Lyhytjalkaiset ja paksureitiset suomitytöt
Kireissä housuissaan. Onko tämä joku kansallinen vartalotyyppi?
Kommentit (44)
Se on se fitness. Onko mennyt ohi?
Olen ikionnellinen lyhyistä ja paksuista jaloistani, ne kun ovat terveet ja jaksan kävellä vaikka tuntikaupalla halutessani <3
Eilen täällä just ylistettiin tuollaista ulkomaalaista naista...
http://www.vauva.fi/keskustelu/4527296/ketju/todella_kuuma_mimmi/sivu/1
niin? luuletko että olen tahdonalaisesti muovannut jalkani lyhyiksi? vittuako minä niille voin -_-
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:32"]Kireissä housuissaan. Onko tämä joku kansallinen vartalotyyppi? [/quote]Pottunokka ja jenkkakahvat unohtui. Juu on kansallinen vartalotyyppi, johtuu geeniperinnöstä. Jossain Turussa, Vaasassa ja muilla ruotsinkielisillä alueilla naiset ovat pitkiä, hoikkia ja suoranenäisiä kun viikingit ja germaanit on päässy jossain tökkäämään väliin, mutta muuten suominainen on toivottoman ruma. Sellaista matalajalkaista karjakkomallia.
[/quote]
Tämäkim on totta. Siis ruotsin sukuiset ovat eri rakenteisia. Olin ennen vaateteollisuuden kanssa tekemisissä. Lähinnä kyllä miesten vaatteiden. Ruotsalaiseen mieheen verrattuna suomalaisella miehellä on pidemmät kädet suhteessa pituuteen. Juuri aikaisemmin sanottu leveä lantio ja lyhyet jalat. Tämä on fakta. Vaikka kansalliset vaatekoot ovat muuttuneet, niin tuo pitää vieläkin paikkaansa.
On muuten ihme muutos 80 km matkalla Vaasasta Seinäjoelle. Vaasassa etenkin ruotsinkieliset ovat pitkiä ja hoikkia (sekä miehet että naiset). Vain tunnin ajomatkan päässä Seinäjoella vartalotyyppi on ihan toinen: Matalat jalat ja perunanenä, huomattava ylipaino erottuu helposti kun selkä ja jalat on lyhyet ja jalat paksut.
Se vartalomalli on jalostunut metsässä kulkemiseen. En muista mitä kaikkea perusteluita siihen oli. Mutta lyhyet vähän väärät sääret. Painopiste alhaalla. Ja askeltaminen vähän leveästi. Sillä pääsee hyvin kulkemaan metsässä. Jäi jostain sota-ajan kuvauksista mieleen. Suomalaiset pääsivät kulkemaan metsässä paremmin kuin saksalaiset.
Täällä ollaan, mutta minkäs teet?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:47"]On muuten ihme muutos 80 km matkalla Vaasasta Seinäjoelle. Vaasassa etenkin ruotsinkieliset ovat pitkiä ja hoikkia (sekä miehet että naiset). Vain tunnin ajomatkan päässä Seinäjoella vartalotyyppi on ihan toinen: Matalat jalat ja perunanenä, huomattava ylipaino erottuu helposti kun selkä ja jalat on lyhyet ja jalat paksut.
[/quote]TOUCHE!
Niin? Hauskaa, kun suomimiehet luulee olevansa jotenkin parempia. Naisella levea perse ja lyhyet jalat viela menettelee, mutta miehella ne on kauhean nakoiset.
Mun mielestä suurimmalla osalla nuorista on nykyään tosi ohuet jalat. Harvoin tulee toista läskireitistä oman ikäistä vastaan, mutta käytänkin hameita enkä housuja. Ja jalkani ovat pitkät.
Oisin kyllä onnellinen näistä lyhyistä ja paksuista koivista, jos polvet ei ois hajalla. On muuten mennyt ihan ohi se, että millä lailla "itsestäni huolehtimalla" olisin saanut näistä pidemmät ja hoikemmat? Polvetkin ovat meinaan hajonneet liiasta urheilusta.
T. Alle 160 cm persjalka
Entä jos on sopivan pitkät jalat (171cm olen) eikä paksut reidet, onko epäsuomalainen? 100% suomalainen kuitenkin olen...
Paksut jalat on hyvät, ei tarvitse sitten vanhana köpötellä tulitikkujaloilla vaan pysyy paremmin pystyssä. Jalat kuitenkin kuihtuvat vanhana.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:31"]
Entä jos on sopivan pitkät jalat (171cm olen) eikä paksut reidet, onko epäsuomalainen? 100% suomalainen kuitenkin olen...
[/quote]
Mä taas olen 160cm jolla jalat on huomattavasti selkää pidemmät eikä edes kovin paksut.
Siis eikös suomalaisnaiset ole yleensä reheviä keskivartalosta, mutta raajat ovat tikut (toki lyhyet). T: ulkosuomalainen, joka muistaa ehkä väärin?
Paksut reidet, pyöreä peppu, timmi vatsa kapealla vyötäröllä ja pienehköt rinnat. Sellainen on suomalainen tyttöystäväni, kyllä kelpaa.
Iso tynnyrimaha ja tikkujalat. Siinä suominaisen mallia.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:23"]
Suomipoikien siittämiä.
[/quote]
Niin joo, miksi mä nyt vain äitiäni ja mummoani vain syytin. Isäni ja kummatkin ukkini oli persettä-reittä ja mahaa. Pituutta oli hurjat 162 cm, enimmillään. T:19