Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei voi olla totta, lastensuojeluilmoitus!

Vierailija
13.07.2015 |

Nyt tehtiin se sitten minustakin. Ja oikein kiireellisenä!

Olin lasteni (6kk, 3v ja 5v) kanssa ostoskeskuksessa leikkipaikalla. Minulla on paha anemia (olen kalpea) ja todella matalat verenpaineet ja huimaa usein (syytä tutkitaan ihan sairaalassa), perjantaina kävin verinäytteellä laboratoriossa ja usein mulle jää ruma mustelma käteen siitä...
No siis olimme lasten kanssa leikkipaikalla ennen ruokakaupaan menoa, minua hiukan huimasi ja istuin itsekin vauva sylissä siinä leikkipaikan lattialla. Päälläni mulla oli lyhythihainen mekko ja se verinäytteestä tullut mustelmajälki näkyi...
Eikö joku kanssakauppakeskuksessaolija ollut soittanut 112(!!!) että sekava äiti jolla on pistojälkiä käsissä on pienten lasten kanssa täällä. Oltiin juuri lähdössä leikkipaikalta (oltiin siinä n. 45min) sinne ruokakauppaan kun päivystävät sosiaalityöntekijät ja POLIISIT tuli paikalle! Äärettömän noloa. No siis juteltiin hetki ja pahoittelivat kovasti ja olivat sitä mieltä että täysin aiheeton ilmoitus, ilmoittaja oli puhelimessa kertonut että olen lähes tiedottomana leikkipaikan lattialla ja käsissä näkyy pistojälkiä :O
Siis niin noloa! Olisi voinut tulla vaikka kysymään että onko kaikki ok tms.
Olen ihan perussiisti ja pukeudun ns. tavallisesti, siististi vähän meikkiä naamassa yms. En koe näyttävänikään miltään narkkarilta (tai miltä narkkari sit ikinä näyttääkään).
Mulla on jotenkin niin nöyryytetty olo, kymmenet ihmiset katsoi kun virkapukuiset poliisit tuli meidän luo ja joo mentiin vähän sivummalle juttelemaan mutta ymmärrätte varmaan. Niin noloa!!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:41"]
Hei haloo. Jos olet niin tyhmä ettet insuliinikynää tunnista niin kannattaa vaikka googlettaa vähän tai sitten vain pitää huoli omista asioista.
[/quote]

Mitä siis tarkalleen pitäisi googlettaa, jos ei ole koskaan kuullutkaan mistään kynistä? "Onko jotain ihan normaalia piikkiä, jonka voi sekoittaa huumepiikkiin ja jota joutuu piikittämään puistossa"? Epäilen, että Google osaisi vastata. AV:lta voisi vastauksen saadakin, mutta oikeastiko sinusta on parempi epävarmana kysyä AV:lta kuin hätäkeskukselta?

Vierailija
62/66 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:41"]Ap, siinäpähän kaikki kuulivat, että oli aiheeton lasu ja ettei tuollaisesta pidä mennä tekemään lasua, vaan kysyä itse, tarviiko apua. Lasun tekijä saa itse hävetä. Ap, toivon, että saat lääkäreiltä apua terveysasioihisi. Ymmärrän huolesi. Mutta pää pystyyn, et ole tehnyt mitään väärää! Et ole huono äiti, vaan lapsillesi paras ja rakas! Älä yhtään häpeile mitään! Näithän, että kukaan virkavalta tai sossu ei sinua syytä mistään! Jätä tyhmät lasuntekijät mielestäsi. Nytpä tiedät, ettei sinuun lasut pure! Iloisesti vaan eteenpäin lasten kanssa! Ja takaisin leikkimään sinne ilman pienintäkään häpeää! [/quote] Ei kai tuossa ilmoituksen tekijällä ole mitään hävettävää. Paremminkin hieno homma että teki ilmoituksen. Äiti huojuu ja on osittain tajuttoman oloinen sekä käsivarsissa kunnon jäljet. Edesvastuutontahan tuo olis ollut jättää ilmoitamatta. Papukaijan merkki ilmoittajalle. Ihmiset eivät enää mene suoraan kysymään kohteelta "onko kaikki kunnossa" vaan soittavat 112, turvallisuussyistä. Ja se on järkevää.

[/quote]

Järkevää? Tiedätkö,, mitä maksaa poliisien ja mahd. sos.työntekijöiden keikka paikalle?  Kyllä todellakin voisi jututtaa kanssaihmisiä, jos näyttää, että jotain on hätänä.

Sä varmaan jätät elvytysyrityksetkin väliin, ja seuraat jonkun delaamista turvallisen matkan päästä ambulanssia ootellessa. Ettei vaan kukaan jälkeenpäin syytä, että väärin autettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:14"]

Eikö insuliinia pistetä mahamakkaraan? Ei kai huumeita mahaan piikitetä?

[/quote]

Narkkareilla suonet vetäytyy, ne voi piikittää ihan minne vain, vaikka silmämuniin. 

Se tyyppi joka näki tämän insuliinikynä tapauksen saattoi olla jossain kaumpana ja eikä välttämättä erottanut minkälaista ruiskua tai kynää on käytetty.

Vierailija
64/66 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:46"]

Moi! Meistä tehtiin myös lasu-ilmoitus vuosi sitten kesällä. Olimme kolmestaan paikallisessa leikkipuistossa lasten kanssa, ja kelloa vilkaistuani huomasin että oli insuliinipiikin aika ja piti haukata jotain. Ilmeisesti pistämiseni oli huomioitu siellä jonkun kukkahatun toimesta, kun pian paikalle saapuivat tässäkin tapauksessa poliisipartio ja sosiaalityöntetekijät. Ilmoituksella "Tatuoitu ja lävistetty huumeäiti narkkaa leikkipuistossa lasten kanssa." Kyllä, minulla on toinen käsivarsi tatuoitu kukkasilla ym., yläselässä iso lootus-kukka tatuoituna, ja alahuulessa hopeinen pallo timantilla, eikä edes meikkiä mustien silmänalusteni peittona koska en tykkää meikata ja paklata naamaani millään mömmöillä. Sanomattakin selvää, että tilanteessamme ilmoitus todettiin heti aiheettomaksi näytettyäni insuliinipiikkiä ja juuri syömäni banaanin kuoria ja ranteeseeni tatuoitua diabeteksesta ilmoittavaa tekstiä. Hienoa kun ihmiset ovat niin ennakkoluuloisia! N29

[/quote]

Haloo, onko joku ihme että tuossa tilanteessa mitä kuvailet on joku soittanut. Sähän olet itse pahempi taivastelija kui ne kukkahatut.
[/quote]
Hei haloo. Jos olet niin tyhmä ettet insuliinikynää tunnista niin kannattaa vaikka googlettaa vähän tai sitten vain pitää huoli omista asioista. "En voi käydä mielenterveyshoitajalla koska minut leimataan hulluksi, en voi pistää verenohennuslääkettä koska minut leimataan narkkariksi jnejne" - tällaiset hoidettavien puheet on juuri teidän idioottien syytä jotka leimaatte ihmiset omien olettamuksienne mukaan ottamatta asioista selvää.
t. Hyvin kyllästynyt hoitaja
[/quote]
Harvemmin lääkkeitä kuitenkaan tarvitsee pitkittää muualla kuin kotona.
T. Klexane menossa
[/quote]

Tyypin 1 diabeetikot tarvitsevat insuliinipistoksen kun syövät tai kun verensokeri on korkea. Näin voi käydä muuallakin kuin kotona. Pistoksia n. 7 krt/vrk tai jopa 20. Jos pistää sen 7 krt/vrk niin eipä sitä kotoa liikkuisi jos vain siellä pistäisi. Eikä kamalan harvinaista tämä diabetes ole. Jotkut menee piiloon pistämään. Itse en piilottele. Useimmiten kukaan ei edes ehdi huomata! Verensokerin mittauksen ennemminkin, mutta sitä tuskin kukaan narkkaamiseksi luulee :)
Insuliinia voidaan annostella kynällä, ruiskulla tai pumpulla. Ja eliniän.
Vähän eri asia tämä diabetes kuin joku kerran, pari päivässä piikitettävä lääke.

Vierailija
65/66 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näissä tapauksissa ole huolehtimisesta kyse, vaan ihan kiusanteosta ja toisten asioihin puuttumisesta verukkeella. Suomalaiset ovat kyllä tässä mestareita. Puskista uskalletaan huudella kyllä, mutta itse ei tehdä mitään.

Vierailija
66/66 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:41"]Ap, siinäpähän kaikki kuulivat, että oli aiheeton lasu ja ettei tuollaisesta pidä mennä tekemään lasua, vaan kysyä itse, tarviiko apua. Lasun tekijä saa itse hävetä. Ap, toivon, että saat lääkäreiltä apua terveysasioihisi. Ymmärrän huolesi. Mutta pää pystyyn, et ole tehnyt mitään väärää! Et ole huono äiti, vaan lapsillesi paras ja rakas! Älä yhtään häpeile mitään! Näithän, että kukaan virkavalta tai sossu ei sinua syytä mistään! Jätä tyhmät lasuntekijät mielestäsi. Nytpä tiedät, ettei sinuun lasut pure! Iloisesti vaan eteenpäin lasten kanssa! Ja takaisin leikkimään sinne ilman pienintäkään häpeää!

Ei kai tuossa ilmoituksen tekijällä ole mitään hävettävää. Paremminkin hieno homma että teki ilmoituksen. Äiti huojuu ja on osittain tajuttoman oloinen sekä käsivarsissa kunnon jäljet. Edesvastuutontahan tuo olis ollut jättää ilmoitamatta. Papukaijan merkki ilmoittajalle. Ihmiset eivät enää mene suoraan kysymään kohteelta "onko kaikki kunnossa" vaan soittavat 112, turvallisuussyistä. Ja se on järkevää.

Järkevää? Tiedätkö,, mitä maksaa poliisien ja mahd. sos.työntekijöiden keikka paikalle?  Kyllä todellakin voisi jututtaa kanssaihmisiä, jos näyttää, että jotain on hätänä.

Sä varmaan jätät elvytysyrityksetkin väliin, ja seuraat jonkun delaamista turvallisen matkan päästä ambulanssia ootellessa. Ettei vaan kukaan jälkeenpäin syytä, että väärin autettu.

Maksaa? Työaikanaanhan ne liikkuu ja sama se on onko ne toimistolla vai puistossa.