Mies sotki makaronilaatikon!
Alko laittaan ruokaa, paistaan sipulia ja jauhelihaa. Menin katsomaan ja eikös tuo saatanan laiskaperse ollut pilkkonut sipulit niin että ne on isoja palasia. Ei siis viittiny pilkkoa niitä pieniksi. Ei vaikka meillä on siihen helposti käytettävä silppurikin. Tietää että mä en voi syödä isoja sipulinpalasia lapsuuden traumojen takia.
Mitä mä nyt syön? Vituttaa. Olis ees sanonut mulle, että tuu silppuamaan sipulit kun mä en niitä viitti pineksi silputa. Mutta ei, piti sotkea tuo laatikko ;(
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:57"]
Millaiset traumat sulla on?
[/quote]
Mut pakotettiin lapsena syömään isoja puoliraakoja sipulinpalasia. Äiti siis teki ruokaa tuolla miehen tyylillä, niitä sipulinpaloja ei saanut jättää lautaselle. Ne oli pakko syödä. Vaikka oksetti ja vielä oksentamisen jälkeenkin. Isot sipulinpalat oksettaa mua. ap
[/quote]
Mulla olisama trauma keltasipuliin jota laitettiin raskaimman kautta joka helvetin ruokaan, raakana esikäsittelemättä.
Nyt teen itse kaikki ruuat, sipulia käytän melkein yhtä runsaasti mutta joko mikrossa ja pannulla kuullotan ne kunnolla että lähtee se kitkerä maku pois.
Makaronilaatikkoa itsekin tein tänään, mustaa koskenlaskijaa sekaan nokareina joskus keittojuureksiakin, hyvää tulee.
[/quote]
Just tämä sama meillä + siihen vielä se että sipuleja ei saanut jättää lautaselle. Ne piti syödä, vaikka sitten pakolla. Pöydästä ei saanut lähteä ennen pois. Ja äiti vaikka syötti ne pakolla jos muu ei auttanut. Itse silppuan sipulit pieneksi ja kypsennän hyvin. Menee alas ilman ongelmia. ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:20"]
Voi ei! Pystytkö itse edes katsomaan sipulia päin, kokonaista tai lohkottua? Onko se turvallisempi kuorineen? Kuinka sinä nyt pärjäät tämän asian kanssa? Kannattaiskohan teidän pitää palaveri että kuinka tästä eteenpäin? Olisiko ammattiavulle tarvetta tämän trauman käsittelemisen kanssa? JaXuHaLi!!! <3
[/quote]
Sitä on hirveän helppoa nauraa toiselle. Oletko itse istunut ruokapöydässä, itkenyt ja sut on pakotettu syömään jotain mikä oksettaa? Oksentanutkin ja silti on vaan käsketty syödä.
Ja kiitos, mä pärjään elämässä muuten oikein hyvin. Sipuli ei ole mulle ongelma, voin sitä syödä ihan hyvin kunhan se on pilkottu pieniksi palasiksi.
Nyt mä koen että miehen touhu on silkkaa vittuilua. Se 5 minuuttia mikä menis siihen että silppuais sipulit on liikaa, vaikka tietää että mä en voi nyt tuota laatikkoa syödä. En minäkään tahallani sotke ruokia tietäen ettei niitä muut sitten voi syödä. Minusta se on vain ja ainoastaan ilkeää. Ja kuten sanoin, mä olisin ne sipulit kyllä silpunnut jos olisi pyytänyt, ei olis tarvinnut ylimääräistä vaivaa mun takia edes nähdä. ap
Pyydä miestä nyppii ne pois annoksestas ilman että näät? Vai onko koko ruoka piloilla jos sipulit on ollu siinä liian isona?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:23"]
Miks mä en kehtais ikinä valittaa/haukkua mun miestä jos se tekis ruokaa?
[/quote]
Ei mies mikään jumala ole jota pitää vain kiittää sama mitä se tekee. Vaikka taitaa teillä olla todella harvinaista että mies vaivautuu ruokaa laittamaan, pitäähän siitä kiittää. Että tekis saman ens vuonnakin.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:30"]
Pyydä miestä nyppii ne pois annoksestas ilman että näät? Vai onko koko ruoka piloilla jos sipulit on ollu siinä liian isona?
[/quote]
Arvaa nyppiikö se ne pois? ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:56"]
Alko laittaan ruokaa, paistaan sipulia ja jauhelihaa. Menin katsomaan ja eikös tuo saatanan laiskaperse ollut pilkkonut sipulit niin että ne on isoja palasia. Ei siis viittiny pilkkoa niitä pieniksi. Ei vaikka meillä on siihen helposti käytettävä silppurikin. Tietää että mä en voi syödä isoja sipulinpalasia lapsuuden traumojen takia.
Mitä mä nyt syön? Vituttaa. Olis ees sanonut mulle, että tuu silppuamaan sipulit kun mä en niitä viitti pineksi silputa. Mutta ei, piti sotkea tuo laatikko ;(
[/quote]
No jos uunissa meinaatte laatikon tehdä, niin ne sipulithan "sulaa" sinne sekaan. Tämä lohdutuksena :D.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:23"]
[/quote]
Ei mies mikään jumala ole jota pitää vain kiittää sama mitä se tekee. Vaikka taitaa teillä olla todella harvinaista että mies vaivautuu ruokaa laittamaan, pitäähän siitä kiittää. Että tekis saman ens vuonnakin.
[/quote]
Haukkuminen ei hyödytä mitään. Mä ainakin jättäisin vain syömättä ja kertoisin että valitettavasti en ruokaa sipulinpalojen takia pysty syömään. Voisin jopa kiittää että hän ruokaa laittoi vaikka ei onnistunuutkaan laittaa sellaista mitä minä pystyisin syömään.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:57"] Millaiset traumat sulla on? [/quote] Mut pakotettiin lapsena syömään isoja puoliraakoja sipulinpalasia. Äiti siis teki ruokaa tuolla miehen tyylillä, niitä sipulinpaloja ei saanut jättää lautaselle. Ne oli pakko syödä. Vaikka oksetti ja vielä oksentamisen jälkeenkin. Isot sipulinpalat oksettaa mua. ap [/quote] Nykyään ei varmaan äitisi katso vierestä jos jätät sipulit lautaselle?
[/quote]
Ei, mutta mä en voi syödä edes noin :( En vaan voi. Ne isot sipulinpalat oksettaa, ne pilaa se ruuan ja vie mun ruokahalun.
[/quote] Sääliksi käy miestäsi!
ÄLÄ SYÖ! Et sinä saatana nyt aikuinen ihminen nälkään kuole!
Toivon todella, että tää on provo!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:23"]
[/quote]
[/quote]
On todella harvinaista siinä oot oikeassa. En kyllä ikinä kehtaisi haukkua äitiniäkään sen takia jos tekee jonkun ruuan omasta mielestäni väärin, vaikka hän teki 20v mulle päivittäin ruokaa
Siitä varmaan kiva huudattaa sua. Miks teet tollasia numeroita :D
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:43"]
Toivon todella, että tää on provo!
[/quote]
Ei ole provo. Olen pahoillani etten pysty syömään isoja sipulinpaloja. Kyllä mä haluaisin, en vaan voi. Kiitos lapsuuden. Ehkä te joita ei ole pakotettu syömään ette vaan ymmärrä. Ja kyllä mä osin ymmärrän miksi tätä aloitusta pidetään huvittavana ja miestäni säälitään. Kyllähän aikuisen pitäis pystyä syömään kaikkia ruokia. Mä en vaan pysty, olen yrittänyt, mutta ei mene alas. Enkä nyt viittis tuon takiakaan terapiaan mennä, ku ne isot sipulinpalaset on hyvin helppo välttää. Ja miksi yleensäkään ihmisen pitää pystyä syömään kaikkea? Kuka sen määrää ja miksi?
Kai mä jääkaapista jotain syötävää itselleni löydän ja pärjäähän sitä ilman ruokaakin yhden päivän. Tai pelkällä leivällä.
Miten ihmeessä pannulla kuullotetut ja sen jälkeen vuokaan sekoitellut ja uunissa kypsytetyt sipulit voi edes fyysisesti olla enää "puoliraakoja isoja palasia"?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:23"] Miks mä en kehtais ikinä valittaa/haukkua mun miestä jos se tekis ruokaa? [/quote] Ei mies mikään jumala ole jota pitää vain kiittää sama mitä se tekee. Vaikka taitaa teillä olla todella harvinaista että mies vaivautuu ruokaa laittamaan, pitäähän siitä kiittää. Että tekis saman ens vuonnakin. [/quote] On todella harvinaista siinä oot oikeassa. En kyllä ikinä kehtaisi haukkua äitiniäkään sen takia jos tekee jonkun ruuan omasta mielestäni väärin, vaikka hän teki 20v mulle päivittäin ruokaa
[/quote]
Sun mielestä on ihan normaalia pakottaa lapsi syömään jotain mistä hän oksentaa? Siivota oksennukset, laittaa lautaselle uusi annos ja sitten jatkaa pakottamista? Avata lapsen suu väkisin ja työntää sinne ruokaa? Pakottaa nielemään pitämällä suu väkisin kiinni?
Tästä ei saa äitiä myöhemmin haukkua, koska hän kuitenkin teki sulle sitä ruokaa. Pitää vaan olla kiitollinen. Ok, mä yritän muistaa tän jatkossa. ap
En edelleenkään tajua, mikset vaan voi nyppiä ITSE niitä sipuleita pois omasta annoksestasi lautasen reunalle... Jos ne kerran niin isojakin on, niin ei niitä montaa siinä ole...?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:54"]
En edelleenkään tajua, mikset vaan voi nyppiä ITSE niitä sipuleita pois omasta annoksestasi lautasen reunalle... Jos ne kerran niin isojakin on, niin ei niitä montaa siinä ole...?
[/quote]
Koska tuossa vaiheessa se ruoka on pilalla, mua oksettaa ne sipulit. Ruokahalu on mennyt. Muistan kaikki ne kerrat kun mulle on väkisin syötetty niitä isoja sipulinpalasia. Jotka takertu kurkkuun ja sai oksentamaan. ap
Tee ite ruokas tästä lähin aina. Kiittämätön laiskaperse
Teillä ei taida olla kunnioitusta parisuhteessanne puolin eikä toisin? Mies ei välitä tuosta sipuliasiasta vaikka varmaan tietää, miten suuri juttu se sulle on. Sinä taas puhut miehestäsi vähintäänkin epäkunnioittavasti aloituksessa.....
Vanha täti täältä huutelee, että se kunnioitus on kyllä kaiken a ja o. Kun se on kunnossa, jaksaa myös toisen puolesta nähdä vähän sitä vaivaa eri tilanteissa, kun tietää toisen arvostavan sitä. Jo toisesta rumasti puhuminen paljastaa, ettei puoliso ehkä ole Se Oikea...
Muistan, kun kävin köyhänä opiskelijana raharikkaan hienostotätini luona lounaalla. Annokset oli laitettu valmiiksi ja nälkäisenä kävin heti ruoan kimppuun.
Pian pöytä hiljeni ja silmäparit nauliutuivat minuun syyttävästi. "Se oli MATIN (=tätini ökyaviomies) annos. MATTI ei pidä sipulista!"
Voi jum*lauta. Se olikin viimeinen kerta siellä syömässä.