Miksi joillekin sinkkumiehille on niin tärkeää, ettei naisella ole lapsia?
Kommentit (134)
En ole sinkku, eikä asia ole minulle siis ajankohtainen, mutta ei minua kyllä kiinnostaisi alkaa elättämään ja kasvattamaan jonkun toisen lapsia. YH-äiti voisi kiinnostaa, jos minun ei tarvitse osallistua niiden lasten elämään. Sellaisen löytäminen voi tietenkin olla haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole sinkku, eikä asia ole minulle siis ajankohtainen, mutta ei minua kyllä kiinnostaisi alkaa elättämään ja kasvattamaan jonkun toisen lapsia. YH-äiti voisi kiinnostaa, jos minun ei tarvitse osallistua niiden lasten elämään. Sellaisen löytäminen voi tietenkin olla haastavaa.
Kyllä näitä löytyy, sinulle varataan slotti esim la-su joka menee saman kaavan mukaan aikataulutettuna joka kerta. Vietetään kiva lauantai yhdessä ja seksiä sen jälkeen naisen luona niin monta kertaa kuin jaksaa. Aamulla heräät kun naisen puhelin piippaa jatkuvasti ja sinulle tulee ajolähtö, koska Jami-Petteri tuleekin kotiin jo aiemmin ripulin takia ja ex-ukko on ulko-oven takana kersan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä löytyy, sinulle varataan slotti esim la-su joka menee saman kaavan mukaan aikataulutettuna joka kerta. Vietetään kiva lauantai yhdessä ja seksiä sen jälkeen naisen luona niin monta kertaa kuin jaksaa. Aamulla heräät kun naisen puhelin piippaa jatkuvasti ja sinulle tulee ajolähtö, koska Jami-Petteri tuleekin kotiin jo aiemmin ripulin takia ja ex-ukko on ulko-oven takana kersan kanssa.
Pakko kysyä, että miksi lapsi tulisi toiselta vanhemmalta kotiin ennen aikojaan, jos lapsi sattuu sairastumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, että miksi lapsi tulisi toiselta vanhemmalta kotiin ennen aikojaan, jos lapsi sattuu sairastumaan?
Joo, luulis menevän toisin päin, ettei tulekaan, jos siellä on vatsatautia, niin sairastakoot siellä, eikä tule toista vanhempaa tartuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksessa lukee: ei haeta isää lapsille.
Oikeasti sanotaan: yhteiset rahatYh-äidit tulee kalliiksi jos haluaa tosissaan seurustella.
Siis kirjoitat varmaan läpällä. Ja kuka ylipäätänsä laittaa mitään tuollaista ilmoituksiin. Säälittävää. Jos joku tarvitsee tuollaisen etukäteistiedon niin vähän ihmettelen. Jokainen voi pitää siitä lompakostaan kiinni niin tiukasti kun haluaa.
Samaten joku sinkku voisi laittaa. "Ei sinun tuloilla väliä. En odota sun kustantavan mitään ja jaamme kaiken 50/50" jos katsoo tuollaisen tiedon antamisen tärkeäksi etukäteen. Eiköhän tulisi pakit jo siinä vaiheessa kun mies ilmoittaisi jo ilmoituksessa, että: "Älä odota mun maksavan mitään"Jos ei kiinnosta osallistua toisten lasten elatukseen, niin yh:n kanssa ei kannata seurustella tosissaan. Koska yh:t olettaa, että yhteen muuttaessa elätät myös hänen lapset. Lapsettoman kanssa tätä ongelmaa ei ole ja velan kanssa ei edes tule.
Miksi joku haluaisi elättää toisten lapsia?
Tää on niin kulunut ajatus. Meillä oli täysin erilliset rahat lasten isänkin kanssa avioliitossa ja avioehto. Ei hyvintienaavat nykynaiset kaipaa mitään elättäjää. Tietysti jotkut kaipaa, mutta niin kaipaa myös jotkut lapsettomat naiset. Riippuu ihan naisesta ja hänen taloudellisesta tilanteestaan.
Perusta tänne ketju aiheesta onko rahat yhteiset kun asutaan saman katon alla ja on lapsia. Odotan mielenkiinnolla naisten vastauksia, joissa miehen ei odoteta osallistuvan toisen lapsen elinkustannuksiin.
Siis kun meillä yhteistenkin lasten kulut jaettiin avioliitossa tasan. Ja edelleen eron jälkeen lasten isä maksaa puolet lasten (laskennallisista) kuluista. Lasten kulut on kyllä katettuna ilman uutta miestäkin. Elintasoa en uuden miehen myötä ole nostamassa. Olen ylempää keskiluokkaa ja tämä taso riittää minulle. En lapsettomanakaan olisi laittanut rahojani miehen kanssa yhteen, enkä todellakaan tekisi niin nytkään, kun on lapsia. Tässä suhteessa naisia on erilaisia: toiset on heti laittamassa rahoja yhteen ja toiset ei koskaan laittaisi.
Eli sulle olisi ihan ok jos mies maksaa vain oman osuutensa vuokrasta, vedestä, sähköstä, ruoasta... Esim jos sulla on kaksi lasta, mies maksaisi näistä kuluista neljäsosan, ei puolia?
Hienoa jos näin todellakin on, mutta olet poikkeus. Lähes kaikki vanhemmat haluavat puolison maksavan vähintään puolet uusperheen kuluista, eikä heille tule kuulonkaan että esim vuokra jaettaisiin pääluvun mukaan, eikä aikuisten kesken. Koska "me ollaan paketti ja on hankala jakaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, eikä voisi vähempää kiinnostaa.. Ehkä mies ei pärjää pienen lapsen kanssa, lapsi kaipaa äitiään, ukko haluaa sabotoida mamman elämää ja kytätä kuka on ollut hommissa viime yönä, tekosyy.. ihan sama, se ei ole oleellista tässä kontekstissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti sanotaan: yhteiset rahatYh-äidit tulee kalliiksi jos haluaa tosissaan seurustella.
Luulisi aikuisen miehen osaavan sanoa, että erilliset rahat ja lasten kulut maksaa äiti.
Niinhän sitä äkkiä kuvittelisi että mies ei ole naiselle maksuautomaatti mutta aina se naiselta unohtuu ja mies pistetään maksamaan lapselle asioita joka ei ole edes oma
Olen tällä hetkellä miehen kanssa jolla lapsia. Isänsä työn ja välimatkan takia ovat melko harvoin isällään mikä sopii minulle koska minulle aikuisten parisuhde on tärkeä, eli että lapset eivät pyöri jaloissa koko ajan. Vuoroviikko järjestely jos tulisi niin rehellisesti sanoen lähtisin kävelemään. Välillä harmittelen että menin ihastumaan niin täysin tähän mieheen. Jos homma menee poikki niin en enää koskaan vilkaise puolella silmälläkään miestä jolla on lapsia. Sellaiseen ei kannata ihastua siis ainakaan minun, koska lapset tulevat aina ensin ja kumppani on aina se joka saa väistyä, enkä halua sellaista elämää. Haluan aikuisten aikaa, hiljaisuutta ja rauhaa. En halua asua edes osan aikaa toisen naisen lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä miehen kanssa jolla lapsia. Isänsä työn ja välimatkan takia ovat melko harvoin isällään mikä sopii minulle koska minulle aikuisten parisuhde on tärkeä, eli että lapset eivät pyöri jaloissa koko ajan. Vuoroviikko järjestely jos tulisi niin rehellisesti sanoen lähtisin kävelemään. Välillä harmittelen että menin ihastumaan niin täysin tähän mieheen. Jos homma menee poikki niin en enää koskaan vilkaise puolella silmälläkään miestä jolla on lapsia. Sellaiseen ei kannata ihastua siis ainakaan minun, koska lapset tulevat aina ensin ja kumppani on aina se joka saa väistyä, enkä halua sellaista elämää. Haluan aikuisten aikaa, hiljaisuutta ja rauhaa. En halua asua edes osan aikaa toisen naisen lasten kanssa.
Sinä olet nainen ja sinulta on täysin hyväksyttävää vaatia asioita mitä itse haluat. Tässä aloituksessa kitistään ainoastaan sitä kuinka miehet vaativat samaa kuin sinä ja se ei ole hyväksyttävää. Mies on vain maksu ja palvelu automaatti jota eronneet äidit käyttävät hyväkseen
Vierailija kirjoitti:
Itselle on juuri tuo se tärkeä asia jos menisin jonkun kanssa kimppaan. En halua aloittaa suhdetta kenenkään kanssa siten että jokainen tapaaminen, treffit yms, täytyy tehdä lasten ehdoilla. Enkä halua joutua miettimään esim, sitä että puolisolle romanttista yllätystä (kylpyläreissua tms,) järjestäessä että mihin sen Viljami-Eerikan laittaa hoitoon siksi aikaa.
Tai se että haluan voida lähteä kumppanin kanssa vapa-aikana tai lomalla vaikka luontoa katsomaan koko päiväksi ilman että joutuu taas miettimään että mihin sen pirpanan laittaa hoitoon tai jaksaako pirpana olla siellä meidän kanssa koko päivää jos ei hoitopaikka löydy.
Miespuolinen kaberini sanoi että naiset, joila on lapsia ennestään, ovat jätettä mikä ei kelpaa kellekään. Ei edes hänelle vaikka ei kranttu muuten olekaan mutta lapset on ehdoton nounou hänelle. Tiedän myös paljon naisia itseni mukaan lukien, kuka ei ikinäkoskaan ottaisi miestä jolla lapsia. Aikuiset pois muuttaneet toki eri asia mutta alaikäiset on itselle sellaienn että juoksen karkuun. Nykyään aika moni haluaa lapsettoman kumppanin ja minusta siinä ei ole mitään väärää. Jos ei esim.pidä lapsista niin onhan se helkkarin vaikeaa uusperhe helvettiin siitten alkaa, ei siit vaan tule mitään. Onneksi minulla puoliso jonka kanssa ollut jo 18v eikä meillä lapsia vaikka mies niitä kyllä olisi halunnut, minä sanoin että ole hyvä, mene hanki jonkun muun kanssa mutta minun kanssa niitä et tule saamaan. Useampi raskaus takana ehkäisystä huolimatta ja joka kerta olen päätynyt aborttiin, ihan käytännön syistä, en halua mitään ylimääräistä elämääni. Olisi esimekiksi hirveää jos lapsi tulisi allergiseksi ja siitä joutuisi sitten luopumaan koirien takia. N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kirjoitat varmaan läpällä. Ja kuka ylipäätänsä laittaa mitään tuollaista ilmoituksiin. Säälittävää. Jos joku tarvitsee tuollaisen etukäteistiedon niin vähän ihmettelen. Jokainen voi pitää siitä lompakostaan kiinni niin tiukasti kun haluaa.
Samaten joku sinkku voisi laittaa. "Ei sinun tuloilla väliä. En odota sun kustantavan mitään ja jaamme kaiken 50/50" jos katsoo tuollaisen tiedon antamisen tärkeäksi etukäteen. Eiköhän tulisi pakit jo siinä vaiheessa kun mies ilmoittaisi jo ilmoituksessa, että: "Älä odota mun maksavan mitään"Jos ei kiinnosta osallistua toisten lasten elatukseen, niin yh:n kanssa ei kannata seurustella tosissaan. Koska yh:t olettaa, että yhteen muuttaessa elätät myös hänen lapset. Lapsettoman kanssa tätä ongelmaa ei ole ja velan kanssa ei edes tule.
Miksi joku haluaisi elättää toisten lapsia?
Tää on niin kulunut ajatus. Meillä oli täysin erilliset rahat lasten isänkin kanssa avioliitossa ja avioehto. Ei hyvintienaavat nykynaiset kaipaa mitään elättäjää. Tietysti jotkut kaipaa, mutta niin kaipaa myös jotkut lapsettomat naiset. Riippuu ihan naisesta ja hänen taloudellisesta tilanteestaan.
Perusta tänne ketju aiheesta onko rahat yhteiset kun asutaan saman katon alla ja on lapsia. Odotan mielenkiinnolla naisten vastauksia, joissa miehen ei odoteta osallistuvan toisen lapsen elinkustannuksiin.
Siis kun meillä yhteistenkin lasten kulut jaettiin avioliitossa tasan. Ja edelleen eron jälkeen lasten isä maksaa puolet lasten (laskennallisista) kuluista. Lasten kulut on kyllä katettuna ilman uutta miestäkin. Elintasoa en uuden miehen myötä ole nostamassa. Olen ylempää keskiluokkaa ja tämä taso riittää minulle. En lapsettomanakaan olisi laittanut rahojani miehen kanssa yhteen, enkä todellakaan tekisi niin nytkään, kun on lapsia. Tässä suhteessa naisia on erilaisia: toiset on heti laittamassa rahoja yhteen ja toiset ei koskaan laittaisi.
Eli sulle olisi ihan ok jos mies maksaa vain oman osuutensa vuokrasta, vedestä, sähköstä, ruoasta... Esim jos sulla on kaksi lasta, mies maksaisi näistä kuluista neljäsosan, ei puolia?
Hienoa jos näin todellakin on, mutta olet poikkeus. Lähes kaikki vanhemmat haluavat puolison maksavan vähintään puolet uusperheen kuluista, eikä heille tule kuulonkaan että esim vuokra jaettaisiin pääluvun mukaan, eikä aikuisten kesken. Koska "me ollaan paketti ja on hankala jakaa".
Nyt vastaan vähän myöhään, mutta asun kylläkin omistusasunnossa, enkä ihan heti näkisi, että vuokralle muuttaisin. Kun neliöistähän siinä maksetaan ja varsinkin lastenhuoneet tarvitaan minun vuokseni, niin ehdotukseni olisi, että omistaisin asuntoa enemmän kuin mies (erilliset lainat, jos lainaa). Tai sitten omistaisin asunnon kokonaan ja mies laittaisi oman asuntonsa vuokralle tai pitäisi varakämppänä, sama se, en häneltä vuokraa pyytäisi, jos rikastuttaa meidän elämää ihanalla läsnäolollaan. Asunnon juoksevat kulut pääluvun mukaan, minulle lasten osuus.
Ruokakulut menisi epäreilusti, jos mies maksaisi vain 1/4, koska mies syö varmasti saman verran kuin nainen ja kaksi pientä lasta yhteensä (tiedän tämän, kun ruokakulut todella puolittui kun ex lähti taloudesta). Ja lapsille kelpaisi halpa makaronilaatikko, mutta miehelle pitää olla kalliita pihvejä :D Mutta ei olisi niin tarkkaa, kunhan nyt suurinpiirtein kaikki kokisi oman osuutensa reiluksi.
Eli kaikista kuluista sovittaisiin ja pyrkisin siihen, että lasten osuus tulee minulle. Tietty jos mies rikkaampi ja haluaa vaikka muuttaa sellaiseen asuntoon, mihin minulla ei ole varaa, niin sitten hän varmasti maksaa enemmän, mutta sehän olisi hänen tahtonsa, ei minun vaatimukseni.
(Olen se keltä kysyttiin)
Olen vapaaehtoisesti lapseton mies, jolle ei ole väliä sillä onko naisella lapsia vai ei. Toki ideaalisin kumppani minullekin olisi lapseton nainen, tai että naisen lapset olisivat jo aikuisia. Mutta lapsettomat naiset ovat todella harvinaisia missä tahansa, ihan deittipalveluissakin. Enemmän minä olen saanut selitellä tapaamilleni äideille sitä miksi en ole halunnut lapsia, tai sitä, että minun oletetaan muuttavan mieleni jossain vaiheessa. No ei se muutu, koska vasektomia.
Miksi edelleen vuonna 2022 joutuu selittelemään omaa henkilökohtaista päätöstään jopa tuntemattomille ihmisille, kun ei halua lapsia?
Aika marginaaliesimerkki, koska harvalla on ajankäytöllisesti niin vaativa työ kuin Marinilla. Eiköhän suurin osa tee n. 40h/viikko töitä, että siitä pystyy kyllä halutessaan lisäksi hoitamaan osuutensa lastenhoidosta. Ja jos on vaativampi työ, niin ehkä voisi vähän downshiftata pikkulapsiaikaan. Kyllä siis paheksun sitä, että Marin otti vastaan pääministerin tehtävän, kun lapsensa on pieni.
Että vieläkään en näe itseäni kaksinaismoralistina. Sori vaan.