Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettäminen ravintolassa

Vierailija
24.02.2022 |

Olin lounasbuffetissa arkipäivänä, nuori nainen alkoi imettämään vauvaansa kaikkien nähden, paljasta ihoa ei näkynyt. Äiti ei kääntynyt muista asiakkaista poispäin. Ruokahalut menivät, eikö äidillä ollut tilannetajua?

Kommentit (285)

Vierailija
281/285 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi saa ruokailla pöydässä siinä missä aikuisetkin.

Mikä jottei, kunhan syö lautaselta.

Vierailija
282/285 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ravintolassa saa syödä eväitä, pitää syödä ravintolan ruokaa. 

Kuule tasokkaassa ravintolassa tai kahvilassa voi pyytää tarjoilijaa lämmittämään pikkulapsen Bona- tai Piltti-purkinkin, ja he tekevät sen mielellään. Joten kun on kyse lasten ruokailusta, jota rintaruokinta, niin se on ihan sallittua, kunhan aikuiset ostavat palveluja ja maksavat niistä.

Sallittua kyllä, mutta onko se kohteliasta? Miksei muita voi huomioida sen verran, että menee vähän sivummalle? Tykkäisitkö itse syödä viereisessä pöydässä kun joku toisessa pöydässä puklailee ja röyhtäilee? Maailmassa on muitakin kuin sinä ja sinun taaperosi.

Ei haittaa omien eikä muiden lapsien puklailut eikä röyhtäilyt. 

Ex-päiväkotitäti

Luitko kommenttini kohdan "maailmassa on muitakin kuin sinä"? Niin. SINUA ei haittaa, mutta muita saattaa haitata. Kaikki eivät myöskään ole työkseen katselleet puklailevia lapsia.

Minä olen iloinen jokaisesta uudesta veronmaksajasta. Ja mitä tasapainoisempi lapsesta kasvaa, sitä parempi kaikille!  Tiesitkö, että rintaruokinta ehkäisee allergioita,  oppimisvaikeuksia,  aikuisiän diabetestä ja masennusta?

Meidän kaikkien tulee kannusta äitejä imettämään ja tehdä se heille mahdollisimman helpoksi,  eli myös sosiaalisesti hyväksyttäväksi. Sen, että äiti imettää lasta, pitäisi olla kaikille ok.

Jo tälläkin hetkellä käydään yhä kiristyvää kilpailua työpaikosta valtavien ihmismassojen lisäksi myös keinotekoisen älyn kanssa.

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/285 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys julkisella paikalla herättää aina tunteita puolesta ja vastaan. Ei ole imetysketjua, joka ei paisuisi valtavaksi, vaikka tästä aiheesta on keskusteltu kymmeniä kertoja.

Julki-imetys on lisäksi sellainen joko-tai -asia. Joko vastustat sitä vimmaisesti etkä hyväksy missään muodossa tai sitten hyväksyt sen täysin, aina ja kaikkialla. Mun mielipiteeni on siitä välistä, eikä sitä meinata millään kelpuuttaa, koska hyväksyn julki-imetyksen tietyin ehdoin. Näistä ehdoista imetysfanaatikot eivät pidä.

Kerron ne nyt kuitenkin tässä, koska kaikkia (!) tosi paljon kiinnostaa.

Hyväksyn ravintolassa imettämisen, jos:

- lapsi on rintaruokinnalla oleva pieni vauva, joka ei syö vielä kiinteää ruokaa

- imetys tapahtuu mahdollisimman huomaamattomasti esim. harson tai huivin alla

- imetyksestä ei tehdä muutenkaan mitään ohjelmanumeroa, vaan äiti imettää lasta siinä ohimennen

---

Jos nämä kohdat eivät täyty, koen imetyksen hieman häiritsevänä. Eli jos isoa lasta imetetään vain imettämisen itsensä vuoksi, eikä siksi, että vauva tarvitsee ruokaa, saattaa se vaikuttaa huomionhakuiselta.

Vierailija
284/285 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
285/285 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylözz