Miksi lapsia ei saa vihata?
Kertokaa te jolla on lapsia. Miksi en sais vihata teidän rumaa ja lihavaa mika jalmaria joka on huonosti kasvatettu. Miksei lapsia saa vihata? Jotkut vihaa koiria, kissoja, mamuja, vammasia, ylipainoisia, kauniita jne. Miksi lapsia ei saisi vihata? Eikä mitää olet itsekin ollut lapsi joskus tai muuta paskaa.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:20"]
Viha on hyvä sana. Minuakin varmaan vihaa moni ja hyvä niin. Vihaan edelleen lapsia.
[/quote]
Viha on kuluttava ja energiaa syövä tunne, miksi kantaa turhaa taakkaa.
[/quote]Höpsis. Vihahan on mainion energisoiva, eteenpäin työntävä tunne, joka saa tarttumaan epäkohtiin, puolustamaan rajojaan ja välttämään sellaista, mikä ei ole omien arvojen mukaista. Aggressio vie energiaa vain, jos sitä häpeilee ja yrittää tukahduttaa. Kyse on kuitenkin aivan normaalista tunteesta.
Inhokin on normaali ja jopa hyödyllinen tunne. Koska inhoan lapsia, olen säästänyt sen reilut sata tuhatta, jonka oman lapsen elättäminen maksaa. -28
[/quote]
Jostain syystä kuullostat vihervasemmistoanarkistilta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:08"]
Viha on hyvä sana. Minuakin varmaan vihaa moni ja hyvä niin. Vihaan edelleen lapsia.
[/quote]
[/quote]Höpsis. Vihahan on mainion energisoiva, eteenpäin työntävä tunne, joka saa tarttumaan epäkohtiin, puolustamaan rajojaan ja välttämään sellaista, mikä ei ole omien arvojen mukaista. Aggressio vie energiaa vain, jos sitä häpeilee ja yrittää tukahduttaa. Kyse on kuitenkin aivan normaalista tunteesta.
Inhokin on normaali ja jopa hyödyllinen tunne. Koska inhoan lapsia, olen säästänyt sen reilut sata tuhatta, jonka oman lapsen elättäminen maksaa. -28
[/quote]
[/quote]
Tapa ittes.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:02"]
Mistähän lasten/vanhusten/vammaisten/koirien/minlä tahansa vihaaminen oikeasti johtuu?
Hyvin harvoin luultavasti on kyse heistä itsistään, ryhmänä varsinkaan. Todennäköisesti taustalla on joku tiedostamaton pelko, trauma, mikä lie.. vanhusten ja vammaisten kohdalla voi olla pelko oman toimintakyvyn menettämisestä, lasten kohdalla harmittaa heidän aitoutensa ja välittömyytensä jne.
Toki joskus jollakulla on huono kokemus jostain yksittäisestä jonkin ryhmän edustajasta ja sitä se ihminen projisoi sitten kaikkiin samaa edustaviin yksilöihin.
[/quote]
Minä kyllä vihaan lapsia. En vihaisi, jos niillä olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsensa oikein. Sellaisia vanhempia ei vain ole näkynyt enää viimeiseen neljäänkymmeneen vuoteen. Minun ikäiseni osasivat vielä käyttäytyä vieraissa ja kaupungilla ja kaupoissa eikä tarvinnut vanhempien kuin vähän sähähtää, niin lapset tukkivat suunsa ja olivat kiltisti, mutta ajat - ja vanhemmat - ovat totisesti noista ajoista muuttuneet. Nyt lapsia ei saa enää komentaa käyttäytymään okein, koska herranduudelis sentään, ne saavat komentamisesta traumoja! Vanhemmat eivät tykkää, jos lapset eivät tykkää heistä, silloin vanhemmat saavat traumoja! Eli nössöjä koko sakki. Ei ihme, että lapsia vihataan, koska vanhemmat ovat heistä hirviöitä tehneet.
[/quote]Vielä on vanhempia jotka jämäkästi (mutta lempeästi) kasvattavat lapsiaan. Totta on kuitenkin että tällaiset ovat valitettavasti suhteellisen harvinaisia. Olen lapseton mutta hoitanut lapsia yli kymmenen vuotta ja aina saanut kiitosta kuinka olen "opettanut lapsille hyviä käytöstapoja ja kohteliaasti puhumista". En ole edes opettamalla opettanut vaan pitänyt niitä itsestäänselvyytenä ja itse puhunut lapsille kohteliaasti, kiittänyt, opettanut antamaan puheenvuoron muille, olemaan riehumatta jukisilla paikoilla jne.
Ei se mitään rakettitiedettä ole mutta vaatii kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta ivätkä lapset traumatisoidu jos heitä ojentaa ja ikätasolle sopivalla tavalla "vaatii" käyttäytymään kunnolla.
Minä kyllä vihaan lapsia. En vihaisi, jos niillä olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsensa oikein. Sellaisia vanhempia ei vain ole näkynyt enää viimeiseen neljäänkymmeneen vuoteen. Minun ikäiseni osasivat vielä käyttäytyä vieraissa ja kaupungilla ja kaupoissa eikä tarvinnut vanhempien kuin vähän sähähtää, niin lapset tukkivat suunsa ja olivat kiltisti, mutta ajat - ja vanhemmat - ovat totisesti noista ajoista muuttuneet. Nyt lapsia ei saa enää komentaa käyttäytymään okein, koska herranduudelis sentään, ne saavat komentamisesta traumoja! Vanhemmat eivät tykkää, jos lapset eivät tykkää heistä, silloin vanhemmat saavat traumoja! Eli nössöjä koko sakki. Ei ihme, että lapsia vihataan, koska vanhemmat ovat heistä hirviöitä tehneet.
Tämä oli tahattomassa naiiviudessaan jotenkin liikuttava. Otan osaa. Johtuisiko vihasi pieniä ja vähäisiä kohtaan siitä, että sinut on aina tukahdutettu?
Minä olen itse pieni ja vähäinen, metri ja 52 senttiä päälle.
Kuka hemmetti sinä olet minun mielipidettäni mollaamaan? Taidat itse olla itseriittoinen hubris-ihminen. Tai sinulla on lapsia, joiden edessä olet antautunut ja he pitävät sinua pilkkanaan? Ainakin olet minua nuorempi, sen kyllä huomaan heti..
Olet siis pieni, äkäinen ja kimeä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:55"]
Ei saa vihata, ja se on omaksi parhaaksi. Noloa mesota nyt jostain lasten vihaamisesta, kun ääni muuttuu kellossa sillä sekunnilla kun havahdut et sulla on oma rakkauspakkaus masussa kasvamassa. Niin se vaan menee :)
[/quote]
Holokausti on valhe.
[/quote]Valitettavasti ei ole.
Paras ratkaisu lapsivihaan on olla hankkimatta lapsia. Sillion nimittäin joutuu paljon muidenkin lasten kanssa tekemisiin, vaikka omastaan pitäisikin.
Toiseksi hakeutuu ehdottomasti alalle, jossa ei kohtaa lapsia. Ei missään tapauksessa lupaudu kummiksi ja pysyy erossa myös mahdollisista sisaruksista, joilla on lapsia.
Lomakohteet ja ravintolat voi valita siten, että on hyvin pieni mahdollisuus kohdata lapsia. Joskin tämä ei ole täysin aukotonta.
Eli ei tarvitse vihata, voi vältellä viimeiseen asti. Ja alkuperäiseen kysymykseen: toki saa vihatakin, jos se kohentaa mielialaa.
60: miksi oletat että se olisi Raamatusta? ja jos Raamattu on sinulle auktoriteetti, sanotaan siellä että vihastukaa mutta älkää syntiä tehkö/älä anna auringon laskea vihasi ylle/jokainen joka vihaa veljeään on murhaaja jne
Mies 29v sinua siis vituttaa lasten avuttomuus ja aitous :) keittiöpsykologiaa tai ei (itseasiassa semuuten on enemmänkin kuin keittiöpsykologiaa) vahvistit juuri itse oletuksen omalla kohdallasi :)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:10"]
Tämä oli tahattomassa naiiviudessaan jotenkin liikuttava. Otan osaa. Johtuisiko vihasi pieniä ja vähäisiä kohtaan siitä, että sinut on aina tukahdutettu?
Minä olen itse pieni ja vähäinen, metri ja 52 senttiä päälle.
Kuka hemmetti sinä olet minun mielipidettäni mollaamaan? Taidat itse olla itseriittoinen hubris-ihminen. Tai sinulla on lapsia, joiden edessä olet antautunut ja he pitävät sinua pilkkanaan? Ainakin olet minua nuorempi, sen kyllä huomaan heti..
Olet siis pieni, äkäinen ja kimeä.
[/quote]Pikku Myy?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:58"]
Kyllähän vihata saa! Ei ole laitonta.
Itse kuitenkin hakeutuisin ammattiavun piiriin, jos vihaisin jotain tiettyä ihmisryhmää (esim. tummaihoisia) mitenkään yksilöimättä tapausta.
Lapsi on ihminen. Eli eri asia sanoa, vaikka että "vihaan kissoja". En kyllä ymmärrä, miksi kukaan niitäkään vihaisi, mutta eri tason asia kuitenkin.
[/quote]
Voisin sanoa, että inhoan lasten äänekkyyttä, takertuvuutta, epärehellisyyttä, älyllistä ja moraalista kehittymättömyyttä, huonoa hygieniaa, tunkeilevuutta ja niin edelleen. On kuitenkin yksinkertaisempaa vain sanoa, että inhoan lapsia. Jos lapsella ei olisi mitään tällaisia piirteitä, en luonnollisestikaan inhoaisi sitä... mutta sellainen tapaus ei olisikaan enää lapsi.
Inhoan myös monia kissoille tyypillisiä ominaisuksia, ja sanon selvyyden vuoksi inhoavani kissoja. Sama asia.
[/quote]
Ajatteletko tosissasi, että jos maailmassa on olemassa ihmislajin poikasia, joilla noita ominaisuuksia on tapana esiintyä, ja sitten sinä, lajin aikuinen edustaja, niin sinä olet vihassasi oikeassa ja he olemassaolossaan väärässä?
Näetkö asiassa mitään ongelmaa?
[/quote]
Kysymysesi on mieletön. Se olettaa mm. että minusta lapsilla ei ole oikeutta olla olemassa tai että vihaisin lapsia. Et ole selvästikään lukenut viestejäni edes vähää alusta, etkä siksi ansaitse minkäänlaista vastausta. Tuskin jaksaisit lukea sitäkään. -28
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tapa ittes.
[/quote]
Siis sekopäältä :)
Minua ällöttää mitä lapseni on tehnyt vartalolleni. Pilasi kropan täysin. Joskus harmittaa että tein lapsia, ehkä ajattelin että se kuuluu asiaan. Olen kateellinen lapsettomille kun pyöritän tuota päivästä toiseen toistuvaa paskaa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:20"]Minua ällöttää mitä lapseni on tehnyt vartalolleni. Pilasi kropan täysin. Joskus harmittaa että tein lapsia, ehkä ajattelin että se kuuluu asiaan. Olen kateellinen lapsettomille kun pyöritän tuota päivästä toiseen toistuvaa paskaa.
[/quote] korjaan: Mitä odotus ja synnytys teki. Ei sinänsä lapsi. Mutta silti en pidä lapsiperheen elämästä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:03"]
[/quote]
[/quote]
Sinusta lapset ovat epäkohta?
Oletko koskaan kuullut vihasta, joka myrkyttää kantajansa sielun ja maailmankuvan ja estää elämästä paitsi häntä itseään, myös kaikkia niitä, joihin hän yrittää käyttää elämänkieltävää valtaansa?
[/quote]Elämänkieltäminen kuulostaa hyvältä, mutta sinäkään et ole näköjään lukenut viestejäni. Miksi luulet ansaitsevasi vastauksen? -28
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:55"]
Ei saa vihata, ja se on omaksi parhaaksi. Noloa mesota nyt jostain lasten vihaamisesta, kun ääni muuttuu kellossa sillä sekunnilla kun havahdut et sulla on oma rakkauspakkaus masussa kasvamassa. Niin se vaan menee :)
[/quote]
Holokausti on valhe.
[/quote]Valitettavasti ei ole.
[/quote]
Neuvostoliiton väärentämät "kaasukammiot" ja muut natsien " hirveydet", ovat paisutettua propagandaa. Voittajat kirjoittavat historian.
[/quote]
[/quote]
[/quote]Minä (en ole kirjoittanut ketjuun) olen punavihervasemmistomädättäjäanarkistifemakko ja minulla on lapsia. En vihaa kategorisesti ketään (paitsi persuja, fasisteja ja natseja, duh) sellaisten ominaisuuksien perusteella, jota ihmiset eivät ole itse valinneet. Näitä ovat esimerkiksi ikä, sukupuoli, etninen tausta, jossain määrin esim. koulutustaso jne.
Tämä aggression rakentavuudesta puhuja vaikuttaa enemmän jonkinlaiselta näennäisälyköltä "hevosen kyrpää" huutelevan kirjailija Hännikäisen tapaan. Kyseessä on kasvava ilmiö, johon kuuluu leimallisesti näiden näennäissivistyneiden yksilöiden muodoltaan asiallinen kirjoittelu milloin mitäkin ihmisryhmää vastaan (esim. naiset, ulkomaalaiset, lapset), mutta joka on sisällöltään lopulta vain vihapuhetta kauniiksi puettuna.
Terveisin,
Kukkahattutäti
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:17"]
Mies 29v sinua siis vituttaa lasten avuttomuus ja aitous :) keittiöpsykologiaa tai ei (itseasiassa semuuten on enemmänkin kuin keittiöpsykologiaa) vahvistit juuri itse oletuksen omalla kohdallasi :)
[/quote]
Ei, vaan rikotut asiat, kovat desibelit ja turha lässytys vituttavat minua. Minun lapsuuteni oli onnellinen.
Minäkään en pidä lapsista, eivät ole ihania ja söpöjä. Inhoan niiden aiheuttamaa sotkua ja meteliä. En tykkää siitä kun metelöivät kaupassa ja koskee likaisilla käsillään jokapaikkaan enkä pidä siitä että kuolaavat ja nenästä roikkuu räkäjojo
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Minä (en ole kirjoittanut ketjuun) olen punavihervasemmistomädättäjäanarkistifemakko ja minulla on lapsia. En vihaa kategorisesti ketään (paitsi persuja, fasisteja ja natseja, duh) sellaisten ominaisuuksien perusteella, jota ihmiset eivät ole itse valinneet. Näitä ovat esimerkiksi ikä, sukupuoli, etninen tausta, jossain määrin esim. koulutustaso jne.
Tämä aggression rakentavuudesta puhuja vaikuttaa enemmän jonkinlaiselta näennäisälyköltä "hevosen kyrpää" huutelevan kirjailija Hännikäisen tapaan. Kyseessä on kasvava ilmiö, johon kuuluu leimallisesti näiden näennäissivistyneiden yksilöiden muodoltaan asiallinen kirjoittelu milloin mitäkin ihmisryhmää vastaan (esim. naiset, ulkomaalaiset, lapset), mutta joka on sisällöltään lopulta vain vihapuhetta kauniiksi puettuna.
Terveisin,
Kukkahattutäti
[/quote]
Aggressio on aivan normaali perustunne. Se ei ole itsessään hyvä eikä paha. Ideologiat, jossa jotkin tunteet ovat väärin, pahoja ja syntiä, eivät ole psykologisesti perusteltuja. Kaikilla tunteilla on tehtävänsä ihmismielen toiminnan kannalta. -28
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:11"]
Minä raiskaan lapsia!
[/quote]
No hyi, joku limainen pedo.