Miksi lapsia ei saa vihata?
Kertokaa te jolla on lapsia. Miksi en sais vihata teidän rumaa ja lihavaa mika jalmaria joka on huonosti kasvatettu. Miksei lapsia saa vihata? Jotkut vihaa koiria, kissoja, mamuja, vammasia, ylipainoisia, kauniita jne. Miksi lapsia ei saisi vihata? Eikä mitää olet itsekin ollut lapsi joskus tai muuta paskaa.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:53"]Viha on aika voimakas sana, käyttäisin mielummin sanoja "en pidä" tai " en välitä". En minäkään pidä omien lasteni lisäksi kuin muutamasta lasteni kavereista ja siskoni lapsista ja heistäkin aika vähän, mutta se riittää. En vihaa tai inhoa ketään, en vain pidä. Onko sinulla muutenkin tapana liioitella ja ylikorostaa asioita, joita pidät itsellesi tärkeänä? Kuinka vanha olet? [/quote] olet ällöttävä
[/quote]Kerropa tarkemmin miksi olen ällöttävä? Odotan innokkaasti vastausta! :)
[/quote] onko sinulla tapana ylikorostaa ja samaan lauseeseen minkä ikäinen olet? Stereotypiapohjaista ajattelua, ällöttävää
Mulla on kaveri joka on aina inhonnut lapsia ja tehnyt sen erittäin selväksi. Sitten sen isosisko sai pari lasta ja ne oli niin ihmeellisiä ja niistä sai kuulla jatkuvasti ja kukaan muu lapsi ei ollut mitään, mutta ne siskon lapset.. sama juttu kun sai omia, muita inhoaa edelleen ja antaa sen näkyä.
Tosi ällöttävää.
Terv lapseton joka tykkää lapsista (noista siskosten lapsista mun on vähän vaikea pitää mutta se johtuu ihan vanhemmista)
En mäkään hirveästi lapsista tykkää. Omani ovat rakkaita ja tärkeitä. Myös yksi sukulaislapsi on rakas. Muut ovat yhdentekeviä ja osa ärsyttäviä.
Minäkin inhoan lapsia, katson niitä aina pahasti bussissa jos ne metelöi. Usein hiljenevät siitä katseesta. Vanhemmat ei usein kasvata.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:08"]
Voisiko olla että sellainen ihminen joka vihaa nimenomaan lapsia on itse jäänyt -ainakin jollain tasolla- vaille sitä huomiota, arvostusta ja ihailua jota olisi kaivannut ja tarvinnut ja ansainnut, kuten jokaikinen lapsi?
Siksi tiedostamatta vihaa "rumaa nimeä, lihavuutta, huonoja käytöstapoja" ja tosiasiassa vaivaakin se oma vaillejääminen jota kadehtii niiltä lapsilta.
[/quote]
Uskon, että olet oikeilla jäljillä.
Ylipäänsä viha on aina jotain vaille jäämistä ja tässä tapauksessa, kun se kohdistuu lapsiin, niin hyvinkin omasta lapsuudesta kumpuavaa osattomuutta.
Tasapainoinen ihminen ei lähtökohtaisesti vihaa kollektiivisesti mitään ryhmää. Hetkellisesti voi vihata pahantekijää yksilönä toki. Tervepäisellä tämäkin menee ohi.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:58"]
Kyllähän vihata saa! Ei ole laitonta.
Itse kuitenkin hakeutuisin ammattiavun piiriin, jos vihaisin jotain tiettyä ihmisryhmää (esim. tummaihoisia) mitenkään yksilöimättä tapausta.
Lapsi on ihminen. Eli eri asia sanoa, vaikka että "vihaan kissoja". En kyllä ymmärrä, miksi kukaan niitäkään vihaisi, mutta eri tason asia kuitenkin.
[/quote]
Voisin sanoa, että inhoan lasten äänekkyyttä, takertuvuutta, epärehellisyyttä, älyllistä ja moraalista kehittymättömyyttä, huonoa hygieniaa, tunkeilevuutta ja niin edelleen. On kuitenkin yksinkertaisempaa vain sanoa, että inhoan lapsia. Jos lapsella ei olisi mitään tällaisia piirteitä, en luonnollisestikaan inhoaisi sitä... mutta sellainen tapaus ei olisikaan enää lapsi.
Inhoan myös monia kissoille tyypillisiä ominaisuksia, ja sanon selvyyden vuoksi inhoavani kissoja. Sama asia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:14"]
Minäkin inhoan lapsia, katson niitä aina pahasti bussissa jos ne metelöi. Usein hiljenevät siitä katseesta. Vanhemmat ei usein kasvata.
[/quote]Monet vanhemmat kasvattavat kyllä mutta äänenkäyttö on lapsilla aivan erilaista kuin aikuisilla ja muisti niin kovin lyhyt, vaikka kuinka opetettaisiin käytöstapoja, ne saattavat unohtua puolessa minuutissa.
Pikkuhiljaa hyvä tulee.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:08"]
Voisiko olla että sellainen ihminen joka vihaa nimenomaan lapsia on itse jäänyt -ainakin jollain tasolla- vaille sitä huomiota, arvostusta ja ihailua jota olisi kaivannut ja tarvinnut ja ansainnut, kuten jokaikinen lapsi?
Siksi tiedostamatta vihaa "rumaa nimeä, lihavuutta, huonoja käytöstapoja" ja tosiasiassa vaivaakin se oma vaillejääminen jota kadehtii niiltä lapsilta.
[/quote]
Ylipäänsä viha on aina jotain vaille jäämistä ja tässä tapauksessa, kun se kohdistuu lapsiin, niin hyvinkin omasta lapsuudesta kumpuavaa osattomuutta.
Tasapainoinen ihminen ei lähtökohtaisesti vihaa kollektiivisesti mitään ryhmää. Hetkellisesti voi vihata pahantekijää yksilönä toki. Tervepäisellä tämäkin menee ohi.
[/quote] Psykokulttuurin edustaja pääsi vauhtiin. Ettei vain olisi kyse traumoista, kompleksista, oidipaalisesta häiriöstä tai fiksaatiosta? Minulla on omia lapsia ja silti vihaan välillä lapsia. Semmosta.
Viha on vahva sana.
Mitä kaikkea ap vihaat? Ja kuka on sinua vihannut?
30 olethan sinäkin voinut jäädä vaille jotin omassa lapsuudessasi vaikka sinulla omia lapsia onkin. Eivät ne ole toisiaan poissulkevia tekijöitä.
Viha on hyvä sana. Minuakin varmaan vihaa moni ja hyvä niin. Vihaan edelleen lapsia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:08"]
[/quote]
[/quote]En minä ainakaan vihaa kollektiivisesti mitään ryhmää. Minä inhoan niitä partikulaarisia lapsia, joiden kanssa joudun välillä tekemisiin. -28
Jaa-a,ei kai sitä tunteisiinsa oikein voi vaikuttaa.Eli mitä tahansa saa vihata,ei kai sitä kukaan kiellä.Itse en varsinaisesti vihaa lapsia,mutta ärsyttää älyttömästi kun tuntuu että niitä on kaikilla julkisilla paikoilla juoksemassa ja kirkumassa.Tarkemmin ajatellen vihaan aikuisia,jotka eivät viitsi/osaa kasvattaa lapsiaan.
Kyllähän ihminen saa vihata ihan ketä haluaa. Mutta sivistynyt ihminen pitää käytöksensä aina kohteliaana. Se nyt on aikuisen tehtävä. Vihaa siis vaikka ihan kaikkia ihmisiä minkä verran haluat, mutta muista että jos käyttäydyt ulospäin töykeästi jotakuta kohtaan, kertoo se aina enemmän sinusta itsestäsi. Elämäsi on yhtä kuin asenteesi.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:02"]
Mistähän lasten/vanhusten/vammaisten/koirien/minlä tahansa vihaaminen oikeasti johtuu?
Hyvin harvoin luultavasti on kyse heistä itsistään, ryhmänä varsinkaan. Todennäköisesti taustalla on joku tiedostamaton pelko, trauma, mikä lie.. vanhusten ja vammaisten kohdalla voi olla pelko oman toimintakyvyn menettämisestä, lasten kohdalla harmittaa heidän aitoutensa ja välittömyytensä jne.
Toki joskus jollakulla on huono kokemus jostain yksittäisestä jonkin ryhmän edustajasta ja sitä se ihminen projisoi sitten kaikkiin samaa edustaviin yksilöihin.
[/quote]
Minä kyllä vihaan lapsia. En vihaisi, jos niillä olisi vanhemmat, jotka kasvattaisivat lapsensa oikein. Sellaisia vanhempia ei vain ole näkynyt enää viimeiseen neljäänkymmeneen vuoteen. Minun ikäiseni osasivat vielä käyttäytyä vieraissa ja kaupungilla ja kaupoissa eikä tarvinnut vanhempien kuin vähän sähähtää, niin lapset tukkivat suunsa ja olivat kiltisti, mutta ajat - ja vanhemmat - ovat totisesti noista ajoista muuttuneet. Nyt lapsia ei saa enää komentaa käyttäytymään okein, koska herranduudelis sentään, ne saavat komentamisesta traumoja! Vanhemmat eivät tykkää, jos lapset eivät tykkää heistä, silloin vanhemmat saavat traumoja! Eli nössöjä koko sakki. Ei ihme, että lapsia vihataan, koska vanhemmat ovat heistä hirviöitä tehneet.
Aloittajan kysymys on käsittämättömän aivoton eli älytön.
Miksi pitäisi saadavihata ketään?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:27"]Aloittajan kysymys on käsittämättömän aivoton eli älytön.
[/quote] jep, koska on itsestäänselvää että saa vihata!
Voiko vihaan ylipäätään kysyä joltakin lupaa?
Minä rakastan lapsia!