Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytätte vuodessa matkusteluun rahaa?

Vierailija
13.07.2015 |

Sisältäen siis kaikki matkat (risteilyt, ulkomaanmatkat, kotimaan).

Katsoin itse menoja, niin muutaman viime vuoden keskiarvo on vajaa 7t eur vuodessa.

Tänä vuonna on jo mennyt lähes 6t, ja lisää suunnitteilla :).

En tiedä, voishan tuon muutoinkin käyttää. Kaikki liikenevä vaan tahtoo meillä menne tuohon matkusteluun kun jotenkin pakko päästä aina johonkin.

(Sen lisäksi matkustan kyllä työnkin puitteissa ainakin n. 5-6 krt vuodessa...)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4000-5000€. 1-2 matkaa vuodessa afrikkaan ja joitain risteilyjä

Vierailija
22/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:48"]Jes, eli nää meidän summat on vielä tosi vaatimattomia! Eli ei tartte miettiä että "törsään".. :)

(jos nuo vastaukset nyt oli todellisia).

Ja toisaalta, en tuhlaa esim. kovin paljoa merkkivaatteisiin, merkkilaukkuihin tms. (Käytän omiin vaatteisiin ehkä n. 120-150 eur kuussa keskim.) Eli joku pahe se kai saa olla.

Mietityttää silti vielä, että jos käyttää jatkuvasti esim. yli 10t eur/vuosi matkusteluun, mitkä mahtaa olla tulot ja perhekoko. Eli onko tulot just jotain myös väh. yli 10t eur kuussa brutto.

Meillä bruttotulot oisko joku 8500-9000/kk, 4h perhe. Ja asumiseenkin menee kaikkineen joku 1800-1900 kuussa.

ap
[/quote]Minusta 150euroa kuussa on älyttömän paljon omiin vaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaan matkat n. 4000e, kotimaassa tosi vähän.

Vierailija
24/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla netto on 1900 euroa ja ehkä sen verran käytän vuodessa minun ja lapseni yhteen ulkomaan matkaan ja muutamaan kotimaan reissuun.

Vierailija
25/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

(16) Tuossa ei ole käyttörahoja, vain siis matkat ja hotellit. Varmaan menee tuohon vielä 2000e päälle eli yhteensä 6000e vuodessa n. 3-4 matkaa. Nuo ovat omat kuluni, ei muun porukan.

Vierailija
26/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti laittaisin enemmänkin rahaa, matkusteluun, mutta ei ole ylimääräistä niin ei ole. Mietitäänpäs... Kotimaassa ajellaan isovanhempien luo (350km/suunta) ehkä noin 6krt/vuosi. Ystäviä käydään moikkailemassa ympäri suonen pisimmillään 500km päässä ehkä 4krt vuodessa. Yksi huvipuistoreissu/vuosi lasten kanssa. Yksi kylpyläreissu. Yksi risteily, joko Tukholma tai Tallinna. Yksi koko perheen viikon rantaloma. Yleensä ollut Kreikkaan. Yksi vanhempien oma loma (kaupunki- tai ranta- Euroopassa). Mitäs tuosta nyt tulee. En jaksa noita kotimaan kilsoja ja mahdollisia hotelliöitä laskea, mutta alle kymppitonni varmaan.

Vierailija
27/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoihin paljon (varmaan 20000€ lentoihin plus majoitukset ja muut), omiin matkoihin aika vähän ehkä tonni vuodessa kun lennän pari kertaa jonnekin tapaamaan ystäviäni.

Vierailija
28/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin kolme kotimaan reissua vuodessa ja yksi ulkomaan reissu. Perhekoko 2+2. Meniskö 4000-5000. Tykättäis matkustella, mutta asutaan niin periferiassa, että päivä menee Helsinkiin ja toinen takas.

Vierailija
29/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymmentätuhatta per vuosi.

Vierailija
30/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi matka (kolmelle hengelle matkat+majoitus) on noin 2500-4000, tänä vuonna ollaan oltu reissussa yhteensä 5 viikkoa, ja nyt 6500 euroa lentolippuihin ja hotelleihin jo käytetty. Lisäksi ateriat, nähtävyydet, huvipuistot, paikallinen liikkuminen, tuliaiset ja omat ostokset. Loppuvuodeksi ei enää kummoisia suunnitelmia, yhteensä ehkä 10 päivää, kokonaisbudjetti kotimaassa ja ulkomailla näille reissuille 2500 euroa. Vuositasolla tuo 9000-10000 euroa sopii meille yksinhuoltaja ja 2 teiniä, joutuisihan ruoasta ja vaatteista maksamaan täälläkin, joten niitä en laske "matkailukuluiksi".

Vierailija
31/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä laskenu, perusnuukana ihmisenä varmaan hirvittäis jos tietäisin paljonko oon pannu rahaa menee, mutta kun se matkustelu on ollu mulle henki ja elämä niin sille en edes haluu laskee hintaa :)

Vierailija
32/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun prioriteeteissa matkustus ei ole kärkisijoilla. Nettotuloistani tavallista selvästi isompi osuus menee asumiseen, koska haluan asua väljästi keskustassa. Löysästä rahasta kulutan eniten vaatteisiin ja kenkiin,  200-300 e kuussa. Matkustamiseen laitan max  noin 2 000 euroa koko vuoden aikana.

Vierailija
33/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:04"]

Yksi matka (kolmelle hengelle matkat+majoitus) on noin 2500-4000, tänä vuonna ollaan oltu reissussa yhteensä 5 viikkoa, ja nyt 6500 euroa lentolippuihin ja hotelleihin jo käytetty. Lisäksi ateriat, nähtävyydet, huvipuistot, paikallinen liikkuminen, tuliaiset ja omat ostokset. Loppuvuodeksi ei enää kummoisia suunnitelmia, yhteensä ehkä 10 päivää, kokonaisbudjetti kotimaassa ja ulkomailla näille reissuille 2500 euroa. Vuositasolla tuo 9000-10000 euroa sopii meille yksinhuoltaja ja 2 teiniä, joutuisihan ruoasta ja vaatteista maksamaan täälläkin, joten niitä en laske "matkailukuluiksi".

[/quote]

totta, ruokaan menee kotonakin rahaa. Toisaalta - matkoilla tuppaa menemään vähän enemmän (syödään enemmän ulkona jne.) joten lasken nekin.

Jotenkin musta on kiva tehdä aina yhteenvetoa paljonko rahaa meni... tsekkaan sitten aina erikseen, mikä oliv vaate yms. ostosten osuus,niin hahmottuu mikä oli sitä pelkkää matkusteluosuutta.

ap

Vierailija
34/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 henkeä. Jonain vuonna 10t ja jonain kuten nyt vain 5t. Viime vuonna Usan kierros ja Barcelona koko perheenä. Pariskuntana kaupunkimatka. Lasten kanssa kylpylämatka. Tänä vuonna Teneriffa ja Kreikka

Vierailija
35/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin viime vuonna vaan yhden kerran Nycissä. Viikon reissuun käyttörahoineen meni 2500€. 
Eikun joo ja ruotsin risteilyllä kävin myös, siihen meni parisataa.
Viime vuosi oli kyllä matkustelun kannalta poikkeuksellisen onneton. Yleensä kaukoreissun lisäksi pari euroopan matkaa. 

Vierailija
36/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lasketaan mukaan jokavuotiset huvipuisto- ja kylpyläreissut (niitä muutama vuodessa, lapset aika pieniä vielä), niin ehkä noin 3000-5000€.

Meillä ei mahdollisuutta reissata montaa kertaa miehen työn ja minun opiskelujen takia, mutta olemme nyt monena vuotena olleet viikon, pari reissussa koko perhe ja sitten yhdellä viikonloppulomalla ulkomailla kaksin miehen kanssa. 

Vierailija
37/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin joulu reissussa 1000€ ruokineen. Mökki viikoksi nyt kesällä 500€ ja ulkomaan matka 3000€ elokuun alussa. Lisäksi oltu 2 yötä hotellissa kotimaassa (ruokineen ja bensoineen ehkä 400€). Eli nyt äkkiä laskien viime joulusta elokuuhun asti noin 5000 euroa. Viime kesänä meni suunnilleen tuo summa pelkistä kesälomajutuista.

Vierailija
38/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

500-3000€

Vierailija
39/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:04"]

Vuositasolla tuo 9000-10000 euroa sopii meille yksinhuoltaja ja 2 teiniä, joutuisihan ruoasta ja vaatteista maksamaan täälläkin, joten niitä en laske "matkailukuluiksi".

[/quote]

Minä taas laitan yksinäni perheen ruoat kotosalla, joten jos laskee käytetyt tarvikkeet, niiden hankkimiseen käytetyn ajan (minun aikani), ja minun aikani hellan ääressä, niin reissussa nautitut ravintolaruoat ovat suunnilleen saman hintaisia kuin kotona syöminen. Passattavana oleminen virkistää yksinhuoltajaäitiä, ja minusta erilaisiin ruokailukulttuureihin tutustuminen on kullanarvoista lasten opastamista. Lisäksi ravintoloissa syöminen on lapsillekin mielenkiintoinen kokemus, ja minulla on aikaa ja pinnaa keskustella leppoisasti lasten kanssa. Kotona ajattelisin jo seuraavaa tiskikoneen täyttämistä ja pyykkikoneen tyhjentämistä.

totta, ruokaan menee kotonakin rahaa. Toisaalta - matkoilla tuppaa menemään vähän enemmän (syödään enemmän ulkona jne.) joten lasken nekin.

[/quote]

Vierailija
40/52 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000-2000 €

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä