Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljastuuko vanha abortti uuden raskauden myötä?

Vierailija
14.05.2024 |

10 vuotta sitten tein abortin viikolla 6, josta kerroin vain silloiselle poikaystävälleni. Keskeytys lääkkeellä meni hyvin, ja olin jo unohtanut koko asian. Nyt olen uudelleen raskaana, ja pelkään, että salattu ja tarkoituksella unohdettu tieto tulee ilmi neuvola- ja lääkärikäynneillä. En halua että mieheni saa tietää, tai kukaan muukaan. Enhän ole siitä läheisilleni puhunut muutenkaan. Luulin, ettei tämä asia palaa vainoamaan minua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käyt niillä neuvola- ja lääkärikäynneillä yksin, niin mitään ei tule kellekään esille. Itsekin kävin, vaikkei mitään tällaista erityistä syytä ollutkaan.

Vierailija
2/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin neuvolassa, monesko raskaus. Sanoin ensimmäinen ja niin se merkittiin. 

Vierailija
4/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siellä neuvolassa tiedetään. Ja hyvä on niiden tietää. Ei sitä miehelle tarvitse kertoa.

Vierailija
5/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso näkyykö se käynti tai resepti omakannassa. Jos näkyy, piilotat sen käynnin ja labrat näkymästä kenellekään. Jos ei näy, niin se on vanhojen paperikansioiden ajalta eikä kellään ole aikaa käydä penkomassa arkistoista.

Vierailija
6/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Laitoin noihin käynteihin jo tietojenluovutuskiellot, onko se sama asia?

Vierailija
7/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaskertomuksessasi saattaa näkyä G2P0, mikä viittaa kahteen raskauteen ja nollaan synnytykseen. Puolisosi tuskin osaa tuota tulkita, jollei hän ole lääkäri tai hoitaja.

Vierailija
8/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sääli, miksi on naisen "häpeätahrana" nämä menneisyydessä tapahtuneet. Isillä ei ole keskeytyksiä, abortteja, keskenmenoja, vaikka puolet tuosta kuuluisi heille.

Ärsyttävä tuo historian kantaminen mukana, luulisi tuonkin asian voivan laittaa pois näkyvistä. Eikä et näkyy joka kerta, kun käyntitekstiä aloitetaan naputella.

Keskittyisivät nykyhetkeen, jos takana ei ole mitään nykyraskauteen vaikuttavaa.

Vierailija
9/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää. 

Tuliko nyt hyvä mieli, kun yritit kavuta toisen yläpuolelle? 

Samalla viivalla ollaan kuule kaikki, historioinemme.

Vierailija
10/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi kohtuutonta, jos asia jostain tulisi ilmi. Eihän muitakaan henkilökohtaisia potilastietoja kerrota omaisille. Kaipa tuossakin joku laki on?

Vierailija
11/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siellä neuvolassa tiedetään. Ja hyvä on niiden tietää. Ei sitä miehelle tarvitse kertoa.

Pskat tiedä jos et itse kerro.

Vierailija
12/12 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ja mitä se edes kenellekään kuuluu. Sun asiasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi