Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?

Vierailija
25.02.2022 |

Mielipiteitä?

Kommentit (1425)

Vierailija
781/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen armeija on Euroopan vahvimpia ja on hyvin organisoitu ja koulutettu. Vaikea maasto on puolellamme. Suota riittää ja metsät ovat joskus yllättävänkin kivikkoisia, niissä on suuria mäkiä ja suppia. Helpoimmat kulkureitit on "helppo" suluttaa ja estää kulkeminen. Kyllä Venäjä todella koville joutuisi. Ukrainassa ajelevat tasaisia peltoja pitkin ja moottoritiellä on helppo kulkea. Ukrainaan on siis siinä mielessä helppoa ajaa sisään. On totta että Venäjällä on vahva armeija, mutta taistelutahtoa ei ole, ei ole koskaan ollut. En ole enää nuori mies, mutta teen mitä voin. Aika paljon on muuten tullut hiihdettyä tässä viime aikoina.

Annan henkeni tämän hienon maan puolesta ja tunne vain vahvistuu.

Sama täällä. Kyllä tästä maasta vielä maanpuolustustahtoa tarvittaessa löytyy.

Tahtoa ehkä, mutta olisiko siinä mitään järkeä? Vähän sama kuin laittaisi juniorinyrkkeilijän kehään raskaansarjan ammattilaisen kanssa. Intoa ehkä riittäisi, mutta vastus olisi järjetön.

Toisaalta historia on näyttänyt, että sissisotaa on aika mahdoton hyökkäävän osapuolen voittaa ja se pitkittyy ja pitkittyy. Jos oltaisiin valmiit elämään vittumaista sissielämää metsissä ja saataisiin tukea ja varustelua muualta, niin olisihan se vaihtoehto, mutta ei kovin houkutteleva vaihtoehto.

Luepa tuo eka viesti uudelleen. Suomen armeija on Euroopan vahvimpia, Venäjä toki lukumääräisesti isompi. Mutta on paljon tasoittavia elementtejä Suomelle. Venäjä ei näytä tällä hetkellä kovin vahvalta, toki sieltä voi jotain yllätyskorttia tulla vielä. Itse olen oudoksunut heikkoa ilmavoimaa heiltä, mutta ehkäpä se show alkaa pian.

Vierailija
782/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainalaisten taistelutahto kirjoitti:

Ainakin ukrainalaiset miehet ovat osoittaneet kiitettävää taistelutahtoa tähän mennessä. Kunnon eurooppalainen mies vie naiset ja lapset turvaan ja lähtee sen jälkeen rintamalle taistelemaan kuten ukrainalaiset ovat tehneet Puolan rajan tuntumassa. Aika erilainen meno kuin tietyissä Lähi-idän maissa, joissa nuoret miehet luikkivat pakoon ja jättävät taakseen naiset ja lapset sodan armoille kotimaassaan.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008645259.html

meiltä ei luikita mihinkään. Sen takia tänne niitä miehiä on tuotukin. Heillä on hyvää aikaa näyttää kiitollisuutensa. Yksi kesä pienet arabipojat tulivat juttelemaan mulle ja mun skideille. Juteltiin Jeesuksesta ja siitä mihin kukakin uskoo. Totesin että noi jäätelöä syövät lapset saa otse päättää mihin uskovat, mutta yksi on varmaa, kasakka tulee aina ja vie muilta muiden omaa itselleen. Me hämäläiset ollaan aina tapettu kasakoita, oli ne viikinkejä eli perinteisiä kasakoita tai muuten vaan. Heillä elää edelleen se raakalaismainen rosvokultuuri mikä skandinaaveilta Jeesuksen tultua vaimeni. Kiittelin poikia juttutuokiosta ja kerroin terveiset heidän iseille ja isoiseille. Että kun kasakka hyökkää niin tietävät miksi ollaan niin anteliaita oltu ja suopeita aavikkon kansaa kohtaan täällä pohjolassa. Totesin pojille että mulla on kunnia tappaa kasakoita teidän kanssa yhdessä kunnes vähän kasvatte. Vielä 3 v niin nuokin ovat valmiita palvelukseen. Aika ällistyneitä olivat kun kuulivat että miksi he ovat oikeasti Suomessa. Täällä on aina varottu kasakoita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki omaa maata puolustetaan. Vain luuserit ja maanpetturit pakenee. 

Vierailija
784/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelisin Suomessa ns.omilla ehdoilla. Olen saanut kuulla sodan ajan asemapaikan ja tehtävän. Tehtävä käy mutta asemapaikka ei, täysi kuolema jos siihen menisi. Taistelisin kyllä Helsingissä suojaten omaisiani

Vierailija
785/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta nähdään ketkä oikeasti kantasuomalaisia ja isänmaan puolesta

Vierailija
786/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan! En luota suomalaisen miehen suojeluun pätkääkään. Eihän ne ressukat kykene edes varttituntia maskia kaupassa pitämään kansalaisiaan suojellakseen.

Vierailija
787/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan! En luota suomalaisen miehen suojeluun pätkääkään. Eihän ne ressukat kykene edes varttituntia maskia kaupassa pitämään kansalaisiaan suojellakseen.

Niin tämä!👍

Vierailija
788/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoinen asepalvelus motivoisi aivan eritavalla, tuntuisi että yhdessä puolustetaan maata. Muuten en voisi olla tuntematta että minut uhrataan vain sukupuoleni perusteella.

Itse en usko sukupuolineutraaliin armeijaan. En pystyisi luottamaan naiseen rintamalla. Väkisinkin heräisi se suojeluvietti ja kyseenalaistaisin, jos esim. nainen olisi esimiehenä ja tulisi jotain ohjeita. Ei pystyisi. Tutkimuksien mukaan sekajoukot ovat huomattavasti tehottomampia kuin miesjoukot. Naiset siis vaarantaisivat koko joukon. Lisäksi tulee nämä seksuaaliset jännitteet ja muut. Kyllä se on miehen tehtävä olla siellä rintamalla, eikä lapsia voi jättää yksin peloissaan, kun isä ja äiti on molemmat rintamalla. Kyllä sillä sukupuolella näissä asioissa on merkitystä.

Vierailija
789/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun maanpuolustustahtoani vähentävät seuraavat asiat:

1. Poliitikkojen kyvyttömyys viedä Suomi Natoon hyvän sään aikana.

2. Vuoden 2015 tapahtumat.

3. Järkyttävän monessa suomalaisessa koronapandemian aikana puhjennut itsekkyys ja tyhmyys: "Minä en käytä maskia. Minä en ota rokotetta. Minä en kestä etäkoulua. Pää hajoaa kun en pääse muutamaan kuukauteen etelänmatkalle enkä kaljaterassille. Minun ravintolan on saatava olla auki." jne. jne. jne. (Kuinkahan moni tässä ketjussa taistelutahtoa uhkuneista mahtaa kuulua juuri näihin valittajiin, joille korona-aika on ollut ihan hirveän kestämätöntä?)

4. Suomalaisen yhteiskunnan hyväosaisten välinpitämättömyys huono-osaisia kohtaan. Evätään jopa ihmisarvo, mutta tykinruoaksi oltaisiin velvoittamassa.

Oikeasti nämä ovat asioita, joiden takia sulle olisi ihan sama, vaikka venäläiset tulisi rajan yli?

En ymmärrä nykymiehiä, en sitten ollenkaan.

Vierailija
790/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on sikoja!

Vierailija
791/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä!👍

Mitä jos menette naiset keskenänne sinne rintamalle? Käy hyvin minulle.

Vierailija
792/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos päättäjät ja isänmaalliset tekisi vihdoin yhteistyötä niin saataisi lisää nuoria miehiä Suomeen pian. Valmiiksi koulutettuja kriisitilanteisiin tottuneita ananastukkia. 10 000 kpl kiitos.

Työelämääkin on ajettu siihen tilanteeaeen ettei ketään kiinnosta paskat housussa ilman mahdollisuutta vessataukoihin pakalla palkalla minimimiehityksellä monen työntekijän edestä töitä, että sotakin kuulostaa paremmalta diililtä elämässä. Tuskin tarvii mainita vittumaista työkkäriä. Mieluummin kuolen sodassa kun menen työkkäriin, terveyskeskukseen pilkattavaksi, tai töihin riistettäväksi. Sota tänne ja äkkiä!

Vierailija
793/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä!👍

Itsehän te tässäkin kerjussa retostelette, miten oman isänmaan puolustaminen ei kiinnosta koska feministit ja maskit ja hallitus ja toimeentulotuki ja kela ja whatever. Ihan käsittämätöntä ja kunniatonta.

Vierailija
794/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoinen asepalvelus motivoisi aivan eritavalla, tuntuisi että yhdessä puolustetaan maata. Muuten en voisi olla tuntematta että minut uhrataan vain sukupuoleni perusteella.

Itse en usko sukupuolineutraaliin armeijaan. En pystyisi luottamaan naiseen rintamalla. Väkisinkin heräisi se suojeluvietti ja kyseenalaistaisin, jos esim. nainen olisi esimiehenä ja tulisi jotain ohjeita. Ei pystyisi. Tutkimuksien mukaan sekajoukot ovat huomattavasti tehottomampia kuin miesjoukot. Naiset siis vaarantaisivat koko joukon. Lisäksi tulee nämä seksuaaliset jännitteet ja muut. Kyllä se on miehen tehtävä olla siellä rintamalla, eikä lapsia voi jättää yksin peloissaan, kun isä ja äiti on molemmat rintamalla. Kyllä sillä sukupuolella näissä asioissa on merkitystä.

Hyviä pointteja. Kyllä sillä on syynsä miksi kautta historian miehet ovat ne sodat sotineet.

Vierailija
795/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaismiehet ovat hyvin motivoituneita nettirunkkareita.

Vierailija
796/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen miehet,  vaikka armeijasta koko ajan napisevat ovat silti koko maailman motivoituneimpia taistelemaan maansa puolesta. Meillä on myös koko Euroopan suurin ja koulutetuin reserviläisarmeija. Meillä on vielä 100 000 reserviläistä lisää siihen mikä on Venäjällä on tällä hetkellä Ukrainaa vastaan.

Vierailija
797/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä!👍

Itsehän te tässäkin kerjussa retostelette, miten oman isänmaan puolustaminen ei kiinnosta koska feministit ja maskit ja hallitus ja toimeentulotuki ja kela ja whatever. Ihan käsittämätöntä ja kunniatonta.

Mikä siinä on kunniatonta? Kyllähän sille isänmaan puolustamiselle joku syy pitää olla? Jos roistot on maan jo vallanneet, niin joillekin se on sitten sama, vaikka jättäisi puolustamatta. Omaa perhettä toki puolustan, mutta ei Suomen nykymeininki muuten herätä mitään puolustushaluja.

Vierailija
798/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä!👍

Jonkun byroohuorien sotia en käy.

Vierailija
799/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiiiin tämä. Aatelkaa, että varmasti taistelutilanteessakaan ne ei muista pestä käsiään ja pitää maskia. Ihan holtittomasti vain painaisivat siellä maskittomina menemään. Ja sitten vedettäisiin taouille tupakkia ihan wee teinä. Herraisä. Pesisikö ne edes hampaita siellä kolme kertaa päivässä? Kävisivätkö suihkussa? Ettei vaan siellä vedettäisi myös jotai elämämkallu ruokaa? Jotain nistipataa? Ei herrajumala, miten luokatonta toimintaa. 

Kyllä on parasta että luokat on ja yläluokka (tai sellaiseksi itsensä mieltävät) puolustavat vain itseään tai ostavat jenkkipojut vierelleen rynkyn kanssa. Jenkkipojuilla voi olla purkkaa ja sukkahousuja ja koka-kolaa ja muita ameriiikan ihmeitä. Ja Pepsodent-hymy!

Vierailija
800/1425 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä!👍

Mikä siinä on kunniatonta? Kyllähän sille isänmaan puolustamiselle joku syy pitää olla? Jos roistot on maan jo vallanneet, niin joillekin se on sitten sama, vaikka jättäisi puolustamatta. Omaa perhettä toki puolustan, mutta ei Suomen nykymeininki muuten herätä mitään puolustushaluja.

No, jos valinta Niinistön/Marinin ja Putinin välillä on vaikea niin… Ei voi kuin ihmetellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme