Pidätkö epänormaalina aikuista, joka ei harrasta mitään?
Kotona kyllä puuhailen kaikenlaista, mutta missään maksullisessa harrastuksessa en ole. Olenko siis outo?
Kommentit (33)
Tuskinpa suurin osa nykyään tekee muuta kuin somettaa. Itsekin roikkunut koko päivän puhelimella.
Minä luen paljon kirjoja ja omistan hevosen, mutta en minä missään varsinaisessa harrastuksessa käy.
Itse harrastan lätkää ja lukemista. Lukeminen ihmetyttää naisia oudon paljon vaikka ovat itseäni koulutetumpia.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa suurin osa nykyään tekee muuta kuin somettaa. Itsekin roikkunut koko päivän puhelimella.
Tämäpä juuri. Nykyään melkein kaikki tuttuni roikkuvat täällä virtuaalimaailmassa puolet valveillaoloajastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä luen paljon kirjoja ja omistan hevosen, mutta en minä missään varsinaisessa harrastuksessa käy.
Kyllä mun mielestä tuossa on kaksi harrastusta. Varmaan teetkin jotain sen hevosen kanssa etkä vain omista sitä?
Pidän epänormaalina ihmistä, jonka mielestä harrastus on harrastus vain jos se maksaa jotain.
Miksei saisi/voisi olla epänormaali tai outo? Mitä pahaa siinä on? Minusta omalaatuiset ihmiset ovat mielenkiintoisia.
Minä harrastan lukemista, pianonsoittoa, lenkkeilyä ja joogaa. MIkään näistä ei maksa mitään.
En erityisemmin, kun onhan ollut jo varmaan vuosikymmeniä aikuisia, jotka eivät töistä kotiuduttuaan tee muuta kuin katselevat TV:tä. On toki harmi, jos ei nykyisestä sarjojen ja elokuvien merestä löydä mitään niin itseään kiinnostavaa, että voisi luonnehtia sitä sarjojen katsomista harrastukseksi. Tai lukemista, somettamista, vaikka ristikoiden täyttöä.
Itsekin olen ihminen, jonka kaikki harrastukset tapahtuvat kotona (enkä pidä niitä yhtään sen vähäisempinä kuin jotain maksullisia, esim. ryhmäliikuntaharrastuksia).
Pidän vähän outona, jos ei harrasta mitään. Ei missään nimessä pidä olla mikään maksullinen tai kodin ulkopuolella oleva harrastus, mutta kai nyt jokainen jotain tekee, minkä voi mainita harrastukseksi? Elokuvien katselu, musiikin kuuntelu, kirjojen lukeminen, sukkien kutominen, auton rassaaminen, puutarhan hoitaminen...
Et ole outo.Tai sitten minäkin olen? Ei maksullisia harrastuksia mullakaan, mutta luen ja ulkoilen (pyöräilyä, kävelyä) ja puuhastelen myös kotona kaikenlaista. En silti pidä mitään näistä harrastuksena, ihan normaaleja tekemisiä ja elämän asioita.
Kyllä, pidän epänormaalina ihmistä, joka ei harrasta mitään.
Ei, en pidä epänormaalina ihmistä, jolla ei ole maksullista harrastusta
Vierailija kirjoitti:
Et ole outo.Tai sitten minäkin olen? Ei maksullisia harrastuksia mullakaan, mutta luen ja ulkoilen (pyöräilyä, kävelyä) ja puuhastelen myös kotona kaikenlaista. En silti pidä mitään näistä harrastuksena, ihan normaaleja tekemisiä ja elämän asioita.
Harrastukset ovat ihan normaaleja tekemisiä ja elämän asioita. Riippumatta siitä maksavatko ne vai ei. Harrastus tarkoitaa asioita, joita teet vapaa-ajalla ja jotka eivät ole kotiöitä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä tuossa on kaksi harrastusta. Varmaan teetkin jotain sen hevosen kanssa etkä vain omista sitä?
"Kyllä mun mielestä tuossa on kaksi harrastusta. Varmaan teetkin jotain sen hevosen kanssa etkä vain omista sitä?"
Kyllä me ennen treenattiin ahkerasti, mutta nykyään hevonen on jo vanha eläkeläinen, joten pidän sitä vaan lemmikkinä niin kauan kuin elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastukset ovat ihan normaaleja tekemisiä ja elämän asioita. Riippumatta siitä maksavatko ne vai ei. Harrastus tarkoitaa asioita, joita teet vapaa-ajalla ja jotka eivät ole kotiöitä tms.
Mutta kyllä minusta esimerkiksi ruoanlaitto voi olla harrastus, vaikka se onkin kotityö. Itse ainakin tykkään siitä kovasti ja etsin jatkuvasti uusia reseptejä ja aineksia.
Minulle tämä kaikki tuo iloa ja mietin ja tutkin paljon näitä asioita, joten on se jonkinlainen harrastus.
Käytännössä kaikki harrastaa jotain. Se voi lopulta olla lähes mitä tahansa lukemista, käsitöitä, kävelylenkkejä, elokuvia, musiikkia, urheilun seuraamista, oluita, viinejä, intohimoista ruuanlaittoa jne.
Voiko ruoanlaitto olla harrastus. Entä elokuvien katsominen.
Nukkuminen? Polkupyörällä ajaminen? Kissan rapsuttaminen?
En pidä.