertaista. Ja ei, en ole koskaan onneksi kärsinyt bulimiasta tai anoreksiasta, ahmimisesta kylläkin. Tunnen monia hoikkia ihmisiä jotka myöskin syövät yli kulutuksensa lihomatta. Siskoni söi nuoruudessa samalla lailla ja samoja määriä kuin minä mutta hän lihoi ylipainoiseksi, minä en. Onhan se outoa. -se 49kg

Vierailija
50/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:38"]161/46

Syön tosi epäsäännöllisesti kaikkea mahdollista. Aika paljon kyllä kasviksia, mutta herkkujakin monta kertaa viikossa. Käyn pari kertaa viikossa kävelylenkillä.
[/quote]

Alkoholia en kyllä käytä yhtään.

Vierailija
51/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittani ovat 166 senttiä ja noin 46 kiloa (käyn vaa'alla harvoin, mutta yleensä tuon verran näyttää). Syön päivän mittaan usein, mutta vähän kerrallaan. Ähkystä minulle tulee helposti huono olo ja myös maha menee sekaisin helposti, jos syön liikaa kerralla. Yksi asia, mikä minut pitää laihana, on varmaankin se, että joskus yksinkertaisesti unohdan syödä, eikä minulla ole kauhean vahva näläntunne. Pyrin syömään kohtuullisen terveellisesti, mutta kasviksia voisin syödä enemmän ja toisaalta vähentää sokerin käyttöä, joka ei ole tervettä hoikallekaan. Liikuntaa harrastan kausittain, nyt olen tehnyt matalatempoisia jooga ym. harjoituksia.

Olen myös aina ollut laiha, vauvanakin minua kärrättiin sairaalaan tutkimuksiin kun painoa ei alkanut kertyä. Mitään vikaa minussa ei kuitenkaan ole, taidan vain olla huono syömään :)

Vierailija
52/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta tiesittekö, että vanhenemisen takia paino alkaa nousta siinä 30 ikävuodesta ylöspäin. Itse painoin alle kolmikymppisenä 49 kg, 162 cm pituutta. En ole alkanut syödä enemmän enkä liikkua vähemmän, päinvastoin, mutta painoa on tasaisesti tullut se 10 kg vajaassa 20 vuodessa.

Vierailija
53/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

162/45 harrastan vaan hyötyliikuntaa. Syön melko epäterveellisesti esim melkeen joka päivä makeaa. Syön myös melko isoja annoksia vaikkei se päälle päin näy. Omaan myös nopean aineenvaihdunnan.

Vierailija
54/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

166/48. Syön ihan tavallista ruokaa 5 kertaa päivässä, kasvissyöjä olen. En oikein liiku muuten kuin lasten kanssa ulkoillaan ja pyöräillään paljon. Herkuteltua tulee liikaa, melkein joka päivä nyt kesällä tullut esim jäätelöä syötyä

Vierailija
55/73 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:03"]

166/48. Syön ihan tavallista ruokaa 5 kertaa päivässä, kasvissyöjä olen. En oikein liiku muuten kuin lasten kanssa ulkoillaan ja pyöräillään paljon. Herkuteltua tulee liikaa, melkein joka päivä nyt kesällä tullut esim jäätelöä syötyä

[/quote]

Et syö tavallista ruokaa, jos olet kasvissyöjä.

Vierailija
56/73 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhe ai ihan kananmunaa?

Vierailija
57/73 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47kg/165cm . Käyn noin 5x viikossa salilla, joista lihaskuntotreeniä 3, jonka yhteydessä 20 min aerobista. Yksi kerta joko tasaista juoksua tai pidempi hiit treeni sekä jooga/ pilates. Joskus käyn salin sijaan ryhmäliikunnoissa, fiiliksen ja aikataulujen mukaan.

Aamulla syön 1,5dl maustamatonta jugurttia/ pienen puuron / täysjyvämuroja jonka kanssa hedelmiä tai marjoja ja yksi keitetty kananmuna. Juomana appelsiinimehu ja tee.

Lounaaksi syön joko salaatin tai / jugurttia, mysliä ja hedelmiä ja karjalanpiirakan

Treenin jälkeen banaani

Illalla tai iltapäivällä lämmin ruoka kuten pasta bolognese, jauhelihakeitto, lasagne tms.

Päivän aikana juon noin 3 litraa vettä ja jos iskee nälkä niin voin aina syödä pieniä välipaloja :)

Pakko mainita että ylipainoiset ystäväni aina valittavat kun laihduttaminen ei onnistu vaikka liikkuu, mutta sitten annoskoot JOKA ATERIALLA on ihan järkyttäviä ja pakko syödä vähintään 3 tunnin välein. Sitten valitetaan kun nälkä ei lähde pienistä annoksista.

Ei juuri proteiinia.Noin syntyy laihaläskejä.

Vierailija
58/73 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlalliset 156 senttiä pituutta. Aamulla pari voileipää, päällä milloin mitäkin, tai lautasellinen puuroa ja ehkä keitetty muna, pari kuppia mustaa kahvia. Töissä lounas sitä mitä kulloinkin on tarjolla. Kahvitauolla lounaalta jäänyt hedelmä, tai pullaa tms. jos on joku tuonut. Illalla kotona kevyempi ateria, esim. keitto tai salaatti. Liikun työssä paljon, päälle koiralenkit. En osaa tarkemmin kertoa, kun en näistä mitään kirjaa pidä.

Vierailija
59/73 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia, sipsiä, limua, leivonnaisia päivittäin, kahvia runsaalla sokerilla. Oikeaa ruokaa en juuri syökään. Ehkä saan niin vähän ravintoaineita, ettei mikään lihottava imeydykään... Liikun sen, mikä töissä tulee liikuttua, seisomatyö. Pitäisi parantaa ruokavaliota, vähän liian laiha olen.

Vierailija
60/73 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä alkuvuodesta alle 50-kiloinen. 158cm ja 48 kiloa. Stressin, unettomuuden ja ahmimisen takia lihoin hetkessä melkein 10 kiloa... Mutta sitä ennen olin vuosia samassa painossa.

Liikunnan virkaa toimitti silloin satunnainen töihin pyöräily (yleensä kuljin autolla tai bussilla), lenkkeily silloin tällöin (n.2 kertaa kuukaudessa) sekä kaksi tanssituntia viikossa. Söin aina mitä mieli teki, mutta ilmeisesti kuitenkin melko pieniä määriä ja vaihtelevasti. Yhtenä päivänä teki mieli vain salaattia ja hedelmiä, silloin söin vain niitä. Toisena päivänä teki mieli karkkia, mäkkärimättöä ja suklaata, ja silloin söin niitä. Viikkotasolla kalorit olivat varmaan ihan ok, vaikka päivittäinen kaloriensaanti heitteli alle tuhannesta melkein kolmeentuhanteen kaloriin päivässä.

Tuo stressijakso aiheutti itselleni sen, että keho ei enää antanut omia signaaleja ruokahalun suhteen, joten söin samoja ruokia kuin puolisoni ja yhtä paljon kuin hänkin söi. Yritin lohduttautua ruualla ja suklaalla ja unettomuuden ja stressin takia se vähäinenkin liikunta loppui kokonaan. Nyt olen taas hitaasti mutta varmasti matkalla kohti tuota alle 50 kiloa... Enää viisi kiloa ja painan saman verran kuin tammikuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi