Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helesingin "metro"

Vierailija
17.07.2015 |

Helsingin metro on jaksanut aina naurattaa monia ihmisiä, siis ei tietenkään itse stadilaisii, koska se 1 raiteinen "katujunan tarvitsema kiskonpätkä "piti saada ainoastaa nostattaakseen imagoa.
Koska maailman oikeasti suurissa mestoissa metro on liikkumista helpottava väline, niin tämän meidän stadin sta sta stadin metro on aivan turha.Nuo matkat kulkee vaikka polkupyörällä.
On se vaan pieni kyläpahanen koko paikka.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:28"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:49"] Onkohan muuten Helsingin metrokartta maailman yksinkertaisin? [/quote]Älytöntähän se olisi, jos se olisi monimutkainen ;) [/quote] Katsopa huvikses Moskovan metrokarttaa. Helsingissä vain kaksi viivaa suuntaan ja toiseen yhdellä pienellä haaraumalla. On Helsinki toki pieni kaupunkikin, mutta vähän voisi metro kiertää eri suuntiin enemmän.

[/quote]

Rooma ei ole pieni kaupunki, ja siellä metrokartta on rasti.
[/quote]

No risteilee kuitenkin kivasti eri suuntiin. Tarkoitus ei ole kyllä nyt pahoittaa helsinkiläisten mieltä. Olen itsekin helsinkiläinen ja käytän silloin tällöin metroa (ei osu työmatkan varrelle). Sitä van tässä, että olisi kiva, jos metrolla pääsisi enemmän eri suuntiin risteilemään.
[/quote]

Ap hyvä, sillä matkakortilla pääsee risteilemään lisäksi 40 km raitiovaunuilla ja melkein 100 km paikallisjunilla. Esimerkiksi Tukholmassa ja Kööpenhaminassa on lakkautettu melkein kaikki kantakaupungin raitiotiet, kun taas Tallinnassa on vain kaksi raitiolinjaa ja paikallisjunia tunnin välein.

Vierailija
2/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Onko Helsingissä metro???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko nyt että olet parempi ihminen?

author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 04:59"]Helsingin metro on jaksanut aina naurattaa monia ihmisiä, siis ei tietenkään itse stadilaisii, koska se 1 raiteinen "katujunan tarvitsema kiskonpätkä "piti saada ainoastaa nostattaakseen imagoa.
Koska maailman oikeasti suurissa mestoissa metro on liikkumista helpottava väline, niin tämän meidän stadin sta sta stadin metro on aivan turha.Nuo matkat kulkee vaikka polkupyörällä.
On se vaan pieni kyläpahanen koko paikka.
[/quote]

Vierailija
4/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metro Helsingissä on kohtuullisen pieni mutta toimiva ja riittävä sinne. Maailman mestoilla ei varmaan herätä tunteita puoleen eikä toiseen. Varmaan yhtä mitätön jonkun mielestä metrona kuin sinun kirjoituksesi.

Vierailija
5/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no muualla suomessa ei sellaista tai edes raitiovaunua ole. Kuinka pieniä on sitten muut Suomen kyläpahaset?

 

Vierailija
6/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:19"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:20"]Ap puhuu murretta :)
[/quote]
.
Ei muuten puhu. Näin umpisavolaisena ärsyttää aina suunnattomasti kun kaupunkilaisjuntti yrittää vitsillä vääntää savoa ja keksii niin ihmeellisiä viännöksiä mitä edes savolainen ei itsekään keksisi. Savonmurteissa ei ainoassakaan sanota "Helesinki". Ei..ei..ei ikinä. Kuulostaa aivan hirveältä savonmurteen raiskaukselta ja pilkanteolta. Sössöttäkää vaikka omaa eteläänne, mutta älkää yrittäkö puhua leikillänne savoa.
[/quote]

Ja mitään muita murteitahan ei tietysti ole, kuon savo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:49"] Onkohan muuten Helsingin metrokartta maailman yksinkertaisin? [/quote]Älytöntähän se olisi, jos se olisi monimutkainen ;) [/quote] Katsopa huvikses Moskovan metrokarttaa. Helsingissä vain kaksi viivaa suuntaan ja toiseen yhdellä pienellä haaraumalla. On Helsinki toki pieni kaupunkikin, mutta vähän voisi metro kiertää eri suuntiin enemmän.

[/quote]

Savolainen tiällä esittellöö mielipitteitään. Kaekkija kiinnostaapi kovasti.

Vierailija
8/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:28"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:14"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:49"] Onkohan muuten Helsingin metrokartta maailman yksinkertaisin? [/quote]Älytöntähän se olisi, jos se olisi monimutkainen ;) [/quote] Katsopa huvikses Moskovan metrokarttaa. Helsingissä vain kaksi viivaa suuntaan ja toiseen yhdellä pienellä haaraumalla. On Helsinki toki pieni kaupunkikin, mutta vähän voisi metro kiertää eri suuntiin enemmän. [/quote] Rooma ei ole pieni kaupunki, ja siellä metrokartta on rasti. [/quote] No risteilee kuitenkin kivasti eri suuntiin. Tarkoitus ei ole kyllä nyt pahoittaa helsinkiläisten mieltä. Olen itsekin helsinkiläinen ja käytän silloin tällöin metroa (ei osu työmatkan varrelle). Sitä van tässä, että olisi kiva, jos metrolla pääsisi enemmän eri suuntiin risteilemään. [/quote] Ap hyvä, sillä matkakortilla pääsee risteilemään lisäksi 40 km raitiovaunuilla ja melkein 100 km paikallisjunilla. Esimerkiksi Tukholmassa ja Kööpenhaminassa on lakkautettu melkein kaikki kantakaupungin raitiotiet, kun taas Tallinnassa on vain kaksi raitiolinjaa ja paikallisjunia tunnin välein.

[/quote]

Kaikki lakkautettiin. Nykyiset rakennettiin ja otettiin käyttöön vuosikymmeniä lakkautusten jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 04:59"]

Helsingin metro on jaksanut aina naurattaa monia ihmisiä, siis ei tietenkään itse stadilaisii, koska se 1 raiteinen "katujunan tarvitsema kiskonpätkä "piti saada ainoastaa nostattaakseen imagoa. Koska maailman oikeasti suurissa mestoissa metro on liikkumista helpottava väline, niin tämän meidän stadin sta sta stadin metro on aivan turha.Nuo matkat kulkee vaikka polkupyörällä. On se vaan pieni kyläpahanen koko paikka.

[/quote]Metroon lasketaan koko raideliikenne jonka jälkeen oman suurkaupunkisi liikenne alkaa naurattaa. Pysäkkejä on tuhansia

Vierailija
10/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:20"]Ap puhuu murretta :) [/quote] . Ei muuten puhu. Näin umpisavolaisena ärsyttää aina suunnattomasti kun kaupunkilaisjuntti yrittää vitsillä vääntää savoa ja keksii niin ihmeellisiä viännöksiä mitä edes savolainen ei itsekään keksisi. Savonmurteissa ei ainoassakaan sanota "Helesinki". Ei..ei..ei ikinä. Kuulostaa aivan hirveältä savonmurteen raiskaukselta ja pilkanteolta. Sössöttäkää vaikka omaa eteläänne, mutta älkää yrittäkö puhua leikillänne savoa.

[/quote]

No savolaisen kärsimyksistä ja kielikorvaongelmistahan tässä ketjussa olikin kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Kauanhan metrokartta ei enää pysy nykyisellään. Ensi vuonnna se on jo ihan erilainen ja silloin se matka Mellunmäestä ei enää ainakaan ole pyörämatka.

Usein kuulee ihmisten hekottelevan tätä samaa asiaa, mutta onko teillä oikeasti käsitys kuinka pitkä tuo metrolinka, nykyinenkin, on? Ei se ole mikään pyörämatka ja koko Helsingin metro olisi pitänyt jo aikaa sitten tehdä monipuolisemmaksi. Valitettavasti aikoinaan valittu vaunutyyppi on liian suuri (esim. isompi, kuin Berliinin metrossa) eikä mahdollista kovin ketterää kulkua.

Harmi tämä metro-juttu.

T.3 h päivässä pk-seudulla julkisissa istuva

Vierailija
12/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:06"]Niin, no muualla suomessa ei sellaista tai edes raitiovaunua ole. Kuinka pieniä on sitten muut Suomen kyläpahaset?

 
[/quote]

Hyvin pieniä. Nythän kyllä Tampere saa sitten vähän suuremman kyläpahasen tittelin, kun raitiovaunu rakennetaan. Ja Helsinki tietysti on itseoikeutetusti suuri kyläpahanen. Mutta kyläpahasia Suomessa on kaikki :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:28"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:14"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 06:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:49"] Onkohan muuten Helsingin metrokartta maailman yksinkertaisin? [/quote]Älytöntähän se olisi, jos se olisi monimutkainen ;) [/quote] Katsopa huvikses Moskovan metrokarttaa. Helsingissä vain kaksi viivaa suuntaan ja toiseen yhdellä pienellä haaraumalla. On Helsinki toki pieni kaupunkikin, mutta vähän voisi metro kiertää eri suuntiin enemmän. [/quote] Rooma ei ole pieni kaupunki, ja siellä metrokartta on rasti. [/quote] No risteilee kuitenkin kivasti eri suuntiin. Tarkoitus ei ole kyllä nyt pahoittaa helsinkiläisten mieltä. Olen itsekin helsinkiläinen ja käytän silloin tällöin metroa (ei osu työmatkan varrelle). Sitä van tässä, että olisi kiva, jos metrolla pääsisi enemmän eri suuntiin risteilemään. [/quote] Ap hyvä, sillä matkakortilla pääsee risteilemään lisäksi 40 km raitiovaunuilla ja melkein 100 km paikallisjunilla. Esimerkiksi Tukholmassa ja Kööpenhaminassa on lakkautettu melkein kaikki kantakaupungin raitiotiet, kun taas Tallinnassa on vain kaksi raitiolinjaa ja paikallisjunia tunnin välein.

[/quote]

Tallinnassa paikallisjunat kulkee kyllä huomattavasti useammin. Esimerkiksi Nõmmeen pääsee junalla jopa 7 minuutin välein.

Tässä kartta Tukholman raideliikenteestä, kyllä Helsinki jää kauas jälkeen:

http://sl.se/ficktid/karta/vinter/SL_Sp%C3%A5rtrafik.pdf

Vierailija
14/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 08:58"]

Helsingin julkisen liikenteen virkaa hoitaa useampi kulkuväline. Kantakaupungissa se on ratikka, pohjoisessa lähijuna ja idässä metro. Ei metroverkostoa ole mitään syytä laajentaa, kun muualle on jo hyvät verkostot. Nyt esim katettu Espoon niitä alueita, mihin kulkee ainoastaan bussi. Monessa kaupungissa metro on se one and only kulkuväline, täällä se on vaan yksi neljästä.

[/quote]

Helsingissä ja koko pääkaupunkiseudulla on todella surkea julkinen liikenne! 10 km matkaan menee aikaa jopa 45 minuuttia kun yhteydet on mitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että kovin moneen paikkaan ei HelsingissäSUORAAN pääse metrolla. Turha väittää muuta. Eikä bussia, ratikkaa ja junaa voi verrata metroon, kun ovat turkasen paljon hitaampia.

Mutta länsilaajennus on positiivinen juttu!

Vierailija
16/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin metroa ei voi verrata oikeisiin metroihin. Metron idea on siinä, että kaupungissa menee parin sadan metrin välein portaat kadulta maan alle ja siellä on verkosto jonka avulla pääset max. 200m. tarkuudella nousemaan portaita pitkin mihin tahansa päin kaupunkia ja ilman että joudut matkallasi odottamaan paria minuutia kauempaa missään vaiheessa.
Esim. Pariisissa on oikea metro, yksi maailman toimivimmista.

Vierailija
18/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että oon lukenut tällaisia samalla sisällöllä varustettuja aloituksia aika monta kertaa. AP voitko kertoa mulle mikä sulla on Helsingin metroa vastaan? Onko sut joskus heitetty ulos metrosta vai mikä mättää? 

Vierailija
19/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää paikallisjunalla esim. Vuosaaresta Kamppiin.

Vierailija
20/74 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla metro että pääsee elämäm koululaiset kulkemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän