Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Ukrainalaisten taistelutahto kirjoitti:
Ainakin ukrainalaiset miehet ovat osoittaneet kiitettävää taistelutahtoa tähän mennessä. Kunnon eurooppalainen mies vie naiset ja lapset turvaan ja lähtee sen jälkeen rintamalle taistelemaan kuten ukrainalaiset ovat tehneet Puolan rajan tuntumassa. Aika erilainen meno kuin tietyissä Lähi-idän maissa, joissa nuoret miehet luikkivat pakoon ja jättävät taakseen naiset ja lapset sodan armoille kotimaassaan.
meiltä ei luikita mihinkään. Sen takia tänne niitä miehiä on tuotukin. Heillä on hyvää aikaa näyttää kiitollisuutensa. Yksi kesä pienet arabipojat tulivat juttelemaan mulle ja mun skideille. Juteltiin Jeesuksesta ja siitä mihin kukakin uskoo. Totesin että noi jäätelöä syövät lapset saa otse päättää mihin uskovat, mutta yksi on varmaa, kasakka tulee aina ja vie muilta muiden omaa itselleen. Me hämäläiset ollaan aina tapettu kasakoita, oli ne viikinkejä eli perinteisiä kasakoita tai muuten vaan. Heillä elää edelleen se raakalaismainen rosvokultuuri mikä skandinaaveilta Jeesuksen tultua vaimeni. Kiittelin poikia juttutuokiosta ja kerroin terveiset heidän iseille ja isoiseille. Että kun kasakka hyökkää niin tietävät miksi ollaan niin anteliaita oltu ja suopeita aavikkon kansaa kohtaan täällä pohjolassa. Totesin pojille että mulla on kunnia tappaa kasakoita teidän kanssa yhdessä kunnes vähän kasvatte. Vielä 3 v niin nuokin ovat valmiita palvelukseen. Aika ällistyneitä olivat kun kuulivat että miksi he ovat oikeasti Suomessa. Täällä on aina varottu kasakoita!
Toki omaa maata puolustetaan. Vain luuserit ja maanpetturit pakenee.
Taistelisin Suomessa ns.omilla ehdoilla. Olen saanut kuulla sodan ajan asemapaikan ja tehtävän. Tehtävä käy mutta asemapaikka ei, täysi kuolema jos siihen menisi. Taistelisin kyllä Helsingissä suojaten omaisiani
Kohta nähdään ketkä oikeasti kantasuomalaisia ja isänmaan puolesta
Ei todellakaan! En luota suomalaisen miehen suojeluun pätkääkään. Eihän ne ressukat kykene edes varttituntia maskia kaupassa pitämään kansalaisiaan suojellakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan! En luota suomalaisen miehen suojeluun pätkääkään. Eihän ne ressukat kykene edes varttituntia maskia kaupassa pitämään kansalaisiaan suojellakseen.
Niin tämä!👍
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoinen asepalvelus motivoisi aivan eritavalla, tuntuisi että yhdessä puolustetaan maata. Muuten en voisi olla tuntematta että minut uhrataan vain sukupuoleni perusteella.
Itse en usko sukupuolineutraaliin armeijaan. En pystyisi luottamaan naiseen rintamalla. Väkisinkin heräisi se suojeluvietti ja kyseenalaistaisin, jos esim. nainen olisi esimiehenä ja tulisi jotain ohjeita. Ei pystyisi. Tutkimuksien mukaan sekajoukot ovat huomattavasti tehottomampia kuin miesjoukot. Naiset siis vaarantaisivat koko joukon. Lisäksi tulee nämä seksuaaliset jännitteet ja muut. Kyllä se on miehen tehtävä olla siellä rintamalla, eikä lapsia voi jättää yksin peloissaan, kun isä ja äiti on molemmat rintamalla. Kyllä sillä sukupuolella näissä asioissa on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Minun maanpuolustustahtoani vähentävät seuraavat asiat:
1. Poliitikkojen kyvyttömyys viedä Suomi Natoon hyvän sään aikana.
2. Vuoden 2015 tapahtumat.
3. Järkyttävän monessa suomalaisessa koronapandemian aikana puhjennut itsekkyys ja tyhmyys: "Minä en käytä maskia. Minä en ota rokotetta. Minä en kestä etäkoulua. Pää hajoaa kun en pääse muutamaan kuukauteen etelänmatkalle enkä kaljaterassille. Minun ravintolan on saatava olla auki." jne. jne. jne. (Kuinkahan moni tässä ketjussa taistelutahtoa uhkuneista mahtaa kuulua juuri näihin valittajiin, joille korona-aika on ollut ihan hirveän kestämätöntä?)
4. Suomalaisen yhteiskunnan hyväosaisten välinpitämättömyys huono-osaisia kohtaan. Evätään jopa ihmisarvo, mutta tykinruoaksi oltaisiin velvoittamassa.
Oikeasti nämä ovat asioita, joiden takia sulle olisi ihan sama, vaikka venäläiset tulisi rajan yli?
En ymmärrä nykymiehiä, en sitten ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet on sikoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä!👍
Mitä jos menette naiset keskenänne sinne rintamalle? Käy hyvin minulle.
jos päättäjät ja isänmaalliset tekisi vihdoin yhteistyötä niin saataisi lisää nuoria miehiä Suomeen pian. Valmiiksi koulutettuja kriisitilanteisiin tottuneita ananastukkia. 10 000 kpl kiitos.
Työelämääkin on ajettu siihen tilanteeaeen ettei ketään kiinnosta paskat housussa ilman mahdollisuutta vessataukoihin pakalla palkalla minimimiehityksellä monen työntekijän edestä töitä, että sotakin kuulostaa paremmalta diililtä elämässä. Tuskin tarvii mainita vittumaista työkkäriä. Mieluummin kuolen sodassa kun menen työkkäriin, terveyskeskukseen pilkattavaksi, tai töihin riistettäväksi. Sota tänne ja äkkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä!👍
Itsehän te tässäkin kerjussa retostelette, miten oman isänmaan puolustaminen ei kiinnosta koska feministit ja maskit ja hallitus ja toimeentulotuki ja kela ja whatever. Ihan käsittämätöntä ja kunniatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoinen asepalvelus motivoisi aivan eritavalla, tuntuisi että yhdessä puolustetaan maata. Muuten en voisi olla tuntematta että minut uhrataan vain sukupuoleni perusteella.
Itse en usko sukupuolineutraaliin armeijaan. En pystyisi luottamaan naiseen rintamalla. Väkisinkin heräisi se suojeluvietti ja kyseenalaistaisin, jos esim. nainen olisi esimiehenä ja tulisi jotain ohjeita. Ei pystyisi. Tutkimuksien mukaan sekajoukot ovat huomattavasti tehottomampia kuin miesjoukot. Naiset siis vaarantaisivat koko joukon. Lisäksi tulee nämä seksuaaliset jännitteet ja muut. Kyllä se on miehen tehtävä olla siellä rintamalla, eikä lapsia voi jättää yksin peloissaan, kun isä ja äiti on molemmat rintamalla. Kyllä sillä sukupuolella näissä asioissa on merkitystä.
Hyviä pointteja. Kyllä sillä on syynsä miksi kautta historian miehet ovat ne sodat sotineet.
Suomalaismiehet ovat hyvin motivoituneita nettirunkkareita.
Suomen miehet, vaikka armeijasta koko ajan napisevat ovat silti koko maailman motivoituneimpia taistelemaan maansa puolesta. Meillä on myös koko Euroopan suurin ja koulutetuin reserviläisarmeija. Meillä on vielä 100 000 reserviläistä lisää siihen mikä on Venäjällä on tällä hetkellä Ukrainaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä!👍
Itsehän te tässäkin kerjussa retostelette, miten oman isänmaan puolustaminen ei kiinnosta koska feministit ja maskit ja hallitus ja toimeentulotuki ja kela ja whatever. Ihan käsittämätöntä ja kunniatonta.
Mikä siinä on kunniatonta? Kyllähän sille isänmaan puolustamiselle joku syy pitää olla? Jos roistot on maan jo vallanneet, niin joillekin se on sitten sama, vaikka jättäisi puolustamatta. Omaa perhettä toki puolustan, mutta ei Suomen nykymeininki muuten herätä mitään puolustushaluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä!👍
Jonkun byroohuorien sotia en käy.
Vierailija kirjoitti:
Niiiiin tämä. Aatelkaa, että varmasti taistelutilanteessakaan ne ei muista pestä käsiään ja pitää maskia. Ihan holtittomasti vain painaisivat siellä maskittomina menemään. Ja sitten vedettäisiin taouille tupakkia ihan wee teinä. Herraisä. Pesisikö ne edes hampaita siellä kolme kertaa päivässä? Kävisivätkö suihkussa? Ettei vaan siellä vedettäisi myös jotai elämämkallu ruokaa? Jotain nistipataa? Ei herrajumala, miten luokatonta toimintaa.
Kyllä on parasta että luokat on ja yläluokka (tai sellaiseksi itsensä mieltävät) puolustavat vain itseään tai ostavat jenkkipojut vierelleen rynkyn kanssa. Jenkkipojuilla voi olla purkkaa ja sukkahousuja ja koka-kolaa ja muita ameriiikan ihmeitä. Ja Pepsodent-hymy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä!👍
Mikä siinä on kunniatonta? Kyllähän sille isänmaan puolustamiselle joku syy pitää olla? Jos roistot on maan jo vallanneet, niin joillekin se on sitten sama, vaikka jättäisi puolustamatta. Omaa perhettä toki puolustan, mutta ei Suomen nykymeininki muuten herätä mitään puolustushaluja.
No, jos valinta Niinistön/Marinin ja Putinin välillä on vaikea niin… Ei voi kuin ihmetellä.
Luepa tuo eka viesti uudelleen. Suomen armeija on Euroopan vahvimpia, Venäjä toki lukumääräisesti isompi. Mutta on paljon tasoittavia elementtejä Suomelle. Venäjä ei näytä tällä hetkellä kovin vahvalta, toki sieltä voi jotain yllätyskorttia tulla vielä. Itse olen oudoksunut heikkoa ilmavoimaa heiltä, mutta ehkäpä se show alkaa pian.