Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa millaista vegaaniruokaa tarjoan viikonloppuna päivällisvieraille

Vierailija
25.02.2022 |

Haluan tehdä kokonaan vegaanisen päivällisen, mitä suosittelette?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun bruschettoja tapenadella ja baba ganoushilla

Pääruoka joku curry esim kukkakaali-peruna

Jälkiruoka vaikka hedelmäsalaatti

Emme ole vegaaneja mutta syömme tällaista usein.

Tai

Alkuun paahdettua parsaa oliiviöljyllä ja sitruunalla tai noita bruschettoja

Pääruoka pistoukeittoa

Jälkiruoka joku marja-granolapaistos ja vegaaninen vaniljakastike

Vierailija
2/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarjoaisit normaalisti? Nykyään lähes kaikki reseptit on helppo muuttaa vegaanisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö teitä on?

Vierailija
4/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarjoaisit normaalisti? Nykyään lähes kaikki reseptit on helppo muuttaa vegaanisiksi.

Eiii näin! On paljon herkullisia, lähtökohtaisesti vegaanisia ruokia, niitä kannattaa tehdä eikä mitään korvikeruokia.

Vierailija
5/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiii näin! On paljon herkullisia, lähtökohtaisesti vegaanisia ruokia, niitä kannattaa tehdä eikä mitään korvikeruokia.

No ai kamala! Onpa kerrassaan syntiä korvata esim. kerma kaurakermalla. Ilmeisesti olet juuri sellainen jeesustelija, jonka takia osa ihmisistä vihaa vegaaneja.

Vierailija
6/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei? Tämän hetken satokausiruuat suosii makkaroita/pikkelsejä. Siltä pohjalta suosittelisin vegaanista kimchi jjiaeta tai papupyöryköitä perunamuusilla tai meksikolaista tai erilaisia (sose)keittoja sämpylästä tarjoiltuna ym. ja jälkkäriksi marjoja pannarin/kaurajugurtin kanssa. Nuo kaikki sisältää "korvikkeita" eli jotain, mikä muistuttaa eläinperäistä tarjoilua - mielenkiintoista olisi tietää, mitä nuo "korvikkeettomat" vegereseptisi tarkalleen ottaen sisältävät?

Vierailija
7/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, en edes kasvissyöjä mutta minulla on tosi hyvä perunasalaatin ohje!

Itse tekisin varmaan sellaisen buffetpöydän jossa paljon erilaisia vaihtoehtoja.

Perunasalaatti:

3/4 dl vihreitä linssejä (raakoja) + vettä keittämiseen (tai noin puoli tölkkiä säilykelinssejä)

1 kg perunoita

2 rkl seesamiöljyä

1 tl curryjauhetta

1/4-1/2 tl chilijauhetta (maun mukaan)

1/2 tl suolaa

1/2 ruukku ruohosipulia hienonnettuna

1/2 dl seesaminsiemeniä

Kastike

2 rkl seesamiöljyä

2 rkl soijakastiketta

1 1/2 rkl riisiviinietikkaa

Keitä linssit pakkauksen ohjeen mukaan. Valuta siivilässä ja siirrä syrjään odottamaan. Voit myös käyttää huudeltuja ja valutettuja tölkkilinssejä.

Laita uuni kuumenemaan 225 asteeseen. Pese perunat huolella. Halutessasi voit myös kuoria ne, mutta se ei ole välttämätöntä. Paloittele perunat, sekoita joukkoon öljy sekä mausteet. Paahda perunoita leivinpaperilla vuoratulla uuninpellillä noin 20-30 minuuttia, kunnes ne ovat reilusti paahtuneita.

Sekoita kastikkeen aineet keskenään. Paahda seesaminsiemenet kuivalla pannulla. Siirrä syrjään odottamaan.

Sekoita kastike, linssit, ruohosipuli ja seesaminsiemenet vähän jäähtyneiden perunoiden joukkoon. Sekoita ja tarjoile paahdettu perunasalaatti sellaisenaan tai muiden ruokien lisukkeena.

Vierailija
8/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ystävälläni juuri äskettäin aika tavallista ruokaa, mutta se oli hurjan hyvää. Oli pieniä keitettyjä perunoita ja runsaasti tilliä, bearnaisetyylinen kastike ja kasvispihvejä, joissa selkeästi oli jotain siemeniä ja porkkanaa ja lanttua ainakin. Jokin aika sitten söin myös kukkakaalicurrya, josta joku taisi jo kirjoittaakin. Nämä olivat kaikki vegaanisia, ja tykkäsin, vaikka en vegaani olekaan. Itse teen välillä suklaakaurakeksejä, joiden ohje on vegaaninen. 

Vierailija
9/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun pinaattikeittoni on tosi hyvää, vaikka teen sen kauramaitoon ja -kermaan. En ole itse tullut koskaan ajatelleeksi, että se olisi joku korvikeruoka. Eikös ohjeita voi aina varioida mielensä mukaan.

Vierailija
10/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun pinaattikeittoni on tosi hyvää, vaikka teen sen kauramaitoon ja -kermaan. En ole itse tullut koskaan ajatelleeksi, että se olisi joku korvikeruoka. Eikös ohjeita voi aina varioida mielensä mukaan.

Lisään vielä, että en ole vegaani, maito vain on aina ällöttänyt.

Vierailija
11/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä olen itse katsonut vinkkejä

https://viimeistamuruamyoten.com/vegaani/

Vierailija
12/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku tyyliin kirjolohi voisi olla hyvä kompromissi?

Vierailija
13/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ai kamala! Onpa kerrassaan syntiä korvata esim. kerma kaurakermalla. Ilmeisesti olet juuri sellainen jeesustelija, jonka takia osa ihmisistä vihaa vegaaneja.

Aika erikoinen olettamus. En tiedä miten olisin voinut vaikuttaa ihmisten tunteisiin vegaaneja kohtaan. En tietääkseni ole jeesustelijakaan, tosin en ola aivan varma mitä sillä tarkoitat. Olen sekasyöjä, jonka lempiruoat ovat vegaanisia, esim. erilaiset curryt ja papupadat. Minusta on harmi, kun monet luulee että vegaaninen ruoka tarkoittaa aina näitä korvikkeita mitä kaupasta nykyään saa. Ne ei aina ole kovinkaan hyvänmakuisia varsinkaan niihin tottumattomalle. 

Vierailija
14/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri:

totta kai saa varioida ja pitääkin, ilman sitä ei tapahdu kehitystä. mutta nimen pitää kertoa, mistä on kyse.

leike ei saa olla jauhelihaa, tai tofua ei saa sanoa juustoksi - minä en hyväksy kauramaito, tai kaurakerma nimitystä, mutta enpä minä niistä päätä. tosin joku voisi selittää, mikä eläin niitä tuottaa. mutta jos nimi ei kerro, mitä ruoka todella on, se voi olla syöjälleen vaarallista.

Vierailija
15/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei? Tämän hetken satokausiruuat suosii makkaroita/pikkelsejä. Siltä pohjalta suosittelisin vegaanista kimchi jjiaeta tai papupyöryköitä perunamuusilla tai meksikolaista tai erilaisia (sose)keittoja sämpylästä tarjoiltuna ym. ja jälkkäriksi marjoja pannarin/kaurajugurtin kanssa. Nuo kaikki sisältää "korvikkeita" eli jotain, mikä muistuttaa eläinperäistä tarjoilua - mielenkiintoista olisi tietää, mitä nuo "korvikkeettomat" vegereseptisi tarkalleen ottaen sisältävät?

Eihän noista muu sisällä ns. korvikkeita kuin ehkä tuo pannari ja tietysti kaurajogurtti. Itse tykkäisin enempi vaikka ihan pelkistä marjoista. Ruokani sisältää lähinnä kasviksia ja papuja, öljyä ja mausteita, en tykkää käyttää paljoa prosessoituja tuotteita. Kookosmaitoa käytän kyllä curryihin yms. 

Vierailija
16/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta the Stew, mahdottoman herkullinen ja helpppo pataruoka. Jälkkäriksi browniet Viimeistä murua myöten- blogin ohjeella.

Lisäkkeeksi salaattia ja itsetehtyä foccacciaa, ovat sellaisenaan vegaanisia.

Vierailija
17/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Tarkoitin vaan että on harmi, kun monelle vegeruoka tuntuu tarkoittavan vaikkapa makaronilaatikkoa jossa liha korvataan soijarouheella. On niin paljon muutakin mihin toivoisi ihmisten tutustuvan ja ehkä näin muuttavan käsitystään vegeruoasta positiivisemmaksi. 

Vierailija
18/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paahdetun perunasalaatin ohjeesta!

Vierailija
19/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä joku ruoka jonka muutenkin osaat, ja vaan vaihtaa siitä proteiini vegaaniseksi ja kerma kaurakermaksi.

Vierailija
20/39 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin tehdä alkupalaksi kasvissusheja, pääruuaksi teriyakitofua ja bataattisosetta, jälkkäriksi inkiväärisorbettia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi