Alan olla niin epätoivoinen kaverittomuuden takia, että mietin jo
laittavani viestiä entiselle kaverille, joka loukkasi pahasti. Kahteen vuoteen ei olla oltu yhteydessä, kun välit meni. Se oli mun ainoa kaveri ja nyt mietin, että pitäisikö se riita unohtaa ja olla välittämättä niistä loukkauksista ja ottaakin yhteyttä...
On niin tylsä elämä ilman kavereita.
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:37"]
Meidän paikkakunnalla on oma kaveriverkosto facebook-ryhmä jossa voi huhuilla vaikka lenkki-, leffa-, baariseuraa jne. Ovat jopa sitä kautta järjestäneet ryhmäpiknikkejä yksinäisille ihmisille. Ryhmä on hyvin aktiivinen ja moni on saanut sitä kautta uusia ystäviä. Voisko AP ja muut yksinäiset perustaa omalle paikkakunnalleen tällaisen facebook-ryhmän jos sellaista ei ole vielä olemassa?
[/quote]
Mulla ei ole Facebookia, enkä sitä tule hankkimaankaan ihan periaatesyistä. Toisaalta tiedän että jos sinne menisin saisin yhteyden todella moniin kavereihin joihin yhteydenpito on hiipunut vuosien saatossa ilman sen kummempaa välirikkoa. Mutta en vain pysty pakottamaan itseäni niin arveluttavan yrityksen "tukijaksi".
Todella sääli että nykyään putoaa pääsääntöisesti pois "piireistä" jos ei ole Facebookissa tai itse poikkeuksellisen aloitteellinen tapaamisten suhteen. Minä en ole.
-49
[/quote]
No eikä putoa. Itse en ole mikään someaktiivi, mutta hyvin pysyy piireissä halutessaan, kun pitää muita kanavia pitkin yhteyttä.
Monet eivät itse vaivaudu pitämään säännöllisesti yhteyttä ja sitten ihmettelevät, kun kaverit jäävät.. Onko niin vaikea ottaa yhteyttä, käydä kahvilla, tms jonkun ihmisen kanssa, jonka seurassa viihtyy?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:40"]Itsetutkiskelun paikka, hyvä pohtia miksi on tullut häädettyä kaikki ihmiset omasta elämästäsi. Omaa käytöstä ja asennetta on aihetta nyt reflektoida. [/quote] Miksi tuota kommenttia on niin paljon alapeukutettu? Kyllähän se kaverien määrä oikeasti on itsestään kiinni. Miten hyvin muita kohtelee, pitää yhteyttä, millainen persoona on, jotainhan on jossain vikana jos kavereita kaipaa muttei pysty ylläpitämään kaverisuhteita. Itselläni helposti huonommat kaverisuhteet kuivuu kasaan, mutta ne tärkeimmät pysyy, välimatkoista ja ajasta huolimatta; kun nähdään, jatketaan siitä mihin jäätiin.
[/quote]
Jos olet kypsä aikuinen et edes joutuisi ihmettelemään asiaa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:40"]Itsetutkiskelun paikka, hyvä pohtia miksi on tullut häädettyä kaikki ihmiset omasta elämästäsi. Omaa käytöstä ja asennetta on aihetta nyt reflektoida.
[/quote]
Miksi tuota kommenttia on niin paljon alapeukutettu?
Kyllähän se kaverien määrä oikeasti on itsestään kiinni. Miten hyvin muita kohtelee, pitää yhteyttä, millainen persoona on, jotainhan on jossain vikana jos kavereita kaipaa muttei pysty ylläpitämään kaverisuhteita.
Itselläni helposti huonommat kaverisuhteet kuivuu kasaan, mutta ne tärkeimmät pysyy, välimatkoista ja ajasta huolimatta; kun nähdään, jatketaan siitä mihin jäätiin.
[/quote]
Ehkä sitä on alapeukutettu siksi että me kaverittomat ollaan kyllä harjoitettu itsereflektiota vaikka kuinka paljon ja monilla yletön reflektointi on nimenomaan se pahin ongelma. Ei me olla idiootteja sentään. Kyllä minäkin tiedän varsin hyvin että ongelma on minussa ja tiedän mikä se on, ei se ole siitä kiinni.
Ei se vaan toisaalta auta että hokee vaan ettei ole kavereita. Ei kai niitä saa jos ei reagoi tai tee mitään jotta niitä sais. Hyvin huomaa tästäkin ketjusta ettei voida sähköpostiakaan antaa. Ei omaa eikä tehtyä. Kyllä se minun puoleltani ainakin olisi juuri niin helppoa että ollaanko kavereita. T 71
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:07"]Ei se vaan toisaalta auta että hokee vaan ettei ole kavereita. Ei kai niitä saa jos ei reagoi tai tee mitään jotta niitä sais. Hyvin huomaa tästäkin ketjusta ettei voida sähköpostiakaan antaa. Ei omaa eikä tehtyä. Kyllä se minun puoleltani ainakin olisi juuri niin helppoa että ollaanko kavereita. T 71
[/quote]
Veikkaan että 99% suomalaisista juttu ei suju noon että netistä luetun parin lauseen perusteella lähetetään sähköpostiosoite ja avot, ystävyyssuhde on syntynyt. Ainoa ryhmä joilla tämä tällainen on nän yksinkertaista ja automaatti on tosiaan ne yksinkertaiset.
Kiitos vain että nyt tituleerataan jo yksinkertaiseksi. Kyllä se vaa on niin ettei niitä kavereita taivaasta silti tipu jos ei itse mitään tee. Hyvä alku olisi vaikka vastata ystävällisesti toisen kaveritarjoukseen.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:20"]Kiitos vain että nyt tituleerataan jo yksinkertaiseksi. Kyllä se vaa on niin ettei niitä kavereita taivaasta silti tipu jos ei itse mitään tee. Hyvä alku olisi vaikka vastata ystävällisesti toisen kaveritarjoukseen.
[/quote]
No tästä ollaan kaikki varmaankin samaa mieltä. Mutta nuo reflektointikehotukset on vähän sama kun menisi diabetesfoorumlle julistamaan uutsena että oletteko älynneet miettiä sokerin käyttöänne.
No minä olen se joka kysyi että onko se niin helppoa, ja näin töistäkäsin puhelimella en pysty uutta sähköpostia tekemään enkä työosoitettakaan julkisesti viitsi huudella... anteeksi nyt sitten saamattomuuteni :F
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:20"]
Kiitos vain että nyt tituleerataan jo yksinkertaiseksi. Kyllä se vaa on niin ettei niitä kavereita taivaasta silti tipu jos ei itse mitään tee. Hyvä alku olisi vaikka vastata ystävällisesti toisen kaveritarjoukseen.
[/quote]
Aikuiset useimmiten haluaa jo ihan OIKEAN elämän tuttavia/ystäviä.
Itse päädyin eri harrastusten pariin kaverinhaun takia osittain, menestyksekkäästi. Sen sijaan vuosien aikana kaikki yritykset saada kavereita netistä epäonnistuivat, koska ihmiset eivät useimmitenkaan jaksa pitää yllä keskustelua täysin tuntemattoman kanssa netissä.
Täällä ois yks kaveriton kalajoen suunnalta...
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:51"]
Huolehditko ulkonäöstäsi, ethän oli ylipainoinen? Sellaiset helposti jäävät ilman kavereita...
[/quote]
Aika karu kommentti. Jos joku sun silmiin näyttää siltä, ettei se oo huolehtinu ulkonäöstään tai painostaan, niin se ei välttämättä oo kuule koko totuus. Ylipaino ei todellakaan merkkaa sitä, ettet sais kavereita. Täälläkin yks pullukka & pitkä ja kappas, mulla on silti paljon kavereita, vaikka oonkin introvertti ja en ees paljoa kavereita tarvis.
Mä kyllä nyt oikein hämmästyn, että ulkonäkökö se kavereita vetää puoleensa. Mihin sitä sisältöä sitten tarvii, kerta näyttää riittävän et oot vaan nätti ja hiljaa? Mitä vittua maailma?
[/quote]
Oikeasti kaveri ei saa olla liian kaunis, tulee kilpailua miesten huomiosta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 06:59"]
Etelä-Pohjanmaalla myös toinen vailla kaveria. Lenkki-, kahvi- ja juttuseuraa kaipaan. Ikä 20-30 v.
[/quote]
Hei,
Täällä sulle kaveri! :)
E-P N25
Ps. Tuo on minun "anonyymi" -sähköposti :P
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:51"]
Huolehditko ulkonäöstäsi, ethän oli ylipainoinen? Sellaiset helposti jäävät ilman kavereita...
[/quote]
Aika karu kommentti. Jos joku sun silmiin näyttää siltä, ettei se oo huolehtinu ulkonäöstään tai painostaan, niin se ei välttämättä oo kuule koko totuus. Ylipaino ei todellakaan merkkaa sitä, ettet sais kavereita. Täälläkin yks pullukka & pitkä ja kappas, mulla on silti paljon kavereita, vaikka oonkin introvertti ja en ees paljoa kavereita tarvis.
Mä kyllä nyt oikein hämmästyn, että ulkonäkökö se kavereita vetää puoleensa. Mihin sitä sisältöä sitten tarvii, kerta näyttää riittävän et oot vaan nätti ja hiljaa? Mitä vittua maailma?
[/quote]
Oikeasti kaveri ei saa olla liian kaunis, tulee kilpailua miesten huomiosta.
[/quote]
Ei vaan semmonen alemmuuskompleksi että kohta tuo löytää omaan tasoonsa paremmin sopivan kaverin tällaisen taviksen tilalle.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 06:38"]Jaa luin nyt mitä haluaisin tehdä. Kaipaisin kaveria, jonka kanssa käydä kahvilla, syömässä, teattereissa, konsertissa tapahtumissa, ehkä joskus joku pieni reissu tai jopa urheilutapahtuma tai vaikka lenkkiseuraa. Sellaisissa, mihin mies ei lähde ja missä miehen kanssa käyminen on juoksemista. Minä kaipaisin kaveria kulttuuriin. Käyn teatterissa yksin, mutta olisi kiva kun olisi joku joka kanssa mennä. Ihan vaan jutella niitä näitä, en kaipaa kuuntelijaa niinkään. Mies lähtee kyllä lenkille, mutta olemme paljon työpäivinä eri paikkakunnilla, pitkä juttu.
[/quote]
Minä kaipaisin tällaista ystävää Jyväskylästä. Olen 34v, 3 lapsen äiti. En kuitenkaan kaipaa enää mitään leikkipuistoseuraa ja kaveruutta joka perustuu lapsiin. En vain tiedä mistä tällaisen kaverin/ystävän löytäisin, töistä ei ole onnistunut. Ehkäpä täältä?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:39"]10km Oulusta t 71 muistaakseni. [/quote] Toimiiko tää samallai ku ala-asteella, ku tarvi vaa kysyä että ollaanko kavereita? :D
[/quote]
Minäkin olen n. 10 km Oulusta. Alatteko muakin? :)
ohis
Onko täällä ketään hauskaa ihmistä jolla ei olisi Aspergerin syndroomaa? Sellaisia kavereita en kaipaa
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:40"]Itsetutkiskelun paikka, hyvä pohtia miksi on tullut häädettyä kaikki ihmiset omasta elämästäsi. Omaa käytöstä ja asennetta on aihetta nyt reflektoida.
[/quote]
Miksi tuota kommenttia on niin paljon alapeukutettu?
Kyllähän se kaverien määrä oikeasti on itsestään kiinni. Miten hyvin muita kohtelee, pitää yhteyttä, millainen persoona on, jotainhan on jossain vikana jos kavereita kaipaa muttei pysty ylläpitämään kaverisuhteita.
Itselläni helposti huonommat kaverisuhteet kuivuu kasaan, mutta ne tärkeimmät pysyy, välimatkoista ja ajasta huolimatta; kun nähdään, jatketaan siitä mihin jäätiin.