3v8kk alkanut pissaamaan housuun
Päiväkuivaksi oppi viime kesänä. Poika kyseessä. Mistä voisi johtua?
Yöllä pidetään yhä vaippa, koska pissaa valtavasti. Oli jo pitkään niin, että aamulla yövaippa kuiva, nyt ollut jo monta kertaa niin märkä, että kastellut myös sängyn.
Kommentit (17)
Miten lapsi muuten voi? Juoko paljon, onko ärtynyt ja väsynyt? Jos olette huolissanne, niin lapsen verensokeriarvot kannattaa tarkistaa.
Mutta, oman kokemukseni mukaan poikien pissahommat seuraavat hormonaalista kypsymistä, eikä se tosiaan ole aina suora tie. Elimistön muuttuessa pojalla voi olla pissahätä usein, ja tulla niin nopeasti että hyvä jos vessaan ehtii. Se on sellaista lirkkimiskautta, ja yleensä ajoittuu 4-6-vuotiailla johonkin kohtaan, jonka jälkeen hormonitoiminta on tasoittunut. Meillä tyypillistä on ollut se, että kun lapsi esimerkiksi herää, hänen on pakko päästä vessaan ihan sillä sekunnilla, mut koska ei vielä unisena sitä tajua, tulee se iso aamupissa sitten just siihen missä silloin ollaan. Tuli mieleen että onkohan teilläkin pojalla tätä, että ne aamupissat tulee niin vauhdilla ettei lapsi niitä vaan ehdi tunnistaa tai on niin uninen ettei tajuakaan pissaavansa.
Muuten voi hyvin. Tosi huono juomaan, joten en ainakaan diabetesta usko olevan.
Ei ole kipuja tms pissatessa valitellut.
Voisko sitten vaan olla hormonitoimintaan liittyvää.
Väsyttää vain tämä jatkuva pyykkirumba ja kenkien pesu. Ulkona tuli niin valtavat pissat, että kengät sisältä aivan pissassa.
Ap
Ummetus oli meidän lapsella syynä kasteluun
Voisko olla stressiä jostain? Muutoksia tullut tai tulossa elämään?
Onko pikkusisarus syntynyt? Tai oletko raskaana? Onko jollakin tutulla vauva?
Saatta olla mustasukkainen ja heittäytyä vauvaksi? Ummetus voi tehdä myös.
Joku elimellinen vaiva tuossa on takana. Oletteko olleet yhteydessä neuvolaan?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:42"]
Muuten voi hyvin. Tosi huono juomaan, joten en ainakaan diabetesta usko olevan. Ei ole kipuja tms pissatessa valitellut. Voisko sitten vaan olla hormonitoimintaan liittyvää. Väsyttää vain tämä jatkuva pyykkirumba ja kenkien pesu. Ulkona tuli niin valtavat pissat, että kengät sisältä aivan pissassa. Ap
[/quote]
Jos noin runsaasti pissaa niin kävisin kyllä lääkärillä. Ei kuulosta yhtään normaalilta varsinkin jos juo huonosti.
Itse asiassa olen raskaana. Voisiko se muka vaikuttaa?
Pitääpä neuvolassa mainita asiasta, kun pian äitiysneuvola ja pojalla sama terkka.
Tosiaan nuo pissamäärät on valtavia. Ennen, kuin lähti pihalle, kävi pissalla ja hetken päästä kakalla. Ei pitäisi tulla kaiken järjen mukaan heti kohta pissahätä uudestaan.
Ap
Stressi vaikuttaa lapsella yllättävän paljon. Meidän jo hyvän aikaa sitten kuivaksi oppinut saman ikäinen tyttö rupesi kastelemaan sänkyään, kun minä muutin töiden takia viikoiksi toiselle paikkakunnalle.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:06"]
Itse asiassa olen raskaana. Voisiko se muka vaikuttaa? Pitääpä neuvolassa mainita asiasta, kun pian äitiysneuvola ja pojalla sama terkka. Tosiaan nuo pissamäärät on valtavia. Ennen, kuin lähti pihalle, kävi pissalla ja hetken päästä kakalla. Ei pitäisi tulla kaiken järjen mukaan heti kohta pissahätä uudestaan. Ap
[/quote]
Olin itse 4v kun äitini oli raskaana ja odotti pikkuveljeäni. Olin ollut jo pitkään kuivana. Aloin pissailemaan. Äiti vei minua lääkäriin epäillen pissatulehdusta. Mitään ei löytynyt.
Kun pikkuveli syntyi pissailin edelleen. Äitini kertoi asiasta neuvolassa. Neuvolassa sanottiin että uusi vauva on (varsinkin esikoiselle) sama asia lapselle kuin vainolle tieto että miehellä olisi toinen nainen. Paljon huomioimista vanhemmalle lapselle ja kannattaa sanoa sukulaisille ja tuttavillekin että muistavat huomioida lasta eikä vain tulevaa vauvaa. -8-
Meidän pojalla oli ahdas esinahka ja pippeli repeili joka pissauskerralla. Lääkäri määräsi ympärileikkaukseen ja ongelma parani lyhyen vaippakauden ja punaisen Bepqnthenin avulla. Rasvaa pitää laittaa siksi ettei verta vuotava pippeli jää kiinni vaippaan.
Lapsi tietää tuosta raskaudestasi siis? Se luultavasti on vaikuttava asia.
Vaikuttaa setämieheltä, jonka fetissi on pikkulasten housuun pissaaminen. Näitäkin todella on, googlatkaa vaikka.
Eihän tuossa ole päätä eikä häntää, että muka juo huonosti ja pissaa "valtavasti" kengätkin täyteen. Setä haaveilee.
Suosittelisin olemaan vastaamatta.
Jos ei juo mutta pissaa, niin kipuja on ihan varmasti. Lääkäriin heti! Voi olla munuaistulehdus.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:01"]
Jos ei juo mutta pissaa, niin kipuja on ihan varmasti. Lääkäriin heti! Voi olla munuaistulehdus.
[/quote]
Ei voi pissata paljon, ellei juo paljon. Lääketiede ei tunne sellaista tilaa. Setämies sekoilee!
Diabetes?