Imettäminen ravintolassa
Olin lounasbuffetissa arkipäivänä, nuori nainen alkoi imettämään vauvaansa kaikkien nähden, paljasta ihoa ei näkynyt. Äiti ei kääntynyt muista asiakkaista poispäin. Ruokahalut menivät, eikö äidillä ollut tilannetajua?
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua lukemalla ei jää epäselväksi se että suomalaiset vihaavat lapsia.
Ei, en vihaa lapsia, mutta syödessäni hienommassa ravintolassa en halua kuulla, haistaa tai nähdä imetystä.
Tämä! Varsinkin kun maksan annoksestani kalliin hinnan, toivon ympäristönkin olevan sen mukainen.
Sä olet vieraantunut luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua lukemalla ei jää epäselväksi se että suomalaiset vihaavat lapsia.
Monikulttuurisena ihmesenä voisit kertoa, missä maassa pikkuvauvoja imetetään julkisesti ravintoloissa??? Paljon matkailleena en ole koskaan nähnyt!
Kun kerran mitään ei näkynyt mikä mättää?
Vessaanko pitäisi.
Itse imetin jopa kirkossa, ja mummot sanoi onpa siinä kiltti vauva.
Imetän siellä missä olenkin osaan myös piilottaa ettei tarvi tyrkätä tisua naapurille.
En aio imetysaikana mennä ravintoloihin ainakaan vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa uudeksi Teri Niitiksi.
Tarkoitatko terminaattoria vai termiittiä?
Vierailija kirjoitti:
En vaan voi käsittää miksi ne ei voi mennä vessaan imettämään. :(
Haluatko itse syödä vessassa? Tosi epähygieeninen paikka.
Kuka imettää mitenkin. Itse imetin vaikka ja missä, eikä ikinä kukaan edes huomannut. Samassa huoneessa istuneet ihmettelivät, miten vauva on niin pitkään sylissäni kiltisti hiljaa ja kysyivät eikö ole nälkäinen. Olin imettänyt sinä aikana jo kaksi kertaa.
Ei sitä hommaa tarvitse mitenkään showna esittää. Jos joku tuijottamalla tuijottaa, saattaa huomata, mutta toisaalta se lienee jo sitten tuijottajan vika.
Ei ainakaan minun vauvani syömisestä kuulu mitään ääniä. Ja harvoin pulauttelee mutta silloinkin vain vähän ja äänettömästi.
Onko jonkun tissi tosiaankin niin häiritsevä että sitä pitää jäädä tuijottamaan? Jos pienen vauvan ruokailu häiritsee, niin pään voi kääntää pois ja keskittyä siihen omaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisena ihmesenä voisit kertoa, missä maassa pikkuvauvoja imetetään julkisesti ravintoloissa??? Paljon matkailleena en ole koskaan nähnyt!
Vanhassa sivistyneessä Euroopassa saa imettää jopa kirkoissa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paavi-otti-kantaa-julkiseen-imetyks…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset... Vauva tarvitsee ruokaa, kun hänellä on nälkä.
Sinä voit joko katsoa muualle tai mennä itse sinne vessaan syömään.
Miksi vauvat raahataan ravintolaan? Huutavat ja itkevät vain. Ihminen sietää vain omaa vauvaansa.
Yleensä ovat kyllä ihan hiljaa. Miksei pienen lapsen äiti saisi mennä ravintolaan siinä missä sinäkin? Löysää sitä pipoa vähän.
Ensimmäinen lause on ihan pskapuhetta ja tiedät sen itsekin. Tietysti se pienen lapsen äiti saa mennä ravintolaan siinä missä muutkin, mutta ketä se palvelee? Imetysaika on lopulta tosi lyhyt, miksi juuri silloin on pakko raahautua ulos syömään? Luulisi, että on äidille itselleenkin turhauttavaa yrittää nauttia annoksestaan kun vauva vaatii tissiä ja huutaa. Ja sitten kaikki muut... Hienoa maksaa hyvästä ruuasta satanen ja sitten kuunnella sitä itkua, röyhtäilyä ja puklailua koko ruokailun ajan. Vtuttaa ihmisten itsekkyys.
Äidit ovat parhaimmillaan aivan ihania superihmisiä. Pahimmillaan maailman itsekkäintä ja ärsyttävintä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvat raahataan ravintolaan? Huutavat ja itkevät vain. Ihminen sietää vain omaa vauvaansa.
Yleensä ovat kyllä ihan hiljaa. Miksei pienen lapsen äiti saisi mennä ravintolaan siinä missä sinäkin? Löysää sitä pipoa vähän.
Ensimmäinen lause on ihan pskapuhetta ja tiedät sen itsekin. Tietysti se pienen lapsen äiti saa mennä ravintolaan siinä missä muutkin, mutta ketä se palvelee? Imetysaika on lopulta tosi lyhyt, miksi juuri silloin on pakko raahautua ulos syömään? Luulisi, että on äidille itselleenkin turhauttavaa yrittää nauttia annoksestaan kun vauva vaatii tissiä ja huutaa. Ja sitten kaikki muut... Hienoa maksaa hyvästä ruuasta satanen ja sitten kuunnella sitä itkua, röyhtäilyä ja puklailua koko ruokailun ajan. Vtuttaa ihmisten itsekkyys.
Jos äiti haluaa lähteä ihmisten ilmoille, niin mikä sinä olet häntä kieltämään? Miksi hänen pitäisi ahdistua ja masentua yksin kotona? Se ei ole hyväksi vauvallekaan, jos äiti on masentunut. Lapsillamme ja nuorillamme on jo ihan tarpeeksi huolia muutenkin. Kannustetaan vaan kaikki huolehtimaan lapsistaan ja lähtemään ravintolaan syömään, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla se äitikin ruokansa maksaa. Jos muiden ihmisten ruokailu häiritsee noin, niin pysy kotona ja tilaa ruoat sinne.
Vauva kulkee minun mukanani, joten usein joudun imettämään myös monissa muissa paikoissa kuin kotona, kirjastossa, puistossa, junassa jne. Siis joskus myös ravintolassa tai kahvilassa oman syömisen aikana. Imetys on vauvalleni ainoa muoto, miten hän saa ruokaa, kiinteitä ei vielä syö. Joten todellakin keskityn vaan siihen, että vauva saa sitä ruokaa. Imetys ei aina ole edes mikään itsestäänselvyys, joillain voi olla siinä hyvinkin paljon ongelmia ja se voi olla tarpeeksi vaikeaa ilman muiden ihmisten arvosteluakin. Siksi ei kauheasti kiinnosta muiden näkemykset.
Ikävää, jos jonkun päivä menee siitä pilalle, mutta ei liikuta minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö sitten ei ole itsekästä ajatella siten, että itsellä on suurempi oikeus syödä ravintolassa kuin jollain vauvan omaavalla?
Monia äklöttää myös muiden ihmisten ruokatavat, maiskutus, mutustely, juodessa ne ihmeelliset lupsuäänet jne. Mutta hei, elämä on sellaista, että maailmassa on ääniä.
Tää on tätä suomalaista hienoutta, ensin avointa vauvavihaa, haukutaan vauvan normaali ruokailu, haukutaan hajut ja äänet, haukutaan äiti itsekkääksi ja sitten ihmetellään mikä on, kun ei suomalainen nainen halua enää vauvoja.
Jotkut teistä on ilmeisesti sitä mieltä, että pikkukaupungissa asuvalla äidillä ei ole oikeutta käydä lainkaan isommassa kaupungissa vaateostoksilla (kun reissu vaatii syömistä määränpäässä) noin 1-2 vuoteen vauvan synnyttyä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhassa sivistyneessä Euroopassa saa imettää jopa kirkoissa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paavi-otti-kantaa-julkiseen-imetyks…
I love this Pope!
Ja sit jos joku menisi sinne vessaan imettämään, niin ovella ravaisi jonona kymmenen vihaista tanttaa tenat täynnä valittamassa ja syyttämässä imettäjää vessan varaamisesta.
Nih, kun mikään ei kelpaa. Tekee niin tai näin, joidenkin mielestä tekee aika väärin. Siksi onkin parempi luottaa itseensä ja keskittyä omaan hommaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos aikuinen alkaisi tyhjentää suoliavannettaan ravintolassa muiden syödessä? Erittäminenhän on myös luonnollista.
Nyt olikin puhe syömisestä, ei ulostamisesta.
Jos vauva alkaa tyhjentämään röyhtäyksillä vatsalakun sisältöään viereisessä pöydässä, se on mulle melko sama asia kun joku paskoisi siinä.
Syödessäni hienommassa ravintolassa en halua kuunnella kun joku täti ähisee ja maiskuttelee pahahajuista ruokaansa! Menisi vessaan syömään niin saisin syödä rauhassa.