Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kaupungin sairaalan päivystyksessä sairaanhoitajana ja koen, että työ vie yksityisyyteni

Vierailija
14.07.2023 |

:( Vihaan tätä. En halua kirjata omalla nimelläni. En halua moikata asiakkaille kaupungilla. Haluan vajota vain pois ja vaihtaa nimeä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, ja en ikinä moikkaile asiakkaita enkä omaisia kaupungilla. Ethän edes saa moikkailla, jos sinun ainoa kontakti on hoitosuhde, koska silloin loukkaan tietosuojaa .

Vierailija
2/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt pääsääntöisesti naapurikunnissa, mutta olenkin ollut kv-puolella.

Samalla paikkakunnalla vähän pienemmissä kunnissa työskenteleminen ei ole juuri tuon takia kovinkaan kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja, ja en ikinä moikkaile asiakkaita enkä omaisia kaupungilla. Ethän edes saa moikkailla, jos sinun ainoa kontakti on hoitosuhde, koska silloin loukkaan tietosuojaa .

Saa moikata, jos asiakas moikkaa ensin.

Vierailija
4/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näin on. Muuten en ole tuntevinaan. Sopiva muodollinen etäisyys täytyy pitää aina. T. Sossu

Vierailija
5/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta enpä oikeiasti silloinkaan sitä tee. Työ on työ ja vapaa-aikaani ei kuulu minun asiakkaat/omaiset. Uskon että ap on nuori hoitaja joka ei vielä osaa erottaa ammattiminää. Työkokemusta todennäköisesti alle 5 vuotta.

Vierailija
6/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille on sanottu töissä, ettei asiakasta saa moikata edes takaisin.

Vierailija
7/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näin on. Muuten en ole tuntevinaan. Sopiva muodollinen etäisyys täytyy pitää aina. T. Sossu

Entäs kollegat? Oletko kuin, et tuntisi heitäkään??

Vierailija
8/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee työnsä kunnolla ei tarvitse hävetä tai esiintyä nimettömänä

Vierailija
9/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasu kyllä suojaa aika paljon. Lisäksi töissä mulle on hiukset aivan eri tavalla kuin vapaa-aikana.

Vierailija
10/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaiden yksityisyys on sote-alan töissä paljon laajemmin ja herkemmin koetteilla kuin työntekijöiden.

Jos olisit työssä muussa asiakaspalvelutyössä, voisit kokea samoin: että olet sinä ja sinun työsi on mikä on, on periaatteessa aina joidenkin tunnistettavissa.

Tämä on kyllä joillekin syy valita pitkäkin työmatka, vaikka kotikunnastakin löytyisi oman alan tehtäviä.

Vierailija
11/13 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee työnsä kunnolla ei tarvitse hävetä tai esiintyä nimettömänä

Ne omaiset saattavat myös sotkea sun vapaa_ajan ja vaitiolovelvollisuus en tullen juttelemaan vaikka kaupassa omaisensa asioista ja kuulumisista. Siksi en työskentele asuinpaikkakunnallani.

Toki voi aina sanoa, etten saa vaitiolovelvollisuus en vuoksi hänestä jutella julkisesti. Mutta vähemmän näitä kohtaamisia kun asuinpaikka eri tai tarpeeksi iso.

Vierailija
12/13 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat asiakkaat viivähtävät elämässäni vain hetken. Lisäksi on epätodennäköistä, että kohtaisin heitä ainakaan kovin usein missään; he ovat profiililtaan sellaisia. Jos näin kuitenkin on, moikkaan lyhyesti takaisin jos he tervehtivät ja jatkan matkaa. Vapaa-ajalla en ole asiakkaiden käytettävissä.

Vierailija
13/13 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, tajusin juuri itse, että saatan moikata tuttua kaupan kassaa tai esimerkiksi R-kioskin työntekijää. Tietysti vain lyhyesti, hehän ovat vapaa-ajalla. Tuntuisi kuitenkin tylyltä vain mennä ohi varsinkin, jos toinen selvästi osoittaa tunnistamisen merkkejä.

Muutama entinen asiakas entisestä työstä pitävät minuun yhteyttä edelleen - he eivät itsekään ole enää niiden palveluiden asiakkaita, joissa olen ollut töissä, ja he ovat päässeet kiinni omaan elämään. Tällaisten ihmisten "seulonta" ja päästäminen elämääni on erittäin tiukkojen kriteerien takana, koska en enää ole heidän "oma" työntekijänsä. Kuulumisten vaihto on hyvin pintapuolista.

-Sossu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme