Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheet joissa puolisoilla omat tulot ja palkkatilit.

Vierailija
15.07.2015 |

Miten teillä puolisoiden kesken jaetaan perheenne talousmenot ja lainojen lyhennykset?

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse näin parempituloisena on sanottava, että minä olen mieheni valinnut siksi, että nautin hänen seurastaan ja haluan viettää aikaa hänen kanssaan. Siksi myös maksan kuluistamme enemmän. En nimittäin ymmärrä, mitä iloa minun olisi syödä kalliissa ravintolassa yksin, lähteä lomalle yksin tai ostaa itselleni kesämökki. Siksi teen paljon töitä ja saan paljon palkkaa, että voisin nauttia elämästä. Enkä ikinä ole ajatellut, että nauttisin siitä yksin. Enkä vaihtaisi miestä parempituloiseen mistään hinnasta. Mies on maailman ihanin.

Eli molemmat laittaa taloustilille prosenttiosuuden yhteisiä arkimenoja varten plus matkat ja hurvittelun maksaa se, jolla on rahaa. Eli yleensä minä. Enkä todellakaan ajattele, että mies loisii lompakollani. Hän tekee melkein yhtä paljon töitä kuin minä, mutta ala vain on huonompipalkkainen.

Vierailija
162/163 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku 50/50 mallin kannattaja kertoa miten äitiys- ja vanhempainvapailla menot jaetaan järkevästi? Vai pitääkö toisen puolison säästää vuosia kotonaolokuukausia varten? Entä oliko jonkun omassa lapsuudessa vanhemmilla "kulut tasanpuoliksi" -malli, miten lapsena koitte sen? ( Varsinkin jos vanhempanne olivat hyvinkin erituloisia, mutta asuivat samassa taloudessa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.

07.2015 klo 10:45"]

Nämä jotka maksaa kaiken puoliksi, vaikka mies tienaa reilusti enemmän, niin kai te elätte pienempi tuloisen elintasoon nähden? Esim. Pienempi asunto, halvempi auto jne jne siten ettei pienempi tuloisen

koko tili mene laskuihin.

[/quote]

31 perheessä on 1000€ eroa nettotuloissa. Minä parempituloisena en olisi suostunut suurempaan lainaan tai kalliimpaan taloon ja kiinteät menot on laskettu 2 ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen mukaan. Kunhan tuo laina on maksettu, meidän asumiskulut on 200€/kk...sen kanssa pärjää vaikka toimeentulotuella.

Budjetissa on ruokaan summa jolla saa monenlaista. Syömme sekä sisäfilettä että haudutamme halpaa possunlapaa. Eikä minun kaupassa käydessä tarvitse sitä budjettia noudattaa, se on vain summa joka on sovittu korvaukseksi siitä että pidän jääkaapin täytenä perheen käyttöön. Meillä mies ei valita jos kaapissa on lauantaimakkaraa, mutta minä mieluummin syötän perheelle kokolihaa.

enempi tarkkailen taloutta hoitaessani sitä, että molempien säästöt karttuvat tasaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan