Ketään hereillä? Uskoisitko jos mies sanoisi...
...ettei ole pettänyt sinua. Tuli yhtäkkiä mieleen tälläinen juttu viime talvelta ja alkoi taas epäilyttää, vaikka silloin vannoinkin, että uskon miestä. Luotan kyllä mieleen, mutta tämä oli mielestäni vain erittäin outo sattuma ja ajankohta. Miten itse toimisit tässä tilanteessa ja uskoisitko, jos tälläinen tilanne vastaan miehesi kanssa.
Taustatietoja: Olimme tuohon aikaan seurustellut n. vuoden. Olen ollut yli kuukauden ajan matkoilla. Tulen takaisin kotikaupunkiin pariksi päiväksi viettämään aikaa miehen kanssa. Sitten olisi taas tarkoitus lähteä reissuun. Kun tapaamme, miehen kännykkään tulee viesti Whatsappiin. Lähettäjän profiilikuvassa näkyy nainen, mutta numeroa ei ole tallennettu. Viestissä lukee suurinpiirtein näin "kiitos v*tusti, sain sulta klamydian!" ja mies ääneen ihmettelee, että miksi sai tälläisen viestin ja näyttää sen avoimesti minulle. Ei kuulemma tunne lähettäjääkään. Ennenkuin kerkeän sanoa mitään, mies alkaa vannoa, ettei todellakaan tiedä kuka tuon viestin lähettäjä on. Tämän jälkeen mies vastaa viestiin ja kertoo sen lähettäjälle, ettei kyllä nyt ymmärrä, että mistä on kyse. Viestin lähettäjä-nainen ei enää vastaa mitään. Mies laittaa (minun pyynnöstäni) numeron numerohakuun, mutta kyseessä on prepaid-liittymä tai salainen numero.
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:28"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:26"] En kerää draamaa tyhjästä. Miksen saisi puhua mieheni kanssa kaikkia mahdollisia ongelmia/asioita läpi yhdellä kertaa niin, että molemmille jäisi hyvä mieli? - Ap [/quote]Luuletko tosiaan, että siitä jää hyvä mieli, että nyt kerrataan viime talvena käsiteltyä asiaa? Mies miettii, että koko tämän ajanko tässä on oltu luupin alla? Näin paljonko häneen luotetaan? Älä nyt hyvä ihminen tee ongelmia sinne missä niitä ei ole. [/quote] Jos asia oltaisiin käsitelty, niin siitä ei tarvitsisi keskustella. Ja miehellä ei pitäisi olla mitään valittamista siinä, että kuinka paljon minä luotan häneen, sillä hän on se mustasukkaisempi osapuoli tässä suhteessa (kuten olen jo aiemmin yhteen viestiin kirjoittanut). En jaksaisk vääntää näin turhista asioista. - Ap
[/quote]Oikeasti, luetko ollenkaan mitä suollat? Yksi lause kumoaa toisen. Ei päätä eikä häntää. En haluaisi keskustella kanssasi edes säästä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:14"]Kysymys kuuluu mitä itse teit reissullasi kun jouduit käymään testeissä? [/quote] Se "reissu" ei tarkoita mitään ulkomaan matkustelua, työmatkaa tai vastaavaa. Kerroin siitä siksi, koska se ei ensinnäkään liity koko asiaan ja en myöskään halua kertoa kyseisestä "reissusta" enempää. - Ap
[/quote]
Tietääkö mies että kävit testeissä? Jos tietää, minkä sanoit syyksi?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:32"]Varmaan jää tosi hyvä mieli kun selviää, että tyttöystävä on pitänyt valehtelijana viime talvesta asti. Oikein sydäntä lämmittää.
[/quote]
Huoh, niinhän se menikin. - Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:33"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:28"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:26"] En kerää draamaa tyhjästä. Miksen saisi puhua mieheni kanssa kaikkia mahdollisia ongelmia/asioita läpi yhdellä kertaa niin, että molemmille jäisi hyvä mieli? - Ap [/quote]Luuletko tosiaan, että siitä jää hyvä mieli, että nyt kerrataan viime talvena käsiteltyä asiaa? Mies miettii, että koko tämän ajanko tässä on oltu luupin alla? Näin paljonko häneen luotetaan? Älä nyt hyvä ihminen tee ongelmia sinne missä niitä ei ole. [/quote] Jos asia oltaisiin käsitelty, niin siitä ei tarvitsisi keskustella. Ja miehellä ei pitäisi olla mitään valittamista siinä, että kuinka paljon minä luotan häneen, sillä hän on se mustasukkaisempi osapuoli tässä suhteessa (kuten olen jo aiemmin yhteen viestiin kirjoittanut). En jaksaisk vääntää näin turhista asioista. - Ap
[/quote]Oikeasti, luetko ollenkaan mitä suollat? Yksi lause kumoaa toisen. Ei päätä eikä häntää. En haluaisi keskustella kanssasi edes säästä.
[/quote]
Onneksi sinun ei tarvitsekaan. - Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:32"]Varmaan jää tosi hyvä mieli kun selviää, että tyttöystävä on pitänyt valehtelijana viime talvesta asti. Oikein sydäntä lämmittää. [/quote] Huoh, niinhän se menikin. - Ap
[/quote]Oikeasti! Jos ei menisi, tämä asia ei olisi mielessäsi enää. Olisit uskonut miestä, kun hän sanoi, ettei tiedä jutusta mitään. Et uskonut vaan olet epäillyt asiaa tähän päivään asti ja luulen, että epäilet edelleenkin, sanoi mies mitä hyvänsä. Miten hän voisi todistaa mitään? Ei ole numeroa, ei ole sukupuolitautia.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:32"]Varmaan jää tosi hyvä mieli kun selviää, että tyttöystävä on pitänyt valehtelijana viime talvesta asti. Oikein sydäntä lämmittää. [/quote] Huoh, niinhän se menikin. - Ap
[/quote]
No jos mies ei mielestäsi valehtele, miksi haluat nostaa asian taas esille? Mitä selvitettävää siinä enää sitten on?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:14"]Kysymys kuuluu mitä itse teit reissullasi kun jouduit käymään testeissä? [/quote] Se "reissu" ei tarkoita mitään ulkomaan matkustelua, työmatkaa tai vastaavaa. Kerroin siitä siksi, koska se ei ensinnäkään liity koko asiaan ja en myöskään halua kertoa kyseisestä "reissusta" enempää. - Ap
[/quote]
Tietääkö mies että kävit testeissä? Jos tietää, minkä sanoit syyksi?
[/quote]
Tietää ja syyksi sanoin, että haluan vain huvikseni tarkistaa, että kaikki on ok, vaikkei mitään oireitakaan ole ollut. Edellisestä testistä oli jo useampia vuosia aikaa ja useampia seksikumppaneita oli välissä (ennen tätä suhdetta). Eikö ihmisillä sitten ole tapana käydä sukupuolitauti-testeissä vaikkei olisi epäilyksiä tartunnasta? - Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:29"] [quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:14"]Kysymys kuuluu mitä itse teit reissullasi kun jouduit käymään testeissä? [/quote] Se "reissu" ei tarkoita mitään ulkomaan matkustelua, työmatkaa tai vastaavaa. Kerroin siitä siksi, koska se ei ensinnäkään liity koko asiaan ja en myöskään halua kertoa kyseisestä "reissusta" enempää. - Ap [/quote] Tietääkö mies että kävit testeissä? Jos tietää, minkä sanoit syyksi? [/quote] Tietää ja syyksi sanoin, että haluan vain huvikseni tarkistaa, että kaikki on ok, vaikkei mitään oireitakaan ole ollut. Edellisestä testistä oli jo useampia vuosia aikaa ja useampia seksikumppaneita oli välissä (ennen tätä suhdetta). Eikö ihmisillä sitten ole tapana käydä sukupuolitauti-testeissä vaikkei olisi epäilyksiä tartunnasta? - Ap
[/quote]En ole kyllä koskaan käynyt sukupuolitesteissä huvikseni.
Muuten en ota kantaa asiaan, mutta whatsapin profiilikuva todellakin voi näkyä kaikille, vaikka numeroa ei ole tallennettu. Asetuksista voi valita, näkyykö kuva kaikille vai pelkästään omille yhteystiedoille.
Miksi täällä hyökätään aloittajaa vastaan? Mielestäni ei pidä sokeasti uskoa samantien ihan kaikkea ja parisuhteessa jos joku asia jää kaivertamaan, pitää se käsitellä. Mikä siinä nyt on niin kauheaa? Jos asioita ei käsitellä kunnolla loppuun asti ja jäävät takaraivoon kolkuttamaan, silloinhan niitä ongelmia vasta syntyy. Mutta ilmeisesti joidenkin mielestä pitäisi kaikki uskoa sinisilmäisesti ilman mitään keskustelua.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"]
[/quote]Oikeasti! Jos ei menisi, tämä asia ei olisi mielessäsi enää. Olisit uskonut miestä, kun hän sanoi, ettei tiedä jutusta mitään. Et uskonut vaan olet epäillyt asiaa tähän päivään asti ja luulen, että epäilet edelleenkin, sanoi mies mitä hyvänsä. Miten hän voisi todistaa mitään? Ei ole numeroa, ei ole sukupuolitautia.
[/quote]
Kuten jo ensimmäisessä viestissäni kirjoitin, niin tuo viestijuttuhan tapahtui viime talvena ja että silloin uskoin miestäni. Kirjoitin myös, että juttu on tullut mieleen pariin otteeseen myös jälkeenpäin. Silloin olen alkanut miettimään asiaa tarkemmin ja epäilykseni ovat heränneet uudelleen, luultavastikin ilman syytä. Kyse on siis varmaankin vain vilkkaasta mielikuvituksesta. Sitten olen taas unohtanut koko asian pidemmäksi aikaa.
Tänään tapaamme miehen kanssa ja olemme jo sopineet aiemmin, että tänään puhutaan asioita selväksi ja puhdistetaan ilmaa, että molemmilla olisi hyvä olla ja että saataisiin purettua kummankin mieltä häiritsevät asiat. En ymmärrä, miksen voisi samalla ottaa puheeksi sellaisia asioita, joista ehkä on jo aikaa, mutta on jäänyt syystä tai toisesta mieleen. - Ap
Pääsit kahdeksi päiväksi kotilomalle, joku tiesi sen ja halusi aiheuttaa hämminkiä. Syyllinen on joku sieltä osastolta. Kenet olet suututtanut?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:44"]
Miksi täällä hyökätään aloittajaa vastaan? Mielestäni ei pidä sokeasti uskoa samantien ihan kaikkea ja parisuhteessa jos joku asia jää kaivertamaan, pitää se käsitellä. Mikä siinä nyt on niin kauheaa? Jos asioita ei käsitellä kunnolla loppuun asti ja jäävät takaraivoon kolkuttamaan, silloinhan niitä ongelmia vasta syntyy. Mutta ilmeisesti joidenkin mielestä pitäisi kaikki uskoa sinisilmäisesti ilman mitään keskustelua.
[/quote]
Ap:n mukaan asia on käsitelty talvella ja hän vannoi miehelle, että uskoo. Senkin jälkeen asiaa on nostettu pöydälle sivulauseissa. Ja nyt taas. Mitä syytetty osapuoli voi enää tehdä?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"] [quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:32"]Varmaan jää tosi hyvä mieli kun selviää, että tyttöystävä on pitänyt valehtelijana viime talvesta asti. Oikein sydäntä lämmittää. [/quote] Huoh, niinhän se menikin. - Ap [/quote]Oikeasti! Jos ei menisi, tämä asia ei olisi mielessäsi enää. Olisit uskonut miestä, kun hän sanoi, ettei tiedä jutusta mitään. Et uskonut vaan olet epäillyt asiaa tähän päivään asti ja luulen, että epäilet edelleenkin, sanoi mies mitä hyvänsä. Miten hän voisi todistaa mitään? Ei ole numeroa, ei ole sukupuolitautia. [/quote] Kuten jo ensimmäisessä viestissäni kirjoitin, niin tuo viestijuttuhan tapahtui viime talvena ja että silloin uskoin miestäni. Kirjoitin myös, että juttu on tullut mieleen pariin otteeseen myös jälkeenpäin. Silloin olen alkanut miettimään asiaa tarkemmin ja epäilykseni ovat heränneet uudelleen, luultavastikin ilman syytä. Kyse on siis varmaankin vain vilkkaasta mielikuvituksesta. Sitten olen taas unohtanut koko asian pidemmäksi aikaa. Tänään tapaamme miehen kanssa ja olemme jo sopineet aiemmin, että tänään puhutaan asioita selväksi ja puhdistetaan ilmaa, että molemmilla olisi hyvä olla ja että saataisiin purettua kummankin mieltä häiritsevät asiat. En ymmärrä, miksen voisi samalla ottaa puheeksi sellaisia asioita, joista ehkä on jo aikaa, mutta on jäänyt syystä tai toisesta mieleen. - Ap
[/quote]Okei, tämän ymmärrän, mutta mitä mies voi sanoa? Kun oletetaan, että hän on rehellinen. Ei tuollaista epäilystä voi pyyhkiä pois sanomalla, että ihan totta, usko nyt. Tuollaisesta suuttuu se, jota epäillään ja teillä on siellä kohta kauhea riita. Minä ainakin pahastuisin ihan kamalasti, jos minua epäiltäisiin asiasta, joka on tapahtunut aikoja sitten, jolle minulla ei ole mitään selitystä, enkä voi sellaista rakentaakaan, kun mitään ei kerran ole. Tuntuisi ihan kamalalta, että toinen yhä epäilee. Ei se vastapuoli siihen tyytyisi, vaikka kuinka inttäisin, että ei ole ollut mitään, mutta mitään en voi todistaa. Miten voisinkaan?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:38"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"]
[/quote]
No jos mies ei mielestäsi valehtele, miksi haluat nostaa asian taas esille? Mitä selvitettävää siinä enää sitten on?
[/quote]
Hän ei näytä siltä, että valehtelisi. Hän kuulostaa siltä, että puhuu totta. Mutta minähän en voi aivan varmasti tietää, koska en ole häne seurassaan kellonympäri. Nyt, kun on tarkoitus puhua muistakin ongelmista, niin hänellä on hyvä tilaisuus kertoa jos on pettänyt. Jos ei ole, niin hyvä asiahan se vain on. Haluan asialle päätöksen. - Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:41"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:29"] [quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:14"]Kysymys kuuluu mitä itse teit reissullasi kun jouduit käymään testeissä? [/quote] Se "reissu" ei tarkoita mitään ulkomaan matkustelua, työmatkaa tai vastaavaa. Kerroin siitä siksi, koska se ei ensinnäkään liity koko asiaan ja en myöskään halua kertoa kyseisestä "reissusta" enempää. - Ap [/quote] Tietääkö mies että kävit testeissä? Jos tietää, minkä sanoit syyksi? [/quote] Tietää ja syyksi sanoin, että haluan vain huvikseni tarkistaa, että kaikki on ok, vaikkei mitään oireitakaan ole ollut. Edellisestä testistä oli jo useampia vuosia aikaa ja useampia seksikumppaneita oli välissä (ennen tätä suhdetta). Eikö ihmisillä sitten ole tapana käydä sukupuolitauti-testeissä vaikkei olisi epäilyksiä tartunnasta? - Ap
[/quote]En ole kyllä koskaan käynyt sukupuolitesteissä huvikseni.
[/quote]
Mielestäni on hyvä käydä tietyin väliajoin tarkistamassa, ettei mitään tartuntoja ole. Kaikki taudit eivät oireile niin, että sitä itse huomaisi. - Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:41"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:38"] [quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:29"] [quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:14"]Kysymys kuuluu mitä itse teit reissullasi kun jouduit käymään testeissä? [/quote] Se "reissu" ei tarkoita mitään ulkomaan matkustelua, työmatkaa tai vastaavaa. Kerroin siitä siksi, koska se ei ensinnäkään liity koko asiaan ja en myöskään halua kertoa kyseisestä "reissusta" enempää. - Ap [/quote] Tietääkö mies että kävit testeissä? Jos tietää, minkä sanoit syyksi? [/quote] Tietää ja syyksi sanoin, että haluan vain huvikseni tarkistaa, että kaikki on ok, vaikkei mitään oireitakaan ole ollut. Edellisestä testistä oli jo useampia vuosia aikaa ja useampia seksikumppaneita oli välissä (ennen tätä suhdetta). Eikö ihmisillä sitten ole tapana käydä sukupuolitauti-testeissä vaikkei olisi epäilyksiä tartunnasta? - Ap [/quote]En ole kyllä koskaan käynyt sukupuolitesteissä huvikseni. [/quote] Mielestäni on hyvä käydä tietyin väliajoin tarkistamassa, ettei mitään tartuntoja ole. Kaikki taudit eivät oireile niin, että sitä itse huomaisi. - Ap
[/quote]Tietysti, mutten sanoisi sitä huvkiseni käymiseksi. ;) Huvikseni käyn vaikka Linnanmäellä kerran kesässä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:38"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:35"]
[/quote]
[/quote]
Hän ei näytä siltä, että valehtelisi. Hän kuulostaa siltä, että puhuu totta. Mutta minähän en voi aivan varmasti tietää, koska en ole häne seurassaan kellonympäri. Nyt, kun on tarkoitus puhua muistakin ongelmista, niin hänellä on hyvä tilaisuus kertoa jos on pettänyt. Jos ei ole, niin hyvä asiahan se vain on. Haluan asialle päätöksen. - Ap
[/quote]
Kysymys taitaa olla nyt siitä että uskotko hänen sanaansa sillä tosiaan, et voi olla hänen seurassaan 24/7 eikä pitäisikään olla. Jos et uskonut aiemmin hänen sanaansa niin mikä olisi nyt muuttunut? Vai haluatko aika-ajoin mieheltä vakuuttelua? Voi käydä aika raskaaksi sellainen
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:44"]Miksi täällä hyökätään aloittajaa vastaan? Mielestäni ei pidä sokeasti uskoa samantien ihan kaikkea ja parisuhteessa jos joku asia jää kaivertamaan, pitää se käsitellä. Mikä siinä nyt on niin kauheaa? Jos asioita ei käsitellä kunnolla loppuun asti ja jäävät takaraivoon kolkuttamaan, silloinhan niitä ongelmia vasta syntyy. Mutta ilmeisesti joidenkin mielestä pitäisi kaikki uskoa sinisilmäisesti ilman mitään keskustelua.
[/quote]
Tätä mieltä minäkin olen. Mutta ilmeisesti joidenkin ihmisten mielestä tavallinen, tasaväkinen keskustelu on "kuulustelua" ja "syyttelyä" josta "mies on aivan kauhuissaan". Onneksi tiedän, että oma mieheni kykenee puhumaan asioista avoimesti ja rehellisesti. Hän on myös ottanut esille joskus joitain vanhoja juttuja, jotka on koskenut minua. Eikä se ole minua haitannut, koska minulla ei ole mitään salattavaa häneltä. En kestäisi vain istua tuppisuuna hiljaa ja olla puhumatta tunteista ja ajatuksista. Oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia. - Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:31"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:29"]
[/quote]Noh noh, kyllä pitää kertoa, rehellisellä ihmisellä ei ole syytä salailla, miksi on käynyt sukupuolitesteissä! Jotain vilunkia ilman muuta, palataan asiaa puolen vuoden päästä!
[/quote]
Ne sukupuolitauti-testit eivät liity tuohon "reissuun" millään tavalla. Olivat vapaaehtoiset ja ilmaiset, joten miksen tarkastaisi, että kaikki on ok? - Ap