Lyhytjalkaiset ja paksureitiset suomitytöt
Kireissä housuissaan. Onko tämä joku kansallinen vartalotyyppi?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:48"]
Se vartalomalli on jalostunut metsässä kulkemiseen. En muista mitä kaikkea perusteluita siihen oli. Mutta lyhyet vähän väärät sääret. Painopiste alhaalla. Ja askeltaminen vähän leveästi. Sillä pääsee hyvin kulkemaan metsässä. Jäi jostain sota-ajan kuvauksista mieleen. Suomalaiset pääsivät kulkemaan metsässä paremmin kuin saksalaiset.
[/quote]
Tuo on kansanevolutiivinen selitysmalli, joka ei pidä paikkaansa. Pitkillä jaloilla pääsee kulkemaan metsässä ihan yhtä hyvin tai paremminkin kuin lyhyillä.
Oikeasti suomalaisten luuston huono rakenne johtuu paitsi geeniperimästä, myös liian vähäisestä d-vitamiinin saannista. Siihen ei pillereidensyönnit auta, kun ei se d-vitamiini tekopillereistä imeydy. Niinpä ollaan kitukasvuisia, vääräsäärisiä ja -selkäisiä, ja keltaiset hampaatkin vielä. Päälle lyödään ahdistus, tuska ja kärsimys. Masennus, kaksisuuntainen mielialahäiriö ja kaikki muut mahdolliset angstit, jotka "estävät" myös liikkumisen ja terveellisen ruokavalion. Lasten riehuminen ärsyttää, koirat ärsyttää, kaikki muut on väärässä ja unikaan ei öisin tule.
Jaa-a. Minä olen 157- senttinen ja persjalkainen nainen, jolla on iso pylly ja paksuhkot reidet, mutta ei juurikaan mahaa, ja kapea vyötärö ja minä kyllä pidän vartalostani isoista reisistä huolimatta. Ja niin pitää kyllä miehenikin, joka jo ennen seurusteluamme kertoi ihannenaisensa olevan isolla pyllyllä ja reisillä varustettu nainen.. :)
Mulla on kyllä ihan suomalaisena hoikat pitkät jalat, aika venäläistyyppinen vartalo. Pitkät jalat ja lyhyt selkä, monesti kai se on toisinpäin suomalaisilla. Ei kannattaisi yleistää suomalaisia, vaikka ei lyhyissä jaloissa ja pitkässä selässäkään mitään vikaa ole.