Mitä mieltä olet vanhemmista jotka eivät jätä mitään perintöä?
Kommentit (11)
Jos vanhemmilla ei ole mitään mitä jättää perinnöksi, niin eivät ole paskoja vanhempia.
Jos taas yritetään lapsi tarkoituksella jättää perinnöttömäksi, niin kyllä, ovat paskoja vanhempia.
Jos eivät jätä siksi, että eivät ole mitään saaneet kerättyä, se on varmasti ok. Jotain lapsuudenmuistoja löytyy varmasti jokaiselta.
Jos siksi, että ovat lapsiaan tukeneet jo eläessään, silloin kun tukea oikeasti on tarvittu, fiksua.
Jos vain ihan oikeasti eivät lapsilleen mitään halua jättää, en vanhempana ymmärrä. Kyllä meillä säilytetään suvun vanhoja esineitä lapsille, samoin kuukausittain keräämme lasten rahastoihin rahaa. Minua on autettu elämässä myös taloudellisesti, ja se on mahdollistanut paljon. Tietenkin haluan sitä omille lapsillenikin. Ja tosiaan paljon ennen kuin kuolen.
Minulla vanhemmat, joilla pienet eläkkeet. Toivon, että käyttävät kaiken omaan elämiseensä. En odota perintöä.
En itse usko perinnön jättämiseen. Mielestäni paras perintö mitä kukaan voi saada on se, mitä vanhemmat opettavat lapsilleen elämänsä aikana.
Aion itse vanhoilla päivilläni käyttää kyllä omaisuuteni itseeni; matkusteluun, hyvään ruokaan ja sellaiseen elämään, joka tekee eläkepäivistä viettämisen arvoisia. Toki tulen todennäköisesti myös avustamaan lapsiani, jos sellaisia tulevaisuudessa saan. En kuitenkaa ymmärrä, miksi suuri perintö olisi jotenkin kunnia asia. Jokainen tienaa omat rahansa, joten jokainen myös käyttäköön ne.
Olen kyllä poliittiselta kannaltani oikealla, mutta pidän silti perintöä jotenkin helppona rahana. Arvostan työntekoa ja sitä, että jokainen ansaitsee itse sen mitä hänellä on. Erikseen on sitten perintötilat ja -mökit yms. omaisuus, jolla on tunnearvoa.
Hyvä vanhemmuushan mitataan rahassa, mikään muu ei vaikuta.
Itse en aio jättää mitään perinnöksi, noh, ehkä vähäsen velkaa :)
Omille vanhemmilleni on tulossa suuret perinnöt, ja jo nyt sukulaiset tappelee siitä ja on riidoissa vaikka mummo vielä elää. Ne ahneet suuret ikäluokat!!!!!
Kaikista parasta on, jos eivät jätä mitään. Kesämökkien, asuntojen, kiinteistöjen yms. periminen on ahdistavaa! Itse en aio haalia mitään omaisuutta ja ne, jotka perin, pyrin saamaan pois hareiltani asap.
Ihan sama. Ei se raha lapsille kuulu. Ihminen hankkii rahaa omaan elämiseen ja omiin nautintoihinsa ja jos kuoleman jälkeen jotain jää se on sitten ok. Lapsen kerätään oman omaisuutensa
Kaikilla ei ole mitä jättää perinnöksi ja sitäpaitsi nykyään ei kannata vanhana enää omistaa mitään tai kaikki menee kun tulee aika muuttaa palvelutaloon. Viisaat pistää kiertoon omaisuutensa ennen kun tulee siihen pisteeseen. Itse annoin jo omakotitalon lapsilleni perintönä enkä ole kun 40 v.
Omien vanhempien historialla, vähän heikko elämänhallinta ja rahankäytön höveliys, enpä usko että mitään jää meille lapsille jaettavaksi, toivottavasti saadaan edes velat katettua jäljellä olevan kiinteän omaisuuden myynnillä. Toisilla ne rahat vaan ei säily, vaikka on ollut perusterveet ja ns "normaalit" ihmiset vuosikymmeniä okpalkkaisissa töissä. Hurahdetaan milloin mihinkin, ei osata säästää, ostetaan ja myydään asuntoja, autoja eestaas mielitekojen mukaan ja otetaan joka käänteessä takkiin. Sitten ihmetellään miten se elämä heittelee, kun ei kyetä minkäänlaiseen ennakointiin tai suunnitteluun. Tarvinneeko sanoa että oon itse vähän eri koulukuntaa.. ;) Mutta oma on elämänsä, ei haittaa ettei jää perintöä, en ole koskaan ajatukseen päässyt tottumaan, normiajatus siis meillä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 07:58"]
Ovatko he paskoja vanhempia?
[/quote]
Ei paskoja. Hyvinkin viisaita. Säilyy perillisillä sopu, kun ei tarvi taistella maaplänteistä ja kesämökeistä. Ovat eläneet ja laittaneet rahan kiertoon eikä jemmanneet tilillä lojumaan.