Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu vaikka näen nälkää?

Vierailija
16.07.2015 |

Syön n 1500 - 1700 kcal/vrk, olen 168/81. Kiloklubiin mukaan minun tulisi syödä 1800 jotta laihtuisin. En vaan laihdu! Masentaa niin että nytkin tekisi mieli mennä mättämään jotain lohturuokaa.

Olen nytkin nälkäinen ja väsynyt, ei oikein tunnu mielekkäältä vähentää syömisiä jos nytkin jo tuntuu että näen nälkää koko ajan. Olen testannut myös cheatdayta, ei vaikutusta.

Pyöräilen ja hölkkäilen. Miksei paino tipu vaikka olen vähentänyt syömisiä puoleen??

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 30+ mies kevyellä laihiksella ja oon lisännyt liikuntaa ja tarkkaillut mitä syön. Nälkää en ole käytännössä nähnyt yhtään, pätkäpaastoja vain joskus mut niissäkään ei ehdi liikaa tulla nälkä. Ja oon pudottanu 4 kg 6 viikossa. 3 kg vielä matkaa. Syön useita kertoja viikossa mm. rasvaa. Määriä lähinnä katson.

Vierailija
22/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tärkeä laihtumiselle on nukkua mieluiten 8 tuntia yössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään laihdu ja se on geeneissä! Paino on noussut vuosi-vuodelta ja aineenvaihdunta on ihan nollassa. En uskalla enää mennä lääkäriin minkään vaivan takia, kun heti alkaa saarnaaminen ylipainosta. Kaikki vaivani (paitsi migreeni!) johtuvat ylipainosta ja aina kehotetaan laihduttaa. Kunpa se olisikin niin helppoa! Minulta ainakin on mennyt jo elämänilo ja kohta lopetan syömisen kokonaan. En jaksa enää olla toisen luokan kansalainen, elämä on todella epäoikeudenmukaista.

Vierailija
24/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisko joku mihin toi säästöliekki perustuu, jos anorektikot laihtuu vaikka olis miten pitkään syömättä?

Vierailija
25/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:46"]

Kertoisko joku mihin toi säästöliekki perustuu, jos anorektikot laihtuu vaikka olis miten pitkään syömättä?

[/quote]

Niinpä, minä en tuolla kalorimäärällä ainakaan laihtuisi. Ihan liikaa. Paino alkaa kunnolla tippua vasta, kun syön alle 1000.

Vierailija
26/30 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:43"]

En minäkään laihdu ja se on geeneissä! Paino on noussut vuosi-vuodelta ja aineenvaihdunta on ihan nollassa. En uskalla enää mennä lääkäriin minkään vaivan takia, kun heti alkaa saarnaaminen ylipainosta. Kaikki vaivani (paitsi migreeni!) johtuvat ylipainosta ja aina kehotetaan laihduttaa. Kunpa se olisikin niin helppoa! Minulta ainakin on mennyt jo elämänilo ja kohta lopetan syömisen kokonaan. En jaksa enää olla toisen luokan kansalainen, elämä on todella epäoikeudenmukaista.

[/quote]

Vali, vali, se mistään geeneistä johdu, jos et laihdu! Jos aineenvaihdunta on nollassa, olet kuollut.

Mieti syömäsi ruuan laatua, siinä se vika on.

Vierailija
27/30 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:46"]Kertoisko joku mihin toi säästöliekki perustuu, jos anorektikot laihtuu vaikka olis miten pitkään syömättä?
[/quote]

Se perustuu siihen että kun keho ei saa säännöllisesti ravintoa eli energiaa, se alkaa säästellä varastoja kun ei tiedä koska seuraavan kerran saa energiaa. Kaikki kehon toiminta hidastuu. Hormonitoiminta, hiustenkasvu, liikkuvuus ym. Iho alkaa kuivua, alkaa väsyttää ym. Normaalisti kun elimistö käyttää sen ravinnon mitä ruuasta saa, säästöliekillä elimistö ottaa ravinnon lihaksista ja kudoksista. Ja kun lihasmassa häviää, taas energiankulutus vähenee.

Vierailija
28/30 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jösses tätä säästöliekkilässyttystä taas! 1500kalorin ruokavaliolla ei naisihminen säästöliekille hevillä joudu!

Vaihda ap nyt ainakin se Oivariini johonkin pehmeempään levitteeseen :)

Itse laihdutin 1400kcal/vrk alle puolessa vuodessa 25 kg ja paino pysynyt samassa jo yli kolme vuotta, nykyään syön n. 1900-2000kcal ja liikuntana pelkkä kävely (tosin kävelen ihan joka paikkaan)

Vierailija
29/30 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:46"]Kertoisko joku mihin toi säästöliekki perustuu, jos anorektikot laihtuu vaikka olis miten pitkään syömättä?
[/quote]

Se perustuu siihen että kun keho ei saa säännöllisesti ravintoa eli energiaa, se alkaa säästellä varastoja kun ei tiedä koska seuraavan kerran saa energiaa. Kaikki kehon toiminta hidastuu. Hormonitoiminta, hiustenkasvu, liikkuvuus ym. Iho alkaa kuivua, alkaa väsyttää ym. Normaalisti kun elimistö käyttää sen ravinnon mitä ruuasta saa, säästöliekillä elimistö ottaa ravinnon lihaksista ja kudoksista. Ja kun lihasmassa häviää, taas energiankulutus vähenee.
[/quote]

http://yle.fi/uutiset/eiko_laihdutus_onnistu_syypaa_voi_olla_kehon_saastoliekki/7107653

Vierailija
30/30 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 30 jatkaa että laihduttaessa jätin pois valkoiset jauhot, sokerin ja riisin ja perunan. Karkkipäivä kerran viikossa mutta silloinkaan ei kalorit vuorokaudessa yli 1500!