Op kortti kysyy lähimaksussa pin-koodia tänään
Kävin neljässä eri kohteessa tänään ja lähimaksua yritin, niin kysyi aina pin-koodia. Ostokset kussakin paikassa alle 50 e. Onko muilla ollut samaa tänään? OP: n kortti kyseessä.
Kommentit (22)
Tänään en ole käyttänyt korttia, mutta joskus tuota on tapahtunut että saa PIN-koodia syöttää koko ajan, vaikka summa on alle 50.
Ei kysynyt, mutta viikolla ostin yli 50€, unohdin yhden asian ja 2min myöhemmin halusi pienestä ostoksesta taas pinin.
Lähimaksulaskuri täynnä ja turvallisuussyistä tarkistaa että kortti on oikealla käyttäjällä. Kortti pitäen syöttää kerran fyysisesti maksupäätteeseen ja syöttää pin niin laskuri nollautuu.
Viikolla oli joku päivä sama, en muista mikä päivä. Tänään toimi ihan ok.
kenen korttia yritit käyttää?? kaikkien etu että kysyy.
Se on normaalia, että välillä kysyy tunnuslukua lähimaksuissakin. Se on turvatekijä. Mitkä tekijät sitten saavat sen satunnaisesti kysymään tunnuslukua, sen tietää tarkasti yksin pankki, eikä se ole julkista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia, että välillä kysyy tunnuslukua lähimaksuissakin. Se on turvatekijä. Mitkä tekijät sitten saavat sen satunnaisesti kysymään tunnuslukua, sen tietää tarkasti yksin pankki, eikä se ole julkista tietoa.
Kysyiskin vaan välillä, mutta kun voi kysyä 5 kertaa peräjälkeen.
Tiedän kyllä, että lähimaksussa kysyy silloin tällöin PIN-koodia, mutta tänään kysyi neljässä eri paikassa joka kerta sitä. Näin ei ollut ennen käynyt. Mutta kiitos kaikille kommentoijille. t: Ap
Joku aika sitten teki mulla samaa parin päivän ajan, vaikka mikään käyttöraja tmv ei ollut ylittynyt.
Minulta kysyi joku aika sitten. Ohje Op sivuilla oli, että kortilla pitää nostaa tai maksaa välillä niin että kortin laittaa lukijaan ja näppäilee tunnusluvun. Tällä konstilla mulla rupesi lähimaksu toimimaan. Ei siis ollut siru rikki, kun sekin voi olla vikana.
No silloinhan sen kortin joutuu laittamaan lukijaan kun ei lähimaksu toimi. Ja taas seuraavan maksun kanssa sama juttu. Turhauttavaa kun joutuu monta kertaa peräkkäin toistamaan. Mulla kerran teki tuota noin 5krt peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
No silloinhan sen kortin joutuu laittamaan lukijaan kun ei lähimaksu toimi. Ja taas seuraavan maksun kanssa sama juttu. Turhauttavaa kun joutuu monta kertaa peräkkäin toistamaan. Mulla kerran teki tuota noin 5krt peräkkäin.
Joissain maksupäätteissä riittää, kun näppäilee sen pin-koodin laitteen sitä kysyessä, ei välttämättä tarvitse laittaa sitä maksukorttia enää siihen laitteeseen. Siis jos on maksamassa lähimaksulla ja tuleekin PIN-kysely.
Aina pitää olla käteistä rahaa mukana sen verran että saa ostokset maksettua.
En koskaan käy kaupassa pelkän kortin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lähimaksulaskuri täynnä ja turvallisuussyistä tarkistaa että kortti on oikealla käyttäjällä. Kortti pitäen syöttää kerran fyysisesti maksupäätteeseen ja syöttää pin niin laskuri nollautuu.
Tämä - itselläni on aina bensan osto kortilla välissä niin ei kysy lähimaksussa pin-koodia.
Aina kun on lentokentällä, niin kortin kanssa on vaikeuksia. Kortti lukittuu ensimmäisen oston jälkeen noin 2 tunniksi. Sitten jälleen toimii.
On teillä urpoilla VAIKEAA,oletteko Idi per suja???
Harvoin menee enää lähimaksu läpi ilman pin-koodia. Ihan sama onko ostojen välillä puoli tuntia vai kolme päivää ja oli summa mitä vaan, nii jatkuvasti vaatii pinniä.. Raivostuttavaa.
Miksi vingut kun kortti kuitenkin toimi ja sait ostokset tehtyä.
No en ole tänään käyttänyt, mutta aina välillä mullakin kysyy monta kertaa samana päivänä.