Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni sai moitteita yökylässä

Vierailija
16.07.2015 |

Oli iltapalapöydässä ottanut leivälle sekä juustosiivun että leikkeleen. Ei kuulemma siellä niin voi tehdä, vain toista otetaan. Lapsi ei ollut tuota tiennyt, oli hämmentynyt ja nolona kotiin tullessaan ja asiasta kertoessaan. Oli ilmeisesti perheen rouva tiuskaissut ihan kunnolla ja moittinut huonotapaiseksi. Eipä olisi tullut mieleenkään tuollainen... Ja ihan normaalituloiselta vaikuttaa perhe, kaksi lasta ja omakotitalo jne. Kummastuttaa kyllä minuakin. 

Onko teillä muilla tuollaisia rajoituksia?

Kommentit (191)

Vierailija
181/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:19"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:11"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 04:43"]Mun aivoihin ei mahdu millään tuollaiset käytöstavat. Meillä (ja kaikilla meidän tutuilla) on aina pidetty vieraista hyvää huolta ja todellakin aina kaiken mitä pöytään on laitettu saa syödä. Itse sorrun välillä jopa tuputtamaan niitä ruokia, varsinkin lapsille kun eivät muuten syö kunnolla. Ja ei, en ole rikas tai edes hyvätuloinen. Yh opiskelija.
[/quote] sama täällä ja sama kuva on itsellä kans syömistottumuksista! Ja en oo töissä itsekään just nyt....leipäpussi maksaa esim kielissä euron, ja juustotki on nykyisin niin halpoja ja esim. meetvurstipaketti ei juurikaan maksa! Tulee ekana mieleen just joidenkin kyynisten aikuisten nipotus, eikä mikään kasvatusmetodi!
[/quote] Joo ja tuo on lapsilta pimittämistä jos pitää hillitä omaa uteliaisuutta kyllä sitä itsekkin vielä aikuisiällä saattaa jännältä jos käy vanhemmilla että mitähän se isukki on tänään korjannut :) :) korjannut = kokannut
[/quote]

Vierailija
182/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Meillä saa laittaa kuka vaan leivälleen mitä haluaa. Vaikka kaksi kalkkunaleikettä, metwurstia, voita, juustoa, salaattia, homejuusto ja vaikka majoneesia kaupan päälle. Itse laitan ainakin aina kaksi leikkelettä! Enkä kyllä vahdi mitä leivän päälle laittavat lapsi (tytärpuoli) mies tai vieraat. Ei voi kukaan niin köyhä olla. Pienituloinen yh-äitinikään ei koskaan rajoittanut leivänpäällisiä, sitä sai syödä mitä tarjolla oli. Noloa tuollainen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti täällä että lapsi olisi ehkä keksinyt tuon mitä oli kokenut kylässä ollessaan, saa olla aikamoiset kusetuksen lahjat tuossa iässä jos osaa vääntää valheen kinkusta ja juustosta :) kyllä pitäis aikuisilla olla tärkeysjärjestyksessä asiat ja eletään kuitenkin Suomessa ja en kyllä antais itse ikinä lapselle leimaa että se olisi ahne vittu yhdestä kinkun palasta! Tai jotenkin röyhkeä! Tikkari on vinossa joissain perheissä!

Vierailija
184/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 01:22"]Only in Finland. Missä muualla vierasta kohdeltaisiin noin? Kiellettäisiin ottamasta tarjolle pantua ruokaa? Suomea huomattavasti köyhemmissäkin maissa vieraanvaraisuus on hyve ja vieraille tarjotaan parasta. Perheen talous ei kaadu yhteen juustonpalaan, joten miksi pahoittaa vieraan mieli?
[/quote] niinpä esim Brasiliassa ja ite oon erilaisessa perheessä ollu suht köyhässä vielä niin ruokapöytä oli pullollaan ruokaa! Sai syödä!! Jos ei syönyt niin oli töykeä, mikä ero!!!

Vierailija
185/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:34"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 01:22"]Only in Finland. Missä muualla vierasta kohdeltaisiin noin? Kiellettäisiin ottamasta tarjolle pantua ruokaa? Suomea huomattavasti köyhemmissäkin maissa vieraanvaraisuus on hyve ja vieraille tarjotaan parasta. Perheen talous ei kaadu yhteen juustonpalaan, joten miksi pahoittaa vieraan mieli?
[/quote] niinpä esim Brasiliassa ja ite oon erilaisessa perheessä ollu suht köyhässä vielä niin ruokapöytä oli pullollaan ruokaa! Sai syödä!! Jos ei syönyt niin oli töykeä, mikä ero!!!
[/quote] Anteeksi siis perulaisessa perheessä puhelin korjailen omiaan!

Vierailija
186/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v*ttua oikeesti?! =D Pitääpä alkaa kysellä kaikilta kylää mennessää et saako siellä syödä molempia ja jos ei ni otan omat sitte mukaan nii ei tarvi kenenkää loukkaantua siitä että haluun leivälle molempia. =D Sekopäitä kontrollifriikkejä on nykyää joka paikassa. Vai onko kyse siitä köyhyydestä? Toi on musta vähän sairasta että yritetään tollee rajottaa,varsinki vieraita vielä! Kyllä jos joku mulle tulis tiuskimaa että ota vaa jompaa kumpaa ni varmaan heittäisin sitä sillä leivällä. xD Eikä se mitään epäterveellistä oo,kuhan ei mitään viittä leikkelettä ja juustoa laita,silloin ymmärrän tuohtumuksen että ne leikkeleet yms voi loppua kesken. N20

Vierailija
187/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:09"]Minä veisin juuston ja leikkelepaketin, kenties jotain muutakin, leipää, kaurahiutaleita ym ja antaisin ystävällisesti hymyillen perheelle sanoen että ymmärsin että teillä on vähän taloudellisesti tiukkaa. Olen "köyhä" monen lapsen yh, mutta meillä kyllä saa syödä ilman rajoituksia mitä tarjolle laitetaan. Joten olettaisin kyseessä olevan perhe jolla vielä pahempi tilanne, isot velat tms vaikka ok-talossa asuvatkin.  [/quote] Siis miks ihmeessä pitäis tällein kostaa ja piilovittuilla? Huhhuh, toivottavasti mun lapsi ei ikinä opi tällasta tyyliä.

[/quote]

Miten niin piilovittuilua? Olettaisin että todella on rahasta pulaa jos vieraan ottama ylimääräinen juustosiivu tuntuu kukkarossa. Olen itsekin köyhä, mutten niin köyhä kuitenkaan että edes yksi meetwurstipaketti vierailulla tuntuisi missään. Siksi voisin ihan hyvin vähän avustaa ettei lapseni vierailu veisi perheen viimeisiä senttejä . Usein jos lapsi vierailee vähävaraisella kaverilla tai sukulaisella on jotain ruokatuliaisia mukana ja jos on hoidossa esim viikonlopun niin läheisellä ettei maksaminen tule kyseeseen laitan ruokarahaa mukaan.
[/quote] Ja ennenkaikkea lapsellehan voi jäädä nälkä jos ei saa riittävästi ruokaa!eiköhän tuollaisten aikuisten käytöksessä ole ihan korvissa jonkin asteista vikaa! Koska itsekkään en ole kinkku tai juustosäännöstä nimittäin koskaan kuullut!

Vierailija
188/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:43"]Mitä v*ttua oikeesti?! =D Pitääpä alkaa kysellä kaikilta kylää mennessää et saako siellä syödä molempia ja jos ei ni otan omat sitte mukaan nii ei tarvi kenenkää loukkaantua siitä että haluun leivälle molempia. =D Sekopäitä kontrollifriikkejä on nykyää joka paikassa. Vai onko kyse siitä köyhyydestä? Toi on musta vähän sairasta että yritetään tollee rajottaa,varsinki vieraita vielä! Kyllä jos joku mulle tulis tiuskimaa että ota vaa jompaa kumpaa ni varmaan heittäisin sitä sillä leivällä. xD Eikä se mitään epäterveellistä oo,kuhan ei mitään viittä leikkelettä ja juustoa laita,silloin ymmärrän tuohtumuksen että ne leikkeleet yms voi loppua kesken. N20
[/quote] ja lapsesta kuitenki kyse? Tuskin on jos perheessä on jo ainakin yksi lapsi kenen luona apn lapsi oli kylässä...Voitin naurettavaa!

Vierailija
189/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pitäis oikein porukalla viedä kiertoajelulle johonkin köyhänä maahan ja näyttää vähäsen ruokailutapoja ja miten oikeasti köyhässä perheessä syödään...Joo on tuollaiset äidit ja isät vähän vinksahtaneita!

Vierailija
190/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa talon tavalla, vaikka olisi kuinka älyttömiä sääntöjä. Nyt tajuan, mistä niitä herkkänahkaisia kaikesta mielensäpahoittajia kasvaa. :D Sympatiat toki lapsen puolella, mutta hei tämmöisiä tilanteita tulee eteen koko elämän ajan...

Vierailija
191/191 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:19"]Mä joskus anoppilassa otin muroja aamupalalla (ihan normaalin annoksen ja murot siis oli tarjolla) niin eiköhän heti perään kuulunut "älkää sitten syökö niitä kaikkia muroja" vittuako akka laittaa pöytään jos ei halua että muroja otetaan :D
[/quote]

Jos halusi vain varmistaa, että myöhemminkin aamupalalle tuleville riittää muroja? Mulle anoppi on myös sanonut noin. Ei hän tarkoita sitä, että minä söisin liikaa, vaan pikemminkin se on hänen tapansa kertoa, että aamiaiselle on tulossa ihmisiä vielä minun jälkeenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän