Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettäminen ravintolassa

Vierailija
24.02.2022 |

Olin lounasbuffetissa arkipäivänä, nuori nainen alkoi imettämään vauvaansa kaikkien nähden, paljasta ihoa ei näkynyt. Äiti ei kääntynyt muista asiakkaista poispäin. Ruokahalut menivät, eikö äidillä ollut tilannetajua?

Kommentit (285)

Vierailija
101/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos aikuinen alkaisi tyhjentää suoliavannettaan ravintolassa muiden syödessä? Erittäminenhän on myös luonnollista.

Nyt olikin puhe syömisestä, ei ulostamisesta.

Jos vauva alkaa tyhjentämään röyhtäyksillä vatsalakun sisältöään viereisessä pöydässä, se on mulle melko sama asia kun joku paskoisi siinä.

Se kertoo varmaan enemmän susta kuin rintaruokinnasta tai vauvoista.

Et voi olla tosissasi. Ihan oikeasti. Se puklu haisee oksennukselta ja minä en todellakaan halua haistaa sitä syödessäni.

Ei puklu haise samalta kuin oksennus.

No kyllä ihan tosiaankin haisee, happamalta maito-oksennukselta. Ja sitähän se onkin.

Pitää olla pimeä tyyppi jos kuvittelee, ettei ihmisiä haittaa puklun haju ravintolassa. Ainiin mutta kun SINÄ ja SINUN pikku pilttisi, tehän olette maailman napa.

Kyllä se kuulostaa olevan SINÄ ja SINUN pikku napasi, joiden ympärillä kaiken pitäisi pyöriä.

Vierailija
102/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos aikuinen alkaisi tyhjentää suoliavannettaan ravintolassa muiden syödessä? Erittäminenhän on myös luonnollista.

Jos vauva alkaa tyhjentämään röyhtäyksillä vatsalakun sisältöään viereisessä pöydässä, se on mulle melko sama asia kun joku paskoisi siinä.

Et voi olla tosissasi. Ihan oikeasti. Se puklu haisee oksennukselta ja minä en todellakaan halua haistaa sitä syödessäni.

Mä en haluaisi haistaa tupakkaa, hajuvesiä, hiusten muotoilutuotteita, hikeä, pahanhajuista hengitystä enkä paskaisia sukkia/kenkiä, mutta silti vaan haisuleita käy ravintoloissa. Ja minä käyn vaikka niitä on siellä enkä jaksa asiasta valittaa. Maailmaan mahtuu muitakin kuin minä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mikseivät mene vessaan imettämään.

Syötkö itse vessassa useinkin?

Vauvaa tuskinpa kiinnostaa ruokailupaikkansa.

Mutta onhan se nyt epähygieeninen paikka. Ei kukaan lastaan rakastava äiti vie lasta pöntölle syömään.

Mitä epähygieenistä on oman äidin rinnassa? Ei vauva ymmärrä, missä ollaan, kunhan saa maitoa. Ja sitä ei tarvitse tarjoilla julkisesti ravintolan pöydässä.

Tarkoitin, että se vessa on epähygieeninen paikka. Ei kukaan halua viedä lastaan sinne syömään.

Vierailija
104/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan se nyt epähygieeninen paikka. Ei kukaan lastaan rakastava äiti vie lasta pöntölle syömään.

Mitä epähygieenistä on oman äidin rinnassa? Ei vauva ymmärrä, missä ollaan, kunhan saa maitoa. Ja sitä ei tarvitse tarjoilla julkisesti ravintolan pöydässä.

Voit itse mennä vessaan syömään, jos se on susta hyvä paikka ruokailla. Mutta älä edellytä muilta samaa.

Vierailija
105/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puklu haise samalta kuin oksennus.

No kyllä ihan tosiaankin haisee, happamalta maito-oksennukselta. Ja sitähän se onkin.

Pitää olla pimeä tyyppi jos kuvittelee, ettei ihmisiä haittaa puklun haju ravintolassa. Ainiin mutta kun SINÄ ja SINUN pikku pilttisi, tehän olette maailman napa.

Sua on selvästikin syötetty aina vessassa. Jutut on sitä tasoa.

Vierailija
106/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ravintolaruokailu muiden ihmisten seurassa kelpaa, sopii muista häiriintyvien mennä itse vessaan ruokailemaan. Kai sitten jotkut mieluummin niitä vessan peilin roiskeita ja pöntön vauhtiraitoja katselee mieluummin siinä syömisen aikana, makunsa kullakin.

Jumalauta te olette yksinkertaisia.

Mutta sä et ole päässyt edes lisääntymään.

- On luonnon valinta, ettet pääse levittämään geenejäsi.

Vierailija
107/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on nyt jäänyt ajastaan jälkeen. Jopa paavi on puolustanut naisten oikeutta imettää!

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2014011217920467

Noh. Paavi pn jäänyt kiinni mm.peda*ien touhujen salailusta ja valehtelusta liittyen em.toimintaan. Eli ei ehkä paras esimerkki :/.

Vierailija
108/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ravintolaruokailu muiden ihmisten seurassa kelpaa, sopii muista häiriintyvien mennä itse vessaan ruokailemaan. Kai sitten jotkut mieluummin niitä vessan peilin roiskeita ja pöntön vauhtiraitoja katselee mieluummin siinä syömisen aikana, makunsa kullakin.

Mua ei voisi vähempää kiinnostaa lisääntyminen. On sen verran mielenkiintoinen elämä, että ei kiinnosta vaihtaa sitä lasten perseen pyyhkimisiin.

Vierailija
109/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseeta ikärasismia. Jonkun pitäisi syödä likaisessa vessassa vain siksi, että hän on nuori ts vasta pari kk vanha. Menkää nyt itseenne.

Vierailija
110/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on nyt jäänyt ajastaan jälkeen. Jopa paavi on puolustanut naisten oikeutta imettää!

Noh. Paavi pn jäänyt kiinni mm.peda*ien touhujen salailusta ja valehtelusta liittyen em.toimintaan. Eli ei ehkä paras esimerkki :/.

Yritin googlata tuota, ei tullut tuloksia.

Vierailija
111/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei voisi vähempää kiinnostaa lisääntyminen. On sen verran mielenkiintoinen elämä, että ei kiinnosta vaihtaa sitä lasten perseen pyyhkimisiin.

Laita toi OmaKannassa hoitotahtoosi. Kukaan ei sitten pyyhi sinun ahteriasi, kun olet vanhainkodissa, jos kerran halveksit tulevia veronmaksajia ja heidän vanhempiaan noin paljon.

Vierailija
112/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä vessasta tekee epähygienisen siihen vauvan ruokailuun? Käyttekö te sinne vessan lattialle pitkälleen ja vauva lattialle pyörimään kanssa? Siis sehän on tissi suuhun ja sillä selvä? Äiti pääsee pesemään kädetkin näppärästi ennen syöttöpuuhaa siellä vessassa, niin saa tissin antaa vauvelille puhtailla käsillä. Toisin kuin siellä pöydässä on lähminyt tuolit ja pöydät, ja siitä sitten likaisin käsin tissiä vauvalle...

Onhan se vessa ikävämpi paikka tietysti sille äidille, kun mitä kaiken keskipisteenä siellä ravintolapöydän tuolissa, mutta tosiaan, miten se vessa sille vauvalle muka olisi huonompi paikka? Päinvastoin, rauhallinen paikka keskittyä syömiseen.

Että hei, vähän naurettavaa käyttää sitä vauvaa ja sen hyvinvointia syynä. Kyllä se on äidin halusta kyse, jos pitää saada imettää just siinä missä haluaa.

Julki-imettäjät on samaa sakkia näiden kanssa, jotka ei kiellä lapsiaan riekkumasta ja kiljumasta, rallaa keskellä väylää vaunuineen (mieluiten useampi rinnakkain), tunkee vaunujen kanssa väkisin bussiin vaikka paikalla olisi jo pyörätuolilla liikkuva, tunkee joka paikkaan ensin, ei avaa ovea invalidille tai vanhukselle. Koska minäminäminä ja minun lapset.

Vierailija
113/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä tässäkin. Hänhän just perusti aikoinaan työryhmän ko. asiaa sekä korruptiota selvittämään.

Vierailija
114/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä vessasta tekee epähygienisen siihen vauvan ruokailuun? Käyttekö te sinne vessan lattialle pitkälleen ja vauva lattialle pyörimään kanssa? Siis sehän on tissi suuhun ja sillä selvä? Äiti pääsee pesemään kädetkin näppärästi ennen syöttöpuuhaa siellä vessassa, niin saa tissin antaa vauvelille puhtailla käsillä. Toisin kuin siellä pöydässä on lähminyt tuolit ja pöydät, ja siitä sitten likaisin käsin tissiä vauvalle...

Onhan se vessa ikävämpi paikka tietysti sille äidille, kun mitä kaiken keskipisteenä siellä ravintolapöydän tuolissa, mutta tosiaan, miten se vessa sille vauvalle muka olisi huonompi paikka? Päinvastoin, rauhallinen paikka keskittyä syömiseen.

Että hei, vähän naurettavaa käyttää sitä vauvaa ja sen hyvinvointia syynä. Kyllä se on äidin halusta kyse, jos pitää saada imettää just siinä missä haluaa.

Julki-imettäjät on samaa sakkia näiden kanssa, jotka ei kiellä lapsiaan riekkumasta ja kiljumasta, rallaa keskellä väylää vaunuineen (mieluiten useampi rinnakkain), tunkee vaunujen kanssa väkisin bussiin vaikka paikalla olisi jo pyörätuolilla liikkuva, tunkee joka paikkaan ensin, ei avaa ovea invalidille tai vanhukselle. Koska minäminäminä ja minun lapset.

NO mene itse sinne vessaan syömään sitten. Pese kädet ensin ja mene istumaan pöntölle lautasen kanssa.

Vierailija
115/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita toi OmaKannassa hoitotahtoosi. Kukaan ei sitten pyyhi sinun ahteriasi, kun olet vanhainkodissa, jos kerran halveksit tulevia veronmaksajia ja heidän vanhempiaan noin paljon.

He ovat siellä omasta tahdostaan pyyhkimässä perseitä ja saavat siitä vielä rahaa.

Sinäkin näytät olettavan, että kaikkien pitäisi "päästä" lisääntymään ja sinä helveksit minua, sillä en ole sitä lisääntymistä suorittanut.

Vierailija
116/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaan sa imettää. Olisko parempaa ruoka seuraa nälkösenä parkuva vauva?

Miksi vauva ei saisi syödä mutta muut saavat?

Olen imettäny ravintolassa ja monessa muussakin paikassa. Ei imettäessä tarvitse mennä piiloon.

Vierailija
117/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ravintolassa saa syödä eväitä, pitää syödä ravintolan ruokaa. 

Kuule tasokkaassa ravintolassa tai kahvilassa voi pyytää tarjoilijaa lämmittämään pikkulapsen Bona- tai Piltti-purkinkin, ja he tekevät sen mielellään. Joten kun on kyse lasten ruokailusta, jota rintaruokinta, niin se on ihan sallittua, kunhan aikuiset ostavat palveluja ja maksavat niistä.

Sallittua kyllä, mutta onko se kohteliasta? Miksei muita voi huomioida sen verran, että menee vähän sivummalle? Tykkäisitkö itse syödä viereisessä pöydässä kun joku toisessa pöydässä puklailee ja röyhtäilee? Maailmassa on muitakin kuin sinä ja sinun taaperosi.

Ei haittaa omien eikä muiden lapsien puklailut eikä röyhtäilyt. 

Ex-päiväkotitäti

Puhu vain omasta puolestasi. Sinä et päätä, mikä muita ihmisiä haittaa. 

Vierailija
118/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesti imettävä mamma on itsekäs moukka ja huomioh*ura.

Vierailija
119/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ravintolassa saa syödä eväitä, pitää syödä ravintolan ruokaa. 

Kuule tasokkaassa ravintolassa tai kahvilassa voi pyytää tarjoilijaa lämmittämään pikkulapsen Bona- tai Piltti-purkinkin, ja he tekevät sen mielellään. Joten kun on kyse lasten ruokailusta, jota rintaruokinta, niin se on ihan sallittua, kunhan aikuiset ostavat palveluja ja maksavat niistä.

Sallittua kyllä, mutta onko se kohteliasta? Miksei muita voi huomioida sen verran, että menee vähän sivummalle? Tykkäisitkö itse syödä viereisessä pöydässä kun joku toisessa pöydässä puklailee ja röyhtäilee? Maailmassa on muitakin kuin sinä ja sinun taaperosi.

Ei haittaa omien eikä muiden lapsien puklailut eikä röyhtäilyt. 

Ex-päiväkotitäti

Puhu vain omasta puolestasi. Sinä et päätä, mikä muita ihmisiä haittaa. 

Niin et päätä sinäkään.

Vierailija
120/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisesti imettävä mamma on itsekäs moukka ja huomioh*ura.

Mikä sä ajattelet sitten olevasi esim. kielenkäyttösi perusteella?