Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia ei saa vihata?

Vierailija
16.07.2015 |

Kertokaa te jolla on lapsia. Miksi en sais vihata teidän rumaa ja lihavaa mika jalmaria joka on huonosti kasvatettu. Miksei lapsia saa vihata? Jotkut vihaa koiria, kissoja, mamuja, vammasia, ylipainoisia, kauniita jne. Miksi lapsia ei saisi vihata? Eikä mitää olet itsekin ollut lapsi joskus tai muuta paskaa.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä vihaan lapsia. En vihaisi, jos niillä olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsensa oikein. Sellaisia vanhempia ei vain ole näkynyt enää viimeiseen neljäänkymmeneen vuoteen. Minun ikäiseni osasivat vielä käyttäytyä vieraissa ja kaupungilla ja kaupoissa eikä tarvinnut vanhempien kuin vähän sähähtää, niin lapset tukkivat suunsa ja olivat kiltisti, mutta ajat - ja vanhemmat - ovat totisesti noista ajoista muuttuneet. Nyt lapsia ei saa enää komentaa käyttäytymään okein, koska herranduudelis sentään, ne saavat komentamisesta traumoja! Vanhemmat eivät tykkää, jos lapset eivät tykkää heistä, silloin vanhemmat saavat traumoja! Eli nössöjä koko sakki. Ei ihme, että lapsia vihataan, koska vanhemmat ovat heistä hirviöitä tehneet.

Tämä oli tahattomassa naiiviudessaan jotenkin liikuttava. Otan osaa. Johtuisiko vihasi pieniä ja vähäisiä kohtaan siitä, että sinut on aina tukahdutettu?

Vierailija
42/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:31"]Minä kyllä vihaan lapsia. En vihaisi, jos niillä olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsensa oikein. Sellaisia vanhempia ei vain ole näkynyt enää viimeiseen neljäänkymmeneen vuoteen. Minun ikäiseni osasivat vielä käyttäytyä vieraissa ja kaupungilla ja kaupoissa eikä tarvinnut vanhempien kuin vähän sähähtää, niin lapset tukkivat suunsa ja olivat kiltisti, mutta ajat - ja vanhemmat - ovat totisesti noista ajoista muuttuneet. Nyt lapsia ei saa enää komentaa käyttäytymään okein, koska herranduudelis sentään, ne saavat komentamisesta traumoja! Vanhemmat eivät tykkää, jos lapset eivät tykkää heistä, silloin vanhemmat saavat traumoja! Eli nössöjä koko sakki. Ei ihme, että lapsia vihataan, koska vanhemmat ovat heistä hirviöitä tehneet.

Tämä oli tahattomassa naiiviudessaan jotenkin liikuttava. Otan osaa. Johtuisiko vihasi pieniä ja vähäisiä kohtaan siitä, että sinut on aina tukahdutettu?
[/quote] psykotulkinnat näyttää nousevan esiin. En ole kirjoittaja, mutta miten itse liitit tukahduttamisen tekstiin ja assosiaatiosi koskien teemaa oli pieni ja vähäinen. Luuletko olevasi asemassa että olet oikeutettu ottamaan osaa toisen ilmaisemalle mielipiteelle? Älyllisellä ylimielisyydelläsi ei näytä olevan rajaa. Tai ehkä se on defenssi siitä, että itse olet pieni ja vähäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä vihaan lapsia. En vihaisi, jos niillä olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsensa oikein. Sellaisia vanhempia ei vain ole näkynyt enää viimeiseen neljäänkymmeneen vuoteen. Minun ikäiseni osasivat vielä käyttäytyä vieraissa ja kaupungilla ja kaupoissa eikä tarvinnut vanhempien kuin vähän sähähtää, niin lapset tukkivat suunsa ja olivat kiltisti, mutta ajat - ja vanhemmat - ovat totisesti noista ajoista muuttuneet. Nyt lapsia ei saa enää komentaa käyttäytymään okein, koska herranduudelis sentään, ne saavat komentamisesta traumoja! Vanhemmat eivät tykkää, jos lapset eivät tykkää heistä, silloin vanhemmat saavat traumoja! Eli nössöjä koko sakki. Ei ihme, että lapsia vihataan, koska vanhemmat ovat heistä hirviöitä tehneet.  Tämä oli tahattomassa naiiviudessaan jotenkin liikuttava. Otan osaa. Johtuisiko vihasi pieniä ja vähäisiä kohtaan siitä, että sinut on aina tukahdutettu? [/quote] psykotulkinnat näyttää nousevan esiin. En ole kirjoittaja, mutta miten itse liitit tukahduttamisen tekstiin ja assosiaatiosi koskien teemaa oli pieni ja vähäinen. Luuletko olevasi asemassa että olet oikeutettu ottamaan osaa toisen ilmaisemalle mielipiteelle? Älyllisellä ylimielisyydelläsi ei näytä olevan rajaa. Tai ehkä se on defenssi siitä, että itse olet pieni ja vähäinen.

No voi sun hellanduudelis sentään ... Aina vaan liikuttavammaksi käy. Kohta alkaa itkettää.

Vierailija
44/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:20"]

Viha on hyvä sana. Minuakin varmaan vihaa moni ja hyvä niin. Vihaan edelleen lapsia.

[/quote]

Viha on kuluttava ja energiaa syövä tunne, miksi kantaa turhaa taakkaa.

Vierailija
45/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan vihaa, kuin oikeasti hirveitä asioita. Esimerkiksi isis jne. Mutta en minäkään erityisesti pidä lapsista, suurin osa lapsista on todella ärsyttäviä. Ärsyttävämpää siitä tekee se, että lasten läheisiltä tuntuu häviävän todellisuudentaju lasten kanssa eikä läheskään kaikki vaivaudu kasvattamaan. Joko omaa kultamussua ei raaski komentaa tai sitten ei vaan viitsitä. Sitten kun se lapsi tekee jotain törkeää tai häiritsee vieraita ihmisiä, niin kukaan ulkopuolinen ei saa puuttua. Enkä nyt tarkoita jotain lapsille normaalia, kuten leikkimistä, vaikka sekin joskus ärsyttää mutta on ymmärrettävää. Vaan oikeasti huonoa käytöstä. Silloin lapset ärsyttävät, mutta en jaksa vihata kuitenkaan. Ja pohjimmiltaanhan vika on vanhemmissa. En vihaa eläimiäkään, koska eivät ne ymmärrä miten pitää ihmisten kanssa toimia jos joku ei ensin opeta.

Vierailija
46/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:23"]

Jaa-a,ei kai sitä tunteisiinsa oikein voi vaikuttaa.Eli mitä tahansa saa vihata,ei kai sitä kukaan kiellä.Itse en varsinaisesti vihaa lapsia,mutta ärsyttää älyttömästi kun tuntuu että niitä on kaikilla julkisilla paikoilla juoksemassa ja kirkumassa.Tarkemmin ajatellen vihaan aikuisia,jotka eivät viitsi/osaa kasvattaa lapsiaan.

[/quote]

Kyllä voi :)

Sosiaalisesti taitavilla ihmisillä on usein hyvät tunteidensäätelytaidot. He pystyvät tehokkaasti vaikuttamaan tunteidensa kestoon ja voimakkuuteen. He pystyvät säätelemään käyttäytymistä, jonka tunnetila aiheuttaa. Tunteiden säätely ja esimerkiksi yritys hallita omaa vihaa erilaisin tekniikoin ovat osa sosiaalisten taitojen harjoittelua. Synkkien ja pelottavien tunteiden vallassa olevan ihmisen on vaikea olla toisten kanssa, keskittyä työhön tai mihinkään mielekkääseen toimintaan.

http://www.edu.fi/tunteesta_tunteeseen/tunteita_voi_saadella

Vierailija
47/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:31"]

Minä kyllä vihaan lapsia. En vihaisi, jos niillä olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsensa oikein. Sellaisia vanhempia ei vain ole näkynyt enää viimeiseen neljäänkymmeneen vuoteen. Minun ikäiseni osasivat vielä käyttäytyä vieraissa ja kaupungilla ja kaupoissa eikä tarvinnut vanhempien kuin vähän sähähtää, niin lapset tukkivat suunsa ja olivat kiltisti, mutta ajat - ja vanhemmat - ovat totisesti noista ajoista muuttuneet. Nyt lapsia ei saa enää komentaa käyttäytymään okein, koska herranduudelis sentään, ne saavat komentamisesta traumoja! Vanhemmat eivät tykkää, jos lapset eivät tykkää heistä, silloin vanhemmat saavat traumoja! Eli nössöjä koko sakki. Ei ihme, että lapsia vihataan, koska vanhemmat ovat heistä hirviöitä tehneet.

[/quote]

Minä olen itse pieni ja vähäinen, metri ja 52 senttiä päälle.

Kuka hemmetti sinä olet minun mielipidettäni mollaamaan? Taidat itse olla itseriittoinen hubris-ihminen. Tai sinulla on lapsia, joiden edessä olet antautunut ja he pitävät sinua pilkkanaan? Ainakin olet minua nuorempi, sen kyllä huomaan heti..

Vierailija
48/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:58"]

Kyllähän vihata saa! Ei ole laitonta. 

Itse kuitenkin hakeutuisin ammattiavun piiriin, jos vihaisin jotain tiettyä ihmisryhmää (esim. tummaihoisia) mitenkään yksilöimättä tapausta. 

Lapsi on ihminen. Eli eri asia sanoa, vaikka että "vihaan kissoja". En kyllä ymmärrä, miksi kukaan niitäkään vihaisi, mutta eri tason asia kuitenkin. 

[/quote]

Voisin sanoa, että inhoan lasten äänekkyyttä, takertuvuutta, epärehellisyyttä, älyllistä ja moraalista kehittymättömyyttä, huonoa hygieniaa, tunkeilevuutta ja niin edelleen. On kuitenkin yksinkertaisempaa vain sanoa, että inhoan lapsia. Jos lapsella ei olisi mitään tällaisia piirteitä, en luonnollisestikaan inhoaisi sitä... mutta sellainen tapaus ei olisikaan enää lapsi.

Inhoan myös monia kissoille tyypillisiä ominaisuksia, ja sanon selvyyden vuoksi inhoavani kissoja. Sama asia.

[/quote]

Kaikkia mainitsemasia ominaisuuksia on tietysti myös parikymppisissä, nuorissa aikuisissa, keski-ikäisissä ja vanhuksissa. 

Lapsen hygienia ja monet muutkin seikat ovat vanhemman vastuulla. Lapsissa on myös rehellisiä ja oikeudentuntoisia yksilöitä ja paljonkin. Takertuvuus johtuu siitä, että lapsi on hyvin riippuvainen vielä. Tässäkin asiassa on paljon eroja, toinen on paljon itsenäisemnpi kuin toinen ja kummatkin aivan yhtä arvokkaita. 

En totisesti ymmärrä vihan tunnetta lapsia kohtaan. 

Vierailija
49/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:40"]

Minä kyllä vihaan lapsia. En vihaisi, jos niillä olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsensa oikein. Sellaisia vanhempia ei vain ole näkynyt enää viimeiseen neljäänkymmeneen vuoteen. Minun ikäiseni osasivat vielä käyttäytyä vieraissa ja kaupungilla ja kaupoissa eikä tarvinnut vanhempien kuin vähän sähähtää, niin lapset tukkivat suunsa ja olivat kiltisti, mutta ajat - ja vanhemmat - ovat totisesti noista ajoista muuttuneet. Nyt lapsia ei saa enää komentaa käyttäytymään okein, koska herranduudelis sentään, ne saavat komentamisesta traumoja! Vanhemmat eivät tykkää, jos lapset eivät tykkää heistä, silloin vanhemmat saavat traumoja! Eli nössöjä koko sakki. Ei ihme, että lapsia vihataan, koska vanhemmat ovat heistä hirviöitä tehneet.  Tämä oli tahattomassa naiiviudessaan jotenkin liikuttava. Otan osaa. Johtuisiko vihasi pieniä ja vähäisiä kohtaan siitä, että sinut on aina tukahdutettu? [/quote] psykotulkinnat näyttää nousevan esiin. En ole kirjoittaja, mutta miten itse liitit tukahduttamisen tekstiin ja assosiaatiosi koskien teemaa oli pieni ja vähäinen. Luuletko olevasi asemassa että olet oikeutettu ottamaan osaa toisen ilmaisemalle mielipiteelle? Älyllisellä ylimielisyydelläsi ei näytä olevan rajaa. Tai ehkä se on defenssi siitä, että itse olet pieni ja vähäinen.

No voi sun hellanduudelis sentään ... Aina vaan liikuttavammaksi käy. Kohta alkaa itkettää.

[/quote]

Tällä ihmisellä on nyt jokin ongelma. Pitäisköhän sinun lähteä ulos vähän kävelylle pikkuisen päätäsi nollaamaan?

Vierailija
50/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:47"]

Itse kuitenkin hakeutuisin ammattiavun piiriin, jos vihaisin jotain tiettyä ihmisryhmää (esim. tummaihoisia) mitenkään yksilöimättä tapausta. 

Lapsi on ihminen. Eli eri asia sanoa, vaikka että "vihaan kissoja". En kyllä ymmärrä, miksi kukaan niitäkään vihaisi, mutta eri tason asia kuitenkin. 

[/quote]

Voisin sanoa, että inhoan lasten äänekkyyttä, takertuvuutta, epärehellisyyttä, älyllistä ja moraalista kehittymättömyyttä, huonoa hygieniaa, tunkeilevuutta ja niin edelleen. On kuitenkin yksinkertaisempaa vain sanoa, että inhoan lapsia. Jos lapsella ei olisi mitään tällaisia piirteitä, en luonnollisestikaan inhoaisi sitä... mutta sellainen tapaus ei olisikaan enää lapsi.

Inhoan myös monia kissoille tyypillisiä ominaisuksia, ja sanon selvyyden vuoksi inhoavani kissoja. Sama asia.

[/quote]

Kaikkia mainitsemasia ominaisuuksia on tietysti myös parikymppisissä, nuorissa aikuisissa, keski-ikäisissä ja vanhuksissa. 

Lapsen hygienia ja monet muutkin seikat ovat vanhemman vastuulla. Lapsissa on myös rehellisiä ja oikeudentuntoisia yksilöitä ja paljonkin. Takertuvuus johtuu siitä, että lapsi on hyvin riippuvainen vielä. Tässäkin asiassa on paljon eroja, toinen on paljon itsenäisemnpi kuin toinen ja kummatkin aivan yhtä arvokkaita. 

En totisesti ymmärrä vihan tunnetta lapsia kohtaan. 

[/quote]En pidä tosiaan noista ominaisuuksista kenessäkään, en myöskään aikuisissa. Lapsiin on vain tiivistynyt paljon näitä negatiivisia piirteitä. Ne kuuluvat lapsuuteen. Ja vastaavasti aikuiset voivat paikata puutteitaan muilla hyvillä ominaisuuksilla. Lapset eivät. -28

Vierailija
51/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:55"]

Ei saa vihata, ja se on omaksi parhaaksi. Noloa mesota nyt jostain lasten vihaamisesta, kun ääni muuttuu kellossa sillä sekunnilla kun havahdut et sulla on oma rakkauspakkaus masussa kasvamassa. Niin se vaan menee :)

[/quote]

Holokausti on valhe.

Vierailija
52/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:55"]

Ei saa vihata, ja se on omaksi parhaaksi. Noloa mesota nyt jostain lasten vihaamisesta, kun ääni muuttuu kellossa sillä sekunnilla kun havahdut et sulla on oma rakkauspakkaus masussa kasvamassa. Niin se vaan menee :)

[/quote]

Holokausti on valhe.
[/quote] jep. Ja minullekin oli tulossa tällainen "rakkauspakkaus" mutta tein abortin ja minulla on siihen täysi oikeus. Kaikki ei ajattele tai tunne samalla tavalla. Typerää olettaa niin. En aio hankkiakaan lapsia enkä pidä lapsista.

Vierailija
53/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:41"]

Viha on hyvä sana. Minuakin varmaan vihaa moni ja hyvä niin. Vihaan edelleen lapsia.

[/quote]

[/quote]Höpsis. Vihahan on mainion energisoiva, eteenpäin työntävä tunne, joka saa tarttumaan epäkohtiin, puolustamaan rajojaan ja välttämään sellaista, mikä ei ole omien arvojen mukaista. Aggressio vie energiaa vain, jos sitä häpeilee ja yrittää tukahduttaa. Kyse on kuitenkin aivan normaalista tunteesta.

Inhokin on normaali ja jopa hyödyllinen tunne. Koska inhoan lapsia, olen säästänyt sen reilut sata tuhatta, jonka oman lapsen elättäminen maksaa. -28

Vierailija
54/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ajatteletko tosissasi, että jos maailmassa on olemassa ihmislajin poikasia, joilla noita ominaisuuksia on tapana esiintyä, ja sitten sinä, lajin aikuinen edustaja, niin sinä olet vihassasi oikeassa ja he olemassaolossaan väärässä?

Näetkö asiassa mitään ongelmaa?

Vierailija
55/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kyselee lupaa tunteisiinsa, aikuistunut tunteensa hyväksyvä, tunteensa hallitseva ja tunteet käsittelevä aikuinen ei lupia tunteilleen tarvitse muilta.

Vierailija
56/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:55"] Ei saa vihata, ja se on omaksi parhaaksi. Noloa mesota nyt jostain lasten vihaamisesta, kun ääni muuttuu kellossa sillä sekunnilla kun havahdut et sulla on oma rakkauspakkaus masussa kasvamassa. Niin se vaan menee :) [/quote]   Holokausti on valhe. [/quote] jep. Ja minullekin oli tulossa tällainen "rakkauspakkaus" mutta tein abortin ja minulla on siihen täysi oikeus. Kaikki ei ajattele tai tunne samalla tavalla. Typerää olettaa niin. En aio hankkiakaan lapsia enkä pidä lapsista.

[/quote]

Teit abortin koska vihaat lapsia? Tuo nyt on jo pelottavaa.

Olethan jo hankkinut sterilisaation.

Vierailija
57/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:53"]

[/quote]

[/quote]Höpsis. Vihahan on mainion energisoiva, eteenpäin työntävä tunne, joka saa tarttumaan epäkohtiin, puolustamaan rajojaan ja välttämään sellaista, mikä ei ole omien arvojen mukaista. Aggressio vie energiaa vain, jos sitä häpeilee ja yrittää tukahduttaa. Kyse on kuitenkin aivan normaalista tunteesta.

Inhokin on normaali ja jopa hyödyllinen tunne. Koska inhoan lapsia, olen säästänyt sen reilut sata tuhatta, jonka oman lapsen elättäminen maksaa. -28

[/quote]

Sinusta lapset ovat epäkohta?

Oletko koskaan kuullut vihasta, joka myrkyttää kantajansa sielun ja maailmankuvan ja estää elämästä paitsi häntä itseään, myös kaikkia niitä, joihin hän yrittää käyttää elämänkieltävää valtaansa?

Vierailija
58/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:55"] Ei saa vihata, ja se on omaksi parhaaksi. Noloa mesota nyt jostain lasten vihaamisesta, kun ääni muuttuu kellossa sillä sekunnilla kun havahdut et sulla on oma rakkauspakkaus masussa kasvamassa. Niin se vaan menee :) [/quote]   Holokausti on valhe. [/quote] jep. Ja minullekin oli tulossa tällainen "rakkauspakkaus" mutta tein abortin ja minulla on siihen täysi oikeus. Kaikki ei ajattele tai tunne samalla tavalla. Typerää olettaa niin. En aio hankkiakaan lapsia enkä pidä lapsista.

[/quote]

Teit abortin koska vihaat lapsia? Tuo nyt on jo pelottavaa.

Olethan jo hankkinut sterilisaation.

[/quote] en ole. Abortoin jatkossakin jos vahinko käy.

Vierailija
59/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:53"]

[/quote]

[/quote]

Sinusta lapset ovat epäkohta?

Oletko koskaan kuullut vihasta, joka myrkyttää kantajansa sielun ja maailmankuvan ja estää elämästä paitsi häntä itseään, myös kaikkia niitä, joihin hän yrittää käyttää elämänkieltävää valtaansa?
[/quote] voisitko kertoa mistä kohtaa Raamattua tämä oli.

Vierailija
60/86 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:02"]

Mistähän lasten/vanhusten/vammaisten/koirien/minlä tahansa vihaaminen oikeasti johtuu?

Hyvin harvoin luultavasti on kyse heistä itsistään, ryhmänä varsinkaan. Todennäköisesti taustalla on joku tiedostamaton pelko, trauma, mikä lie.. vanhusten ja vammaisten kohdalla voi olla pelko oman toimintakyvyn menettämisestä, lasten kohdalla harmittaa heidän aitoutensa ja välittömyytensä jne.

Toki joskus jollakulla on huono kokemus jostain yksittäisestä jonkin ryhmän edustajasta ja sitä se ihminen projisoi sitten kaikkiin samaa edustaviin yksilöihin.

[/quote]

Aika keittiöpsykologiaa taas. Itse en pidä lapsista ihan vain siksi, etten kestä mitään ylimääräistä, tai turhaa paskaa. Kunnolla käyttäytyvä, tai kaukana leikkivät lapset eivät minua häiritse, mutta kaikki sellaiset "reippaat" lapset, jotka ottavat esimerkiksi bussissa kontaktin, ovat minusta saakelin ärsyttäviä. Tai ne tenavat, jotka ovat äänekkäitä ja eloisia, ovat yleensä todella rasittavia. Syy on simppeli.

A: Koska kakaroilla on yleensä vittumainen ja kimeä ääni.

B: Koska asiasisältö lasten suusta on yleensä köyhää.

C: Motorisesti ovat kömpelöitä ja rikkovat helposti herkkiä esineitä

Pikkuvauvat vittuttavat minua ehkä eniten noiden kohtien saralla.

T:Mies 29v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme