Ei voi olla totta, lastensuojeluilmoitus!
Nyt tehtiin se sitten minustakin. Ja oikein kiireellisenä!
Olin lasteni (6kk, 3v ja 5v) kanssa ostoskeskuksessa leikkipaikalla. Minulla on paha anemia (olen kalpea) ja todella matalat verenpaineet ja huimaa usein (syytä tutkitaan ihan sairaalassa), perjantaina kävin verinäytteellä laboratoriossa ja usein mulle jää ruma mustelma käteen siitä...
No siis olimme lasten kanssa leikkipaikalla ennen ruokakaupaan menoa, minua hiukan huimasi ja istuin itsekin vauva sylissä siinä leikkipaikan lattialla. Päälläni mulla oli lyhythihainen mekko ja se verinäytteestä tullut mustelmajälki näkyi...
Eikö joku kanssakauppakeskuksessaolija ollut soittanut 112(!!!) että sekava äiti jolla on pistojälkiä käsissä on pienten lasten kanssa täällä. Oltiin juuri lähdössä leikkipaikalta (oltiin siinä n. 45min) sinne ruokakauppaan kun päivystävät sosiaalityöntekijät ja POLIISIT tuli paikalle! Äärettömän noloa. No siis juteltiin hetki ja pahoittelivat kovasti ja olivat sitä mieltä että täysin aiheeton ilmoitus, ilmoittaja oli puhelimessa kertonut että olen lähes tiedottomana leikkipaikan lattialla ja käsissä näkyy pistojälkiä :O
Siis niin noloa! Olisi voinut tulla vaikka kysymään että onko kaikki ok tms.
Olen ihan perussiisti ja pukeudun ns. tavallisesti, siististi vähän meikkiä naamassa yms. En koe näyttävänikään miltään narkkarilta (tai miltä narkkari sit ikinä näyttääkään).
Mulla on jotenkin niin nöyryytetty olo, kymmenet ihmiset katsoi kun virkapukuiset poliisit tuli meidän luo ja joo mentiin vähän sivummalle juttelemaan mutta ymmärrätte varmaan. Niin noloa!!
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:33"]Onhan se insuliinipiikki ja huumeruisku aivan erilaisetkin. Ei niitä voi sekoittaa keskenään edes apina.
[/quote]
Pointti onkin se, että suurin osa ihmisistä ei välttämättä ole nähnyt kumpaakaan.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:27"]
Toivoisin niin kovasti että ihmiset jotka ovat huolissaan ja näkevät jotain, olisivat niin ystävällisiä että tulisivat kysymään, onko kaikki hyvin!
Mulla on perheessä tilanne, että lähipiirin lapsi pitäisi huostaanottaa, mutta sossut hyssyttelevät mua ja ymmärtävät ihan liikaa. Kaverinsa piilottelevat äidin ongelmia ja raivostuvat mulle, kun olen huolissani ja siitä jonnekin kerron. Yritän auttaa ja neuvoa aiheesta niin ihan hirveä show alkaa.
Kyseessä on vaikeat psyykkiset häiriöt lapsella jonka äiti puhuu ainoastaan hyvin rumasti huutaen ja kiroillen pienelle taaperolleen. Siinä naisessa ei ole mitään rakkautta lastaan kohtaan. Yksi ääripään esimerkki ohiksena.
[/quote]Hei yritä ymmärtää että huostatun lapsen olot on vielä pahemmat. Koska se lapsi on silloin vanki, hän ei pääse mihinkään sieltä ilman valvontaa. Hanki apua sille lapselle siviilipuolelta älä missään nimessä viranomaispuolelta, usko mua.
http://elenamariauusitalo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/191208-rajoittamisen-perusteita-etsimassa
[/quote]
Olen itse asunut lastenkodissa 16 vuotta. Kyseessä on tapaus jossa on sovittu, että jostilanne kärjistyy huostaanottoon, mitä niin toivon, menisi lapsi samaan perheeseen jossa tämän isoveli jo asuu (vauvasta asti).
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:46"]
Moi! Meistä tehtiin myös lasu-ilmoitus vuosi sitten kesällä. Olimme kolmestaan paikallisessa leikkipuistossa lasten kanssa, ja kelloa vilkaistuani huomasin että oli insuliinipiikin aika ja piti haukata jotain. Ilmeisesti pistämiseni oli huomioitu siellä jonkun kukkahatun toimesta, kun pian paikalle saapuivat tässäkin tapauksessa poliisipartio ja sosiaalityöntetekijät. Ilmoituksella "Tatuoitu ja lävistetty huumeäiti narkkaa leikkipuistossa lasten kanssa." Kyllä, minulla on toinen käsivarsi tatuoitu kukkasilla ym., yläselässä iso lootus-kukka tatuoituna, ja alahuulessa hopeinen pallo timantilla, eikä edes meikkiä mustien silmänalusteni peittona koska en tykkää meikata ja paklata naamaani millään mömmöillä. Sanomattakin selvää, että tilanteessamme ilmoitus todettiin heti aiheettomaksi näytettyäni insuliinipiikkiä ja juuri syömäni banaanin kuoria ja ranteeseeni tatuoitua diabeteksesta ilmoittavaa tekstiä. Hienoa kun ihmiset ovat niin ennakkoluuloisia! N29
[/quote]
Haloo, onko joku ihme että tuossa tilanteessa mitä kuvailet on joku soittanut. Sähän olet itse pahempi taivastelija kui ne kukkahatut.
[/quote]
Hei haloo. Jos olet niin tyhmä ettet insuliinikynää tunnista niin kannattaa vaikka googlettaa vähän tai sitten vain pitää huoli omista asioista. "En voi käydä mielenterveyshoitajalla koska minut leimataan hulluksi, en voi pistää verenohennuslääkettä koska minut leimataan narkkariksi jnejne" - tällaiset hoidettavien puheet on juuri teidän idioottien syytä jotka leimaatte ihmiset omien olettamuksienne mukaan ottamatta asioista selvää.
t. Hyvin kyllästynyt hoitaja
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:33"]Onhan se insuliinipiikki ja huumeruisku aivan erilaisetkin. Ei niitä voi sekoittaa keskenään edes apina. [/quote] Kerrotko eron? En ole koskaan nähnyt kumpaakaan.. T: ApinA
[/quote]
http://kuva.pixmac.fi/4/insuliinikyna-vastamyrkky-pixmac-kuva-69246493.jpg
Tuntuu olevan yleinen käytäntö, että soitetaan heti 112 jos jotain epäilyttävää tapahtuu...mikä siinä on, ettei voi käydä kysymässä: "Hei, onko sulla kaikki ok?" "Tarviiko apua?" Se vie vaan pienen hetken omasta ajasta. Ja säästyy niitä resursseja oikeesti avun tarpeessa olevien ihmisten auttamiseen :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:32"]
Kun poliisi lähtee hälykeikalle, jossa on varmuudella tai edes oletettavasti alaikäisiä lapsia paikalla, sossut on AUTOMAATTISESTI MUKANA ja sitä edeltää muodollinen tilaisuus hälykeskuksen kanssa, jossa tehdään lasu-ilmoitus, jotta mahdollinen huostaanotto voidaan ilman viivytyksiä tehdä heti. Laki vaatii tämän käytännön. Tuossahan ei tapahtunut mitään erikoista, vaan selvisitte tilanteesta ongelmitta, joten mikä mättää?
[/quote]
Onhan se nyt varmasti nöyryyttävää. Siinäpä olet lasten kanssa ja sitten yhtäkkiä poliisit ja sossu kurvaa paikalle.
[/quote]Kyllä mutta puuttumiseen on ollut pätevä syy. Noissa kauppakeskuksissa pyörii niin paljon kaikenlaista väkeä, että en itsekään lähtisi kyselemään narkkarilta vaikuttavalta tyypiltä, että miten voit, koska sieltä voi tulla puukkoa ja sorkkarautaa suoraan naamaan. Toiseksi paras vaihtoehto on hoitaa asia, kuten se on hoidettu aloittajan tapauksessa. Ilmoitushan ei kohdentunut häneen henkilökohtaisesti, vaan ilmoittaja varmaankin hätääntyi tilanteesta, jonka näki.
[/quote]
Perus suomi-meininkiä. Ei kysytä onko joku hätänä vaan osoitellaan sormella ja supistaan seläntakana. Olet inhoittava ihminen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:15"]
Nyt tehtiin se sitten minustakin. Ja oikein kiireellisenä! Olin lasteni (6kk, 3v ja 5v) kanssa ostoskeskuksessa leikkipaikalla. Minulla on paha anemia (olen kalpea) ja todella matalat verenpaineet ja huimaa usein (syytä tutkitaan ihan sairaalassa), perjantaina kävin verinäytteellä laboratoriossa ja usein mulle jää ruma mustelma käteen siitä... No siis olimme lasten kanssa leikkipaikalla ennen ruokakaupaan menoa, minua hiukan huimasi ja istuin itsekin vauva sylissä siinä leikkipaikan lattialla. Päälläni mulla oli lyhythihainen mekko ja se verinäytteestä tullut mustelmajälki näkyi... Eikö joku kanssakauppakeskuksessaolija ollut soittanut 112(!!!) että sekava äiti jolla on pistojälkiä käsissä on pienten lasten kanssa täällä. Oltiin juuri lähdössä leikkipaikalta (oltiin siinä n. 45min) sinne ruokakauppaan kun päivystävät sosiaalityöntekijät ja POLIISIT tuli paikalle! Äärettömän noloa. No siis juteltiin hetki ja pahoittelivat kovasti ja olivat sitä mieltä että täysin aiheeton ilmoitus, ilmoittaja oli puhelimessa kertonut että olen lähes tiedottomana leikkipaikan lattialla ja käsissä näkyy pistojälkiä :O Siis niin noloa! Olisi voinut tulla vaikka kysymään että onko kaikki ok tms. Olen ihan perussiisti ja pukeudun ns. tavallisesti, siististi vähän meikkiä naamassa yms. En koe näyttävänikään miltään narkkarilta (tai miltä narkkari sit ikinä näyttääkään). Mulla on jotenkin niin nöyryytetty olo, kymmenet ihmiset katsoi kun virkapukuiset poliisit tuli meidän luo ja joo mentiin vähän sivummalle juttelemaan mutta ymmärrätte varmaan. Niin noloa!!
[/quote]
Minusta onneksi ei tehty ls-ilmoitusta, mutta täti ihminen kävi haukkumassa juopoksi ja alkoholistiksi ja uhkasi soittaa poliisit. Kävelin esikoinen rattaissa ja odotin toista ja kärsin järkyttävästä pahoinvoinnista. Oli pakko pysähtyä ja yökätä sappea ojaan. Täti tämän näki ja syöksyi huutamaan alkoholistinuorista, jotka tekee lapsia ja hän kyllä soittaa poliisit.
No poliiseja ei kyllä näkynyt, kun jatkoin matkaa ja odottelin, että päästäänkö koppiautolla kotiin :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:46"]
Moi! Meistä tehtiin myös lasu-ilmoitus vuosi sitten kesällä. Olimme kolmestaan paikallisessa leikkipuistossa lasten kanssa, ja kelloa vilkaistuani huomasin että oli insuliinipiikin aika ja piti haukata jotain. Ilmeisesti pistämiseni oli huomioitu siellä jonkun kukkahatun toimesta, kun pian paikalle saapuivat tässäkin tapauksessa poliisipartio ja sosiaalityöntetekijät. Ilmoituksella "Tatuoitu ja lävistetty huumeäiti narkkaa leikkipuistossa lasten kanssa." Kyllä, minulla on toinen käsivarsi tatuoitu kukkasilla ym., yläselässä iso lootus-kukka tatuoituna, ja alahuulessa hopeinen pallo timantilla, eikä edes meikkiä mustien silmänalusteni peittona koska en tykkää meikata ja paklata naamaani millään mömmöillä. Sanomattakin selvää, että tilanteessamme ilmoitus todettiin heti aiheettomaksi näytettyäni insuliinipiikkiä ja juuri syömäni banaanin kuoria ja ranteeseeni tatuoitua diabeteksesta ilmoittavaa tekstiä. Hienoa kun ihmiset ovat niin ennakkoluuloisia! N29
[/quote]
Haloo, onko joku ihme että tuossa tilanteessa mitä kuvailet on joku soittanut. Sähän olet itse pahempi taivastelija kui ne kukkahatut.
[/quote]
Hei haloo. Jos olet niin tyhmä ettet insuliinikynää tunnista niin kannattaa vaikka googlettaa vähän tai sitten vain pitää huoli omista asioista. "En voi käydä mielenterveyshoitajalla koska minut leimataan hulluksi, en voi pistää verenohennuslääkettä koska minut leimataan narkkariksi jnejne" - tällaiset hoidettavien puheet on juuri teidän idioottien syytä jotka leimaatte ihmiset omien olettamuksienne mukaan ottamatta asioista selvää.
t. Hyvin kyllästynyt hoitaja
[/quote]
Harvemmin lääkkeitä kuitenkaan tarvitsee pitkittää muualla kuin kotona.
T. Klexane menossa
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:57"]
Karmivan noloa ja tympeää varmasti, kun joutuu tuollaisten ennakkoluulojen uhriksi. Mutta toisaalta, jos tulisi oikeasti tosi tilanne, että näkisitte naisen pistävän itseään leikkipuistossa, lapset vieressä. Mitä tekisitte? Menisittekö oikeasti kysymään, että moi käytätkö heroiinia vai mitä? Vai jättäisittekö vain huomiotta, pienet lapset vieressä leikkien? Tuo voisi olla oikeasti todella hankala tilanne, jos et ymmärtäisi mistä on kyse. Itse en haluaisi huumehörhöjen juttuihin puuttua kasvotusten, tiedän millaista heidän harhamaailmoissaan on.
[/quote]
Normaali ihminen kyllä eroittaa insuliinikynän ja heroiinipiikin :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:27"]
Toivoisin niin kovasti että ihmiset jotka ovat huolissaan ja näkevät jotain, olisivat niin ystävällisiä että tulisivat kysymään, onko kaikki hyvin!
Mulla on perheessä tilanne, että lähipiirin lapsi pitäisi huostaanottaa, mutta sossut hyssyttelevät mua ja ymmärtävät ihan liikaa. Kaverinsa piilottelevat äidin ongelmia ja raivostuvat mulle, kun olen huolissani ja siitä jonnekin kerron. Yritän auttaa ja neuvoa aiheesta niin ihan hirveä show alkaa.
Kyseessä on vaikeat psyykkiset häiriöt lapsella jonka äiti puhuu ainoastaan hyvin rumasti huutaen ja kiroillen pienelle taaperolleen. Siinä naisessa ei ole mitään rakkautta lastaan kohtaan. Yksi ääripään esimerkki ohiksena.
[/quote]Hei yritä ymmärtää että huostatun lapsen olot on vielä pahemmat. Koska se lapsi on silloin vanki, hän ei pääse mihinkään sieltä ilman valvontaa. Hanki apua sille lapselle siviilipuolelta älä missään nimessä viranomaispuolelta, usko mua.
http://elenamariauusitalo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/191208-rajoittamisen-perusteita-etsimassa
[/quote]
Olen itse asunut lastenkodissa 16 vuotta. Kyseessä on tapaus jossa on sovittu, että jostilanne kärjistyy huostaanottoon, mitä niin toivon, menisi lapsi samaan perheeseen jossa tämän isoveli jo asuu (vauvasta asti).
[/quote]
Siis kuka menis, sun lapsi? En ymmärrä mitä tarkoitat. Toivot lapsesi huostaanottoa?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:17"]
Nimetön ilmianto ja ls-ilmoitus ...onko tällaista missään muualla kuin Suomessa?
[/quote]
DDR:ssä oli Stasi. P-Koreassa voisin olettaa olevan.
Onhan tuo noloa ja nöyryyttävää mutta joo, ei tämä ilmoittaja voinut millään tietää mistä on kyse kun vaan soitti mitä näki kun huolestui. Olisihan hän voinut ensin lähestyä sua sun muuta mutta ei voi mitään enää. Ihan ymmärrettävää että tällaiset tapaukset tarkistetaan heti sillä koskaan ei voi tietää. Kyllä sä tuosta nöyryytyksen olosta ohi pääset, yritä ajatella vaan lapsiasi tässä asiassa! Sehän on vain hienoa että lapsista ollaan huolissaan näissä tilanteissa! Jotkut eivät saa koskaan apua ja kotona on huumetta ja alkoholiongelmaa ja väkivaltaakin, se on surullista jos joku.
Minä ainakin piikitän insuliinia mahaan, en viitsisi tehdä sitä julkisella paikalla. Mihin huumeita piikitetään? Telkkarissa aina käsivarteen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:57"]
Karmivan noloa ja tympeää varmasti, kun joutuu tuollaisten ennakkoluulojen uhriksi. Mutta toisaalta, jos tulisi oikeasti tosi tilanne, että näkisitte naisen pistävän itseään leikkipuistossa, lapset vieressä. Mitä tekisitte? Menisittekö oikeasti kysymään, että moi käytätkö heroiinia vai mitä? Vai jättäisittekö vain huomiotta, pienet lapset vieressä leikkien? Tuo voisi olla oikeasti todella hankala tilanne, jos et ymmärtäisi mistä on kyse. Itse en haluaisi huumehörhöjen juttuihin puuttua kasvotusten, tiedän millaista heidän harhamaailmoissaan on.
[/quote]
Normaali ihminen kyllä eroittaa insuliinikynän ja heroiinipiikin :)
[/quote]
Varmasti, edellyttäen että on sellaiset joskus nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:15"]
Nyt tehtiin se sitten minustakin. Ja oikein kiireellisenä! Olin lasteni (6kk, 3v ja 5v) kanssa ostoskeskuksessa leikkipaikalla. Minulla on paha anemia (olen kalpea) ja todella matalat verenpaineet ja huimaa usein (syytä tutkitaan ihan sairaalassa), perjantaina kävin verinäytteellä laboratoriossa ja usein mulle jää ruma mustelma käteen siitä... No siis olimme lasten kanssa leikkipaikalla ennen ruokakaupaan menoa, minua hiukan huimasi ja istuin itsekin vauva sylissä siinä leikkipaikan lattialla. Päälläni mulla oli lyhythihainen mekko ja se verinäytteestä tullut mustelmajälki näkyi... Eikö joku kanssakauppakeskuksessaolija ollut soittanut 112(!!!) että sekava äiti jolla on pistojälkiä käsissä on pienten lasten kanssa täällä. Oltiin juuri lähdössä leikkipaikalta (oltiin siinä n. 45min) sinne ruokakauppaan kun päivystävät sosiaalityöntekijät ja POLIISIT tuli paikalle! Äärettömän noloa. No siis juteltiin hetki ja pahoittelivat kovasti ja olivat sitä mieltä että täysin aiheeton ilmoitus, ilmoittaja oli puhelimessa kertonut että olen lähes tiedottomana leikkipaikan lattialla ja käsissä näkyy pistojälkiä :O Siis niin noloa! Olisi voinut tulla vaikka kysymään että onko kaikki ok tms. Olen ihan perussiisti ja pukeudun ns. tavallisesti, siististi vähän meikkiä naamassa yms. En koe näyttävänikään miltään narkkarilta (tai miltä narkkari sit ikinä näyttääkään). Mulla on jotenkin niin nöyryytetty olo, kymmenet ihmiset katsoi kun virkapukuiset poliisit tuli meidän luo ja joo mentiin vähän sivummalle juttelemaan mutta ymmärrätte varmaan. Niin noloa!!
[/quote]
Tilanne oli varmasti äidin näkökulmasta nöyryyttävä, mutta itse olisin kuitenkin kiitollinen, että joku ohikulkija välittää niin paljon lapsista, että soittaa apua. Kannattaa yrittää ottaa asia niin, että lasten parasta on ajateltu. Ja kyllä, olemme olleet itsekin kohteena, sosiaaliviranomaisten tapaamisesta ei ollut muuta seurausta kuin merkintä papereissa ja kehoitus pyytää apua matalalla kynnyksellä. Edes lastensuojelun perhetyötä ei tarjottu, saati muita tukitoimia. Mutta nyt voin sanoa, että sosiaaliviranomaisten toimesta on todettu, että lapsillamme on kaikki hyvin.
Entäpä sitten, jos siinä tilanteessa, kun olisi oikeasti aihetta, kukaan ei välittäisikään? Onko yksikään lapsi ansainnut sellaista kohtaloa?
En tajua miksi pitäisi narkkarin näköiseltä äidiltä kysellä onks sulla kaikki ok, varmaan hän vastaa että ihanaa kun kysyit, soita lasu?!! Jos sanoo että kaikki hyvin niin sitten voi itse jatkaa huojentuneena matkaansa, niinkö. Selittäkäähän ok-kyselyjen kannattajat?!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:32"]
Kun poliisi lähtee hälykeikalle, jossa on varmuudella tai edes oletettavasti alaikäisiä lapsia paikalla, sossut on AUTOMAATTISESTI MUKANA ja sitä edeltää muodollinen tilaisuus hälykeskuksen kanssa, jossa tehdään lasu-ilmoitus, jotta mahdollinen huostaanotto voidaan ilman viivytyksiä tehdä heti. Laki vaatii tämän käytännön. Tuossahan ei tapahtunut mitään erikoista, vaan selvisitte tilanteesta ongelmitta, joten mikä mättää?
[/quote]
Onhan se nyt varmasti nöyryyttävää. Siinäpä olet lasten kanssa ja sitten yhtäkkiä poliisit ja sossu kurvaa paikalle.
[/quote]Kyllä mutta puuttumiseen on ollut pätevä syy. Noissa kauppakeskuksissa pyörii niin paljon kaikenlaista väkeä, että en itsekään lähtisi kyselemään narkkarilta vaikuttavalta tyypiltä, että miten voit, koska sieltä voi tulla puukkoa ja sorkkarautaa suoraan naamaan. Toiseksi paras vaihtoehto on hoitaa asia, kuten se on hoidettu aloittajan tapauksessa. Ilmoitushan ei kohdentunut häneen henkilökohtaisesti, vaan ilmoittaja varmaankin hätääntyi tilanteesta, jonka näki.
[/quote]
Älä nyt jauha paskaa ihan oikeasti.
Samaa mieltä kuin 58; mitä luulette narkkariäidin vastaavan, kun kysytään "onko kaikki OK?". Totta kai se vastaisi että "juu on on, ei tässä mitään, kaikki on hyvin". Tyypillistä suomalaista vähättelyä, kuten tuo rintatuntemuspotilas tuossa edellä; haloo, jos heikottaa ja rinnasta puristaa, niin auto on varmaan viimeinen paikka minne kannattaa suunnata. Mitäs jos aiheutat kolarin samalla kun olet huonossa jamassa? Liian moni pakenee esim. ravintolassa vessaan yskimään, kun ruoka menee henkitorveen. "Ei tässä köh köh mitään, menenpäs köh köh kuolemaan tuonne vessan puolelle, etten vain häiritse tai ole outo. Enkä minä nyt apua tarvitse."
Plus jos se äiti vetäisi oikeasti jotakin, ei kai se nyt tuntemattomalle asiasta sanoisi? "No ei ole kyllä kaikki hyvin, just piikitin itteeni vuosisadan annoksen heroiinia. Soita äkkiä poliisit paikalle, ja ambulanssi, että kaikki saavat tietää siitä". For real ihmiset hei. Kyllä se soitto oli hyvin tehty, vaikkakin tässä tapauksessa turhaan näin jälkikäteen kuultuna.
Eikö insuliinia pistetä mahamakkaraan? Ei kai huumeita mahaan piikitetä?
Sossulan puhelintakavarikko