Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko olla antamatta häälahjaa tai edes korttia?

Vierailija
16.07.2015 |

Tuoretta hääparia täällä vähän ihmetyttää, vaikkei olekaan pääasia. 

Mentiin kolme viikkoa sitten naimisiin. Toivottiin kutsussa rahaa häämatkaan ja lahjalistalla oli "treffi" lahjoja, kuten lahjakortteja ravintolaan/keilaamaan/huvipuistoon/leffaan jne. Mitään tavaraa meiltä ei puutu eikä sellaista haluttu, mutta opiskelijoille  varsinkin nuo treffijutut olisivat luksusta. 

Vieraita oli 50 (kaikki aikuisia). Häihin tuotiin 3 korttia ja 13 vierasta laittoi rahaa tilille. 

Ei olla rahanahneita tai yritetä maksattaa häitä vierailla. Ollaan molemmat opiskelijoita ja jouduttiin säästämään vuosia, tekemään älyttömästi töitä ja elämään niukasti jotta saatiin se häihin mennyt 8000 euroa kasaan. Olisi mahtavaa lähteä ulkomaille ensimmäistä kertaa yhdessä, sekin kun on melko luksusta opiskelijoille. Emme missään vaiheessa ajatelleet saavamme tai edes haluavamme satoja euroja per naama. Laskimme, että jos jokainen laittaa edes 20e, pääsisimme varmasti viikon äkkilähdöllä etelään. 20e ei pitäisi olla mahdoton summa aikuiselle. Tiesin, että vieraissa on muutama opiskelija ja työtön, jotka eivät välttämättä laita ollenkaan ja se on ihan ok, mutta työssäkäyviltä aikuisilta tämä on mielestäni hämmentävää.. 

Vaikkei ne lahjat olekaan kovin tärkeä asia häissä niin kyllä vähän surullinen fiilis tuli :( 

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:50"]

No mä en ainakaan anna mitään lahjaa ellei tarjoilut ole hyvät.

[/quote]Mistä sä voit etukäteen tietää onko ne tarjoilut hyvät?Eli hankit lahjan , mutta haet sen pois lahjapöydältä, mikäli tarjottavat eivät tyydyttäneet? Vai viet lahjan jälkitäteen todeten ,että oli hyvät tarjottavat, tässä siitä edestä lahja? Eikö ihmisillä ole enää tapoja. Jos ei ole rahaa ei ole. Kortin voi antaa se ei paljon maksa ja lahja ei edellytä hyviä tarjoamuksia. Ei lahjalla ta tarjottavilla ole mitään tekemistä keskemään. Lahja annetaan omasta halusta ei vastineeksi jostakin . 

[/quote]

Lahjan arvon pitää kattaa suurinpiirtein jokaista vierasta kohti olevat kulut. Vähintään ruokailukulut. On junttia luulla, että saa mässyttää jollain ikean kupin hinnalla hyvän aterian ja saa päälle vielä ohjelmaa ja tanssia. Ei ne tarjoilut morsiamellekaan ilmaisia ole.

[/quote]Väärin. Vieraiden ei tarvitse kustantaa syömisiään. Jos järjestää juhlat ne on maksettava itse,eikä odotettava, että vieraat ne maksaa, mutta on fiksua viedä lahja ja lahja annetaan hyvästä tahdosta ja molemminpuoliseksi iloksi, eikä korvaukseksi ruuasta.(On hauskempaa antaa kuin saada lahja!)

Vierailija
62/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:19"]Aika junttimaisia vieraita, kertovat vain sen että ovat paitsi köyhiä niin myös ääliömäisiä ja pihejä vailla käytöstapoja. Kuka oikeasti menee häihin mutta ei vie mitään hääparille, voiko nolompaa olla? Yleensä lahjan on myös tarkoitus ilahduttaa saajaansa, eli jos on vaikka vinkattu mikä olisi mieleistä niin sen mukaan on kohteliasta toimia. Ei lahjoja osteta omaa makua ajatellen vaan saajaa, muu on vain itsekästä. Ja ei oikeasti kukaan ole Suomessa niin köyhä, etteikö voisi vaikka kortin ja skumppapullon viedä jos ei muuta eli ihan turha väittää että köyhyys olisi este, kummasti niillä köyhillä riittää rahat vaikka mihin muuhunkin. Jos ei ole rahaa mihinkään niin saa kyllä katsoa peiliin ja miettiä mihin on hassannut rahansa ja miksi ei ole penniäkään. Uskomattoman noloa käytöstä kyllä vierailta, miten kehtaavat...
[/quote]
No sinä et sitten tiedä köyhyydestä mitään. Ei mun työmarkkinatuesta aleta rahoittamaan toisten häämatkoja tai treffejä. Kyllä ne 2 leffalippuakin jo suht kalliiksi tulisi ja olisi pois omasta budjetista. Mutta itse ratkaisisin asian niin, että en menisi häihin.
[/quote]

Mutta kun aloittaja puhuu työssäkäyvistä ei-köyhistä! Jestas kun on huono luetunymmärtäminen :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Mistä sä voit etukäteen tietää onko ne tarjoilut hyvät?Eli hankit lahjan , mutta haet sen pois lahjapöydältä, mikäli tarjottavat eivät tyydyttäneet? Vai viet lahjan jälkitäteen todeten ,että oli hyvät tarjottavat, tässä siitä edestä lahja? Eikö ihmisillä ole enää tapoja. Jos ei ole rahaa ei ole. Kortin voi antaa se ei paljon maksa ja lahja ei edellytä hyviä tarjoamuksia. Ei lahjalla ta tarjottavilla ole mitään tekemistä keskemään. Lahja annetaan omasta halusta ei vastineeksi jostakin . 

[/quote]

Lahjan arvon pitää kattaa suurinpiirtein jokaista vierasta kohti olevat kulut. Vähintään ruokailukulut. On junttia luulla, että saa mässyttää jollain ikean kupin hinnalla hyvän aterian ja saa päälle vielä ohjelmaa ja tanssia. Ei ne tarjoilut morsiamellekaan ilmaisia ole.

[/quote]On todella junttia järjestää juhlat jos ei niihin ole varaa(esim. häät) ja vaatia,että vieraat jotka sinne KUTSUTAAN maksavat tarjoilun. Nyyttikestit on erikseen ja niihin sovitaan jo alunperin ,että kaikki osallistuu juhlatarjoiluun tuomalla jotakin. Eli jos järjestät juhlat, maksat ne kiltisti itse, etkä oleta ,että kutsutut vieraat maksaa. Lahja on juttu erikseen  sen ei tarvitse kattaa häiden kuluja, mutta kuuluu asiaan lahja viedä. Se on kaunis tapa muistaa esim. hääparia. Mekään ei aikoineen pidetty häitä kun varaa ei ollut vaan mentiin naimisiin kahden todistajan läsnä ollessa. Ei tullut mieleenkään, että vieraat olisi maksaneet oman osallistumisensa MEIDÄN häissä:)  Mutta AP:lle sen verran, että aika outoa on ,ettei häälahjaa ole annettu tai edes korttia. Itse en lahjatta häihin tai mihinkään juhliin menisi. Haluan kyllä ehdottomasti muistaa aina juhlan sankaria/hääparia jotenkin.

Vierailija
64/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hirveältä törsäykseltä tuo 8000e, etenkin jos olette opiskelijoita.. Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
65/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:37"]Kuulostaa hirveältä törsäykseltä tuo 8000e, etenkin jos olette opiskelijoita.. Minkä ikäisiä olette?
[/quote]

24-vuotiaita, ollaan oltu yhdessä 15kesäisistä ja haaveena ollut alusta asti kunnon häät. Pk seudulla nuo hyvät juhlapaikat vaan maksaa paljon :(

Vierailija
66/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran mennyt häihin ilman lahjaa. Olin hoitovapaalla eli rahat tiukilla. Juhlat oli toisella paikkakunnalla (matkat, majoitus, uusi mekko kun mikään vanha ei mahtunut päälle) ja hoidin kaason tehtäviä.

Vierailija
67/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:48"]

Mentiin kolme viikkoa sitten naimisiin. Toivottiin kutsussa rahaa häämatkaan ja lahjalistalla oli "treffi" lahjoja, kuten lahjakortteja ravintolaan/keilaamaan/huvipuistoon/leffaan jne. Mitään tavaraa meiltä ei puutu eikä sellaista haluttu, mutta opiskelijoille  varsinkin nuo treffijutut olisivat luksusta. 

Vieraita oli 50 (kaikki aikuisia). Häihin tuotiin 3 korttia ja 13 vierasta laittoi rahaa tilille. 

Ei olla rahanahneita tai yritetä maksattaa häitä vierailla. Ollaan molemmat opiskelijoita ja jouduttiin säästämään vuosia, tekemään älyttömästi töitä ja elämään niukasti jotta saatiin se häihin mennyt 8000 euroa kasaan. Olisi mahtavaa lähteä ulkomaille ensimmäistä kertaa yhdessä, sekin kun on melko luksusta opiskelijoille. Emme missään vaiheessa ajatelleet saavamme tai edes haluavamme satoja euroja per naama. Laskimme, että jos jokainen laittaa edes 20e, pääsisimme varmasti viikon äkkilähdöllä etelään. 20e ei pitäisi olla mahdoton summa aikuiselle. Tiesin, että vieraissa on muutama opiskelija ja työtön, jotka eivät välttämättä laita ollenkaan ja se on ihan ok, mutta työssäkäyviltä aikuisilta tämä on mielestäni hämmentävää.. 

Vaikkei ne lahjat olekaan kovin tärkeä asia häissä niin kyllä vähän surullinen fiilis tuli :( 

[/quote]

Teidän asemassanne mä oisin käynyt maistraatissa ja käyttänyt sen 8000 euroa häämatkaan.

Siis oikeesti, mikä järki  kituuttaa monta vuotta jotta saa laitettua noin paljon rahaa siliäks yhden päivän takia?

Sori, mutta pakko  kysyä koska en millään tajua tätä Jenkeistä meille rantautunutta häähulluutta.

Vierailija
68/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun (iso)sisko tuli meidän häihin ilman lahjaa tai korttia. Ei ollut myöskään osallistunut häiden valmisteluun millään tavalla.

Ei vain saanut aikaiseksi tai katsonut tarpeelliseksi. En myöskään ole saanut häneltä mitään kun olen muutaman kerran valmistunut ammattiin tai päästessäni ylioppilaaksi, joululahjat on monesti jääneet saamatta kun joulu on tullut jotenkin yllättäen eikä ole ehtinyt hankkia mitään.

Tosin hänellä on monenlaisia mielenterveysongelmia ja elämänhallinta olematonta, äidin helmoissa elelee ja on vielä lähes viisikympisenä.

Vierailija
69/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:19"]Aika junttimaisia vieraita, kertovat vain sen että ovat paitsi köyhiä niin myös ääliömäisiä ja pihejä vailla käytöstapoja. Kuka oikeasti menee häihin mutta ei vie mitään hääparille, voiko nolompaa olla? Yleensä lahjan on myös tarkoitus ilahduttaa saajaansa, eli jos on vaikka vinkattu mikä olisi mieleistä niin sen mukaan on kohteliasta toimia. Ei lahjoja osteta omaa makua ajatellen vaan saajaa, muu on vain itsekästä. Ja ei oikeasti kukaan ole Suomessa niin köyhä, etteikö voisi vaikka kortin ja skumppapullon viedä jos ei muuta eli ihan turha väittää että köyhyys olisi este, kummasti niillä köyhillä riittää rahat vaikka mihin muuhunkin. Jos ei ole rahaa mihinkään niin saa kyllä katsoa peiliin ja miettiä mihin on hassannut rahansa ja miksi ei ole penniäkään. Uskomattoman noloa käytöstä kyllä vierailta, miten kehtaavat...
[/quote]
No sinä et sitten tiedä köyhyydestä mitään. Ei mun työmarkkinatuesta aleta rahoittamaan toisten häämatkoja tai treffejä. Kyllä ne 2 leffalippuakin jo suht kalliiksi tulisi ja olisi pois omasta budjetista. Mutta itse ratkaisisin asian niin, että en menisi häihin.
[/quote]

Mutta kun aloittaja puhuu työssäkäyvistä ei-köyhistä! Jestas kun on huono luetunymmärtäminen :/
[/quote]
Vittu, kun sulla on huono ymmärtäminen. Vastasin tuolle urpolle yläpuolella, en ap:lle. Jestas sentään vaan sullekin.

Vierailija
70/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:19"]Aika junttimaisia vieraita, kertovat vain sen että ovat paitsi köyhiä niin myös ääliömäisiä ja pihejä vailla käytöstapoja. Kuka oikeasti menee häihin mutta ei vie mitään hääparille, voiko nolompaa olla? Yleensä lahjan on myös tarkoitus ilahduttaa saajaansa, eli jos on vaikka vinkattu mikä olisi mieleistä niin sen mukaan on kohteliasta toimia. Ei lahjoja osteta omaa makua ajatellen vaan saajaa, muu on vain itsekästä. Ja ei oikeasti kukaan ole Suomessa niin köyhä, etteikö voisi vaikka kortin ja skumppapullon viedä jos ei muuta eli ihan turha väittää että köyhyys olisi este, kummasti niillä köyhillä riittää rahat vaikka mihin muuhunkin. Jos ei ole rahaa mihinkään niin saa kyllä katsoa peiliin ja miettiä mihin on hassannut rahansa ja miksi ei ole penniäkään. Uskomattoman noloa käytöstä kyllä vierailta, miten kehtaavat... [/quote] No sinä et sitten tiedä köyhyydestä mitään. Ei mun työmarkkinatuesta aleta rahoittamaan toisten häämatkoja tai treffejä. Kyllä ne 2 leffalippuakin jo suht kalliiksi tulisi ja olisi pois omasta budjetista. Mutta itse ratkaisisin asian niin, että en menisi häihin.

[/quote]

:D Joo, muutin nuorena miehen kanssa yhteen kun olin opiskelija, jouduin hakemaan sossusta kesäksi rahaa koska opiskelijan tuet katkesivat, vanhemmilta en saanut mitään paitsi muutaman vanhan huonekalun. No saatiinpa silti eleltyä tuillakin ja sittemmin olen ollut työelämässä satunnaisesti, eli pätkätöitä ja työttömyyttä yhteensä vuosia, nyt olen vielä alle 30v. Mies ollut töissä aikalailla koko ajan ja tienannut käteen vaihtelevasti 1300-2000€. Silti meillä nyt isossa kaupungissa hyvällä alueella omistusasunto kolmio josta maksettu 80.000€ ja noin kymppitonnin velaton auto. Tilillä säästöjä n.15.000€ ja sisustuskin aika uusi ja maksanut mukavasti. Mistään ei tarvitse tinkiä pahemmin ja voi matkustaa minne haluaa. Että aika suhteellista se köyhyys ja miten köyhänä pärjää. Me pärjättiin niillä sossutuilla aikanaan opiskellessa ja niistä jäi jopa säästöön, kehuttiin miten hyvin olimme hoitaneet asiamme kuten vuokranmaksut ajallaan jne.

Nykyäänhän moni saa tukia niin paljon, että voi olla kannattavampaa elellä niillä. Jos saa palkkaa ja tukia yhtäpaljon, niin palkansaaja kuitenkin maksaa itse monet kulunsa jotka toinen saa sossusta. Kyllä minä olen sitä mieltä että paljon voi itsekin vaikuttaa jos vain osaa ja on halua. Esimerkiksi ostaa halvalla tavaraa ja myydä kalliilla eteenpäin kirppareilla. Vuodessa saa jonkun 5-8 tuhatta tienata siten että myy omia kamojaan kirpparilla. Me oltiin kirppareiden suurkuluttajia aikanaan ja löysin vaatteitakin jollain 50 sentillä, sitten sain niistä itse myydessä enemmän. Olemme olleet tarkkoja aikanaan ja vieläkin että mistä ostetaan ja että halvimmalla saadaan, käytetty alennukset tarkasti hyväksi jne. Toisilla raha polttelee taskuissa eikä osata säästää ollenkaan, rahaa kuitenkin käytetään tupakkaan, ärrän kahviin ja pelikoneisiin sekä arpoihin, roskaruokaan, viihteelle jne. Puhelimet pitää aina olla kalleinta ja matkoja ostellessa ei osata edes vertailla. Sitten valitetaan kun ei ole rahaa. Lähipiirissäni on meitä paremmin toimeentuleviakin, silti ne valittavat miten on rahat aina loppu.

Kyllä minä väitän että sen verran olen köyhyyttä itsekin maistellut, että tiedän kuitenkin että jokaisella on varaa ostaa halutessaan häihin joku kympin skumppapullo ja kortti, muu on valehtelua. Ainoa joilla voisin kuvitella ettei olisi mahdollisuutta, olisi eläkeläinen tai työkyvytön, heidän tuistaan en tiedä.

Se kannattaa muistaa ja tehdä laskelmia, että pienistä puroista syntyy iso virta. Jos älliä on niin on mahdollista tehdä ja säästää rahaa reilustikin. Köyhäkin voi muuttaa tilannettaan halutessaan jossain määrin, varsinkin jos on työkykyinen.
[/quote]
Mut katsos, kun ei mun tarvitse, enkä halua tehdä laskelmia joidenkin prinsessa/prinssipäivän takia. Ei niin paljoa kiinnosta toisten häähömpötykset, jään ilomielin pois. (Btw, minä saan vähemmän tukea kuin eläkeläiset tai työkyvyttömät....mieti sitä, jos osaat)

Vierailija
71/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeää pyytää rahaa. En anna kerjääjille...

Vierailija
72/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:42"]

Todella noloa, miten kukaan kehtaa?

Tästä maasta löytyy kyllä ihan käsittämättömän junttia porukkaa. Painaisin kyllä mieleeni ne, jotka tulivat ilman lahjaa ja muistaisin sen jatkossa.

[/quote]

Luitko väärin? Kysymyksessä kysyttiin kehtaisitko mennä ilman lahjaa.

Vierailija
73/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:23"]

Vähän ohiksena, mutta eikö teidän olisi kannattanut käydä kaksin maistraatissa ja sitten käyttää se 8 000 euroa unelmienne matkaan? Nyt hassasitte monen vuoden säästöt yhdessä päivässä yhteen juhlaan.

[/quote]

No näin. Ja sitten erotaan muutaman vuoden päästä. Se 8000 euroa olisi lämmittänyt paljon enemmän, kun se olisi käytetty matkaan ja rahoitettu opiskeluja sillä.
[/quote]
Miten niin erotaan? Ai että kun osataan olla niin perkeleen positiivisia, oli kyse sitten mistä tahansa. Onko paha olla? -ohis

Vierailija
74/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tästä joskus omankin aloituksen, mutta en saanut kommentteja. Olen kuullut vasta nyt muutama vuosi jälkeenpäin, että miehen sisaren tytär on sanonut, ettei saanut meiltä häälahjaa, vaikka veimme sadan euron shekin. En keksi muuta selitystä kuin että ovat hukanneet tai joku on varastanut. Muistan oikein hyvin että annettu on, tai jätettiin lahjapöydälle, jossa joku huolehti lahjoista. En sitten tiedä miten shekki on saatu pankista lunastettua, jos on varastettu. 

Vierailija
75/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen mennä kaksin naimisiin todistakit läsnäollessa ja käydä srn jälkeen syömässä. Olisi voinut käyttää 7900 e matkaan...

Vierailija
76/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei mitään tapoja, lahjan idea EI OLE TÄMÄ. Mutta siinä on ideaa, että paria muistetaan nyt edes jotenkin.

Vierailija
77/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:15"]

[/quote]

[/quote]

Ei mitään tapoja, lahjan idea EI OLE TÄMÄ. Mutta siinä on ideaa, että paria muistetaan nyt edes jotenkin.

[/quote]

Ei tietenkään ole. Sitähän olisi miljonäärin häissä perikadossa jos pitäisi viedä sen arvoisia lahjoja miten on kestitetty. Menkööt sitten naimisiin vaikka nuhruisessa saunassa, niin sopii minunkin budjetilleni ja voin laittaa 10 euroa pottiiin.

Vierailija
78/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös kaasona , onneksi ns kakkoskaasona.

en osallistunut polttareihin. Juteltiin tästä morsiamen kanssa ja,sanoin budjettini on niin pieni ja en hakua että muut joutuu maksamaan minun osuuttani.

mutta osallistuin suunnitteluun, tein myytävät artikkelit ja tein paljon näperryshommia. Häät olivat Turussa, hääpari ja kaaso kuten myös minä asutaan pk-seudulla. 

Ilmoitun tulevani häihin liftaamalla mutta onneksi sulhasen ystävä asui näillä kulmilla. Hän oli myös varannut hotellihuoneen. Matkalla kysyi missä yövyn, sanoin tulen liftaamalla takas häiden jälkeen , soitti hotelliin ja muutti huoneen kahden hengen huoneeksi. Hän suostui ottamaan erotuksen, olikohan se ehkä 20 e mitä joutui lisää maksamaan.

lopulta tämä kämppis pokas jonkun turkulaisen pimatsun, meni hänen luo yöksi. Ja sain hotellihuoneen kokonaan itselleni.

jouduin vielä ajamaan takaisin kun luult toinen olisi puhaltanut siinä kohtaa. Ja reissun jälkeen löysin repustani 50 eurosen.

mutta siis lahjaan. Tein kymmeniä tunteja töitä häiden koristeluun ja polttareiden suunnitteluun.

olin saanut lakanan lahjaksi, värjäsin sen luonnonväreillä ja maalasin vaahteranlehtiä ja pöytäliina oli täynnä siis lehtikoristeita. Siitä tuli tosi kaunis ja olen nähnyt sen monta kertaa heillä käytössä .

en ymmärrä näitä jotka kehtaa tulla häihin ilman lahjaa.

Vierailija
79/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:14"]

Ei tullut mieleen mennä kaksin naimisiin todistakit läsnäollessa ja käydä srn jälkeen syömässä. Olisi voinut käyttää 7900 e matkaan...

[/quote]

Hääpari halusi juhlan, mikä siinä on liian vaikeaa ymmärtää? Se, että moni jätti muistamatta oli toinen asia. Ap oli jälkimmäisestä harmissaan. 

Jos menisin naimisiin, niin en tietenkään millään kitubudjetilla. Tai siis jos järjestäisin hääjuhlan. Vaikka se olisi matkasta pois. Matkalle pääsee aina, tuollaista juhlaa ei muuten saa :)

Vierailija
80/103 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:48"]

[/quote]

Teidän asemassanne mä oisin käynyt maistraatissa ja käyttänyt sen 8000 euroa häämatkaan.

Siis oikeesti, mikä järki  kituuttaa monta vuotta jotta saa laitettua noin paljon rahaa siliäks yhden päivän takia?

Sori, mutta pakko  kysyä koska en millään tajua tätä Jenkeistä meille rantautunutta häähulluutta.

[/quote]Kyllä Suomessa on aina häitä pidetty ja nimenomaan suuria. Varsinkin maalla juhlittiin häitä montakin päivää, ei nämä suuret häät ole mistään jenkkilästä , ainakaan nyt nykyaikana tänne tulleet. Toki ennen häät pidettiin monesti morsiammen kotona ja vanhemmat kustansivat häät. Oli piikoja ja renkejä järjestämämässä häitä kuukausikaupalla, ei tarvinnut hääparin kustantaa, kuten nykyään monesti.Häälahjat tuli tarpeeseen ,koska nuoripari muutti vasta häiden jälkeen yhteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi