Ei voi olla totta, lastensuojeluilmoitus!
Nyt tehtiin se sitten minustakin. Ja oikein kiireellisenä!
Olin lasteni (6kk, 3v ja 5v) kanssa ostoskeskuksessa leikkipaikalla. Minulla on paha anemia (olen kalpea) ja todella matalat verenpaineet ja huimaa usein (syytä tutkitaan ihan sairaalassa), perjantaina kävin verinäytteellä laboratoriossa ja usein mulle jää ruma mustelma käteen siitä...
No siis olimme lasten kanssa leikkipaikalla ennen ruokakaupaan menoa, minua hiukan huimasi ja istuin itsekin vauva sylissä siinä leikkipaikan lattialla. Päälläni mulla oli lyhythihainen mekko ja se verinäytteestä tullut mustelmajälki näkyi...
Eikö joku kanssakauppakeskuksessaolija ollut soittanut 112(!!!) että sekava äiti jolla on pistojälkiä käsissä on pienten lasten kanssa täällä. Oltiin juuri lähdössä leikkipaikalta (oltiin siinä n. 45min) sinne ruokakauppaan kun päivystävät sosiaalityöntekijät ja POLIISIT tuli paikalle! Äärettömän noloa. No siis juteltiin hetki ja pahoittelivat kovasti ja olivat sitä mieltä että täysin aiheeton ilmoitus, ilmoittaja oli puhelimessa kertonut että olen lähes tiedottomana leikkipaikan lattialla ja käsissä näkyy pistojälkiä :O
Siis niin noloa! Olisi voinut tulla vaikka kysymään että onko kaikki ok tms.
Olen ihan perussiisti ja pukeudun ns. tavallisesti, siististi vähän meikkiä naamassa yms. En koe näyttävänikään miltään narkkarilta (tai miltä narkkari sit ikinä näyttääkään).
Mulla on jotenkin niin nöyryytetty olo, kymmenet ihmiset katsoi kun virkapukuiset poliisit tuli meidän luo ja joo mentiin vähän sivummalle juttelemaan mutta ymmärrätte varmaan. Niin noloa!!
Kommentit (66)
Mitä tästä opimme?
Taidan tästä lähin pysyä kotona ja pitää pitkähihaista paitaa aina kodin ulkopuolella.
Toivoisin niin kovasti että ihmiset jotka ovat huolissaan ja näkevät jotain, olisivat niin ystävällisiä että tulisivat kysymään, onko kaikki hyvin!
Mulla on perheessä tilanne, että lähipiirin lapsi pitäisi huostaanottaa, mutta sossut hyssyttelevät mua ja ymmärtävät ihan liikaa. Kaverinsa piilottelevat äidin ongelmia ja raivostuvat mulle, kun olen huolissani ja siitä jonnekin kerron. Yritän auttaa ja neuvoa aiheesta niin ihan hirveä show alkaa.
Kyseessä on vaikeat psyykkiset häiriöt lapsella jonka äiti puhuu ainoastaan hyvin rumasti huutaen ja kiroillen pienelle taaperolleen. Siinä naisessa ei ole mitään rakkautta lastaan kohtaan. Yksi ääripään esimerkki ohiksena.
Kun poliisi lähtee hälykeikalle, jossa on varmuudella tai edes oletettavasti alaikäisiä lapsia paikalla, sossut on AUTOMAATTISESTI MUKANA ja sitä edeltää muodollinen tilaisuus hälykeskuksen kanssa, jossa tehdään lasu-ilmoitus, jotta mahdollinen huostaanotto voidaan ilman viivytyksiä tehdä heti. Laki vaatii tämän käytännön. Tuossahan ei tapahtunut mitään erikoista, vaan selvisitte tilanteesta ongelmitta, joten mikä mättää?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:32"]
Kun poliisi lähtee hälykeikalle, jossa on varmuudella tai edes oletettavasti alaikäisiä lapsia paikalla, sossut on AUTOMAATTISESTI MUKANA ja sitä edeltää muodollinen tilaisuus hälykeskuksen kanssa, jossa tehdään lasu-ilmoitus, jotta mahdollinen huostaanotto voidaan ilman viivytyksiä tehdä heti. Laki vaatii tämän käytännön. Tuossahan ei tapahtunut mitään erikoista, vaan selvisitte tilanteesta ongelmitta, joten mikä mättää?
[/quote]
Onhan se nyt varmasti nöyryyttävää. Siinäpä olet lasten kanssa ja sitten yhtäkkiä poliisit ja sossu kurvaa paikalle.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:32"]
[/quote]
Onhan se nyt varmasti nöyryyttävää. Siinäpä olet lasten kanssa ja sitten yhtäkkiä poliisit ja sossu kurvaa paikalle.
[/quote]Kyllä mutta puuttumiseen on ollut pätevä syy. Noissa kauppakeskuksissa pyörii niin paljon kaikenlaista väkeä, että en itsekään lähtisi kyselemään narkkarilta vaikuttavalta tyypiltä, että miten voit, koska sieltä voi tulla puukkoa ja sorkkarautaa suoraan naamaan. Toiseksi paras vaihtoehto on hoitaa asia, kuten se on hoidettu aloittajan tapauksessa. Ilmoitushan ei kohdentunut häneen henkilökohtaisesti, vaan ilmoittaja varmaankin hätääntyi tilanteesta, jonka näki.
Varmasti on seurannut jostain sivulta Se ilmoittaja ja nähnyt ettei mitään käynyt.Kumma on ettei voi käydä edes kysymässä onko kaikki hyvin.
Mä jouduin kans kerran poliisin ja sossujen kans tekemisiin ihan pienestä jutusta. Mitään vahinkoa ei ollut tapahtunut mutta kyylät pääsi vauhtiin.
Siinäpä sitten oot.
Kannattaa varoa miten on liikkeellä!
Ap, siinäpähän kaikki kuulivat, että oli aiheeton lasu ja ettei tuollaisesta pidä mennä tekemään lasua, vaan kysyä itse, tarviiko apua. Lasun tekijä saa itse hävetä.
Ap, toivon, että saat lääkäreiltä apua terveysasioihisi. Ymmärrän huolesi. Mutta pää pystyyn, et ole tehnyt mitään väärää! Et ole huono äiti, vaan lapsillesi paras ja rakas! Älä yhtään häpeile mitään! Näithän, että kukaan virkavalta tai sossu ei sinua syytä mistään! Jätä tyhmät lasuntekijät mielestäsi. Nytpä tiedät, ettei sinuun lasut pure! Iloisesti vaan eteenpäin lasten kanssa! Ja takaisin leikkimään sinne ilman pienintäkään häpeää!
Aloittajasta ei tehty lastensuojeluilmoitusta vaan tavallinen hälytys! Lasu tuli siinä kaupan päälliksiksi alaikäisten läsnäolon vuoksi.
Eihän tuossa nyt mitään ongelmaa ollut, väärinkäsitys, joka selvisi. Hyvähän se on, että ihmiset välittävät. Turhaan taivastelet.
Moi! Meistä tehtiin myös lasu-ilmoitus vuosi sitten kesällä. Olimme kolmestaan paikallisessa leikkipuistossa lasten kanssa, ja kelloa vilkaistuani huomasin että oli insuliinipiikin aika ja piti haukata jotain. Ilmeisesti pistämiseni oli huomioitu siellä jonkun kukkahatun toimesta, kun pian paikalle saapuivat tässäkin tapauksessa poliisipartio ja sosiaalityöntetekijät. Ilmoituksella "Tatuoitu ja lävistetty huumeäiti narkkaa leikkipuistossa lasten kanssa." Kyllä, minulla on toinen käsivarsi tatuoitu kukkasilla ym., yläselässä iso lootus-kukka tatuoituna, ja alahuulessa hopeinen pallo timantilla, eikä edes meikkiä mustien silmänalusteni peittona koska en tykkää meikata ja paklata naamaani millään mömmöillä. Sanomattakin selvää, että tilanteessamme ilmoitus todettiin heti aiheettomaksi näytettyäni insuliinipiikkiä ja juuri syömäni banaanin kuoria ja ranteeseeni tatuoitua diabeteksesta ilmoittavaa tekstiä. Hienoa kun ihmiset ovat niin ennakkoluuloisia!
N29
Minusta on hienoa, että ihmiset ylipäätään huolehtivat toisistaan! Jos vaihtoehdot olisivat vain mennä puhumaan tai kävellä ohi, niin aika moni olisi tekemättä mitään. Parempi on kuitenkin erehtyä tuohon suuntaan kuin ap:n tapauksessa, eikä jättää lapsia narkkarille miettiessään, aiheuttaako mahdollisesti nolon tilanteen. Itsekin olen soittanut vastaavasta tapauksesta hätäkeskukseen, koska en vain uskaltanut mennä mahdolliselle narkkarille puhumaan.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:46"]Moi! Meistä tehtiin myös lasu-ilmoitus vuosi sitten kesällä. Olimme kolmestaan paikallisessa leikkipuistossa lasten kanssa, ja kelloa vilkaistuani huomasin että oli insuliinipiikin aika ja piti haukata jotain. Ilmeisesti pistämiseni oli huomioitu siellä jonkun kukkahatun toimesta, kun pian paikalle saapuivat tässäkin tapauksessa poliisipartio ja sosiaalityöntetekijät. Ilmoituksella "Tatuoitu ja lävistetty huumeäiti narkkaa leikkipuistossa lasten kanssa." Kyllä, minulla on toinen käsivarsi tatuoitu kukkasilla ym., yläselässä iso lootus-kukka tatuoituna, ja alahuulessa hopeinen pallo timantilla, eikä edes meikkiä mustien silmänalusteni peittona koska en tykkää meikata ja paklata naamaani millään mömmöillä. Sanomattakin selvää, että tilanteessamme ilmoitus todettiin heti aiheettomaksi näytettyäni insuliinipiikkiä ja juuri syömäni banaanin kuoria ja ranteeseeni tatuoitua diabeteksesta ilmoittavaa tekstiä. Hienoa kun ihmiset ovat niin ennakkoluuloisia!
N29
[/quote]
Kannattaa ottaa niitä tatuointeja! Kyllä kaunistaakin oikeen.
Karmivan noloa ja tympeää varmasti, kun joutuu tuollaisten ennakkoluulojen uhriksi. Mutta toisaalta, jos tulisi oikeasti tosi tilanne, että näkisitte naisen pistävän itseään leikkipuistossa, lapset vieressä. Mitä tekisitte? Menisittekö oikeasti kysymään, että moi käytätkö heroiinia vai mitä? Vai jättäisittekö vain huomiotta, pienet lapset vieressä leikkien? Tuo voisi olla oikeasti todella hankala tilanne, jos et ymmärtäisi mistä on kyse. Itse en haluaisi huumehörhöjen juttuihin puuttua kasvotusten, tiedän millaista heidän harhamaailmoissaan on.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:46"]Moi! Meistä tehtiin myös lasu-ilmoitus vuosi sitten kesällä. Olimme kolmestaan paikallisessa leikkipuistossa lasten kanssa, ja kelloa vilkaistuani huomasin että oli insuliinipiikin aika ja piti haukata jotain. Ilmeisesti pistämiseni oli huomioitu siellä jonkun kukkahatun toimesta, kun pian paikalle saapuivat tässäkin tapauksessa poliisipartio ja sosiaalityöntetekijät. Ilmoituksella "Tatuoitu ja lävistetty huumeäiti narkkaa leikkipuistossa lasten kanssa." Kyllä, minulla on toinen käsivarsi tatuoitu kukkasilla ym., yläselässä iso lootus-kukka tatuoituna, ja alahuulessa hopeinen pallo timantilla, eikä edes meikkiä mustien silmänalusteni peittona koska en tykkää meikata ja paklata naamaani millään mömmöillä. Sanomattakin selvää, että tilanteessamme ilmoitus todettiin heti aiheettomaksi näytettyäni insuliinipiikkiä ja juuri syömäni banaanin kuoria ja ranteeseeni tatuoitua diabeteksesta ilmoittavaa tekstiä. Hienoa kun ihmiset ovat niin ennakkoluuloisia! N29 [/quote] Kannattaa ottaa niitä tatuointeja! Kyllä kaunistaakin oikeen.
[/quote]
Juuri näin, tatskat ovat leimaavia. Hyvin pukeutunut ei herätä huomiota, olen ollut tajuttomuuden rajalla Prismassa, horjunut autolle, ei mitään ilmoituksia. Kärsin rytmihäiriöistä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:57"]
Karmivan noloa ja tympeää varmasti, kun joutuu tuollaisten ennakkoluulojen uhriksi. Mutta toisaalta, jos tulisi oikeasti tosi tilanne, että näkisitte naisen pistävän itseään leikkipuistossa, lapset vieressä. Mitä tekisitte? Menisittekö oikeasti kysymään, että moi käytätkö heroiinia vai mitä? Vai jättäisittekö vain huomiotta, pienet lapset vieressä leikkien? Tuo voisi olla oikeasti todella hankala tilanne, jos et ymmärtäisi mistä on kyse. Itse en haluaisi huumehörhöjen juttuihin puuttua kasvotusten, tiedän millaista heidän harhamaailmoissaan on.
[/quote]
Minä menisin juttelemaan niitä näitä. Kyllä se siinä jutustellessa selviäisi, onko toinen kamoissa vai ei.
-joskus narkkialueella asunut-
Tää oli jotenkin hupaisa viesti. Naurattaa!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:41"]Ap, siinäpähän kaikki kuulivat, että oli aiheeton lasu ja ettei tuollaisesta pidä mennä tekemään lasua, vaan kysyä itse, tarviiko apua. Lasun tekijä saa itse hävetä.
Ap, toivon, että saat lääkäreiltä apua terveysasioihisi. Ymmärrän huolesi. Mutta pää pystyyn, et ole tehnyt mitään väärää! Et ole huono äiti, vaan lapsillesi paras ja rakas! Älä yhtään häpeile mitään! Näithän, että kukaan virkavalta tai sossu ei sinua syytä mistään! Jätä tyhmät lasuntekijät mielestäsi. Nytpä tiedät, ettei sinuun lasut pure! Iloisesti vaan eteenpäin lasten kanssa! Ja takaisin leikkimään sinne ilman pienintäkään häpeää!
[/quote]
Ei kai tuossa ilmoituksen tekijällä ole mitään hävettävää.
Paremminkin hieno homma että teki ilmoituksen. Äiti huojuu ja on osittain tajuttoman oloinen sekä käsivarsissa kunnon jäljet.
Edesvastuutontahan tuo olis ollut jättää ilmoitamatta.
Papukaijan merkki ilmoittajalle.
Ihmiset eivät enää mene suoraan kysymään kohteelta "onko kaikki kunnossa" vaan soittavat 112, turvallisuussyistä. Ja se on järkevää.
Narkit taas selittelee täällä. Hohhoijaa.