Uskon vahvasti jumalaan mutta elämäntapani
Ei todellakaan ole pyhää, käytän päihteitä ja harrastan seksiä, mutta rukoilen iltaisin ja välillä ja uskon vahvasti, estääkö tämä taivaaseen pääsyn, en tiedä mutta en usko niin silöä olen hyvä muille ihmisille ja pelastanut useita eläimiä ja halunnut auttaa, enkä ajatella pahaa kenestäkään.
Kommentit (17)
Kyllä Jumala antaa anteeksi, sillä ei nuo tekos kauheilta tunnu.
Itse olen uskovainen omasta mielestäni, mutta en varmaan muiden mielestä. Riparilla joskus opin, että synti on sydämen luopumista Jumalasta, ja siis pikku virheet ei saa turhaan syyllistää.
siis eihän päihteiden käyttö ole kielletty eikä kyllä seksikään ellei tee sitä maksusta vai mitä se käsky "älä tee huorin" sitten tarkoittaa. Muunlaisilla arvoilla, teoilla ja uskolla jumalaan se usko todistetaan.
Ei kristinusko tosiaan kiellä harrastamasta seksiä tai juomasta alkoholia. Se ei myöskään kiellä tanssimasta, meikkaamasta, kuuntelemasta rytmikästä musiikkia tai käyttämästä korvakoruja. Nämä kaikki on ihmisen keksimiä kieltoja, Suomessa asuvan pienen porukan keksimiä kieltoja. Ei niillä itse uskon kanssa ole mitään tekemistä.
Itsensä vahingoittaminen päihteillä ja huonoilla ihmissuhteilla on eri asia, se ei ole hyväksi olet sitten uskossa tai ei.
Mun mielestä usko on sun itsesi sydämessä ja kukaan ei voi sitä sulta kieltää, vaikka päihteitä käyttääs/ ei tottelis niitä sääntöjä, joita ihmiset on satoja vuosia sitten itse kehittänyt olemaan jumalan sana. Jumala on kaikkea muuta kun kieltoja ja sääntöjä.
Minäkin uskon jumalaan mutta kirkkoon en usko ollenkaan.
Kun olin vielä ahkera seukkarinuori, niin meille painotettiin että kaikki synti on samanarvoista (viitaten tuonne ylempään vastaukseen, kun joku sanoi, ettei tarvii pikkujutuista murehtia), ja jokainen synti rikkoo sun suhdetta Jumalaan. Kuitenkaan ev.lut. ei kiellä päihteitä tai seksiä. Meidän pappi aina sanoi, että päihteiden kanssa vaan on oltava varovainen, ettet niiden kanssa pääse unohtamaan kuka on se tärkein (älä palvo muita jumalia, koskee siis myös maallisia asioita).
Nykyään olen ateisti, mut kiva jos vanhat kokemukset/keskustelut jeesii sua.
"Minä uskon sellaiseen Jumalaan, joka päästää minut Taivaaseen, vaikka käyttäisinkin vähän ripsiväriä."
”Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra” (3. Moos. 19:28)
"Syöttepä siis tai juotte tai teettepä mitä tahansa, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi” (1. Kor. 10:31)
"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, sillä Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta. Tuottakaa siis ruumiillanne Jumalalle kunniaa.” (1. Kor. 6:19-20)
No vaan olkaapa hyvä. Alkoholista, näyttää raamattu kieltävän juopumisen. Muuten kyllä viini näyttää maistuneen jessellekkin.
“Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on samaa ruumista hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."” (1. Kor. 6:16)
Siinä sulle myös irtosuhteisiin pätevää tekstiä.
Elekää nyt saakeli luistelko vaan yrittäkää ees. Jopa ateisti löys ihan nopsalla googlauksella nuo. Väitätte olevanne kovinki uskovia ja sitte perseilette ihan omianne :D t.12
Kuten ketjun alkupäästäkin näkee, voit kätevästi antaa jumalallesi juuri sellaisia ominaisuuksia kuin itse tahdot, ja taivaaseenpääsysi on taattu. Moni hölmömpi katuu karvaasti siellä taivaan porteilla huomatessaan, että kieltäytyi lasillisesta, vietti tuhansia tunteja polvillaan rukoilemassa ja pitäytyi selibaatissa, ja taivaassa on menossa bakkanaalit, joissa avionrikkojat, ripsiväriin hairahtuneet, murhaajat, diskoilijat ja pedofiilit pitävät hauskaa omissa porukoissaan. Uskovaisuuden ydinhän on "kyllä jumala antaa tämän anteeksi ja antaa toisenkin kerran".
Sillä ei ole ratkaisevasti merkitystä oletko ollut hyvä vai et koska kaikki ollaan langenneita ja syntisiä ja kuka missäkin Jumalaa vastaan rikkonut, vain sillä on merkitystä mikä rooli Jeesuksella on elämässäsi. Hänen sovintokuoleman kautta ihminen pääsee taivaaseen - tämä nyt ei tietenkään meinaa ihan sitä että voisi jatkaa eloa kuin possut vatukossa vaan uskoontulon jälkeen Pyhä Henki Raamatun kautta ja muutenkin alkaa vaikutta meissä Jumalan mielen mukaista tahtoa ja tekemistä, ettei enää tehtäisi tahallaan syntiä. Mutta kenenkään teot itsessään ei ketään pelasta vaan Jeesus Kristus.
T. pääsin (ongelma)juomisesta ja tupakoinnista eroon Jeesuksen avulla
Täällä puhutaan paljon Jumalasta mutta entäs se tie Jumalan luo, eli Jeesus tai tarkemmin sanoen Jeesuksen ristinkuolema/syntien sovitus teidän puolestanne? Miksi siitä ei puhuta? Kaikki jotka uskotte Raamatun Jumalaan, mikä rooli Jeesuksella on elämässänne?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 09:18"]
Täällä puhutaan paljon Jumalasta mutta entäs se tie Jumalan luo, eli Jeesus tai tarkemmin sanoen Jeesuksen ristinkuolema/syntien sovitus teidän puolestanne? Miksi siitä ei puhuta? Kaikki jotka uskotte Raamatun Jumalaan, mikä rooli Jeesuksella on elämässänne?
[/quote]
No mutta ovelin sudenkuoppahan ev.lutissa on tää Pyhä Kolminaisuus, jossa Isä=Poika=Pyhä Henki. Sillä voi helposti aina paikkailla aukkoja tarinankerronnassa.
Ap. Vierailijalle: Kertomasi kuulostaa kovin tutulta, elämältä jota ennen elin. Ajattelin myös, että asiani ovat aika kunnossa yläkertaan. Luterilaisesta kotiseurakunnastani en kieltämättä saanut ohjeita muuhunkaan toimintaan. Usko oli pieni osa elämääni, erillisessä lokerossa. Mutta kaipasin jotain. Rukoilin jotain muutosta. Kaipasin jotain mitä en tiennyt. En tuntenut Jeesusta.
Elämässäni tapahtui muutoksia ja aloin ottaa tietoisempia askelia Jumalan puoleen. Tänä keväänä kävin kasteella paikallisessa helluntaiseurakunnassa. Olen saanut oppia, että Jeesus on pelastanut minut. Minun tehtäväni on ylistää Häntä koko elämälläni, eikä se onnistu vanhalla kaavalla. En vieläkään voi sanoa olevani jotenkin "valmis" uskova, mutta kuitenkin uskova. Rehellisesti ja avoimesti. en halua elää mitään kaksoiselämää baareissa tms. Sellaiset asiat jäivät pois. Rukoilen Pyhän Hengen täyteyttä, että saisin Voiman ja Ilon elää elämääni Jumalan kunniaksi Jeesusta kiittäen ja ylistäen.
Sinulla on toivoa, älä sure! Käänny Jeesuksen puoleen, anna elämäsi Hänelle, lue Hänen sanaasi ja etsi seurakuntayhteyttä!
Siunausta sinulle ja kaikille teille epäilijöille ja Jumalasta vieraantuneillekin!
Ei täällä pyhä ole kukaan.