Mies sotki makaronilaatikon!
Alko laittaan ruokaa, paistaan sipulia ja jauhelihaa. Menin katsomaan ja eikös tuo saatanan laiskaperse ollut pilkkonut sipulit niin että ne on isoja palasia. Ei siis viittiny pilkkoa niitä pieniksi. Ei vaikka meillä on siihen helposti käytettävä silppurikin. Tietää että mä en voi syödä isoja sipulinpalasia lapsuuden traumojen takia.
Mitä mä nyt syön? Vituttaa. Olis ees sanonut mulle, että tuu silppuamaan sipulit kun mä en niitä viitti pineksi silputa. Mutta ei, piti sotkea tuo laatikko ;(
Kommentit (81)
Mies siis tietää tän mun isojen sipulinpalojen inhon, yhdessä on kuitenkin oltu jo 15v. Meillä on ollut tässä pari päivää kränää ja koen että tää oli nyt sitten miehen kosto mulle. Tahallaan jätti ne sipulit noin kun tietää etten mä voi sitä ruokaa syödä. Samalla tavalla (kuin monet vastaajat täällä) se tuossa mulle ivaili ja nauroi. Käski kasvaa aikuiseksi jne. En kyllä tiedä onko kovin aikuismaista tahallaan "sotkea" ruoka kostoksi.
Mut, mä lähden tästä kaverin kanssa pizzalle. Kiitos keskustelusta! ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:20"] Voi ei! Pystytkö itse edes katsomaan sipulia päin, kokonaista tai lohkottua? Onko se turvallisempi kuorineen? Kuinka sinä nyt pärjäät tämän asian kanssa? Kannattaiskohan teidän pitää palaveri että kuinka tästä eteenpäin? Olisiko ammattiavulle tarvetta tämän trauman käsittelemisen kanssa? JaXuHaLi!!! <3 [/quote] Sitä on hirveän helppoa nauraa toiselle. Oletko itse istunut ruokapöydässä, itkenyt ja sut on pakotettu syömään jotain mikä oksettaa? Oksentanutkin ja silti on vaan käsketty syödä. Ja kiitos, mä pärjään elämässä muuten oikein hyvin. Sipuli ei ole mulle ongelma, voin sitä syödä ihan hyvin kunhan se on pilkottu pieniksi palasiksi. Nyt mä koen että miehen touhu on silkkaa vittuilua. Se 5 minuuttia mikä menis siihen että silppuais sipulit on liikaa, vaikka tietää että mä en voi nyt tuota laatikkoa syödä. En minäkään tahallani sotke ruokia tietäen ettei niitä muut sitten voi syödä. Minusta se on vain ja ainoastaan ilkeää. Ja kuten sanoin, mä olisin ne sipulit kyllä silpunnut jos olisi pyytänyt, ei olis tarvinnut ylimääräistä vaivaa mun takia edes nähdä. ap [/quote] 5 minuuttia sipulin silppuamseen?
[/quote]
No maksimissaan 5min. vaikka kuinka hitaasti ja huolella ne pilkkois. Älä takerru pikkuseikkaan. ap joka menee nyt. Moi moi!
No jo on ongelmat. Millaisia mannerlaattojen kokoisia palasia siitä sipulista oikein lähtee? Vai olikohan se sittenkin äitimamma kuka teki ruokaa josta teini-ikäinen hienohelmaprinsessa-ap ei voi syödä. En oikein usko että aikuinen ihminen voi olla noin naurettava ja rajoittunut. Muka ruoka on pilalla, kun siihen on koskenut raaka-aine, joka siellä muutenkin olisi, mutta silputtuna väärin. Ymmärtäisin jos jutun ruoanlaittaja olisi lykännyt vuokaan anjoviksia, vaahtokarkkeja ja mehutiivistettä looran sekaan, mutta ongelmana oli siis että sipulin sijaan ruoassa oli sipulia.
Laita ruoka blenderiin ja syö makaronilaatikkokeittoa. Sipulit häviää, mutta niin myös ruokahalu.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:04"]
No jo on ongelmat. Millaisia mannerlaattojen kokoisia palasia siitä sipulista oikein lähtee? Vai olikohan se sittenkin äitimamma kuka teki ruokaa josta teini-ikäinen hienohelmaprinsessa-ap ei voi syödä. En oikein usko että aikuinen ihminen voi olla noin naurettava ja rajoittunut. Muka ruoka on pilalla, kun siihen on koskenut raaka-aine, joka siellä muutenkin olisi, mutta silputtuna väärin. Ymmärtäisin jos jutun ruoanlaittaja olisi lykännyt vuokaan anjoviksia, vaahtokarkkeja ja mehutiivistettä looran sekaan, mutta ongelmana oli siis että sipulin sijaan ruoassa oli sipulia.
[/quote]
Ap kertoi jo
"Sun mielestä on ihan normaalia pakottaa lapsi syömään jotain mistä hän oksentaa? Siivota oksennukset, laittaa lautaselle uusi annos ja sitten jatkaa pakottamista? Avata lapsen suu väkisin ja työntää sinne ruokaa? Pakottaa nielemään pitämällä suu väkisin kiinni?
Tästä ei saa äitiä myöhemmin haukkua, koska hän kuitenkin teki sulle sitä ruokaa. Pitää vaan olla kiitollinen. Ok, mä yritän muistaa tän jatkossa. ap"
No onhan tuo inhottavaa mieheltä. En minäkään heitä sieniä ruokaan, kun tiedän että ne omaa miestäni oksettaa (myöskin lapsuuden trauma).
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:00"]
Nypi isot sipulit pois?
[/quote]
Ja lapset kattoo vierestäja ottaa mallia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:02"]
Mies siis tietää tän mun isojen sipulinpalojen inhon, yhdessä on kuitenkin oltu jo 15v. Meillä on ollut tässä pari päivää kränää ja koen että tää oli nyt sitten miehen kosto mulle. Tahallaan jätti ne sipulit noin kun tietää etten mä voi sitä ruokaa syödä. Samalla tavalla (kuin monet vastaajat täällä) se tuossa mulle ivaili ja nauroi. Käski kasvaa aikuiseksi jne. En kyllä tiedä onko kovin aikuismaista tahallaan "sotkea" ruoka kostoksi.
Mut, mä lähden tästä kaverin kanssa pizzalle. Kiitos keskustelusta! ap
[/quote]
Lähes yhtä aikuismaista kuin reakoida asiaan hyvin voimakkaasti. Kun vaihtoehto on se että jättää ruuan syömättä reakoimatta kiusaan tai ivailuun mitenkään. Ivaan ja/tai haukkumiseen perustuva suhde ei kovin aikuismaiselta ja vakaalta vaikututa. Suosittelisin ehkä unohtamaan suhteen ja harkitsemaan suhdetta sitten kun traumat on käsitelty siten että niihin ei tarvitse reakoida noin voimakkaasti. Enkä tarkoita että sinun pitäisi sipulia väkisin syömään opetella vaan kyse on enemmän tunne puolen trauman käisttelystä.
Oliko tää se sama mies joka ei halunnut syödä vihalla tehtyjä sämpylöitä?
Tuut tämmösestä asiasta avautuun tänne? Ei taida päässäs kaikki olla kohillaan.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:04"]
[/quote]
Eipä sitä varmaan ymmärräkään ihminen, jolla itsellään ei ole vastaavanlaisia traumoja. Kyllä kertoosiitä, et toista ei kunnioiteta, jos tollasta menee tekemään tahallaan.
Onko niistä sun traumoistasi pakko tehdä koko perheen traumoja? Hae apua traumoihisi, älä pakota muita elämään niitä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:10"]
Nypi isot sipulit pois?
[/quote]
[/quote]
Miksi he ei saisi ottaa malli siitä että ne voi nyppiä poiskin?
Itse en voi syödä juustoa ollenkaan. Varsinkin sulatettu juusto nostaa heti oksennus reflexin...
Johtuu varmaan siitä kun 80-luvulla esikoulussa meillä oli lämpimiä voileipiä.. Sanoin kyllä, etten tykkää juustosta joka on sulanut leivänpäälle. No nokkelana muksuna sitten päätin nyppiä juuston pois leivänpäältä tiputin juustopalat lattialle pöydän alle...
Syöminen loppui ja oli aika mennä ulos leikkimään! JEEH
Mitäs minulle kävi. Minä jäin syömään ne juustopalat sinne pöydän alle... Juuh juusto ei ole hyvää se on pilaantunutta maito.
Minä sain lapsena traumat pizzansyömisestä.
Oltiin kaverin ja hänen vanhempien kanssa pizzalla.
Aivan helvetin iso pizza oli nenän eessä.
Ujo kun olin, niin piipitin etten jaksa syödä enempää kun maha oli täynnä.
Kaverin isäpuoli vaan tokas että kyllä jaksat syödä.
Niinpä ahdoin sen lopun väkisin pieneen mahaani.
Ja yöllä oksensin kaverin huoneen lattialle sen syödyn pizzan.
Sen jälkeen pelkkä pizzan hajukin sai yökkimään ja moniin vuosiin en voinut aatellakkaan pizzan syömistä.
Mutta nykyään tykkään. Pääsin siitä traumasta sit kuitenkin yli :)
Keksitty taustatarina. Jostain syystä nirppanokat aina vieroksuu sipulia. Et sentään keksinyt valehdella että olet sille allerginen.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:10"]
Nypi isot sipulit pois?
[/quote]
[/quote]
Miksi he ei saisi ottaa malli siitä että ne voi nyppiä poiskin?
[/quote]
Ruuan närppimenen on niin wt kuin voi olla.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:20"]
Voi ei! Pystytkö itse edes katsomaan sipulia päin, kokonaista tai lohkottua? Onko se turvallisempi kuorineen? Kuinka sinä nyt pärjäät tämän asian kanssa? Kannattaiskohan teidän pitää palaveri että kuinka tästä eteenpäin? Olisiko ammattiavulle tarvetta tämän trauman käsittelemisen kanssa? JaXuHaLi!!! <3
[/quote]
Sitä on hirveän helppoa nauraa toiselle. Oletko itse istunut ruokapöydässä, itkenyt ja sut on pakotettu syömään jotain mikä oksettaa? Oksentanutkin ja silti on vaan käsketty syödä.
Ja kiitos, mä pärjään elämässä muuten oikein hyvin. Sipuli ei ole mulle ongelma, voin sitä syödä ihan hyvin kunhan se on pilkottu pieniksi palasiksi.
Nyt mä koen että miehen touhu on silkkaa vittuilua. Se 5 minuuttia mikä menis siihen että silppuais sipulit on liikaa, vaikka tietää että mä en voi nyt tuota laatikkoa syödä. En minäkään tahallani sotke ruokia tietäen ettei niitä muut sitten voi syödä. Minusta se on vain ja ainoastaan ilkeää. Ja kuten sanoin, mä olisin ne sipulit kyllä silpunnut jos olisi pyytänyt, ei olis tarvinnut ylimääräistä vaivaa mun takia edes nähdä. ap
[/quote]
5 minuuttia sipulin silppuamseen?