Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko juonut alkoholia raskaana?

Vierailija
15.08.2008 |

.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaassani (Iso-Britannia) hallitus suosittelee myös nollalinjaa. Ennen ei oltu näin jyrkkiä, mutta nykyään pakko olla, koska jotkut idiootit ei ymmärrä sitä, missä turvallinen raja kulkee.

Itse olen alkoholin juomista vastaan raskaus- tai imetysaikana. Tämä on minun valintani... D-vitamiinia en anna, sitä saa auringosta. Asumme siis osaksi erittäin lämpöisessä maassa.

Vierailija
22/69 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäjähän saisi siis vetää melkoiset perskännit antaakseen vauvalleen edes Jekovit-tippojen verran alkoholia, mutta ei siihen 5 tippaan mahdu kahta annosta alkoholia vaikka kuinka onkin 96% alkoholia...

Minä ainakin uskon referee-toimitetun lehden kolmen päihdelääkärin laskelmiin. Sen verran olin kuitenkin väärässä, että se lehti olikin SLL 36/2007, kirjoittajat A. Pohjola ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVA SAA sen verran alkoholia 5 tipasta Jekovitia mitä se saisi ÄIDINMAIDOSSA JOS ÄITI JOISI 2 ANNOSTA. Taisit muistaa vähän väärin.

Niin, eikö tästä juuri ollutkin kysymys: kuinka "vaarallista" imettävän äidin alkon käyttö on versus D-tippojen alkomäärä.

Sinäänsähän tämä ketju todellakin koski raskausaikaa, mutta kun nyt joku kysyi, niin vastasin.

Vierailija
24/69 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi 2 alkoholiannosta.

63

Vierailija
25/69 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 vastaa, että niinpä taisi olla epäselvästi sanottu....

Taidetaan lukea samoja lehtiä?

Vierailija
26/69 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuus lienee noin 10%?

0,12 ml? Onko oikein?

Tietääkö joku paljon d-vitamiinitipoissa on alkoholia?

Kymmenen prosenttia 12cl:sta on 1,2cl eli 12ml.

Vierailija
27/69 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekovit tippojahan ei sikiölle anneta. Tuskin siitä lasillisesta viiniä vauvallekaan haittaa olisi, mutta kukapa niin tekisi, ei kukaan. Vitamiinitipoissa on tosiaan murto-osa alkoholia verrattuna vaikkapa lasilliseen viiniä. Turvallista rajaa alkoholinkäytössä raskauden aikana ei voi noudattaa, koska sellaista ei ole.

Vierailija
28/69 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallista rajaa alkoholinkäytössä raskauden aikana ei voi noudattaa, koska sellaista ei ole.

Toisekseen on ajateltava, onko asiasta enemmän hyötyä vai haittaa. D-vitamiinitippoja annettaessa hyöty ylittää haitan. Entäpä mitä hyötyä sikiölle tai vauvalle on äidin alkoholinkäytöstä?

Vierailija
29/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty hyväksymään vähäistäkään alkoholin käyttöä raskausaikana. Mutta se onkin minun ongelmani.

Vierailija
30/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisen oluen tai viinilasillisen joskus. Vanhin lapsi jo teini eikä oireita vieläkään näy, ehkä sitten lapsettomaksi jää, jos tähän palstaan on uskominen...

Vierailija
31/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiössä on saman verran alkoholia kuin äidissä.

Vierailija
32/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn lopettamaan yhen otettuani. Kerran viikossa 1 on oma rajani.

Vierailija
33/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä tosiaan on siinä sikiössä sama määrä kuin äidissäkin. Kukapa antaa vastasyntyneelle pullollisen olutta kerran viikossa?

Vierailija
34/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sama olla juomatta.

Vierailija
35/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin ravintolassa syömässä otin lasin viiniä. Saman olen tehnyt kolmessa aiemmassa raskaudessa eikä tuo ole lapsiini mitenkään vaikuttanut. Eri asia on jos on humalassa mutta sitähän lasi viiniä ei aiheuta.

Vierailija
36/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yksi olut tai sidukka, lasi viiniä ole vaaraksi!! Vaan se juoko enempi, usein ja pystyykö lopettamaan.

Jos itse lopettaa juomisen, se ei tarkoita että tekee ainoan oikean ratkasun.. ;)

Tsekkaa lisää www.alko.fi.

Vasen laita: alkoholi ja raskaus.

6

Vierailija
37/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni raskausaikana kuitenkin suositellaan nollalinjaa alkoholin suhteen. Mutta sehän onkin vain suositus... Jokainen tekee omat päätöksensä. Itse en uskaltaisi ottaa riskiä.

Vierailija
38/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasillisen viiniä ruuan kanssa silloin tällöin mietoa lonkeroa kesähelteellä janojuomaksi ja häissä onnittelumaljan tms.

Vierailija
39/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuta vaaraa. Se tiedetään varmasti, että alkoholi on sikiölle haitallista. Sikiössä on alkoholia vähintään saman verran kuin äidissä. Kuka siis antaa vastasyntyneelle alkoholia? Vaikka siitä ei oletettavasti olisikaan vaaraan, en minä ainakaan lapselle alkoholia antaisi. En edes syntymättömälle.

Vierailija
40/69 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ihmiset täällä. Eli lasillinen viiniä ruoan kanssa sillin tällöin, ehkä pari kertaa kuussa jos joku täällä on kiinnostunut. Silloin suositukset olivat kyllä että muutaman alkoholiannoksen viikossa voi turvallisesti ottaa. Itse ajattelin, että jos otan vain ruokajuomaksi, enkä humaluakseni, se ei voi haitata. Etelä-Euroopassa kun viini on oikeasti ihan normiruokajuoma kuitenkin. Terveet suoloiset lapset minulla on. Ja söin myös maksamakkaraa ja maksalaatikkoa, sillä niissä maksan määrä ei ole 100%, joten silloin tällöin nautittuna tuskin mitään haitata sikiölle. Esikoisen odottajat ovat ihan liian vauhkoja monesa aisassa - tosin - niin olin kyllä itsekin.:-P Myöhemmin on tajunnut, että omaa maalaisjärkeäkin voi - ja pitääkin - käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi