Mies sotki makaronilaatikon!
Alko laittaan ruokaa, paistaan sipulia ja jauhelihaa. Menin katsomaan ja eikös tuo saatanan laiskaperse ollut pilkkonut sipulit niin että ne on isoja palasia. Ei siis viittiny pilkkoa niitä pieniksi. Ei vaikka meillä on siihen helposti käytettävä silppurikin. Tietää että mä en voi syödä isoja sipulinpalasia lapsuuden traumojen takia.
Mitä mä nyt syön? Vituttaa. Olis ees sanonut mulle, että tuu silppuamaan sipulit kun mä en niitä viitti pineksi silputa. Mutta ei, piti sotkea tuo laatikko ;(
Kommentit (81)
Oliko makaronilaatikkoa 200g henkeä kohden?
Mikäs vika sipulissa, terveellistä. Jos hyvin paistaa pehmeäksi niin hyviä.
Ämmien hommaa se ruoanlaitto, oma on vikasi.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:57"]
Millaiset traumat sulla on?
[/quote]
Mut pakotettiin lapsena syömään isoja puoliraakoja sipulinpalasia. Äiti siis teki ruokaa tuolla miehen tyylillä, niitä sipulinpaloja ei saanut jättää lautaselle. Ne oli pakko syödä. Vaikka oksetti ja vielä oksentamisen jälkeenkin. Isot sipulinpalat oksettaa mua. ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:57"]
[/quote]
Mut pakotettiin lapsena syömään isoja puoliraakoja sipulinpalasia. Äiti siis teki ruokaa tuolla miehen tyylillä, niitä sipulinpaloja ei saanut jättää lautaselle. Ne oli pakko syödä. Vaikka oksetti ja vielä oksentamisen jälkeenkin. Isot sipulinpalat oksettaa mua. ap
[/quote]
Nykyään ei varmaan äitisi katso vierestä jos jätät sipulit lautaselle?
Ryhdistäydy nyt aikuinen ihminen, jätä ne sipulit syömättä vaikka :D
kauhee meuhkaaminen sipulin paloista. kuulostat huonosti kasvatetulta lapselta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:57"]
[/quote]
[/quote]
Mulla olisama trauma keltasipuliin jota laitettiin raskaimman kautta joka helvetin ruokaan, raakana esikäsittelemättä.
Nyt teen itse kaikki ruuat, sipulia käytän melkein yhtä runsaasti mutta joko mikrossa ja pannulla kuullotan ne kunnolla että lähtee se kitkerä maku pois.
Makaronilaatikkoa itsekin tein tänään, mustaa koskenlaskijaa sekaan nokareina joskus keittojuureksiakin, hyvää tulee.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:57"] Millaiset traumat sulla on? [/quote] Mut pakotettiin lapsena syömään isoja puoliraakoja sipulinpalasia. Äiti siis teki ruokaa tuolla miehen tyylillä, niitä sipulinpaloja ei saanut jättää lautaselle. Ne oli pakko syödä. Vaikka oksetti ja vielä oksentamisen jälkeenkin. Isot sipulinpalat oksettaa mua. ap [/quote] Nykyään ei varmaan äitisi katso vierestä jos jätät sipulit lautaselle?
[/quote]
Ei, mutta mä en voi syödä edes noin :( En vaan voi. Ne isot sipulinpalat oksettaa, ne pilaa se ruuan ja vie mun ruokahalun.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:57"] Millaiset traumat sulla on? [/quote] Mut pakotettiin lapsena syömään isoja puoliraakoja sipulinpalasia. Äiti siis teki ruokaa tuolla miehen tyylillä, niitä sipulinpaloja ei saanut jättää lautaselle. Ne oli pakko syödä. Vaikka oksetti ja vielä oksentamisen jälkeenkin. Isot sipulinpalat oksettaa mua. ap [/quote] Nykyään ei varmaan äitisi katso vierestä jos jätät sipulit lautaselle?
[/quote]
Ei, mutta mä en voi syödä edes noin :( En vaan voi. Ne isot sipulinpalat oksettaa, ne pilaa se ruuan ja vie mun ruokahalun.
[/quote]
Voi jestas.. Syö silmät kiinni
Voi ei! Pystytkö itse edes katsomaan sipulia päin, kokonaista tai lohkottua? Onko se turvallisempi kuorineen? Kuinka sinä nyt pärjäät tämän asian kanssa? Kannattaiskohan teidän pitää palaveri että kuinka tästä eteenpäin? Olisiko ammattiavulle tarvetta tämän trauman käsittelemisen kanssa? JaXuHaLi!!! <3
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:13"]
kauhee meuhkaaminen sipulin paloista. kuulostat huonosti kasvatetulta lapselta.
[/quote]
Mut kasvatettiin kaikkiruokaiseksi, metodina oli se että kaikki syödään, mitään ei jätetä. Syödään vaikka pakolla, edes oksentaminen ei ollut mikään syy lopettaa syömistä. Äiti määräsi määrän jne. Olen pahoillani kun en oppinut. Opin vain inhoamaan puoliraakoja isoja sipulinpalasia. Ja kyllä mä yritin, sitä sipulia kun ei lapsuudenkodissa säästelty, se oli äitini herkkua. Sillä maustettiin kaikki mahdolliset ruuat.
Ja kyllä mä sipulia edelleen syön, paljonkin. Se vaan pitää olla pientä silppua ja kypsäksi haudutettua. Vain isot sipulinpalat ei mene alas. Mutta ehkä tämä on liikaa vaadittu. ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:02"]
[/quote]
Vaan kun ei paisteta pehmeäksi, jätetään puoliraa'aksi. ap
Miks mä en kehtais ikinä valittaa/haukkua mun miestä jos se tekis ruokaa?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:02"]
[/quote]
Vaan kun ei paisteta pehmeäksi, jätetään puoliraa'aksi. ap
[/quote]
Eli sun mies paisto sipulit väärin?
Kuulostaa hassulta ongelmalta, mutten viitsi tuomita, koska tulin itse suuttuneeksi miehelle oikeasti pahasti, kun hän teki ruokaa mistä en pitänyt, ja olin kieltänyt sen tekemisen.
En silloin edes oikein tiennyt, miksi en halunnut tuota ruokaa meillä tehtävän, mutta sitten kun sen haju hiipi nenääni (en tiennyt, että mies sitä parhaillaan kokkailee), niin aivan äkkiarvaamatta sain hirveän hepulin, näin jälkeenpäin ajatellen tulee mieleen kiukutteleva uhmaikäinen.. (olen oikeasti sellainen nössykkä, joka harvoin korottaa ääntänsä).
Tulvi sitten muistoja lapsuudesta saman ruuan ääreltä. Tuollaista pakkosyöttöä oli hoitopaikassa ja monia muitakin kokemuksia nimenomaan tuota yhtä ruokaa kohtaan. Lapsena olin todella ujo, enkä osannut pitää puoliani.
Jotenkin se sen ruuan haju aivan yhtäkkiä nenässä varmaan sai jotenkin sen padon murtumaan. En usko, että olisin sillätavalla reakoinut, jos olisin tiennyt tästä ruuanlaitosta.
No mies todennäköisesti tietää nyt, ettei ihan oikeasti kannata kokeilla enää sen ruuan kokkailua, tai vaimo muuttuu kaheliksi..
Mutta tosiaan. Eihän siinä, jos mies halusi tehdä tuollaisen jäynän, niin kylmänviileästi vain kaverin kanssa sinne pizzalle :)